מה שמעניין בנושא זה הוא שישנה לכאורה מחלוקת בין רבותינו הראשונים ביחס לנושא המדובר אלא שבשונה מכל מחלוקת,
פה אחד הצדדים טוען על הצד שכנגדו לכפירה גמורה ולשלילת חיי העולם הבא עם דעות אלו, כאשר הפולמוס נע בין בית מדרשו של רש"י לבית מדרשו של הרמב"ם וזה הנושא:
בעבר היה נההוג בין יהודים כשרים לכתוב על המזוזה שמות מלאכים ולייחס לה חשיבות מיסטית כעין קמיע,
הכתובה הנ"ל וצורת כתיבתה מובאת במחזור וויטרי (ראה במאמר המצורף של החוקר בר אילן הערה 17) ובראביה ואף יש עדות באחד ממפרשי הרמב"ם (צריך לבדוק) שהיה המנהג 'המגונה' הנ"ל (לפי דעת הרמב"ם) נהוג באוסטרייך עד שרבי אביגדור כהן צדק ביטלו.
וז"ל לשון הרמב"ם: הלכות מזוזה פ"ה: מנהג פשוט שכותבים על המזוזה מבחוץ כנגד הריוח שבין פרשה לפרשה שדי ואין בזה הפסד לפי שהוא מבחוץ, אבל אלו שכותבין מבפנים שמות המלאכים או שמות קדושים או פסוק או חותמות הרי הן בכלל מי שאין להם חלק לעולם הבא, שאלו הטפשים לא די להם שבטלו המצוה אלא שעשו מצוה גדולה שהיא יחוד השם של הקדוש ברוך הוא ואהבתו ועבודתו כאילו הוא קמיע של הניית עצמן כמו שעלה על לבם הסכל שזהו דבר המהנה בהבלי העולם."
יוצא אם כן מחלוקת חמורה בין ראשונים שלפי דברי הרמב"ם לחכמים ויהודים רבים מאשכנז של אז (ויתכן ובניהם גם כמה מרבותינו הראשונים) שאין להם חלק לעולם הבא!
וראו אף כאן: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=25137#p253466
יש לי שני מאמרים שלא הצלחתי לעלות אעלה בהמשך