חייפענער כתב:א. בשביל עצות סבתא אין צורך בסדרה ארוכה של שיעורים בעלות של אלפי שקלים, תוך כדי אימונים שונים ומשונים (המשילים את סימן 'ביישנים' מהמתאמן...). נראה לי זר לומר על הקורסים הללו, שאנשים בעצמם מעידים שהם שינו אותם מן המסד ועד הטפחות, שהם רק עצות סבתא.
סגי נהור כתב:הערה ממין הענין: רגילים לקשר בטחון עצמי לגאווה. אבל פעמים רבות זה בדיוק להפך - אדם ששקוע מאוד במה יחשבו עלי ואיך יסתכלו עלי עושה אלפי חישובים לפני שהוא פוצה את פיו ונוטה לחוסר בטחון עצמי, ואילו מי שאינו שקוע כל הזמן בעצמו ובתדמית שלו מרגיש הרבה יותר רגוע ובטוח.
"לעולם יהיה אדם" אומץ לעשות דבר מפחיד בגלל אמונה בקב"ה הוא מדרגה גבוהה באמונה.
אדם שיש לו קושי לבצע מטלות יומיומיות פשוטות, חסר לו משהו יסודי מאוד ב"אדם" שבו. אין כאן קשר לגאווה או לעוצמה, אלא לתחושה נינוחה וחיובית כלפי עצמו.
א"א לבנות קומה ג' לפני קומה ראשונה, לא תוכל להפוך אדם מפוחד או בעל רגשי נחיתות, לעובד ה', בלי לטפל ראשית בבעיותיו.
"לעולם יהיה אדם" אדם ששקוע מאוד במה יחשבו עליו אינו בעל גאווה.
חייפענער כתב:מעכ"ת צודק, אכן נסחפתי ונקטתי דוגמא קיצונית מדי, אבל גם מה שכתבת הוא קיצוני לצד השני, ועל זה כבר כתבתי שאנשים חלשים וכד' אכן נזקקים לכך, אבל להפוך את זה לנחלת הכלל, הרי זה כמו לתת תרופות לאדם בריא, שלא די שאינו מועיל, אלא אף מזיק.
חייפענער כתב:בענין נחלת הכלל, אציין כי נדרשתי כעת לנושא בעקבות המודעות שראיתי על כינוס גדול להדרכת חתנים ואברכים, שמתיימר להנחיל את היסודות לבית היהודי,
חייפענער כתב:בקורסים הללו מלמדים לתת לשני הרגשה שמבינים אותו וכד', דבר שביסודו הוא לא אמיתי,
לעולם יהיה אדם כתב:סגי נהור כתב:הערה ממין הענין: רגילים לקשר בטחון עצמי לגאווה. אבל פעמים רבות זה בדיוק להפך - אדם ששקוע מאוד במה יחשבו עלי ואיך יסתכלו עלי עושה אלפי חישובים לפני שהוא פוצה את פיו ונוטה לחוסר בטחון עצמי, ואילו מי שאינו שקוע כל הזמן בעצמו ובתדמית שלו מרגיש הרבה יותר רגוע ובטוח.
אדם ששקוע מאוד במה יחשבו עליו אינו בעל גאווה.
סגי נהור כתב:הערה ממין הענין: רגילים לקשר בטחון עצמי לגאווה. אבל פעמים רבות זה בדיוק להפך - אדם ששקוע מאוד במה יחשבו עלי ואיך יסתכלו עלי עושה אלפי חישובים לפני שהוא פוצה את פיו ונוטה לחוסר בטחון עצמי, ואילו מי שאינו שקוע כל הזמן בעצמו ובתדמית שלו מרגיש הרבה יותר רגוע ובטוח.
"לעולם יהיה אדם" אם זה אכן מה שמלמדים שם אתה צודק. אבל מנין לך שכך הוא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים