דרומי כתב:שאלת תם:
מאי שנא בין נוסעת במונית שנהגה גבר - לבין נוסע במונית שנהגה אשה?
לכאורה בשניהם ברור שאין כל חשש ליחוד (בשעות היום לפחות), ובשניהם אין זה תכלית העדינות והצניעות.
מענה איש כתב:אפשר להוריד את זה ב'ויכוח' על המחיר
דרומי כתב:שאלת תם:
מאי שנא בין נוסעת במונית שנהגה גבר - לבין נוסע במונית שנהגה אשה?
לכאורה בשניהם ברור שאין כל חשש ליחוד (בשעות היום לפחות), ובשניהם אין זה תכלית העדינות והצניעות.
קראקובער כתב: ידוע הסיפור עם הבית הלוי שבעל עגלה שאל אותו אם מותר לו לקחת גרושה...ש"מ אין בעיה שגבר יקח אשה דבמלאכתו טריד.
לענין כתב:צריך לשקול גם פן הפוך של חילול השם.
מעשה בזוג שעצרו מונית, וראו כי זו נהגת, ואעפ"כ עלו עליה ולא על הנהג שניסה לעקוף אותה, מחשש חילול השם. מה שנתברר אח"כ, שהנ"ל היתה לבושה (או יותר נכון, ההיפך) באופן העשוי למשוך אליה לקוחות רח"ל. נמצא כי אדרבה להעדיף אותה זה היה חילול השם. עכ"פ, מול הצד של לא להעליב יהודי צריך לשקול את הצד שהנהגת סבורה שעלו אליה דוקא כי היא נהגת. אשר הצדיקים כאן שבכלל לא חשבו על צד כזה (ואדרבה, חשוב להזהיר על זה, במקומות שהם ככה ככה, חלק חרדים וחלק חילונים, והמוכרות דואגות להראות באופן המגביר לקוחות, אם ידעו המוכרות שחרדים קונים רק אצל צנועות זה יגרום להם להשתפר).
נ.ב. ידוע הסיפור עם הרב זילברשטיין שלא רצה לעלות על נהגת, ואחרי שאשתו הפצירה בו שיעלה כדי שלא תעלב הנהגת, ופתחה איתה בשיחה, התברר שבעלה נפטר ל"ע והוריש לה את המונית. ה' ישמחנו תמיד.
תוכן כתב:מענה איש כתב:אפשר להוריד את זה ב'ויכוח' על המחיר
אז עוברים על אל תרבה שיחה עם האשה, מה עוד, שאם האשה נותנת הצעה טובה, אז אם מסרבים יש פגיעה יותר רצינית.
ר' יונה כתב:יש גם את השיקול שאם לא ידעו עם נהגת היא תבין שאצל החרדים היא לא תמצא פרנסה ואז הבעיה תיפסק, משא"כ כשיסעו היא תמשיך והבעיה (אם ישנה) תימשך.
אגב, מקרה דומה, אני תמיד מסתפק כשישנה אשה שאוספת צדקה בפתח לשטיבלאך, האם ראוי לתת לה צדקה, או היות ויש כאן חוסר צניעות מסוימת עדיף לא לתרום לה.
כח עליון כתב:ר' יונה כתב:יש גם את השיקול שאם לא ידעו עם נהגת היא תבין שאצל החרדים היא לא תמצא פרנסה ואז הבעיה תיפסק, משא"כ כשיסעו היא תמשיך והבעיה (אם ישנה) תימשך.
אגב, מקרה דומה, אני תמיד מסתפק כשישנה אשה שאוספת צדקה בפתח לשטיבלאך, האם ראוי לתת לה צדקה, או היות ויש כאן חוסר צניעות מסוימת עדיף לא לתרום לה.
חס ושלום (לגבי האומללה המבקשת על נפשה)
ר' יונה כתב:כח עליון כתב:ר' יונה כתב:יש גם את השיקול שאם לא ידעו עם נהגת היא תבין שאצל החרדים היא לא תמצא פרנסה ואז הבעיה תיפסק, משא"כ כשיסעו היא תמשיך והבעיה (אם ישנה) תימשך.
אגב, מקרה דומה, אני תמיד מסתפק כשישנה אשה שאוספת צדקה בפתח לשטיבלאך, האם ראוי לתת לה צדקה, או היות ויש כאן חוסר צניעות מסוימת עדיף לא לתרום לה.
חס ושלום (לגבי האומללה המבקשת על נפשה)
מה כ"כ חס ושלום? וכי כל דבר מותר בשביל פרנסה? ואם יש בזה חוסר צניעות (ולפעמים יש בזה) אז זה לא בסדר! אולי שתסתובב הכולל בין שהאברכים, או באמצע שחרית בין המתפללים?!
כח עליון כתב:
חס ושלום (לגבי האומללה המבקשת על נפשה)
ר' יונה כתב:כח עליון כתב:
חס ושלום (לגבי האומללה המבקשת על נפשה)
מה כ"כ חס ושלום? וכי כל דבר מותר בשביל פרנסה? ואם יש בזה חוסר צניעות (ולפעמים יש בזה) אז זה לא בסדר! אולי שתסתובב הכולל בין שהאברכים, או באמצע שחרית בין המתפללים?!
תוכן כתב:אחרי שחשבתי שוב, נראה לי שיש כאן עוד פרט, והוא, שאנשים מתביישים שיראו אותם במונית כשהנהגת היא אשה. האם יש להתחשב בבושה זו, או שצריך לבטלה כעפרא דארעא?
תוכן כתב:אחרי שחשבתי שוב, נראה לי שיש כאן עוד פרט, והוא, שאנשים מתביישים שיראו אותם במונית כשהנהגת היא אשה. האם יש להתחשב בבושה זו, או שצריך לבטלה כעפרא דארעא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים