הארי החי כתב:מצורף מכתבו של הגר"צ פרידמן (ומשום מה נעשה בזה ענין מפלגתי - בהמבט כתבו ע"ז בארוכה והביאו מכתבים מהגרב"ש דויטש והגר"ש מרקוביץ נגד)
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:האם זו היא ההמצאה של הגאון הנודע בקי במקוואות מח"ס אור מאיר שליט"א?.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:התכוונתי אליו.
נראה שאין זו המצאתו אלא המצאה אחרת. גם לו יש המצאה, ואני לא זוכר איך קוראים לו.
בכלל, האוסרים מכריזים שיש בעיא של דיבור עם מדענים, ושוב יצרו איסור חדש עפ"י המדענים. האם שמענו שילכו לבדוק את מבנה הקמיקלי של כל מים בעולם לדעת האם אפשר לאפות בהם מצות, לטבול בה, להכשיר אוכלים לטומאה או ליטול ידים? ע"י דין זיעת בתים הגיעו למצב שכאשר מכניסים משהו אל תוך המים, כבר לא מים מקרו?!
אראל כתב:
לאפות מצה נצרך מים שלנו ששואבים מן המעין, ולא מים מן הברז, כך נהוג בכל תפוצות ישראל, ולא שייך כלל לערער על מים נובעים ישר מן התהום
ליטול ידים צריך שיהי' מים שלא נעשה בהם מלאכה ולא נשתנו, וכן לענין מי מקוה
וע"ז אנו דנין כאן, האם המים העוברים דרך המכשיר, נשתנו ממהותם או שלא, וע"ז צריכים למידע המדענים
ופשוט הוא,
אך בפשטות כפי הנראה מן המסמך שהובא כאן לעיל, מוכח שבאמת לא נעשה שום שינוי במהות המים, והמכשיר אינו פועל כי אם שהורג החיידקים וכדו',
וגם יש לכאורה מקום לחלק אם משימים המכשיר בתוך אוצר המי גשמים, או בתוך הבור שטובלים בו,
שהרי אם משימים המכשיר בתוך בור הטבילה, אם מועיל השקה לשאובים [מי העיר] כשמחברים אותם עם אוצר מי הגשמים בשפוה"נ, למה לא יועיל השקה למים שעברו דרך מכשיר הנ"ל
מתון כתב:זהו כמו שאדם יפח מתוכו אויר לתוך המים, והמים יעלו בעבועות עי"ז. ועכשיו נלך להמעדנים ונבדוק סוג האויר שהאדם מפיח מתוכו, והוא יברר שזה קארבאן דיאקסייד carbon - dioxide, והוא יברר מה קורה כשזה מגיע למים בכמות מרובה, שאז ג"כ קורה איזה מקרה כמי. ואז ג"כ יפסלו המקוה משום שהאויר שהאדם מנפח לתוכו משנה המים?!
יואל שילה כתב:סיכמתי את הנושא בס"ד
יש גירסא לקריאה, וגירסה להדפסה
אשמח להערות
יואל שילה כתב:הוא לא איש הלכה
הנתון נכון, אבל ההתייחסות ההלכתית לזה לכאורה שונה
מה שנעשה באופן טבעי במים - נכלל בתוך מה שהתורה הכשירה, אך מעין ובור מקוה מים יהיה טהור, כך רצה והכשיר הבורא.
אך התערבות מעשה ידי אדם - לא ברור שיכולה להעזר בטיעון שגם באופן טבעי מצאנו שיש שינויים כאלו ודומים לו.
כפי שתהליך אלקטרוליזה מציאותי עם יפגע ברק במים [אני משער, לא בדקתי], ולכאורה תוצרי האלקטרוליזה יכולים להתאחד בחזרה להיות מים, אבל לא יעלה על הדעת שניצור תהליך כזה באופן יזום ונמשיך לקרוא לזה מים כשרים.
כמובן, שלאחר שהוברר שמדובר בכמות מזערית לחלוטין, אזי גם הלכתית זה מאבד את המשמעות.
קו ירוק כתב:אילו רצה הגר"מ שטרנבוך, היה יכול לדבר אתו..
אני ספק אם הוא בכוחותיו לדון בזה כיום.
מכתב כזה היה אסור לו שיפורסם לכאורה.
אולי הוא מלמד על ההתנהלות הבעייתית של כמה מחוגי העהדה"ח כיום (ואולי תמיד).
האם הג"ר מאיר ברנדסדורפר היה מהין לכתוב בשעתו שהשחיטה של הבד"ץ שאינו בראשותו מקילה יותר? שלא לדבר שהנידון כאן אינו 'להקל'?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים