מצפה לרחמי שמים כתב:מוזר מאוד בעיניי שבחוברת כזו לא הובאו כלל דבריו החריפים של מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א בענין.
ברור שאם המטרה היא להשפיע לטובה על הציבור כולו, חובה להביא את הציטוטים החריפים מאוד של הגראי"ל שליט"א. [לדוג', שהתבטא בכנס שנכחו בו 12,000 בנות ולפחות עוד 10,000 בשידור חי, על האקדמיה החרדית- "חזיר עם שטריימל" וכו'.]
מכון חכמי ספרד כתב:כמדומה ששם המחבר (הרב י. נ) נעדר, כדי לא לתת מקום להערות בנוסח טול קיסם וטול קורה, או בנוסח מי שמך ומי אתה בכלל.
לכן יש לקבל האמת ממי שאמרה, ולהתייחס לגופם של דברים.
תוכן כתב:הבעיה היא, שרוב אלו שיוצאים באש וגפרית נגד האקדמיה, חיים בשאליה שהמצב יכול להמשיך כך לעולמי עד. הם לא מבינים שהמצב משתנה לא משנה מה יעשו, והשאלה היחידה היא, האם היא תשתנה לטובה, ברגע שאנשים יראי שמים ינווטו את השינוי, או שזה ישתנה לרעה, ברגע שהחרדים המודרנים ינהלו את השינוי, שזה מה בעצם קורה עכשיו.
מנצפך כתב:יש למישהו אפשרות להעלות לכאן את החוברת כקובץ?
מכון חכמי ספרד כתב:תוכן כתב:הבעיה היא, שרוב אלו שיוצאים באש וגפרית נגד האקדמיה, חיים בשאליה שהמצב יכול להמשיך כך לעולמי עד. הם לא מבינים שהמצב משתנה לא משנה מה יעשו, והשאלה היחידה היא, האם היא תשתנה לטובה, ברגע שאנשים יראי שמים ינווטו את השינוי, או שזה ישתנה לרעה, ברגע שהחרדים המודרנים ינהלו את השינוי, שזה מה בעצם קורה עכשיו.
בחוברת מבואר שבעולם האקדמי אי אפשר לשנות פסיק מדרישות הלימוד של הגופים העליונים, כי אז ההכרה הופכת ללא רלוונטית.
כך גם לגבי משאלתו "שאנשים יראי שמים ינווטו את השינוי".
הם לא יכולים לנווט את השינוי.
סגי נהור כתב:כשלא תהיה בושה ליהודי חרדי להיות חשמלאי, שרברב, מוסכניק, נהג טקרטור, פחח, מפעיל מנוף, ועוד ועוד - לא יהיה צורך ללכת לאקדמיה להתפרנס בכבוד, וכמו שאמרו "יגיע כפיך (דייקא) כי תאכל", ולא "יגיע ראשך", שהעבודה צריכה להיות בכפיים ואילו הראש צריך להיות מוקדש לדברים שבקדושה.
כאן אנו יוצאים נפסדים מן הדגש שניתן בציבור החרדי ל"מכובדות", כך שאברך אומר לעצמו שאם לא זכה למשרה תורנית נחשבת, לפחות יהיה עו"ד מכובד (וכדומה).
ומה נפלא סיפורו של החסיד הדגול ר' חיים משה אלפרוביץ זצ"ל, יהודי של צורה שעלה ארצה ועבד כפועל בנין פשוט תוך סירוב לכל סוג של קידום ושדרוג, ע"מ שראשו יהיה פנוי ויוכל לחשוב רק בד"ת ועניני קדושה כל היום כולו.
[/url]מצפה לרחמי שמים כתב:מוזר מאוד בעיניי שבחוברת כזו לא הובאו כלל דבריו החריפים של מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א בענין.
ברור שאם המטרה היא להשפיע לטובה על הציבור כולו, חובה להביא את הציטוטים החריפים מאוד של הגראי"ל שליט"א. [לדוג', שהתבטא בכנס שנכחו בו 12,000 בנות ולפחות עוד 10,000 בשידור חי, על האקדמיה החרדית- "חזיר עם שטריימל" וכו'.]
שומע ומשמיע כתב:סגי נהור כתב:כשלא תהיה בושה ליהודי חרדי להיות חשמלאי, שרברב, מוסכניק, נהג טקרטור, פחח, מפעיל מנוף, ועוד ועוד - לא יהיה צורך ללכת לאקדמיה להתפרנס בכבוד, וכמו שאמרו "יגיע כפיך (דייקא) כי תאכל", ולא "יגיע ראשך", שהעבודה צריכה להיות בכפיים ואילו הראש צריך להיות מוקדש לדברים שבקדושה.
כאן אנו יוצאים נפסדים מן הדגש שניתן בציבור החרדי ל"מכובדות", כך שאברך אומר לעצמו שאם לא זכה למשרה תורנית נחשבת, לפחות יהיה עו"ד מכובד (וכדומה).
ומה נפלא סיפורו של החסיד הדגול ר' חיים משה אלפרוביץ זצ"ל, יהודי של צורה שעלה ארצה ועבד כפועל בנין פשוט תוך סירוב לכל סוג של קידום ושדרוג, ע"מ שראשו יהיה פנוי ויוכל לחשוב רק בד"ת ועניני קדושה כל היום כולו.
דברים נאים.
אבל הרבה פעמים זה מקצועות שמרוויחים קצת [למיטב ידיעתי]. ולא כולם מסוגלים להתספק במועט.
וגם מה יעשו הנשים?
קו ירוק כתב:הרב תוכן. נסחפת, ואיבדת את הכיוון של הבעיות ושורשן.
תוכן כתב:פעם טיילתי עם רב חשוב, ואמרתי לו, למה הנודע ביהודה יצא נגד ויזל, הרי רוב טענות ויזל היו צודקות, וכיום הרבה מההצעות שלו התקבלו בחינוך הכי חרדי שהוא. והוספתי, אם היו מאמצים טענות ויזל, היו מצילים רבים מישראל מרדת באר שחת. והוא ענה, שאנו לא אמורים לעשות חשבונות, אלא לעשות את הדבר הנכון. והדבר הנכון היה לילחם עם אלו שבאו לערער על הקיים.
המצב הוא כיום, שאנו מאבדים כלים מפוארים על ימין ועל שמאל. אין כאן בארץ אפשרות להיות חרדי נוסח חו"ל, בעל הבית שלומד בכל רגע פנוי. זה פשוט לא קיים כאן בארץ. יש רבים מהחרדים שרוצים להשאר חרדים, אבל אין להם מסגרת, אין להם מקום, דוחים אותם מכל כיוון, ומוציאים אותם בידים מן הציבור החרדי. יש צימאון רב בציבור החרדי לכל מיני לימודים שהם לא גמרא, רש"י, תוספות, אם זה מדעים, אם זה תנ"ך, אם זה היסטוריה, והציבור החרדי לא מציע אלטרנטיבה. אברכים אלו לא נשארים בתוך כותלי בית המדרש, אלא מחפשים תשובות בעצמם, אם זה באקדמיה, אם זה בנט, אם זה בכל מיני מכונים למיניהם. ומכיון שהם נחשפים להשפעות זרות, אז אברכים יקרים אלו, שבאמת ובתמים רוצים להתעלות בתורה וביראת שמים, נהפכים לאט לאט לכופרים למחצה, לשליש ולרביע. אין לשער ואין לתאר גודל החורבן בזה, בין לאברכים אלו שעולמם חרב עליהם בחייהם ברמה זו או אחרת, בין לציבור החרדי הכללי, שאת הכלים הכי מפוארים, אלו שאמורים להנהיג ברמה זו או אחרת בעוד שתי דורות, אנו מאבדים, פשוטו כמשמעו.
מדובר בפיקוח נפשות ממש, אין לתאר את גודל החורבן בציבור החרדי פנימה... אבל אין אף אחד שמוכן לעשות משהו...
קו ירוק כתב:הרב תוכן. נסחפת, ואיבדת את הכיוון של הבעיות ושורשן.
תוכן כתב:פעם טיילתי עם רב חשוב, ואמרתי לו, למה הנודע ביהודה יצא נגד ויזל, הרי רוב טענות ויזל היו צודקות, וכיום הרבה מההצעות שלו התקבלו בחינוך הכי חרדי שהוא. והוספתי, אם היו מאמצים טענות ויזל, היו מצילים רבים מישראל מרדת באר שחת. והוא ענה, שאנו לא אמורים לעשות חשבונות, אלא לעשות את הדבר הנכון. והדבר הנכון היה לילחם עם אלו שבאו לערער על הקיים.
המצב הוא כיום, שאנו מאבדים כלים מפוארים על ימין ועל שמאל. אין כאן בארץ אפשרות להיות חרדי נוסח חו"ל, בעל הבית שלומד בכל רגע פנוי. זה פשוט לא קיים כאן בארץ. יש רבים מהחרדים שרוצים להשאר חרדים, אבל אין להם מסגרת, אין להם מקום, דוחים אותם מכל כיוון, ומוציאים אותם בידים מן הציבור החרדי. יש צימאון רב בציבור החרדי לכל מיני לימודים שהם לא גמרא, רש"י, תוספות, אם זה מדעים, אם זה תנ"ך, אם זה היסטוריה, והציבור החרדי לא מציע אלטרנטיבה. אברכים אלו לא נשארים בתוך כותלי בית המדרש, אלא מחפשים תשובות בעצמם, אם זה באקדמיה, אם זה בנט, אם זה בכל מיני מכונים למיניהם. ומכיון שהם נחשפים להשפעות זרות, אז אברכים יקרים אלו, שבאמת ובתמים רוצים להתעלות בתורה וביראת שמים, נהפכים לאט לאט לכופרים למחצה, לשליש ולרביע. אין לשער ואין לתאר גודל החורבן בזה, בין לאברכים אלו שעולמם חרב עליהם בחייהם ברמה זו או אחרת, בין לציבור החרדי הכללי, שאת הכלים הכי מפוארים, אלו שאמורים להנהיג ברמה זו או אחרת בעוד שתי דורות, אנו מאבדים, פשוטו כמשמעו.
מדובר בפיקוח נפשות ממש, אין לתאר את גודל החורבן בציבור החרדי פנימה... אבל אין אף אחד שמוכן לעשות משהו...
מכון חכמי ספרד כתב:תוכן כתב:הבעיה היא, שרוב אלו שיוצאים באש וגפרית נגד האקדמיה, חיים בשאליה שהמצב יכול להמשיך כך לעולמי עד. הם לא מבינים שהמצב משתנה לא משנה מה יעשו, והשאלה היחידה היא, האם היא תשתנה לטובה, ברגע שאנשים יראי שמים ינווטו את השינוי, או שזה ישתנה לרעה, ברגע שהחרדים המודרנים ינהלו את השינוי, שזה מה בעצם קורה עכשיו.
בחוברת מבואר שבעולם האקדמי אי אפשר לשנות פסיק מדרישות הלימוד של הגופים העליונים, כי אז ההכרה הופכת ללא רלוונטית.
כך גם לגבי משאלתו "שאנשים יראי שמים ינווטו את השינוי".
הם לא יכולים לנווט את השינוי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 145 אורחים