דרומי כתב:מה עושה אדם שמגלה לפתע סוד אפל ונורא המכתים את אישיותו של ידידו מנוער שהוחזק בעיניו תמיד לאדם כשר וירא?
האם עליו להתרחק ממנו לגמרי, כאילו לא הכירו מעולם;
או לכעוס ולגעור בו ולדבר אליו קשות;
או לרחם עליו ולומר לעצמו 'נו, יש לו חסרון ספציפי, יצרו מתגבר עליו בענין פלוני, אבל בסך הכל יש בו גם הרבה מעלות טובות'.
דרומי כתב:מה עושה אדם שמגלה לפתע סוד אפל ונורא המכתים את אישיותו של ידידו מנוער שהוחזק בעיניו תמיד לאדם כשר וירא?
כשהיה אהרן מרגיש באדם שהיה עושה עבירה בסתר הולך אליו ומתחבר עמו ועושה אותו אוהבו והחוטא מעלה על לבו אלו היה אהרן יודע מצפוני לבי כלום הי' רוצה בחברתי אלא שאני מוחזק בעיניו כאדם כשר ובעל מצות אך אם יודע מחשבתי הרעה יתרחק ממני מהתחברו לרשע כמוני היום ויתנחם על רעתו ויהרהר בתשובה וזו היא אליו גרמה ותועלת גדולה להפר מחשבתו הרעה
עושה חיל כתב:מהיכי תיתי להפסיק חברות (אלא אם כן, זה מפריע ליחסים באופן ישיר וכמו בכל מקרה בחיים, וכן בגוונא דסיכון ממשי...)
איפה כתוב דין כזה?
ו'הרחק משכן רע' איירי בשכן רע! לא ש'חטא' או אפי' 'חוטא'.
האם לא נכונות טענותיי?
עתניאל בן קנז כתב:אולי כבר שכחנו, שמישהו שהוא עובר עבירה במזיד מצוה לשנאתו.
אפשר במקביל גם לרחם, אבל וודאי אסור לנו למחוק את רגשי המיאוס והקבס כלפי מי שנפתה בעצת יצרו ומורד בבוראו.
קו ירוק כתב:עתניאל בן קנז כתב:אולי כבר שכחנו, שמישהו שהוא עובר עבירה במזיד מצוה לשנאתו.
אפשר במקביל גם לרחם, אבל וודאי אסור לנו למחוק את רגשי המיאוס והקבס כלפי מי שנפתה בעצת יצרו ומורד בבוראו.
סנהדרין קיא. ומפורט יותר בילקוט כי תשא:
'כשעלה משה למרום מצא להקב"ה שיושב וכותב ארך אפים. אמר לפניו רבש"ע לצדיקים, אמר לו אף לרשעים. אמר לו רשעים יאבדו, אמר ליה השתא חזית דמיבעי לך. בשעה שחטאו ישראל במדבר אמר לו לא כך אמרת לצדיקים, אמר לפניו רבש"ע לא כך אמרת לי אף לרשעים' !
עתניאל בן קנז כתב:קו ירוק כתב:עתניאל בן קנז כתב:אולי כבר שכחנו, שמישהו שהוא עובר עבירה במזיד מצוה לשנאתו.
אפשר במקביל גם לרחם, אבל וודאי אסור לנו למחוק את רגשי המיאוס והקבס כלפי מי שנפתה בעצת יצרו ומורד בבוראו.
סנהדרין קיא. ומפורט יותר בילקוט כי תשא:
'כשעלה משה למרום מצא להקב"ה שיושב וכותב ארך אפים. אמר לפניו רבש"ע לצדיקים, אמר לו אף לרשעים. אמר לו רשעים יאבדו, אמר ליה השתא חזית דמיבעי לך. בשעה שחטאו ישראל במדבר אמר לו לא כך אמרת לצדיקים, אמר לפניו רבש"ע לא כך אמרת לי אף לרשעים' !
אלו מידותיו של הקב"ה.
עלינו לנהוג ולעשות כמו שציוה עלינו בתורתו הקדושה.
קו ירוק כתב:הספר תומר דבורה התחבר בשביל ללמד אותנו האיך לידבק בי"ג מידות של רחמים, ושבזכות זה ירחמו עלינו.
אלו לא מידותיו של הקב"ה אלא מידותיו שבהם הוא מנהיג את העולם ורוצה שאנחנו ננהג בהם כך גם.
ומי שחטא חוזר בתשובה ומתכפר לו, והקבס הוא רק כלפי מי שלא רוצה לחזור בתשובה, וכל המרחם על הבריות מרחמים עלמיו מן השמים וכל שאינו מרחם על הבריות אין מרחמין עליו מן השמים, וכשנדקדק עם כ"א על מעשיו ידקדקו גם עלינו, ואינני יודע מה ימצאו שם...
עתניאל בן קנז כתב:אולי כבר שכחנו, שמישהו שהוא עובר עבירה במזיד מצוה לשנאתו.
תוכן כתב:אתה מאמין למשטרת ישראל?! מספיק תלונה של אשה או ילד שחושב שעשית להם משהו, כדי להושיב אותך 15 שנים אחורי סורג ובריח. והראיות שיש לך אינם כלום, עובדה, שלא חשדת בו עד שמשטרת ישראל עצרה אותו. אם כל הריעותא היא משטרת ישראל, אני חושב שלא יצא מחזקתו.
אוהב עמו כתב:נ.ב. רק בחודש האחרון העברתי מקרה לר' דורון אגסי של אחד יהודי עם מישרה תורנית שנכשל במעשה חשוך, ולא התפרסם בציבור ובעז"ה גם לא יתפרסם וייתכן מאד שהלה יקבל ברכה בחופת אחד מילדיך...[לאו דווקא אתה גם זה לא המגזר שלך, אבל להמחשת הרעיון]
אש משמים כתב:אוהב עמו כתב:נ.ב. רק בחודש האחרון העברתי מקרה לר' דורון אגסי של אחד יהודי עם מישרה תורנית שנכשל במעשה חשוך, ולא התפרסם בציבור ובעז"ה גם לא יתפרסם וייתכן מאד שהלה יקבל ברכה בחופת אחד מילדיך...[לאו דווקא אתה גם זה לא המגזר שלך, אבל להמחשת הרעיון]
זה ממש לא גאווה גדולה.
ברור שאחת מהרעות שבכל ציבור סגור הוא חוסר ההרתעה ממערכת החוק והסדר וזה שכל אחד מחפה על חבירו ואף חושש לפנות למערכת החוק כשיש בעיות חמורות. צריך לדעת היטב היטב מתי לטפל לבד ומתי לפנות למערכת ואין זה פשוט כלל וכלל!!
כאשר אותו חוטא בעל מישרה תורנית יש לחטאו משמעות הרבה יותר גדולה לנפגע הן בחוסר האמון שנוצר כלפי אנשי חינוך ות"ח והן בכך שגודל הפגיעה כגודל הפוגע.
אוהב עמו כתב:אינני זוכה להבין כ"כ את הבעיה.
הרי לכולנו יש יצה"ר וכולנו נכשלים בעבירות מסויימות, ואף אחד לא מעלה בדעתו שיש להתרחק ממנו בגלל חטאיו.
וכי לאותו פלוני אין יר הרע? וכבר העידו חז"ל שאין אפוטרופוס לעריות ואם כן הרי הוא חטא, ואז ממה נפשך כל עוד לא תיקן את חטאו אז ראוי להשמר ממנו שלא ישנה בחטא למעשה לדאוג שלא יתייחד באופן שיש לחשוש שמעשה חשוך יחזור שוב ואם חזר בתשובה אז למיחש מיבעי כמו כל שאר אדם, אך ודאי שאין צורך להתרחק ממנו.
נ.ב. רק בחודש האחרון העברתי מקרה לר' דורון אגסי של אחד יהודי עם מישרה תורנית שנכשל במעשה חשוך, ולא התפרסם בציבור ובעז"ה גם לא יתפרסם וייתכן מאד שהלה יקבל ברכה בחופת אחד מילדיך...[לאו דווקא אתה גם זה לא המגזר שלך, אבל להמחשת הרעיון]
עזריאל ברגר כתב:אש משמים כתב:אוהב עמו כתב:נ.ב. רק בחודש האחרון העברתי מקרה לר' דורון אגסי של אחד יהודי עם מישרה תורנית שנכשל במעשה חשוך, ולא התפרסם בציבור ובעז"ה גם לא יתפרסם וייתכן מאד שהלה יקבל ברכה בחופת אחד מילדיך...[לאו דווקא אתה גם זה לא המגזר שלך, אבל להמחשת הרעיון]
זה ממש לא גאווה גדולה.
ברור שאחת מהרעות שבכל ציבור סגור הוא חוסר ההרתעה ממערכת החוק והסדר וזה שכל אחד מחפה על חבירו ואף חושש לפנות למערכת החוק כשיש בעיות חמורות. צריך לדעת היטב היטב מתי לטפל לבד ומתי לפנות למערכת ואין זה פשוט כלל וכלל!!
כאשר אותו חוטא בעל מישרה תורנית יש לחטאו משמעות הרבה יותר גדולה לנפגע הן בחוסר האמון שנוצר כלפי אנשי חינוך ות"ח והן בכך שגודל הפגיעה כגודל הפוגע.
ממש לא נכון.
לפעמים מערכת החוק משתפת פעולה עם ההסתרה שבתוך ההסתרה ומוציאה צו איסור פרסום לטובת הפוגע ומשפחתו וכו', כידוע לעוסקים בזה, וממילא הציבור ממשיך לכבד את הפוגע וכו'.
המעיין כתב:
כיוון שלא התנית את הדברים בזה שעשה תשובה, אותי מעניין לדעת אם אתה כל כך סלחני גם למי שעובר עבירות יותר קלות. לדוגמה אשה חרדית שהולכת באופן ממש לא צנוע לדוגמה בגילוי זרועות המבואר בגיטין. איני יודע מה השקפתך אתה אבל יש כאן כאלה שאינם סלחנים אפילו לאברך שהתחיל ללבוש חולצה בצבע כחול או אפילו לא עלינו חולצת טריקו.
אם השקפתך סלחנית לכולם, אז אתה לפחות נוקט בדרך אחת. אבל אם לא אולי תסביר מה ההבדל?
כל זה בגלל שנראה שהמדובר כאן בעבירות שאינן בינו לבין עצמו שזה חילוק שאפשר להבין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 309 אורחים