וזכורני שא' אותם הבחורים העשירים המפונקים שעשו להם שולחנות כשיושבין במקומן הופכין השולחן לאי זה צד שירצו ועליו הרבה ספרים לא טוב הם עושים. אדרבה כשמבקש אחר הספר ובא לו בטורח גדול זכור באותו מעשה מה שרוצה ללמוד. כמדומה לי שמצאתי לו סמך בי"ד בסי' רמ"ו ולא כאלו שלומדין מתוך עידון וכו'.
גחלת כתב:נכבדי, הרב זאב,
כיון שנושא עמל התורה והפינוק של דורנו כבר נדושו עד דק, לא הייתי מגיב על דבריך, אלא שאני חושש שמא ישתמע משתיקתי שהבקשה שלי היא באמת "פינוק" והגלילה החלקה תדחה לסוף תור השיפורים.
יוצא לי לא מעט לקרוא או "לדפדף" ספרים שלמים בזמן קצר. 200 וגם 800 דף ברצף. זה כבר לא קליק אלא הרבה "קליקים".
בנוסף, אני משתמש במסך קטן, וכדי להגיע לגודל אות סביר אני מגדיל את העמוד. וכך יוצא שכל עמוד אני צריך לגלגל לסופו, ואז להקליק כדי לעבור לעמוד הבא. שלא לדבר אם אני רוצה לחזור אחורה 3 דפים.
בקיצור: לדעתי, לי, בצורת עבודה שלי, זה דבר נחוץ מאד. ואני לא חושב שהבקשה מוגזמת. אני צריך את זה! ובמסגרת בקשה צנועה ומכובדת כפי שהשתדלתי לכתוב, יש לה בהחלט מקום. מ-א-ד יעזור לי אם האפשרות הזו תתווסף. (בלי להתערב בשיקולי המפתחים).
זאב ערבות כתב: . . לאיזה מצב הגענו, שלא רק שלא צריך לקום מהכסא, לגשת למדף (אם הספר ברשותינו) או לספריה כבימים קדומים, ולהעביר דף דף בספר עם הידים, אלא אף לחיצת עכבר שלא דורשת כמעט מאמץ כבר נחשב טירחא. .
וכפי שהוגה ומעיין (כאן) כתב:אסביר גם את סיבת החשיבות בעיני - כשאני קורא ספר על המסך אני רגיל לטווח דילוג קבוע בלחיצה על המקשים המעבירים את הדף קדימה (חץ כלפי מטה או Page Down). כשיש גלילה רציפה, המרווח המדולג הוא קבוע. כשאין גלילה רציפה, העמוד יורד עד סופו במרווחים קבועים, ואז בבת אחת מדלג דילוג גדול לעמוד הבא - כנראה שיש אנשים שהמוח שלהם מתוכנת להתבלבל מזה, ואני ביניהם.
כרמי שלי כתב:זאב ערבות כתב: . . לאיזה מצב הגענו, שלא רק שלא צריך לקום מהכסא, לגשת למדף (אם הספר ברשותינו) או לספריה כבימים קדומים, ולהעביר דף דף בספר עם הידים, אלא אף לחיצת עכבר שלא דורשת כמעט מאמץ כבר נחשב טירחא. .
לא המאמץ הוא הענין, אלא קטיעת הריכוז.וכפי שהוגה ומעיין (כאן) כתב:אסביר גם את סיבת החשיבות בעיני - כשאני קורא ספר על המסך אני רגיל לטווח דילוג קבוע בלחיצה על המקשים המעבירים את הדף קדימה (חץ כלפי מטה או Page Down). כשיש גלילה רציפה, המרווח המדולג הוא קבוע. כשאין גלילה רציפה, העמוד יורד עד סופו במרווחים קבועים, ואז בבת אחת מדלג דילוג גדול לעמוד הבא - כנראה שיש אנשים שהמוח שלהם מתוכנת להתבלבל מזה, ואני ביניהם.
כרמי שלי כתב:מה טענה היא זו להמנע משיפורים מחשש להעדרם?
גחלת כתב:נכבדי, הרב זאב,
כיון שנושא עמל התורה והפינוק של דורנו כבר נדושו עד דק, לא הייתי מגיב על דבריך, אלא שאני חושש שמא ישתמע משתיקתי שהבקשה שלי היא באמת "פינוק" והגלילה החלקה תדחה לסוף תור השיפורים.
יוצא לי לא מעט לקרוא או "לדפדף" ספרים שלמים בזמן קצר. 200 וגם 800 דף ברצף. זה כבר לא קליק אלא הרבה "קליקים".
בנוסף, אני משתמש במסך קטן, וכדי להגיע לגודל אות סביר אני מגדיל את העמוד. וכך יוצא שכל עמוד אני צריך לגלגל לסופו, ואז להקליק כדי לעבור לעמוד הבא. שלא לדבר אם אני רוצה לחזור אחורה 3 דפים.
בקיצור: לדעתי, לי, בצורת עבודה שלי, זה דבר נחוץ מאד. ואני לא חושב שהבקשה מוגזמת. אני צריך את זה! ובמסגרת בקשה צנועה ומכובדת כפי שהשתדלתי לכתוב, יש לה בהחלט מקום. מ-א-ד יעזור לי אם האפשרות הזו תתווסף. (בלי להתערב בשיקולי המפתחים).
אוצר החכמה כתב:אשמח אם תסביר לי מדוע אינך משתמש בתצוגה המקדימה למטרה הזו.
זאב ערבות כתב:אין לי בעיה עם שדרוגים ושיפורים ונוחות, אך לימוד התורה אינו ככל לימוד אחר שם כל מה שצריך זה ידע ולא משנה כיצד משיגים אותו, אך התורה דורשת יגיעה וכאשר הכל נעשה בקלות ע"י גלילה ושוטנשטיין - חסר משהו סגולי שקשה לי להגדיר אותו במדויק. אביא דוגמא לדברי שלא מעולם התורה. בכל תחום בעולם יש את המומחים הגדולים בתחום. בעולם המוסיקה יש נגנים - יש נגנים טובים יותר ויש פחות, לפני שנים קראתי כתבה על נגני גיטרה ודירגו אותם לפי אומנות הניגון שלהם. בסופו של דבר הוכרז המנצח ושאלו אותו כיצד הגעת לדרגת ניגון כה מושלמת? וענה בפשיטות בצעירותו קנה גיטרה משומשת והתאמן עליה בנגינה 18 שעות ביום עד שאצבעותיו זבו מדם! כעת תחליפו גיטרה עם תורה, יש מסר חשוב בכל הסיפורים כיצד התיגעו הגדולים בלימוד וכיצד ישבו עם רגליהם בגיגית עם קרח בכדי שלא ירדמו ועוד.
כרמי שלי כתב:זאב ערבות כתב:אין לי בעיה עם שדרוגים ושיפורים ונוחות, אך לימוד התורה אינו ככל לימוד אחר שם כל מה שצריך זה ידע ולא משנה כיצד משיגים אותו, אך התורה דורשת יגיעה וכאשר הכל נעשה בקלות ע"י גלילה ושוטנשטיין - חסר משהו סגולי שקשה לי להגדיר אותו במדויק. אביא דוגמא לדברי שלא מעולם התורה. בכל תחום בעולם יש את המומחים הגדולים בתחום. בעולם המוסיקה יש נגנים - יש נגנים טובים יותר ויש פחות, לפני שנים קראתי כתבה על נגני גיטרה ודירגו אותם לפי אומנות הניגון שלהם. בסופו של דבר הוכרז המנצח ושאלו אותו כיצד הגעת לדרגת ניגון כה מושלמת? וענה בפשיטות בצעירותו קנה גיטרה משומשת והתאמן עליה בנגינה 18 שעות ביום עד שאצבעותיו זבו מדם! כעת תחליפו גיטרה עם תורה, יש מסר חשוב בכל הסיפורים כיצד התיגעו הגדולים בלימוד וכיצד ישבו עם רגליהם בגיגית עם קרח בכדי שלא ירדמו ועוד.
כל זה בינו לבין לעצמו. כלפי הזולת לא ניתן לדרוש זאת, ואדרבה יש לדאוג לרווחתו.
כרמי שלי כתב:ולדבריך הייתי מציע שילמדו דוקא "בספרים מהסוג הישן עם טורים כפולים ודפוס צפוף וכתב רש"י".
אוצר החכמה כתב:גחלת כתב:נכבדי, הרב זאב,
כיון שנושא עמל התורה והפינוק של דורנו כבר נדושו עד דק, לא הייתי מגיב על דבריך, אלא שאני חושש שמא ישתמע משתיקתי שהבקשה שלי היא באמת "פינוק" והגלילה החלקה תדחה לסוף תור השיפורים.
יוצא לי לא מעט לקרוא או "לדפדף" ספרים שלמים בזמן קצר. 200 וגם 800 דף ברצף. זה כבר לא קליק אלא הרבה "קליקים".
בנוסף, אני משתמש במסך קטן, וכדי להגיע לגודל אות סביר אני מגדיל את העמוד. וכך יוצא שכל עמוד אני צריך לגלגל לסופו, ואז להקליק כדי לעבור לעמוד הבא. שלא לדבר אם אני רוצה לחזור אחורה 3 דפים.
בקיצור: לדעתי, לי, בצורת עבודה שלי, זה דבר נחוץ מאד. ואני לא חושב שהבקשה מוגזמת. אני צריך את זה! ובמסגרת בקשה צנועה ומכובדת כפי שהשתדלתי לכתוב, יש לה בהחלט מקום. מ-א-ד יעזור לי אם האפשרות הזו תתווסף. (בלי להתערב בשיקולי המפתחים).
אשמח אם תסביר לי מדוע אינך משתמש בתצוגה המקדימה למטרה הזו.
גחלת כתב:2. פתיחת כמה ספרים יחד.
ובנושא זה: תודה לך, הרב כרמי שלי.
זאב ערבות כתב:באשכול זה viewtopic.php?f=11&p=566068#p566068 מבקש הרב גחלת עזרה לגלילה מתמשכת באוצר החכמה. היום יש כבר מסכים שניתן לגולל את הדף עם תנועות העין ללא קשר לתכנה. אך לאיזה מצב הגענו, שלא רק שלא צריך לקום מהכסא, לגשת למדף (אם הספר ברשותינו) או לספריה כבימים קדומים, ולהעביר דף דף בספר עם הידים, אלא אף לחיצת עכבר שלא דורשת כמעט מאמץ כבר נחשב טירחא. אני תוהה מה מטרת הסיפורים היפים על גדולי ישראל ומסירות הנפש והיגיעה העצומה שלהם בתורה למרות חיי העוני המשוועים, האם שמעתם פעם את הסיפור עם הנעליים של רב שך? האם מישהו היום היה יכול לעמוד
בכאלו נסיונות? האם כבר לא חסר לנו דבר פרט לגלילה חלקה באוצר החכמה? יש אימרה באנגלית שלפעמים מתרגלים לדבר מה ואז לא ניתן לחזור חזרה, מה שנקרא אצלינו שלטון ההרגל, כלומר לא ניתן מצב שהיה מקודם כמו למשל בלי מזוג אוויר. יש מי שאמר שההמצאה הכי גדולה במאות השנים האחרונות היא אסלת בית הכסא, שכן אין מי שיוותר על כך לאחר שהתרגל, אז האם אנו מגיעים למצב שבלי אוצר החכמה וגלילה חלקה לא נוכל ללמוד (לחידוד השאלה ניתן להוסיף אף שוטנשטיין)?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 317 אורחים