לענין כתב:לכאורה זה מתבקש, דרשן נודע, שעולה לארץ ישראל, מכונה בשם החביב 'דורש לציון'. פשוט וקל.
המחקר כתב:רואים מכאן שני דברים שהיה מי שפקפק בהם (וטען שהנם המצאה של משפחת ריבלין לקראת שנות הת"ש בעקבות קנאתם במשפחת סלומון):
א. ר' יושעה ריבלין הוא המייסד הראשי של נחלת, שבעה, עכ"פ לפי דעתו.
ב. היו כאלה שלעגו לו וצחקו על רעיונותיו לבנות את שכונות ירושלים מחוץ לחומה.
יושב הארץ כתב:איזה תמימות ..
יש הבדל בין לרצות ובין לקום ולעשות מעשים מיד חודשים ספורים אחרי כן. לעלות בקבוצה גדולה, "לשוב למקומנו האמיתי" [הוא כותב לשוב למקומנו האמיתי ולא כותב לעלות לארץ ישראל, זאת אומרת מדובר בלשוב הביתה "שיבת ציון". ואחרי שעלו מדברים בשם ארץ ישראל על "קיבוץ בנים לתוכה שמסרו נפש עבורה".
הוא מדבר על "מנחם ציון בבנין ירושלים ובבנים", ואחרי שנים ספורות הוא בונה במסירות נפש אחת מחורבות ירושלים כביטוי ל"אתחלתא דגאולה", ובנו והחבריא שלו קוראים לבית הכנסת באותו חורבה "מנחם ציון" כאות לכך.
ברור אין קשר בין הדברים הכל יד המקרה...
שומע ומשמיע כתב:'בין השיחים' יש לי הצעה.
מי שרוצה בפועל ממש להרגיש שהוא חלק ממהלך חדש שהתחיל ע"י תלמידי הגר"א, כה יעשה:
איש_ספר כתב:למה הפורום צריך להיות במה להגיגיו של רשע זה?
המחקר כתב:איש_ספר כתב:למה הפורום צריך להיות במה להגיגיו של רשע זה?
אני מבין את הכאב שלך, ואכן למיטב ידיעתי בפורומים אחרים יש איזושהי סלקציה לגבי מי רשאי להיכנס אליהם, ומי שאין תוכו כברו אינו יכול להיכנס בשערי הפורום. אבל הפורום הזה הוא חריג, מאוד חריג. והוכחה לכך היא שבכל הפורומים האחרים לא תמצא לעולם תופעה שמנהל הפורום מכנה את אחד הכותבים בשמות גנאי כמו "רשע", ולא לועג למי שלא חושב כמותו באיזשהו נושא. ובכל הפורומים האחרים מנהל הפורום מקפיד לשמור על החיסיון של הכותבים, ולא חושף את זהותם ולו ברמיזה, אך פה ידידי אנחנו נמצאים בפורום חריג, שכל המגדף יותר הרי זה משובח. לא מעט תגובות כאן יכולות לשמש כחומר מעולה לפשקווילים ברחובות מאה שערים. אז אם זו הרמה של הפורום, מה לך, מנהל הפורום, כי תלין. זו הדייסה שבישלת. ואגב אני לא בטוח שאין קשר בין אותה תרבות "חרדית טהורה" שכביכול מוצגת כאן על ידך, לבין אותו "רֶשע" שאתה מוחה נגדו.
המחקר כתב:ולא משום שאני עומד בדעותיו של 'איש אחד'. כל מי שעוקב פה בשרשור יודע שאני והוא זה ההפך הכי גדול שיש (יותר מהמרחק שיש בין איש ספר לאיש אחד). לא הוא העניין, ולא רמת צדקותו או רשעותו.
לענין כתב:מצאתי ראיה מוחצת למגמה המשיחית של העולים צפתה [מופיע בספר שו"ת של גאון מפורסם מצפת] -
'כרם היה לידידי בקרן בן שמן כי כאשר ראה ה' עוני עמו ישראל אשר היה זה קרוב לאלף וחמש מאות שנה נדחו מעל אדמת' מגוי אל גוי ומממלכה אל עם אחר בכמה גרושין וכמה שמדות זכר להם ברית אבותם ושב את שבותם וקבצם מאפסי ארץ א' מעיר ושנים ממשפחה אל ארץ הצבי ונתיישבו בעיר צפת תוב"ב צבי היא לכל הארצות והיו פרנסיה ומנהיגיה מתנהגים כהוגן' וכו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 305 אורחים