דרומי כתב:חשוב לציין כי מאז ומקדם הורה הרבי את הוראתו באופן כללי ומעולם לא נכנס לפרט למי בדיוק כוונתו (מלבד תשמ"ט).
דרומי כתב:אין לי הזמן להאריך, אולם אזכיר רק שבבחירות שבהן התמודד ר' מאיר כהנא הי"ד הצביעו לו רבים מחסידי חב"ד.
מסופר (אין דרך לאמת זאת כמובן), שלאחר הבחירות שאל הרבי את המזכיר למי הצביעו בכפר חב"ד והשיב לו שהרבה הצביעו לכהנא. אמר הרבי: "א גלייכע זאך".
דרומי כתב:מי אמר ש'מחל' היא המפלגה החרדית ביותר?
סיפרתי קודם רק שהיה אדם אחד שנכנס לו שגעון להצביע 'מחל', אבל גם הוא הבין שלילדים לא כדאי לומר זאת...
בכל מקום, חוג ועדה, יש אנשים שקשה להם לקבל מרות והם קצת נוטים מהדרך הישרה, או שסתם 'זז להם בורג'.
אז כשיש בפנינו מישהו שלא הולך בתלם ויש לנו שני עדיפויות, או שלא יצביע בכלל או שיצביע למפלגה ימנית לא-דתית - מה עדיף?
ובלשון הגמרא (סוטה מח) 'לבטולי הא מקמי הא'
דרומי כתב:מאיר כהנא התמודד רק פעם אחת כמדומני, כך שאין כל סתירה שברוב המערכות הצביעו לפא"י ובאותה מערכת בחירות הצביעו לכהנא.
וכמובן לעצם השמועה סייגתי שאין אני יודע את מדת נכונותה, אך כך שמעתי מאנשים מבוגרים ממני.
דרומי כתב:[אגב, העירוני בפרטי ללמד זכות על מי שהצביע 'מחל', שנסמך בזה על פסק רבני ירושלים בשעתו שאסור להצביע בשום אופן לר' מאיר פרוש שי', ולכן לא יכול היה להצביע ג', ודי בזה].
דרומי כתב:איני נוהג להתווכח על עובדות היסטוריות, ובפרט שלטעמי אין בכך הרבה נפקא מינה למעשה כיום.
והבוחר יבחר.
סגי נהור כתב:דרומי כתב:אין לי הזמן להאריך, אולם אזכיר רק שבבחירות שבהן התמודד ר' מאיר כהנא הי"ד הצביעו לו רבים מחסידי חב"ד.
מסופר (אין דרך לאמת זאת כמובן), שלאחר הבחירות שאל הרבי את המזכיר למי הצביעו בכפר חב"ד והשיב לו שהרבה הצביעו לכהנא. אמר הרבי: "א גלייכע זאך".
לא היה ולא נברא, ומי שהפיץ את השמועה כבר הודה שהתבלבל בין קלמן כהנא (פא"י) למאיר כהנא (כך).
הצביעו לפא"י, כפי שהרבי יותר מרמז, לא הצביעו למאיר כהנא. פשוט שטויות.
סגי נהור כתב:פא"י סולקה בתשל"ז מהרשימה המאוחדת באופן חד-צדדי בניגוד לעמדת הרבי, וגם אחר כך פעלה יותר בנושאים שהיו חשובים בעיניו (כתיקון חוק מיהו יהודי) בעוד בג' דאז (לפני הקמת עץ בתשמ"ט) היו גורמים שפעלו באופן שונה וק"ל.
אינני רואה טעם בבחישה בהיסטוריה, אבל עכ"פ ברור מכאן שהרבי לא התכוון שיש להצביע למפלגה שנחשבת ל"חרדית ביותר" מבחינה סוציולוגית, אלא הדבר תלוי בגוף הנושאים שעליהם היא נאבקת. להסיר ספק, אני וביתי הצבענו במערכת זו להתאחדות הספרדים המכונה ש"ס.
סגי נהור כתב:הכוונה למפלגה של שומרי תומ"צ, שאדוקה במאבקיה על עניני התורה שראוי להיאבק עליהם.
סגי נהור כתב:הכוונה למפלגה של שומרי תומ"צ, שאדוקה במאבקיה על עניני התורה שראוי להיאבק עליהם.
אם במפלגה יושבים ח"כים ארוכי זקן, אך מוותרים, למשל, על ענינים אידיאולוגיים תמורת תקציבים, אזי זקנם הארוך אינו עומד להם.
סגי נהור כתב:אם במפלגה יושבים ח"כים ארוכי זקן, אך מוותרים, למשל, על ענינים אידיאולוגיים תמורת תקציבים, אזי זקנם הארוך אינו עומד להם.
סגי נהור כתב:אין כוונתי לאמירה הזאת ששמת בפי.
במפלגה יושבים ח"כים ארוכי זקן, אך מוותרים, למשל, על ענינים אידיאולוגיים תמורת תקציבים
צופה_ומביט כתב:סגי נהור כתב:הכוונה למפלגה של שומרי תומ"צ, שאדוקה במאבקיה על עניני התורה שראוי להיאבק עליהם.
איך אתה יודע שזו הכוונה? מי גילה לך רז זה.
צופה_ומביט כתב:וזה חידוש גדול במילה "חרדי".
צופה_ומביט כתב:וכפי שמראים תוצאות האמת מכפ"ח, י"א שאם הוא נאבק על שלימות הארץ די במסורתי.
צופה_ומביט כתב:סגי נהור כתב:אין כוונתי לאמירה הזאת ששמת בפי.
אתה יותר ממוזמן להסביר את המשפט הזה שכתבת:במפלגה יושבים ח"כים ארוכי זקן, אך מוותרים, למשל, על ענינים אידיאולוגיים תמורת תקציבים
סגי נהור כתב:צופה_ומביט כתב:סגי נהור כתב:הכוונה למפלגה של שומרי תומ"צ, שאדוקה במאבקיה על עניני התורה שראוי להיאבק עליהם.
איך אתה יודע שזו הכוונה? מי גילה לך רז זה.
הרבי עצמו בלשונו במברק בתשמ"א.
סגי נהור כתב:צופה_ומביט כתב:סגי נהור כתב:אין כוונתי לאמירה הזאת ששמת בפי.
אתה יותר ממוזמן להסביר את המשפט הזה שכתבת:במפלגה יושבים ח"כים ארוכי זקן, אך מוותרים, למשל, על ענינים אידיאולוגיים תמורת תקציבים
מחקת משום מה את המילה אם בראש המשפט.
הכוונה היא להביא דוגמא, מתי לאו דוקא שהרבי רואה את המפלגה החרדית מבחינה סוציולוגית כחרדית ביותר לדבר ה'.
אמנם לא התכוונתי למצב היפותטי, אלא למעשים שהיו (והרבי עצמו זעק על כך בשעתו), מאידך אין כוונתי לטעון טענה עכשווית על מפלגה מסוימת.
במענה לשאלתכם בקשר לבחירות לכנסת, יש להצביע בעד היותר חרדים לדבר ה'. מתאים לפסק-דין ברור בתורתנו.
כל שיצביע בעד אלה שרשמו גוים כיהודים ובעד חבריהם, התקלה האיומה והקולר בכל הנרשמים תלוי בצווארו.
להצביע בעד החרדים לדבר השם.
בברכה מנחם שניאורסון
דרומי כתב:והטענה המרכזית כאן באשכול היא שגם אם יש טענות, נכונות או לא, שיצביעו לפחות למפלגה אחרת ולא יימנעו לגמרי מהצבעה.
ועל כגון דא מצטטים את לשון הכתוב: נרפים אתם נרפים, על כן אתם אומרים גו'.
הדיון התפזר 'קמעא'.הקישון33 כתב:הנה הנתונים מכפר חב״ד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים