כדכד כתב:נראה לי שלכתוב חצאי משפטים. להאשים קבוצות בעם ישראל ולסיים אוןתם בראשי תיבות המביעים שאין לך כוונה להסביר את עצמך הוא מעשה שאינו הגון.
זאב ערבות כתב:כדכד כתב:לכתוב ע' קצוה"ח רל"ג ס"ק ז' ודו"רק כי יש לחלק זה דבר אחד.
אבל לכתוב פלוני אלמוני שר"י הוא רשע מרושע והשי"ת יודע ואין לי פנאי ואכמ"ל זה דבר אחר.
המשפט שעליו הגבתי דומה יותר לסוג השני. אני מודע לזה שזה לא לגמרי דומה והקצנתי בכוונה לצורך הבהרת כוונתי.
כבר כתב הח"ח שלשון הרע על עדה שלמה חמור יותר מאשר על אדם פרטי
איני בא להגן על דברי אליסף ואף אני הערתי שיש בעיה בדבריו (אך כיוון שהסתבכתי עם דברי חלקם נמחקו וחלקם אני מחקתי), אך באופן כללי הכת שהלברנץ יסד היתה מעין חסידות והיה נוהג במנהגי אדמורות, ויתכן שזו הסיבה שלא יצאו נגדו, בפרט שאם זכור לי נכונה הרבה התרשמו מהכריזמטיות שלו וחשבו שהוא אדם גדול ואף היתה עליו כתבה בעתון משפחה ושם הללו ושבחו אותו עד למאד. אז מדוע שיוקיעו אותו. אך מה שקורה שם היום זה גרוע עשרת מונים ממה שהיה בתקופתו ואיני סבור שהאדמורים אפילו מודעים למה שקורה שם בפרט שאין להם שום שייכות לחסידות אלא סתם כת של אומללים כפי שכתב פותח האשכול.
עתניאל בן קנז כתב:סתם תזכורת
כדאי לברר את תחנותיו הראשונות של ברנס, לפני שהפך לאדמו"ר... ואז כדאי לשמוע את תגובות של העולם הליטאי.
אליסף כתב:נראה לי שדוקא לחסידים קשה להוקיע כתות כאלו. ואכמ"ל והמ"י.
אליסף כתב:אליסף כתב:נראה לי שדוקא לחסידים קשה להוקיע כתות כאלו. ואכמ"ל והמ"י.
פשוט. ההבדל בין קהלות עם חוקים נוקשים ומשמעת קהילתית חזקה, לבין כת, לא תמיד ברור, לכן חסידויות חוששות להוקיע כתות כדי שלא יסתבכו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 110 אורחים