שעת הכושר כתב:איש גבעות, העמדתנו על אחת, ניתוק התורה מהחיים.
אני רק שאלה קטנה (הצעת פתיחה להרבה שאלות דומות).
איש אחד עזב את הבית והשאיר בו את אשתו הנשואה גלמודה למשך 24 שנים ע"מ ללמוד תורה כראוי
האם זאת תורה שמחוברת לחיים כדבעי לפי שיטתך?
או בנוסח אחר, מהם אותם החיים שהתורה אמורה להיות מחוברת איתם?
אוי סליחה, לא התכוונתי לפגוע, זה יצא לי קצת חריף. באמת מתנצל.איש גבעות כתב:מן הסתם תלמיד חכם הינך, מלא מדע וחכמה.
הכך ראוי לת"ח להגיב?
אני מסכים. אותו היום ערב שבת קודש היה, ואין בידי הזמן לנסח את מחשבותי כראוי. אבל אולי יש כאלו שהבינו מה באתי לומר.לעולם יהיה אדם כתב:השאלה לא ברורה
שעת הכושר כתב:אדון גיזונטע, אינני יודע היכן אתה חי, רק בבריאות!
אבל כשם שבעבר הת"ח היו בעלי אישיות נאצלת, עדינה, ראשם בשמים, וותרנים, בעלי מידות טובות, ובעיקר בעיקר אנשי קודש, אנשים רוחניים,
אז למיטב ידיעתי זה ממשיך עד עצם היום הזה.
הנה לך רשימה קצרצרה, חמשה שנזכרתי בהם תוכ"ד שאני מכירם אישית, צעירים ויפים, לפי סדר שעלו בזכרוני.
איתמר גרבוז נפתלי נוסבוים אריאב עוזר אשר אריאלי שלום גלבר.
תגיד לי מה לא בסדר איתם.
שעת הכושר כתב:אוי סליחה, לא התכוונתי לפגוע, זה יצא לי קצת חריף. באמת מתנצל.איש גבעות כתב:מן הסתם תלמיד חכם הינך, מלא מדע וחכמה.
הכך ראוי לת"ח להגיב?
אמנם עדיין לא זכיתי להיות ת"ח, אבל לפחות שיהיה קצת את הקדמת הדרך ארץ כראוי.
לגופו של ענין, אתה מאשים 'אותנו' בחמורה שבחמורות, וגיזונטע אומר שפסו אמונים מן הארץ. ואני לא באתי אלא לעשות סניגוריא.
נוטר הכרמים כתב:
אולם ביתר עומק, השאלה הינה עתיקת יומין, האיכות לא מתאימה לכמות הגדולה של יודעי הספר והמופלגים שהנהגתם אינה כמצופה מהם, בפרט בכל הנוגע לכיבוד הזולת, להתחשבות בדעת השונה והכלתו, וכיוצא בזה.
על כך יש בספרי הגר"א שהת"ח תמיד ייחשבו פחות ל'בעלי מידות' מאחרים, וזה מדרכי היצה"ר, כך מופיע באבן שלמה ועוד.
והיינו כדי להבאיש את ריח הת"ח שלא יידבקו בהם.
.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים