מקדש מלך כתב:בן מיכאל כתב:הינך מכחיש את חטיפת אחיינתי?
לא. רק אספר את הסיפור מנקודת הידע שלי.
ומצער אותי מאוד שאני מוכרח להיכנס לזה דווקא מולך.
היו היה איש, שרצה לעזוב את החצר שהיה בה.
והיו היתה לו בת, שהוא החליט, שבגלל שהוא רוצה לעזוב את החצר שגדל בה, עליה לוותר על כל אמונותיה שחונכה עליהן במוסד שהוא עצמו שלח אותה אליו. וגם - כבונוס - לנתק קשרים עם כל החברות!
אבל על פי התורה, אדם רשאי למכור את בתו לאמה עד הגיעה לגיל בגרות, והיא כבר עברה את הגיל הזה.
כך שהשכל הישר מורה, שעליו לקרוא לבתו, ולומר לה: את עשי כרצונך, אבל אני, איני יכול להיות כאן יותר (היו רבים שנקטו בצעד הזה, והיחסים נשמרו כתקנם. פחות או יותר. ברור שאב ובנו שנמצאים בשני צידי מתרס כה מדממים מתקשים לנהל יחסים חלקים לחלוטין).
וכמובן נסכם שלא מדברים על הנושא הזה וכו'.
ובמקום זה, הוא ניסה להכריח אותה לעבור יחד איתו, ולפי הודאתו, ניסה להכריח אותה לנתק קשרים עם אנשים שדברה איתם, והיא מאוד מאוד כועסת עליו. כעס נורא.
וכעת, האם היו נשמות טובות שסייעו לנתק הזה?
האם האירוע התגלגל מעצמו, או שראשי וועדת גור ניהלו אותו מאחורי הקלעים?
האם גור ראתה חובה לעצמה לסייע לבת אומללה, שבעצם הוקרבה קרבן על מזבח עימות שלא קשור אליה?
ואולי גור טועה בצעד הזה?
ואולי (כפי שאמרה שופטת כלשהיא) להיפך, אי אפשר לתת לבת הרגשה ששני הצדדים זרקו אותה?
ומי זה גור במקרה הזה? האם יש ישיבות וועדה מסודרות שמחליטות מה עושים, או שאדם מסויים מחליט?
ואולי האדם הזה הוא קיצוני בדעותיו באופן חריג, או נוקשה וכוחני (זה טבעי שאנשים כאלו יושבים בכאלו צמתים)?
הרבה שאלות שאין לי עליהם תשובות.
אבל רק דבר אחד ברור. אין לכל זה מאומה עם המשפט הפשטני שנקרא "גור חטפה ילדים".
(באגרת פומבית שהוא כתב, הוא טוען שהוא יודע בבירור עם מי היא עמדה בקשר. אבל לא נוקב בשם. רק לא מהסס לקבוע שהיא פעלה בהנחיית ראשי הוועדה. עולם הפוך, מי שודאי עשה את העוולה זוכה לחסינות, והשערות שאין לי מושג מניין הוא יודע אותן - על כל פנים באגרת הוא לא הציג שום ראייה לכך, הופכות לנאשם העיקרי. סתם אגב, איזה אדם שרוצה להשלים עם בתו כותב "אגרת פומבית ומתאר איך היא טורקת לו טלפונים, ואיך היא "מורעלת"? אני הייתי ממליץ לו דרך פעולה אחר, כמובן רק במידה ומה שדחוף לו זה להשלים איתה ולא מטרות אחרות).
ביודעי ומכירי מכלי ראשון ממש - שמעולם לא השתייך לגור והמסתעף - על המשפחה השניה ממנה נחטפו בזדון וברוע חסר תקדים שתי בנות, שהוועדה מעורבת עד מעל הראש בניסיונות לחטוף גם את שני הבנים.
עד לפני מספר שנים, היה ברור לכל בר דעת, שגם אם לבן מותר להחליט ביום מן הימים שהוא מצא את מקומו בקהילה אחרת מהקהילה בה גדל, אצל בנות זה לא מקובל כלל ועיקר. בת יונקת את הקשרים הרוחניים לקהילתה דרך אביה בלבד, ותו לא. הנסיונות המגוחכים והנואלים להפוך את הסיפור לאבא שב"רשעותו" ניסה לנתק את בתו ממקור חייה - מרושעים וחסרי תקדים!
מקדש מלך כתב:ב) ברור שאם היה מדובר באדם שהתחנך מלידה בדרך אחרת, הרי שזה לא משמעותי. פה זה סיפור שונה: זה אומר שאתמול צייתת בחרדת קודש לאדם שהוא הסמכות התורנית מספר אחד, ולמחרת עליך לשמוע שהוא איש (לא משנה...). ועוד דברים דומים.
למה אתה משקר במצח נחושה? על אף אחד בקהילת הגר"ש לא מוטל לשמוע על האדם שהיה הסמכות התורנית מספר אחד שלהם, שהוא איש לא משנה... ולא דברים דומים. ובוא ניכנס לפרופורציות, אחוזים גבוהים מבני קהילת גור לא חושבים שהם מצייתים לסמכות התורנית מספר אחד. הם מצייתים לרבי שלהם, בהוראותיו המתקבלות על הדעת, ותל"מ. לא סמכות תורנית ולא נעליים.
מקדש מלך כתב:למערכת יש שיקול אחד מרכזי, שמירה על שלימות החצר.
היא חושבת שזה שיקול חשוב מאוד, איך כתוב בציטוט שהעלה צופה ומביט? "יסודות הדת".
השיקול הזה גורם לה לצאת במאבק מול מי שניסה למוטט את הקהילה.
ברור שבמסגרת המאבק היא עלולה לטעות, במסגרת הפגיעה האישית שחש כל חסיד גור (כל בר דעת מבין באיזו פגיעה מדובר) הוא יכול גם לכעוס באופן אישי על הצד השני, ולעשות מעשים אשר לא ייעשו.
ובכלל לא אגב, גם הצד השני יכול לעשות בדיוק את אותם דברים, ומאותם סיבות (וכמובן לעולם לא להיות מואשם בכלום, כי בהרווארד מחנכים לשנאת החזק והמדכא...).
אבל זה לא הופך אותה ל"מערכת מושחתת", על כל פנים לא הבאת לכך בדל של ראייה.
אלא אם כן בדעתך הרחבה לטעון, שקהילה אמורה להסתכל בחיבוק ידיים איך מנסים לפרק אותה, ללגלג על כל מה שראייתה הוא מיסודי היהדות וכו'.
ברור שהצד השני חולק וטוען שלהיפך, היהדות הנכונה נמצאת אצלו. לחיי. אבל הצד הראשון משוכנע אחרת.
חסידות מזן חדש! מערכת חסידית שהשיקול המרכזי שלה הוא שמירה על שלימות החצר.
ידידי, אגלה את אזנך בחידוש נפלא: מי שבטוח בצדקת דרכו, לא חש בצורך לשמור על שלימות החצר. לצערנו הרב, כל הקהילות החסידיות שהתפלגו, היתה ההתפלגות מלווה בקולות צורמניים היפך דעת הבעש"ט, אבל להוציא בנות צעירות מתחת יד הוריהן באישון ליל - זה לא שמענו בלתי היום.
ואגב, אנשים שנפגעים אישית וכתוצאה מכך פוגעים באלימות מסכנת חיים באלו שפגעו בהם, צריכים או חינוך מחדש לאיפוק בסיסי או אשפוז בכפיה במחלקה סגורה. יש גבול לכל תעלול.
מקדש מלך כתב:מחשבה אחת כתב:יש סט ערכים אחד - ערכי התורה. והם תקפים למערכת ולאדם הפרטי כאחד. יש ערך של שמירה על יחסים תקינים בין הורים לילדים (כבד את אביך - לעומת לא תחמוד)
כל ילד שהוריו פרשו מונחה לשמור על כבודם של הוריו!
והיות שאם הוא יישאר בבית הוריו - הוא יתקשה לשמור על כבודם אחר שהחליטו בצמצום דעתם לנטוש את מקור החיות האנושי, הרי שהמערכת מתוך רצון כן לסייע לו לשמור על "כבד את אביך ואת אמך", מוציאה אותו בעורמה מבית הוריו ושלום על ישראל.
מקדש מלך כתב:מחשבה אחת כתב:הרי עכשיו כבר אין חשש כזה, אז מה הבעיה לאפשר לאנשים לבוא לחתונות בניהם ובנותיהם?
כל מי שרוצה יכול בחפץ לב להשתתף בשמחות של קרובי משפחתו (רק אתמול ישבתי בשמחה עם משפחה מעורבת שישבו יחדיו). בדרך כלל הסירוב הוא יוזמה עצמית.
קיימת אצלך אפשרות לא לשקר במילי דעבידי לגלויי?
בן מיכאל כתב:מעט נרגעתי...
אני הייתי מציע בכנות לכבודו לפתוח קורס איך נרגעים מול השמצות כ"כ בוטות נגד בני המשפחה הקרובה בסיפור כ"כ כאוב.
מקדש מלך כתב:אני סובר שהצד הפורש קידש מלחמה על החצר הקיימת, ובצדק מנקודת ראותו, וקיווה לפרק אותה. וגם לאחר מכן המשיך במלחמת ההתשה, באופן שאיני מכיר דוגמתו במקומות אחרים.
כמה עיוורון יכול להיות לאדם שיסבור שהצד הפורש קידש מלחמה על החצר הקיימת, ולא משיב מלחמה. ממש פוטיני.
מקדש מלך כתב:הריחוק מטכנולוגיה
עד כמה שידוע לי הריחוק מטכנולוגיה הנדרש בגור, דורש חסימה שאינה מאפשרת גישה לפורום דנן.