נריה אור כתב:ישנו נושא שמטריד אותי אשמח לתגובת הציבור.
ישנו רב אחד בירושלים שמספרים עליו שהוא רואה דברים, התקשרתי אליו באיזה ענין שהצורכתי ואכן הוא אמר דברים שאפשר לומר שיש בזה משהו, [יותר מהתוכן, זה הבטחון והצורה שבה הוא אמר כאילו הוא בטוח בזה].
הרב הזה טען לאחד ממקורביו שזה לא מכח התורה אלא סוג של הרגשות שהקב"ה נתן לו מתנה.
מה דעתכם?
אדמו"ר דקאמארנא, אאל"ט.הרואה כתב:(יתכן שנעשה אדמו"ר לאחרונה או משהו כזה)
ירמוז הכתוב למה שהוא אמת כי בנפשות בקצת האנשים כח נבואיי ידעו בו עתידות, לא ידע האיש מאין יבא בו, אבל יתבודד ותבא בו רוח לאמר ככה יהיה לעתיד לבא בדבר פלוני. ויקראו לו הפילוסופים כהי"ן, ולא ידעו סבת הענין אך הדבר נתאמת לעיני רואים.
צופה_ומביט כתב:תנחומא ויקרא סימן ו:
שֶׁשׁ הִנָּה שָׂנֵא ה', עֵינַיִם רָמוֹת, לֵב חוֹרֵשׁ מַחְשְׁבוֹת אָוֶן, וְרַגְלַיִם מְמַהֲרוֹת לָרוּץ לָרָעָה (משלי ו, טז-יח), זֶה אַחְאָב בֶּן קוֹלָיָה וְצִדְקִיָּהוּ בֶּן מַעֲשֵׂיָה שֶׁהָיוּ חוֹטְאִים בִּירוּשָׁלַיִם. וְלֹא דַּיָּם, אֶלָּא מִשֶּׁגָּלוּ לְבָבֶל, הָיוּ מוֹסִיפִין חֵטְא.
בֹּא וּרְאֵה כַּמָּה הָיוּ רְשָׁעִים. הוֹצִיאוּ לָהֶם שֵׁם בְּבָבֶל, שֶׁהֵם נְבִיאִים גְּדוֹלִים. הָיְתָה אִשָּׁה מְעֻבֶּרֶת רוֹאָה אֶחָד מֵהֶם, אוֹמֶרֶת לוֹ, אִם נָבִיא אַתָּה, מָה אֲנִי מְעֻבֶּרֶת זָכָר אוֹ נְקֵבָה. וְהוּא אוֹמֵר לָהּ, זָכָר. הָיָה יוֹצֵא לִשְׁכֵנוֹתֶיהָ וְאוֹמֵר: נְקֵבָה תֵּלֵד פְּלוֹנִית. אִם יָלְדָה זָכָר, אוֹמֶרֶת נִתְקַיְּמוּ דְּבָרָיו שֶׁל נָבִיא. וְאִם יָלְדָה נְקֵבָה, שְׁכֵנוֹתֶיהָ אוֹמְרוֹת לָהּ, כָּךְ אָמַר לָנוּ הַנָּבִיא, אֶלָּא שֶׁלֹּא רָצָה לֵיצֵר לָךְ.
עזריאל ברגר כתב:ועיי"ש לגבי פירוט מעשיהם המקולקלים וסופם הראוי להם (הי"ד?). וזה חלק ממה שרמז ידידנו רי"ח א"צ באומרו במילה אחת "קדושה" (שמעתי שגם ש"צ שר"י - א' הדברים הראשונים שראו בו לפגם - היה בעניני קדושה).
גיזונטע קאפ כתב:לא מוזכר שהוא נבחן דווקא בענייני קדושה, אלא שלמעשה ראו אותו שוכב אפרקדן
יושם נא לב ללשונו המדויקת של הרב 'עזריאל ברגר':גיזונטע קאפ כתב:לא מוזכר שהוא נבחן דווקא בענייני קדושה, אלא שלמעשה ראו אותו שוכב אפרקדן
לא שבחנוהו בכך, אלא שבזה 'תפסוהו' והבינו טיבו ומהותו.עזריאל ברגר כתב:שמעתי שגם ש"צ שר"י - א' הדברים הראשונים שראו בו לפגם - היה בעניני קדושה.
נריה אור כתב:ישנו נושא שמטריד אותי אשמח לתגובת הציבור.
ישנו רב אחד בירושלים שמספרים עליו שהוא רואה דברים, התקשרתי אליו באיזה ענין שהצורכתי ואכן הוא אמר דברים שאפשר לומר שיש בזה משהו, [יותר מהתוכן, זה הבטחון והצורה שבה הוא אמר כאילו הוא בטוח בזה].
הרב הזה טען לאחד ממקורביו שזה לא מכח התורה אלא סוג של הרגשות שהקב"ה נתן לו מתנה.
מה דעתכם?
עתניאל בן קנז כתב:רמב"ן דברים פרשת ראה פרק יג פסוק בירמוז הכתוב למה שהוא אמת כי בנפשות בקצת האנשים כח נבואיי ידעו בו עתידות, לא ידע האיש מאין יבא בו, אבל יתבודד ותבא בו רוח לאמר ככה יהיה לעתיד לבא בדבר פלוני. ויקראו לו הפילוסופים כהי"ן, ולא ידעו סבת הענין אך הדבר נתאמת לעיני רואים.
בריה נמוכה כתב:אחד מידידי נהיה לאדמו"ר
ויש לו מאות חסידים ומעריצים בארץ ובחו"ל
והיות שאני מכירו יודע אני ששיטתו הוא שיטת מצליח ואומר ומבטיח ומברך
בבטחון עצמי חזק שיקרה כך וכך אם זהו זש"ק אם זהו זיווגים
וכך י"ל לגבי הרבה עושי פלא
נריה אור כתב:ישנו רב אחד בירושלים שמספרים עליו שהוא רואה דברים, התקשרתי אליו באיזה ענין שהצורכתי ואכן הוא אמר דברים שאפשר לומר שיש בזה משהו, [יותר מהתוכן, זה הבטחון והצורה שבה הוא אמר כאילו הוא בטוח בזה].
הפצת המעיינות כתב:האם אתה מתכוין להגדת עתידות? (כמו שהבינו החברה)
נריה אור כתב: זה לא הגדת עתידות אלא גילוי המעכבים
נריה אור כתב:והוא אומר לו שיש מישהו מהמשפחה שמצפה ליחס ממך ואתה לא מספיק נותן לו
נריה אור כתב:ראיתי שחלק מהמגיבים לא הבינו את כוונתי לכן אני רואה לנכון לפרש שיחתי.
אדם צריך ישועה ורוצה לדעת מה מעכב לו וכדו' אז אותו רב אומר לו "הוא מקפיד עליך" או "תעשה כך הבעיה תיפתר" והדברים ממש מפליאים, לדוגמא אני מכיר אברך שהרבה שנים לא היו לו ילדים והתקשר אליו והוא אומר לו שיש מישהו מהמשפחה שמצפה ליחס ממך ואתה לא מספיק נותן לו, ובאמת אותו אברך היה מנותק באותה תקופה מהוריו....
עכשיו מה שמטריד אותי האם זה רצון ה' להקשיב לאותו אדם לשמוע לעצתו וכדו' או שזה אסור מצד תמים תהיה,,, כי מצד אחד זה לא הגדת עתידות אלא גילוי המעכבים....ויתכן אף שהוא יאמר לך '"אני רואה שאתה חלש בתפילה" וכדו' [בעצם כמו בזמן הנביאים...].
נ.ב. יש כאלו שרוצים לדעת מי הוא..... הייתי בשמחה נותן לכם את שמו אבל כיון שהכלל בפורום זה שלא מדברים על רבנים שבין החיים איני רוצה להזכיר שמות (גם לא בפרטי...).
הרואה כתב:שמעתי כך מפי אדם פיקח ביותר על יהודי בבית שמש בשם ר' אליעזר ספרין (יתכן שנעשה אדמו"ר לאחרונה או משהו כזה), שטוען בעצמו שאינו יודע מאיפה הוא יודע, אבל מגיל צעיר מאד פה ושם יש לו ידיעות שאין להם הסבר. שמעתי גם שכמה חכמים נעזרו בו בילדותו בכמה עניינים.
אשמח אם מישהו שמכירו יוכל להרחיב בעניין.
תוכן כתב:זה שיש אנשים שיודעים כל מיני דברים, בזה אין להסתפק כלל. יש לי חבר שכבר הלך לעולמו, והוא היה ממולח ומוכשר ביותר. גם היה לו הרבה כסף. באחת התקופות הוא הימר שבנק אחד יצליח, והוא נכשל, והוא איבד בהימור מעל מיליון דולר. הוא היה משוכנע שמדובר בעין הרע למרות שאחרים אמרו לו שבסך הכל מדובר בהימור שלא הצליח. בכל אופן הוא הלך ליהודי אחד בהר נוף. היהודי הזה, שמעולם לא הכירו, אמר לו את השמות של החברות של אשתו שמכניסות בו עין הרע, וזה בלי שהוא ידבר איתו כלום. ואני מכיר מכלי ראשון עוד סיפורים כאלו.
תוכן כתב:זה שיש אנשים שיודעים כל מיני דברים, בזה אין להסתפק כלל. יש לי חבר שכבר הלך לעולמו, והוא היה ממולח ומוכשר ביותר. גם היה לו הרבה כסף. באחת התקופות הוא הימר שבנק אחד יצליח, והוא נכשל, והוא איבד בהימור מעל מיליון דולר. הוא היה משוכנע שמדובר בעין הרע למרות שאחרים אמרו לו שבסך הכל מדובר בהימור שלא הצליח. בכל אופן הוא הלך ליהודי אחד בהר נוף. היהודי הזה, שמעולם לא הכירו, אמר לו את השמות של החברות של אשתו שמכניסות בו עין הרע, וזה בלי שהוא ידבר איתו כלום. ואני מכיר מכלי ראשון עוד סיפורים כאלו.
תוכן כתב:זה שיש אנשים שיודעים כל מיני דברים, בזה אין להסתפק כלל. יש לי חבר שכבר הלך לעולמו, והוא היה ממולח ומוכשר ביותר. גם היה לו הרבה כסף. באחת התקופות הוא הימר שבנק אחד יצליח, והוא נכשל, והוא איבד בהימור מעל מיליון דולר. הוא היה משוכנע שמדובר בעין הרע למרות שאחרים אמרו לו שבסך הכל מדובר בהימור שלא הצליח. בכל אופן הוא הלך ליהודי אחד בהר נוף. היהודי הזה, שמעולם לא הכירו, אמר לו את השמות של החברות של אשתו שמכניסות בו עין הרע, וזה בלי שהוא ידבר איתו כלום. ואני מכיר מכלי ראשון עוד סיפורים כאלו.
שמש כתב:אגב אפשר על הדרך לשאול אותו האם האתיופים יהודים ולפתור את הויכוח אחת ולתמיד.
הרואה כתב:שמעתי כך מפי אדם פיקח ביותר על יהודי בבית שמש בשם ר' אליעזר ספרין (יתכן שנעשה אדמו"ר לאחרונה או משהו כזה), שטוען בעצמו שאינו יודע מאיפה הוא יודע, אבל מגיל צעיר מאד פה ושם יש לו ידיעות שאין להם הסבר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים