יאיר כתב:סליחה על השאלה אבל ברצוני לדעת מהי ההגדרה המדויקת כיום לת"ח?
האם כל מי שבקי ויודע תורה מוגדר ת"ח?
מה עם מידות, יר"ש, השקפה וכו'?
יאיר כתב:ר' תוכן, לשיטתך אדם שלמד ויודע הרבה תורה אך אין בו יר"ש, מידות, ד"א, השקפה, או אחד מהם, לת"ח יחשב?
איש יהודה כתב:האם אני יכול לומר את דעתי בזה, שבני ביתם הסתירו מהגדול מידע מסויים, ובכה"ג אין זה בזיון ואדרבה לשיטתי שאני סובר בעניין זה כגדולים האחרים, אני בכך מגן על כבודו של אותו גדול שאני תולה זאת בבני ביתו, או דלמא לעולם שאומרים כן זה בזיון הגדול וצ"ע למעשה.
יאיר כתב:סליחה על השאלה אבל ברצוני לדעת מהי ההגדרה המדויקת כיום לת"ח?
האם כל מי שבקי ויודע תורה מוגדר ת"ח?
מה עם מידות, יר"ש, השקפה וכו'?
מורה צדק כתב:יאיר כתב:סליחה על השאלה אבל ברצוני לדעת מהי ההגדרה המדויקת כיום לת"ח?
האם כל מי שבקי ויודע תורה מוגדר ת"ח?
מה עם מידות, יר"ש, השקפה וכו'?
זה הבעיה המרכזית, שכל אחד חושב שהוא יחליט מי נקרא תלמיד חכם.
יאיר כתב:מורה צדק כתב:יאיר כתב:סליחה על השאלה אבל ברצוני לדעת מהי ההגדרה המדויקת כיום לת"ח?
האם כל מי שבקי ויודע תורה מוגדר ת"ח?
מה עם מידות, יר"ש, השקפה וכו'?
זה הבעיה המרכזית, שכל אחד חושב שהוא יחליט מי נקרא תלמיד חכם.
נו, אז באמת ההגדרה הנכונה?
יאיר כתב:[לא כיונתי לרמוז לאף אדם].
יאיר כתב:לא. הפעם באמת שלא שכחתי.
תוכן כתב:אל תתערב לו בחיים שלו.
תוכן כתב:אם הוא ת"ח אתה עדיין חייב בכבודו, ושוב אל תתערב לו בחיים שלו
תוכן כתב:אם אתה כן יודע, אז מה?
אוהב אוצר כתב:nה פירוש, בודאי שלא אתערב לו כמו שלא אתערב לך, אבל מכאן לבוא ולנהוג בו כבוד כת"ח?
כל ת"ח שיושב ועמל ויגע בתורה ואין לו קבלת קהל עם כסף וכד' אלו תנאי 'סף' בכדי לכבד אותו.
כל השאר, גם אם מחזיקים מוסדות, ארגונים, וכו' וכו' זה עדיין לא אומר כלום, ושוב, יש הבדל בין לכבד לבין לזלזל
מה פירוש, אתה שפוי? אתה יודע כמה מתחזים יש? אתה יודע כמה יש כאלו שיודעים לדרוש ולהקסים באמרותיהם עד שמושכים אחרי שועי עולם?
יאיר כתב:מורה צדק, האם אתה יודע מהי ההגדרה המדוייקת של ת"ח?
האם כל מי שיודע הרבה תורה עלי לנהוג בו כבוד כדין ת"ח?
נראה שת"ח צריך שתהיה לו גם יר"ש ומידות (השקפה נכונה נראה שלא חובה ויש שיחלקו ואכ"מ).
אם ידוע לי על ת"ח גדול (+מפורסם) אך ראיתי מס' פעמים שמזלזל בבריות או נוהג אליהם בחוסר כבוד וכדומה (וכשודאי לי שלא בצדק), האם מבחינתי עלי לנהוג בו כדין ת"ח או לאו?
או מה הדין אם נראה שחטא בחטא הגאוה וכדומה כגון שמכריז על עצמו כך וכך (כש"ץ שר"י) או שיש לו כוחות רוחניים (ואין לו) וכו'?
לא תמיד גדולי הדור מכירים את כולם ויודעים באמת הכל על אותו אדם.
[לא כיונתי לרמוז לאף אדם].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 92 אורחים