קראקובער כתב:חוץ מהרשעות שבדבר מה זה אומר על החינוך שלנו שאנחנו כל כך לא בטוחים בעצמינו?!
קראקובער כתב:אברך תלמיד חכם ויר"ש אמיתי ממרכז הרב סגר עם בעל הבית בגב"ש לשכור דירה (זה לא כ"כ משנה לעניינינו אם חתם בפועל, ממילא כבר לא נעים לו להיכנס) ואפילו קבע עם חברת הובלות והשכנים שמעו שחלילה יכנס מישהו לא משלנו ועשו אסיפת דיירים ולחצו על הבעה"ב ולבסוף נכנע, לא יאומן.
חוץ מהרשעות שבדבר מה זה אומר על החינוך שלנו שאנחנו כל כך לא בטוחים בעצמינו?!
עקביה כתב:זה מזכיר לי את הטאבו המגוחך והמופרך על כך שבישיבות ובבתי כנסת ישיבתיים בשום פנים ואופן לא ייגש חזן ספרדי המתפלל בהברה ספרדית. שני המקרים נראים לי נובעים מאותו מקום בנפש.
קראקובער כתב:אברך תלמיד חכם ויר"ש אמיתי ממרכז הרב סגר עם בעל הבית בגב"ש לשכור דירה (זה לא כ"כ משנה לעניינינו אם חתם בפועל, ממילא כבר לא נעים לו להיכנס) ואפילו קבע עם חברת הובלות והשכנים שמעו שחלילה יכנס מישהו לא משלנו ועשו אסיפת דיירים ולחצו על הבעה"ב ולבסוף נכנע, לא יאומן.
חוץ מהרשעות שבדבר מה זה אומר על החינוך שלנו שאנחנו כל כך לא בטוחים בעצמינו?!
קראקובער כתב:לאלו שמתקשים לקרוא הנה המכתב:
בעה"י מוצש"ק פ' תולדות התשי"ח החוה"ש וכט"ס למע"כ ידידי הרה"ג המצויין בתורה ויר"ש מה"ו ד"צ מרצבך שיחי' אחד"ש מכתבו קבלתי, ועל דבר תלמידים הגומרים ישיבת באר שבע שקשה לסדרם אח"כ בישיבות מפני שמסרבים לקבל ספרדים [אשר באמת שלא כדין הוא ה' יכפר] צריך לשלחם בהשיבות המיוחד לספרדיים והוא
א] ישיבת מקור חיים ע"י ירושלים וידעתי שנמצאים שם בחורים גדולים ומופלגים ומצליחים בלימודים.
ב] ישיבת פורת יוסף ונמצאים שם ר"מים חשובים, ואיכות התלמידים לא ידוע לי ובכל אופן השוקד על התורה יצליח בכל מקום שיהי'.
ג] ישיבת הרב וולדינברג בירושלים שאמנם ג"כ לא ידעתי מהות הישיבה ובכל אופן הרוצה ללמוד יצליח בכל מקום תורה שימצא. ראוי שהנהלת הישיבה תתקשר עם הישיבות הנ"ל ולדעת כמה הם מוכנים לקבל ואשער שיסודר בעה"י עבור כל הגומרים ישיבת באר שבע.
ואשר כתב שמכיון שא"א לסדרם בישיבות וקרוב שיתקלקלו ר"ל, הרי זה שונה לתלמיד שאינו הגון , לענ"ד זה אינו, דענין שונה לתלמיד שאינו הגון היינו שעכשיו אינו הגון אבל מחמת העתידות אינו בכלל זה ועל כיו"ב אחז"ל בהדי כבשי דרחמנא למה לך, ובכל שעה שאיש ישראל לומד תורה"ק הוא נחת רוח להשי"ת ועוד שאין ספק שחלק חשוב מהם ישארו יראים ושומרי תורה ותלמידי חכמים, וכבר אמרו חז"ל אלף נכנסים למקרא ואחד יוצא להוראה וחלילה לעזוב משום זה המצוה הקדושה דת"ת דרבים.
והנני דוש"ת ומברכו בכט"ס, יעקב ישראל קנייבסקי וראוי להתפלל על זה שהתלמידים לא יתקלקלו אח"ז וכן התפללו חז"ל שלא יצא ממנו תלמיד שמקדיח תבשילו כו' ותפילה מועלת הרבה והשי"ת יהא בעזרתנו.
כמדומה שבישיבת מרכז הרב מקבלים ספרדיים בלא קישויים ואע"פ שיסודו מהרב קוק, מכל מקום התלמידים היוצאים משם הם שומרי תורה ות"ח חשובים ובכל אופן הוא הצלה לעומת מקוה ישראל וכיו"ב.
כדכד כתב:הבהרה:
דברי לעיל נכתבו בציניות מוחלטת
גביר כתב:עקביה כתב:מזכיר לי את הטאבו המגוחך והמופרך על כך שבישיבות ובבתי כנסת ישיבתיים בשום פנים ואופן לא ייגש חזן ספרדי המתפלל בהברה ספרדית. שני המקרים נראים לי נובעים מאותו מקום בנפש.
לענ"ד שמירת מנהגי בית הכנסת המיוחד לנוסח ולמנהג מסוים היא דבר הגיוני ונכון ואינה עניין של שנאה ח"ו [לשם הגילוי הנאות - גם לי לא נותנים לגשת לעמוד בישיבות ובבתי כנסת ישיבתיים].
אתה סתם שופט לרעה (ועובר בזה על עשה דאורייתא). יש אנשים החרדים למנהגיהם ובכלל זה מנהג ההברה שלהם, גם אם הדבר נראה קטון בעיניך.עקביה כתב:זו לא שנאה. זה איזשהו דפקט מובנה, הגורם לחשוב שאם ייגש לעמוד יהודי המתפלל בהברה ספרדית (בנוסח אשכנז) ביהכ"נ ירד מקדושתו..
כדכד כתב:קראקובער כתב:אברך תלמיד חכם ויר"ש אמיתי ממרכז הרב סגר עם בעל הבית בגב"ש לשכור דירה (זה לא כ"כ משנה לעניינינו אם חתם בפועל, ממילא כבר לא נעים לו להיכנס) ואפילו קבע עם חברת הובלות והשכנים שמעו שחלילה יכנס מישהו לא משלנו ועשו אסיפת דיירים ולחצו על הבעה"ב ולבסוף נכנע, לא יאומן.
חוץ מהרשעות שבדבר מה זה אומר על החינוך שלנו שאנחנו כל כך לא בטוחים בעצמינו?!
זו הבעיה, אילו היו משכירים לסתם לץ אז אפשר להזהיר את הילדים שיתרחקו ממנו. אבל, אם יהיה להם שכן ת"ח וירא שמים ממרכז הרב הרי הם עלולים לחשוב שגם במרכז הרב יש אפשרות להתחנך לתורה ויראת שמים
יש אומרים שהאומר שם השם בהברה ספרדית הוא משנה משמעות השם לחול.
עקביה כתב:יש אומרים שהאומר שם השם בהברה ספרדית הוא משנה משמעות השם לחול.
מי אומר כך?
האם גם מי שקורא "אברהם" בהברה ספרדית אין זה אברהם אבינו, כיון ששמו היה אברהם בהברה אשכנזית?
אביגדור כתב:אתה סתם שופט לרעה (ועובר בזה על עשה דאורייתא). יש אנשים החרדים למנהגיהם ובכלל זה מנהג ההברה שלהם, גם אם הדבר נראה קטון בעיניך.עקביה כתב:זו לא שנאה. זה איזשהו דפקט מובנה, הגורם לחשוב שאם ייגש לעמוד יהודי המתפלל בהברה ספרדית (בנוסח אשכנז) ביהכ"נ ירד מקדושתו..
שלא לדבר על כך שיש אומרים שהאומר שם השם בהברה ספרדית הוא משנה משמעות השם לחול. ושוב, זה אולי לא נראה לך וזה בסדר גמור. אבל מותר לך לקבל שיש אנשים שחושבים אחרת ממך...
אוצר החכמה כתב:אביגדור כתב:אתה סתם שופט לרעה (ועובר בזה על עשה דאורייתא). יש אנשים החרדים למנהגיהם ובכלל זה מנהג ההברה שלהם, גם אם הדבר נראה קטון בעיניך.עקביה כתב:זו לא שנאה. זה איזשהו דפקט מובנה, הגורם לחשוב שאם ייגש לעמוד יהודי המתפלל בהברה ספרדית (בנוסח אשכנז) ביהכ"נ ירד מקדושתו..
שלא לדבר על כך שיש אומרים שהאומר שם השם בהברה ספרדית הוא משנה משמעות השם לחול. ושוב, זה אולי לא נראה לך וזה בסדר גמור. אבל מותר לך לקבל שיש אנשים שחושבים אחרת ממך...
להגיד שיש להקפיד על מנהג המקום זה דבר שיש לו הרבה מקום. אבל דווקא הסברא בשם ה' היא תמוהה עד מאד. דממ"נ אם אפשר לדבר ולצאת בכל ההברות (כמו שס"ל לכל העולם וכן מסתבר) זה נכון גם על השמות ואם לא הבעייה היא בכל המילים. ולטעון טענה אחרת שבכל הברה צריך שיהיה הבדל בשם אדנות זה עוד יותר מוזר שפסל את תפילות כל חכמי הספרדים לפחות בדורות האחרונים שידעינן איך התפללו ולא הבחינו בין קמץ לפתח.
פלוריש כתב:כדכד כתב:הבהרה:
דברי לעיל נכתבו בציניות מוחלטת
אולי אתה התכוונת בציניות, אבל משפט כזה נאמר לעיתים ברצינות (כמה מקרים אני מכיר בעצמי)
עובדיה חן כתב:מרכז הרב באותם זמנים היה ישיבה קדושה לכל דבר.
לייטנר כתב:עובדיה חן כתב:מרכז הרב באותם זמנים היה ישיבה קדושה לכל דבר.
הישיבה במהותה לא השתנתה.
חלמישצור כתב:אינו הוא. הת"ח במשמיע ישועה, הרב יוסי ארציאל, נולד בערך בשנת תש"ו והגיע לסטייפלר אחרי שסיים את כפר הרואה ושנה וחצי בעזתה. משמע בערך בשנת תשכ"ה.
עקביה כתב:יש אומרים שהאומר שם השם בהברה ספרדית הוא משנה משמעות השם לחול.
מי אומר כך?
האם גם מי שקורא "אברהם" בהברה ספרדית אין זה אברהם אבינו, כיון ששמו היה אברהם בהברה אשכנזית?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 79 אורחים