ככל הידוע לי - גם כיום, מאמר זה הינו אחד מהראשונים אותם לומדים בש"א ישי"ק דתות"ל ברחבי תבל.ליטוואק פון בודאפעסט כתב:( . . וראיתי בספרו של אחד הזכרונות של ישיבת תומכי תמימים בליובאוויטש לפני מלחה"ע הראשונה, שהיו מתחילים עם הבחורים במאמר זה. אולי גם היום, אני לא יודע) . .
לבי במערב כתב:ככל הידוע לי - גם כיום, מאמר זה הינו אחד מהראשונים אותם לומדים בש"א ישי"ק דתות"ל ברחבי תבל.ליטוואק פון בודאפעסט כתב:( . . וראיתי בספרו של אחד הזכרונות של ישיבת תומכי תמימים בליובאוויטש לפני מלחה"ע הראשונה, שהיו מתחילים עם הבחורים במאמר זה. אולי גם היום, אני לא יודע) . .
לכללות הודעת כת"ר:
ידוע המעשה (לקו"ד ח"ד תשעה, א. יעו"ש), שפעם התאונן א' החסידים לפני הצ"צ (ב'יחידות') אשר 'עס ווילט זעך ניט לערנען' [= אין לו חשק ללמוד], והשיבו הצ"צ: 'ומה אעשה אני, שיש לי חשק ללמוד' ("וואס זאל איך טאָן, אז איך וויל יע").
והדברים עתיקין (ראה ביאור ענין זה, למשל, ב'תורת־מנחם' ח"ב ע' 91 ואילך).
כתיב "אז תשמח בתולה במחול" (ירמיה לא יב), ואמרו חז"ל (תענית לא.) עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים לעת"ל. והנה ידוע שדרך הריקוד כך הוא, שמתרחק אחד מחבירו ע"י הריקוד, ואחר כך מקרב את עצמו לחבירו. והריחוק הוא בכדי להתקרב. ואם לא היה הריחוק, לא היה בכל פעם התקרבות חדשה. כן הוא הענין בעוה"ז "שבע יפול צדיק וגם" (משלי כד טז), כי הנהגת השי"ת הוא שמחוייב להיות ירידות ועליות, היינו התרחקות באפס מה, בכדי לבוא להתקרבות יותר. אבל לעת"ל יעשה הקב"ה "מחול", מחול הוא ריקוד העיגול, והרוחק בעיגול עם חבירו אינו מתרחק כלל ממנו, כי החיבה והריעות הוא בלא התרחקות כלל, רק התקרבות גמור, וזה יהיה לעתיד לבוא שלא יהיה שום נפילה כלל בבחינת "שבע יפול", רק "וגם", בחינת התנשאות.
יתר10 כתב:עיין ליקוטי מוהר"ן תורה ו' "וצריך להיות לו שני בקיאות, היינו בקי ברצוא בקי בשוב" ובהמשך בביאור ר' נתן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 288 אורחים