קראקובער כתב:התפרסם שהגיע "משלחת" להתייעץ עם מרנן ורבנן אם לעזוב או לא וחוץ מזה שע"פ הלכה צריך לשמוע להוראות של אנשי מקצוע בתחום (אין פה "השקפה" ולא שאלות בהלכות שבת) אבל נניח שכן יש מקום, האם לא עדיף לשאול רבני המקום שקרובים אל החלל?
שמש כתב:כשכואבת לך הבטן אתה ניגש לרב או לרופא?
שמש כתב:כשכואבת לך הבטן אתה ניגש לרב או לרופא?
מיכאל1 כתב:משום מה נזכרתי באיגרתו של החזון איש
וז"ל שלא בדקדוק אותם העושים את התורה לשתי תורות ההוראה באיסור והיתר כדבר אחד וההוראה בשוק החיים כדבר אחר.....
ניגש לרופא מק"ו הרי כשלרב יש כאבים הוא גם הולך לרופא...כשכואבת לך הבטן אתה ניגש לרב או לרופא?
קראקובער כתב:כשהיו שואלים את הרב אלישיב שאלות כאלו היה עונה שיבררו אצל הרשויות.
קראקובער כתב:כשהיו שואלים את הרב אלישיב שאלות כאלו היה עונה שיבררו אצל הרשויות.
קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)
דמשק כתב:קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)
שמעתי בשם אחד הגדולים, שראה את עלון קופת העיר "תן 180 ש"ח בעבור חולה פלוני ומרן פלוני יתפלל עליך לפני כל נדרי", תמה הגדול למה נצרך להגיע בזה לשעבודא דרבי נתן, שאני יתרום כסף לחולה והרב פלוני יתפלל עלי, שהרב פלוני יתפלל ישיר על החולה שיבריא ותוציא אותי מהתמונה..
שטייגעניסט כתב:קראקובער כתב:כשהיו שואלים את הרב אלישיב שאלות כאלו היה עונה שיבררו אצל הרשויות.
הוא היה עונה "זאל זיין צו גיזונט", בתרגום לעברית "לך לעזאזל", והמשב"ק היה מכריז "הרב ענה שיהיה לבריאות".
קראקובער כתב: אבל נניח שכן יש מקום, האם לא עדיף לשאול רבני המקום שקרובים אל החלל?
פרנקל תאומים כתב:אני חושב שהסיבה שהם הפנו את השאלה דווקא אליו ידועה לכולנו. היות והם חושבים שאי"ז שאלה הלכתית מובהקת (עם סימן וסעיף חד משמעיים בטוש"ע ובפוסקים), כ"א שאלה מטא-הלכתית, ומקובל שעל שאלות כאלה רק אנשים גדולים מאד יודעים/יכולים להשיב.
קראקובער כתב:פרנקל תאומים כתב:אני חושב שהסיבה שהם הפנו את השאלה דווקא אליו ידועה לכולנו. היות והם חושבים שאי"ז שאלה הלכתית מובהקת (עם סימן וסעיף חד משמעיים בטוש"ע ובפוסקים), כ"א שאלה מטא-הלכתית, ומקובל שעל שאלות כאלה רק אנשים גדולים מאד יודעים/יכולים להשיב.
שו"ע השישי?
קראקובער כתב:התפרסם שהגיע "משלחת" להתייעץ עם מרנן ורבנן אם לעזוב או לא וחוץ מזה שע"פ הלכה צריך לשמוע להוראות של אנשי מקצוע בתחום (אין פה "השקפה" ולא שאלות בהלכות שבת) אבל נניח שכן יש מקום, האם לא עדיף לשאול רבני המקום שקרובים אל החלל?
פרנקל תאומים כתב:קראקובער כתב:פרנקל תאומים כתב:אני חושב שהסיבה שהם הפנו את השאלה דווקא אליו ידועה לכולנו. היות והם חושבים שאי"ז שאלה הלכתית מובהקת (עם סימן וסעיף חד משמעיים בטוש"ע ובפוסקים), כ"א שאלה מטא-הלכתית, ומקובל שעל שאלות כאלה רק אנשים גדולים מאד יודעים/יכולים להשיב.
שו"ע השישי?
"החמישי" לא טוב לך?
קראקובער כתב:מעשה בצעיר אחד שבא אל הגה"ק בעל ה"ברוך טעם" זי"ע לקבל ממנו "היתר הוראה".
מצאו מופלג בתורה ובקי בד' חלקי שולחן ערוך.
נתן לו "סמיכה", והוסיף ואמר לו, כשתתמנה לרב עליך יהיה ללמוד את החלק החמישי של השולחן ערוך.
תמה הצעיר: איזה חלק חמישי, הלא ישנם רק ד' חלקים לשולחן ערוך?
כן – השיב לו הרב, - בשביל רבנים יש עוד חלק חמישי, והוא כיצד להתהלך עם בני אדם...
לאחרי זמן בא אצלו הצעיר, שבינתיים נתמנה רב בעיירה, שאל אותו בעל ה"ברוך טעם":
ההספקת כבר ללמוד את החלק החמישי של השולחן ערוך?
– עכשיו – השיב לו ההוא – אני כבר בקי גם בחלק השישי....
כיצד לנהוג עם פראי אדם....
דמשק כתב:קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)
שמעתי בשם אחד הגדולים, שראה את עלון קופת העיר "תן 180 ש"ח בעבור חולה פלוני ומרן פלוני יתפלל עליך לפני כל נדרי", תמה הגדול למה נצרך להגיע בזה לשעבודא דרבי נתן, שאני יתרום כסף לחולה והרב פלוני יתפלל עלי, שהרב פלוני יתפלל ישיר על החולה שיבריא ותוציא אותי מהתמונה..
הכתב והמכתב כתב:דמשק כתב:קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)
שמעתי בשם אחד הגדולים, שראה את עלון קופת העיר "תן 180 ש"ח בעבור חולה פלוני ומרן פלוני יתפלל עליך לפני כל נדרי", תמה הגדול למה נצרך להגיע בזה לשעבודא דרבי נתן, שאני יתרום כסף לחולה והרב פלוני יתפלל עלי, שהרב פלוני יתפלל ישיר על החולה שיבריא ותוציא אותי מהתמונה..
קושיא זו הובא בב"ב דף י
חייפענער כתב:ואכן מרנא הגר"ח שליט"א כאביו הק' זיע"א, הכניס בדברים מסויימים את רוח החסידות, כך שעליו אין להתפלא. השאלה היא כיצד מצליחים ה'מתנגדים' האמונים להבין כל דבר בהגיון יבש, לצבוא בהמוניהם על ביתו נאוה קודש.
קראקובער כתב:אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.
בן מיכאל כתב:שלמה בן חיים כתב:קראקובער כתב:אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.
כבר בפתיחת האשכול עצם השאלה הסריחה גועל נפש של שנאה להערכת תלמידי חכמים. אבל כאן יצאה המוגלה החוצה. חוצפה וגועל נפש, מחאה נמרצת על המלעיבים במלאכי השרת שרי התורה. שחושבים שבהנפת יד מקלדת מבינים יותר ממרנו ורבנן שעונים על השאלות ששואלים אותם, ואם כן הם סבורים שנכון לענות עליהם. פלא שלא הצטרפו כל חכמי הפורום ביחד למחות כאן, ופלא שלא הושמטה ההערה הזו על ידי המבקר איש ספר.
כנראה שיש כאלו שאינם חושבים שכל דברי הגר"ח ו/או רבנים אדמורי"ם "יורדים מהשמיים"...
חייפענער כתב:שמעתי פעם אמרה:
אמרו חז"ל כל המהרהר אחר רבו כאילו מהרהר אחר השכינה.
מקובל לחשוב שהכוונה היא שאסור לחשוב שהרב עשה דבר שלילי. אך אליבא דהאמת, גם לתרץ את מעשי הרב, אסור.
ולכן השוו זאת לשכינה, כי כשם שאת השכינה אינך מבין, ומי אתה כי תחווה דעה בעניינה, כך תחשוב לגבי גדולי ישראל
אשר גבהו דרכיהם מדרכיך אלפי מונים, ומה לזבוב קצוץ כנפיים אצל נשר שבשמים.
ובזאת אצטרף למחאתו הטהורה של הרב שלמה בן חיים, דיבורים כגון דא, על מה מותר לגדולי ישראל לענות ועל מה לא. דיבורים אסורים הם!!!
כן, גם לאנשים חכמים ומשכילים מותר לפעמים לסגור את השכל!
שלמה בן חיים כתב:קראקובער כתב:אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.
כבר בפתיחת האשכול עצם השאלה הסריחה גועל נפש של שנאה להערכת תלמידי חכמים. אבל כאן יצאה המוגלה החוצה. חוצפה וגועל נפש, מחאה נמרצת על המלעיבים במלאכי השרת שרי התורה. שחושבים שבהנפת יד מקלדת מבינים יותר ממרנו ורבנן שעונים על השאלות ששואלים אותם, ואם כן הם סבורים שנכון לענות עליהם. פלא שלא הצטרפו כל חכמי הפורום ביחד למחות כאן, ופלא שלא הושמטה ההערה הזו על ידי המבקר איש ספר.
שמחו כתב:לא מובן מדוע הריחוק הגיאוגרפי שבין א"י לפלורידה גרם לפותח האשכול לתמוה על התופעה.
יותר יש לתמוה על שבאים לפני ה'גדול' בנושאים סבוכים ומורכבים ביותר, וכהרף עין 'מצליחים' לשתף את ה'גדול' בכל פרטי הענין, בעובדות, בפרשנויות, בצדדים ובצידי צדדים של הענין המורכב, ובתוך רגע כמימריה מתקבלת ההכרעה המשפיעה לדורות על יחידים ועל ציבורים שלמים.
האם לא ראוי יותר להתייעץ עם ת"ח המכיר מקרוב את הענין וזמנו ודעתו פנויים להיכנס לעומק הענין ולברר את כל פרטיו במתון?!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 367 אורחים