תוכן כתב:לא אדע על מה יצא הקצף. בקלות אפשר להתאים את השיטה לתורת ישראל. ומכיון ששיטה זו הצילה חייהם של עשרות אלפי אנשים ללא גוזמא כלל, על כן כל מי שאוסר ידו על התחתונה וצריך להביא ראיה לדבריו.
שטיינער כתב:ובאמת לא ראיתי בדברי הרבנים הנ"ל הוכחות לכך שזה סותר את עיקרי הדת.
תוכנית זו שנויה במחלוקת בשאלת היעילות שלה כלפי מכורים בכלל ואלכוהוליסטים בפרט, ארגון הבריאות העולמי הוציא בשנת 2009 דו"ח על יעילות תוכניות לגמילה מאלכוהול ולאחר בחינה של למעלה מעשרים מחקרים, הגיע למסקנה שלא נמצאה כל ראיה ליעילות התוכנית מכל בחינה שהיא.
תוכן כתב:ועכשיו יבואו כל האוסרים ויסבירו לנו בדיוק איפה יש פה סרך איסור?
1.הודינו שאנו חסרי אונים מול ההתמכרות, שאבדה לנו השליטה על חיינו.
רמב"ם הלכות תשובה פרק א כתב:כל מצות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם עבר אדם על אחת מהן בין בזדון בין בשגגה כשיעשה תשובה וישוב מחטאו חייב להתודות לפני האל ברוך הוא ... כיצד מתודין אומר אנא השם חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך והרי נחמתי ובושתי במעשי ולעולם איני חוזר לדבר זה, וזהו עיקרו של וידוי, וכל המרבה להתודות ומאריך בענין זה הרי זה משובח...
רחמים כתב:לפי התורה תשובה עושים כך:רמב"ם הלכות תשובה פרק א כתב:כל מצות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם עבר אדם על אחת מהן בין בזדון בין בשגגה כשיעשה תשובה וישוב מחטאו חייב להתודות לפני האל ברוך הוא ... כיצד מתודין אומר אנא השם חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך והרי נחמתי ובושתי במעשי ולעולם איני חוזר לדבר זה, וזהו עיקרו של וידוי, וכל המרבה להתודות ומאריך בענין זה הרי זה משובח...
רוצה ללמוד כתב:ואכן לא מצאנו בדברי חז"ל תקנה לאיש כזה
רוצה ללמוד כתב: וכמבואר כמה פעמים בכתבי רבי צדוק מלובלין שנחשב כאנוס.
רחמים כתב:רוצה ללמוד כתב:ואכן לא מצאנו בדברי חז"ל תקנה לאיש כזה
מצאנו גם מצאנו, ראה מעשה של ר' אלעזר בן דורדיה (לא שייך להיות מכור יותר מזה)
וראה מעשיהם של יקום איש צרורות ויוסף משיתא
רוצה ללמוד כתב:רחמים כתב:לפי התורה תשובה עושים כך:רמב"ם הלכות תשובה פרק א כתב:כל מצות שבתורה בין עשה בין לא תעשה אם עבר אדם על אחת מהן בין בזדון בין בשגגה כשיעשה תשובה וישוב מחטאו חייב להתודות לפני האל ברוך הוא ... כיצד מתודין אומר אנא השם חטאתי עויתי פשעתי לפניך ועשיתי כך וכך והרי נחמתי ובושתי במעשי ולעולם איני חוזר לדבר זה, וזהו עיקרו של וידוי, וכל המרבה להתודות ומאריך בענין זה הרי זה משובח...
אכן, לפי התורה תשובה עושים כך - אנשים הנכשלים חלילה בעבירה. אולם אדם אשר הוא בגדר "עבר ושנה" פעמים אין ספור עד אשר הגיע להתמכרות, (אשר כשמה כן היא - כביכול נמכר האיש לעבד לעבירה מסוג זה או אחר) בדרך הטבע לא תועיל לו כל החלטה ותהא חזקה ככל שתהא. ואכן לא מצאנו בדברי חז"ל תקנה לאיש כזה וכמבואר כמה פעמים בכתבי רבי צדוק מלובלין שנחשב כאנוס. ללא עזרה חיצונית מגורם כלשהוא שישיב את האיש לשפיות ויבטל את "חוזה המכירה" לעבד של המכור לא יוכל לצאת מבור שביו, וע"כ לכאו' אין פסול בעיקרון זה ואין ממנו כל סתירה לדברי חז"ל.
תוכן כתב:בכל מה שקשור לדת אפשר להחליף בדת ישראל, ו-12 צעדים הוא חיוני לאדם שרוצה להחלים מהתמכרות.
רחמים כתב:תוכן כתב:ועכשיו יבואו כל האוסרים ויסבירו לנו בדיוק איפה יש פה סרך איסור?
יש פה כמה בעיות הנה אחת מהן1.הודינו שאנו חסרי אונים מול ההתמכרות, שאבדה לנו השליטה על חיינו.
אם המכור יכשל שוב הוא יתלה את זה באלוקים שעדיין לא שחרר אותו מההתמכרות
מבחינת המכור הוא חסר אונים והוא אנוס בכל התנהגותו ואין עליו שום תביעה
אומנם חז"ל אמרו שאם אין הקב"ה עזרו אינו יכול לו אבל אף פעם האדם לא חסר אונים וגם לא אבד את השליטה על חייו ח"ו
אמר רבי שמעון בן לקיש יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומבקש להמיתו שנאמר (תהלים לז, לב) צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו ואלמלא הקב"ה שעוזר לו אינו יכול לו שנאמ' (תהלים לז, לג) ה' לא יעזבנו בידו ולא ירשיענו בהשפטו.
רחמים כתב:רוצה ללמוד כתב: וכמבואר כמה פעמים בכתבי רבי צדוק מלובלין שנחשב כאנוס.
איפה ?
שלח כתב:כאן ראיתי רבנים שמתנגדים
כנסת ישראל כתב:מי זה 'הרב איתן עקשטין' המוזכר בספר על 12 הצעדים הוצ' אונ' ב"א כמטפל בשיטה זו? קשור לקרן לידידות?
רחמים כתב:לא הבנתי איפה ראית שם להיפך וכי כתוב שאין להם תקנה או שהפכו לחסרי אונים מול יצרם? וכי דיברו על כל סוגי ההתמכרות?
אבל גם לפי שיטתך הרי לא היה כח חיצוני ששינה אותם לטובה, אלא הם בעצמם הבינו שאין הדבר תלוי אלא בהם עצמם.
וברגע שהיתה להם החלטה נחושה עמדו מול יצרם.
אם עד שהמכור קיבל את הטיפול הזה, עוד היו לו קצת יסורי מצפון על מה שהוא מעולל לעצמו ולמשפחתו ולסובבים אותו במעשיו, כעת אחרי הטיפול המצפון שלו נקי והוא יכול להמשיך ללכת אחר יצרו בטענה שהאלוקים עדיין לא שחרר אותו...
עדיאל ברויאר כתב:שלח כתב:כאן ראיתי רבנים שמתנגדים
יש להוסיף גם את:
הרב חיים דרוקמן
והרב שמואל דוד גרוס (מחסידות גור)
ראו במצ"ב.
תוכן כתב:עדיאל ברויאר כתב:שלח כתב:כאן ראיתי רבנים שמתנגדים
יש להוסיף גם את:
הרב חיים דרוקמן
והרב שמואל דוד גרוס (מחסידות גור)
ראו במצ"ב.
הרב דרוקמן הוא יהודי ירא שמים ובעל מדות תרומיות, אבל הוא תמים מופלג חסר כל חוש ביקורת שהוא, ולפיכך אין לסמוך על דבריו כלל, לא בהלכה ולא באגדה ואין לו נאמנות אפילו לומר מה השעה.
שוב התחלת עם 'שנאת ישראל' שלך נגד העדה האתיופית? יהודי הוא יהודי בלי קשר לצבע עור [ובלא להכנס לפולמוס ההלכתי].תוכן כתב:איני מזלזל באף אחד. לא כל יהודי יר"ש ות"ח הוא ביקורתי וערום. ואני לא רוצה להתחיל למנות את השגגות העצומות שיצאו מתחת ידיו תמידים כסדרם, וגם אין צורך בזה, כיון שהם גלויים לכולם. אי אפשר להאמין לו כשהוא אומר מה השעה, כיון שאצלו כל דבר ללא יוצא מן הכלל ראוי להקרב על מזבח אהבת ישראל. אתה לא יודע אם כשהוא אומר לך השעה שזו אכן השעה, או שכך השעה מכיון שהוא לא רוצה לפגוע באיזה כושי מהג'ונגל שחלם שהוא ממלכות בית דוד.
סכינא חריפא כתב:שוב התחלת עם 'שנאת ישראל' שלך נגד העדה האתיופית? יהודי הוא יהודי בלי קשר לצבע עור [ובלא להכנס לפולמוס ההלכתי].תוכן כתב:איני מזלזל באף אחד. לא כל יהודי יר"ש ות"ח הוא ביקורתי וערום. ואני לא רוצה להתחיל למנות את השגגות העצומות שיצאו מתחת ידיו תמידים כסדרם, וגם אין צורך בזה, כיון שהם גלויים לכולם. אי אפשר להאמין לו כשהוא אומר מה השעה, כיון שאצלו כל דבר ללא יוצא מן הכלל ראוי להקרב על מזבח אהבת ישראל. אתה לא יודע אם כשהוא אומר לך השעה שזו אכן השעה, או שכך השעה מכיון שהוא לא רוצה לפגוע באיזה כושי מהג'ונגל שחלם שהוא ממלכות בית דוד.
תוכן כתב:סכינא חריפא כתב:שוב התחלת עם 'שנאת ישראל' שלך נגד העדה האתיופית? יהודי הוא יהודי בלי קשר לצבע עור [ובלא להכנס לפולמוס ההלכתי].תוכן כתב:איני מזלזל באף אחד. לא כל יהודי יר"ש ות"ח הוא ביקורתי וערום. ואני לא רוצה להתחיל למנות את השגגות העצומות שיצאו מתחת ידיו תמידים כסדרם, וגם אין צורך בזה, כיון שהם גלויים לכולם. אי אפשר להאמין לו כשהוא אומר מה השעה, כיון שאצלו כל דבר ללא יוצא מן הכלל ראוי להקרב על מזבח אהבת ישראל. אתה לא יודע אם כשהוא אומר לך השעה שזו אכן השעה, או שכך השעה מכיון שהוא לא רוצה לפגוע באיזה כושי מהג'ונגל שחלם שהוא ממלכות בית דוד.
כמו שאין כזה דבר "עדה יפנית" למרות שיש הרבה גרים שמקורם מיפן, כך אין כזה דבר "עדה אתיופית" אפילו שיש הרבה גרים שמקורם מאתיופיה.
צופר הנעמתי כתב:רחמים כתב:לא הבנתי איפה ראית שם להיפך וכי כתוב שאין להם תקנה או שהפכו לחסרי אונים מול יצרם? וכי דיברו על כל סוגי ההתמכרות?
אבל גם לפי שיטתך הרי לא היה כח חיצוני ששינה אותם לטובה, אלא הם בעצמם הבינו שאין הדבר תלוי אלא בהם עצמם.
וברגע שהיתה להם החלטה נחושה עמדו מול יצרם.
אם עד שהמכור קיבל את הטיפול הזה, עוד היו לו קצת יסורי מצפון על מה שהוא מעולל לעצמו ולמשפחתו ולסובבים אותו במעשיו, כעת אחרי הטיפול המצפון שלו נקי והוא יכול להמשיך ללכת אחר יצרו בטענה שהאלוקים עדיין לא שחרר אותו...
כתוב שם שאינם יכולים לשוב ולחיות בתשובתם, והם כ"כ אחוזים בחטא שאם שבים מתים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 107 אורחים