אש משמים כתב:ייש"כ.
התכוונתי לחילול ה' כשיראו שאינו מקיים חלק מהגמ', למשל שיתבע האדם על כל מה שראה ולא נהנה ממנו ועוד גמ' שנראות כחובה גמורה לאדם לקיימם והוא כשאינו יקיים זה יראה בעיני אנשים כעבירה ממש.
וכן הכלל לא לפרוש מן הציבור ועוד חיובים כאלה ואחרים השומרים על אחידות העם אשר הפורש מהם נראה כפורש מן החיים.
לא אתייחס ל"פורש מן החיים" בגלל "אחידות העם", שנראה על פניו ולכה"פ כגוזמא גדולה, ולכה"פ צריך ראיה מגמרא וראשונים...אבל לא זה הנושא...לא זה הנושא...
יש לכאורה הצעת פתרון ל"יחידים" שרוצים להימנע ממה ש"יחשבו" עליהם...
עיין בגמרא מנחות לו:
"ואמר רבינא הוה יתיבנא קמיה דרב אשי וחשך והניח תפילין ואמרי ליה לשמרן קא בעי להו מר ואמר לי אין וחזיתיה לדעתיה דלאו לשמרן הוא בעי קסבר הלכה ואין מורין כן"
ועיין בבאור הלכה בתחילת סימן ל' שבאר מעשה דרב אשי הנ"ל, באופן שמי שרוצה להשאר עם תפילין בלילה על אף ש"אין מורין כן" כדי שלא ילמדו ממנו להניח לכתחילה בלילה, אם ישנה בדיבורו ויאמר שמניח את התפילין על מנת לשמרן, שזה מותר, אז יוכל להשאר עם התפילין אפילו שלא לעל מנת לשמרן.
ובלשון פשוטה, לכאורה, מותר לשקר ולהסביר סיבה אחרת למנהגו המותר מבחינה עקרונית, כדי שלא ילמדו ממנו להתיר את האסור.
וא"כ, אותם "יחידים" יכולים להימנע לדוגמא מאכילת בשר ביום חול, כדי להיות "פרושים", ולספר לכל מי שרואה אותם ולא מפרש נכונה את דרכם ה"מיוחדת", שהם "צמחונים", או שעיכול הבשר גורם להם כאבי בטן...