עמוד 1 מתוך 1

נבואה לשעתה או לעת"ל?

פורסם: ש' יולי 25, 2020 9:08 pm
על ידי דבי אליהו
שָׂרַ֣יִךְ סוֹרְרִ֗ים וְחַבְרֵי֙ גַּנָּבִ֔ים כֻּלּוֹ֙ אֹהֵ֣ב שֹׁ֔חַד וְרֹדֵ֖ף שַׁלְמֹנִ֑ים יָתוֹם֙ לֹ֣א יִשְׁפֹּ֔טוּ וְרִ֥יב אַלְמָנָ֖ה לֹֽא־יָב֥וֹא אֲלֵיהֶֽם׃

נבואת חזון ישעי' לשעתה או גם לדורות ולעת"ל?

Re: נבואה לשעתה או לעת"ל?

פורסם: ש' יולי 25, 2020 10:07 pm
על ידי איתן
לשעתה - וודאי. מה גם שבפסוקים לפני כן מוזכרים קורבנות הנקרבים (כל פרק א של ישעיהו הוא חטיבה אחת, אף שמחולק לכמה פרשות).

לעתיד לבוא - המוזכר בפסוק זה הוא דבר אוניברסלי, שהיה לפני ישיעהו, ואחריו. אצל יהודים ואצל נוכרים כאחד. אמנם תמיד יש יוצאים מהכלל, וגם יש דרגות שונות של רשע.

Re: נבואה לשעתה או לעת"ל?

פורסם: א' יולי 26, 2020 2:10 am
על ידי צביב
לא הבנתי היטב דברי הרבנים כאן,

מ''מ אנסה לכתוב פשט הפסוק,
חברי גנבים גנב העושה בהסתר, והשר הראוי לרוב יושרו, אי אםשר שבתוך חביריו יהיה גנב,
כלו אהב שחד לא מקבל שוחד ח''ו, אלא אוהב,
ורדף שלמונים מבקש משכורת על פעולותיו.
יתום לא ישפוטו יש שיודעים על יתום שניזוק, ולא שפטו כמו שהיה נוהג אבי היתום.
וריב אלמנה לא יבוא אליהם אשה סומכת בריבה, על בעלה.
אלמנה אינה סומכת עליהם, כי חוששת.

( אומנם יש עוד פירושים, וגם בחז''ל יש פירוש כאן,
אבל אולי פירושם לפי הדור שלהם, או ביחס לפרט ולא לכלל)

Re: נבואה לשעתה או לעת"ל?

פורסם: א' יולי 26, 2020 11:49 pm
על ידי עזריאל ברגר
דבי אליהו כתב:שָׂרַ֣יִךְ סוֹרְרִ֗ים וְחַבְרֵי֙ גַּנָּבִ֔ים כֻּלּוֹ֙ אֹהֵ֣ב שֹׁ֔חַד וְרֹדֵ֖ף שַׁלְמֹנִ֑ים יָתוֹם֙ לֹ֣א יִשְׁפֹּ֔טוּ וְרִ֥יב אַלְמָנָ֖ה לֹֽא־יָב֥וֹא אֲלֵיהֶֽם׃

נבואת חזון ישעי' לשעתה או גם לדורות ולעת"ל?

אם אתה שואל - נראה שאינך מעודכן במאורעות המתרחשים בזמננו...
ברוך תהיה! ירבו כאלו בישראל!

Re: נבואה לשעתה או לעת"ל?

פורסם: ב' יולי 27, 2020 12:07 am
על ידי דבי אליהו
עזריאל ברגר כתב:
דבי אליהו כתב:שָׂרַ֣יִךְ סוֹרְרִ֗ים וְחַבְרֵי֙ גַּנָּבִ֔ים כֻּלּוֹ֙ אֹהֵ֣ב שֹׁ֔חַד וְרֹדֵ֖ף שַׁלְמֹנִ֑ים יָתוֹם֙ לֹ֣א יִשְׁפֹּ֔טוּ וְרִ֥יב אַלְמָנָ֖ה לֹֽא־יָב֥וֹא אֲלֵיהֶֽם׃

נבואת חזון ישעי' לשעתה או גם לדורות ולעת"ל?

אם אתה שואל - נראה שאינך מעודכן במאורעות המתרחשים בזמננו...
ברוך תהיה! ירבו כאלו בישראל!

כתב הרמב"ם בהלכות תענית פ' ה הל' א:
יש שם ימים שכל ישראל מתענים בהם מפני הצרות שאירעו בהן כדי לעורר הלבבות לפתוח דרכי התשובה ויהיה זה זכרון למעשינו הרעים ומעשה אבותינו שהיה כמעשינו עתה עד שגרם להם ולנו אותן הצרות. שבזכרון דברים אלו נשוב להיטיב שנאמר והתודו את עונם ואת עון אבותם וגו'.

והרי אם כדעתך, עזריאל, שמה שכתב ישעי' הנביא מתקיים בנו היום אז אין תעניתנו כלום אם איננו מתוודים את עווננו של היום על מעשינו הרעים שהם כמעשי אבותינו. ואם ווידוי אין כאן, הרי שנסתמו דרכי תשובה וח"ו אין להם תקומה לשונאי ישראל. ולא ראיתי מי שעורר לתשובה על כך. אפשר שלא רק אני אינני מעודכן?

Re: נבואה לשעתה או לעת"ל?

פורסם: ב' יולי 27, 2020 12:15 am
על ידי צביב
( שמעתי פעם בשם הסבא מקלם,
ששאל למה מתענים בתשעה באב,
הרי כבר התענו בי''ז בתמוז, וחזרנו בתשובה,
ותשובה - שיעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא, לעולם
ותוך שלשה שבועות כבר יש שוב צום?)

הצום לכאורה להתעוררות,
ובכל התעוררות יש תועלת,
( וגם הנוהג כמו מעשי כל ישראל,ואין ליבו מתעורר, נכלל בהתעוררות של כל ישראל)
ובכל התעוררות מתקנים חלק מהעבר - שלנו, ושל אבותינו.

Re: נבואה לשעתה או לעת"ל?

פורסם: ב' יולי 27, 2020 1:29 pm
על ידי יתר10
דבי אליהו כתב:שָׂרַ֣יִךְ סוֹרְרִ֗ים וְחַבְרֵי֙ גַּנָּבִ֔ים כֻּלּוֹ֙ אֹהֵ֣ב שֹׁ֔חַד וְרֹדֵ֖ף שַׁלְמֹנִ֑ים יָתוֹם֙ לֹ֣א יִשְׁפֹּ֔טוּ וְרִ֥יב אַלְמָנָ֖ה לֹֽא־יָב֥וֹא אֲלֵיהֶֽם׃

נבואת חזון ישעי' לשעתה או גם לדורות ולעת"ל?

נבואה שהוצרכה לדורות נכתבה ושלא הוצרכה לדורות לא נכתבה. מגילה יד ע"א