הקונספציה של מדינת כל אזרחיה (ש)הביא[ה] עלינו הטבח בשמחת תורה.
הקונספציה של מדינת כל אזרחיה (ש)הביא[ה] עלינו הטבח בשמחת תורה.
בן המחבר כתב:אלך רכיל ואגלה סוד. הכוונה למשפט הזה:הקונספציה של מדינת כל אזרחיה (ש)הביא[ה] עלינו הטבח בשמחת תורה.
הוה אמינא כתב:2 משפטים נוספים שיש מקום לחלוק עליהם:
מהמציאות (שעוד תגיע כמובן) שהצבא יתמלא באלפיים חיילים חרדים בכל מחזור גיוס
מדינת ישראל היא תכלית גדולה יותר
דרומי כתב:אמת הדבר שיש סערת רגשות טבעית ומובנת עד מאוד, אבל קשה לקבל שהרגש מביא לגישה שבעצם תוצאתה היא "גם לי גם לך לא יהיה".
הרי כל בר דעת מבין שהדבר הכי מסוכן כרגע למדינת ישראל מכל הבחינות הוא לוחמי קפלן וכל שם וחניכה דאית להו, הם הסכנה האמיתית הן ברוחניות והן בגשמיות, פשוט "מהרסייך ומחריבייך" באופן הכי נבזה.
ועל כן דוקא בעת הזאת מצופה מהדתיים הלאומיים לחזק את האחדות והקשר עם הציבור החרדי, ולא לתת לאותם בוגדים לנהוג באופן של "הפרד ומשול" רחמנא ליצלן.
[הרי האבסורד פה כ"כ זועק לשמים. הקימו קבינט מלחמה, הדירו ממנו את השותפים הטבעיים והמייצגים כשליש או יותר מהחיילים (סמוטריץ ובן גביר). זה כשלעצמו הוא פשע נגד הדמוקרטיה וגם טעות אסטרטגית. המלחמה מקרטעת, במקום להאשים את מטכ"ל הבטחון, מאשימים כל הזמן את ממשלת הימין, שרוב חבריה מודרים מהקבינט ואין להם כמעט השפעה! עכשיו כשגם זה קצת נרגע, עוברים להתקיף את החרדים. בקיצור, מחפשים להוציא את התיסכול על מי שאפשר במקום להפנות את החצים לגורמים שבאמת מסכנים את בטחון המדינה.
אז איך יתכן בכלל שהדת"ל מצטרפים בדרך כלשהי למדיניות המטורפת הזאת?
גם מבחינה פרקטית, האם יש איזה סיכוי כלשהו שיספיקו להכשיר חרדים לקרב לצורך המלחמה הנוכחית? בוודאי שלא. זה תהליך שגם אם יקרה הוא יקח לפחות כמה שנים. אז מה הדחיפות כרגע להתעסק בזה? האם גיוס חרדים ברגע זה יעזור במשהו כדי להחזיר את החטופים? את תושבי הצפון לבתיהם? ברור שלא]
בברכה המשולשת כתב:דברים חשובים שכתב ר' יוסף רוסו נ"י
(משפט אחד בדבריו מוטעה לחלוטין)
אליסף כתב:אוסיף. בן אליהו וחבריו לא מבינים שהם מנסים לכרות את הענף עליו הם יושבים. מה שנקרא 'עולם התורה' של המזרחי הוא בגדר קטן הסמוך על שולחן אביו. אנחנו האבא שלכם. בלי עולם התורה האמיתי אתם ברמה של סכומי סוגיות נחמדים. החוסר המודעות מרתיח.
פרקתי.
אברךפשוט כתב:רק להעיר שגם אם החרדים היו מנהלים את המדינה ככל הנראה אנשים היו מוסרים את נפשם על משחקי אגו ופוליטיקה שלא מצינו שפוסחת על החרדים, ויש שטוענים שאפילו ביתר שאת...
אליסף כתב:אוסיף. בן אליהו וחבריו לא מבינים שהם מנסים לכרות את הענף עליו הם יושבים. מה שנקרא 'עולם התורה' של המזרחי הוא בגדר קטן הסמוך על שולחן אביו. אנחנו האבא שלכם. בלי עולם התורה האמיתי אתם ברמה של סכומי סוגיות נחמדים. החוסר המודעות מרתיח.
פרקתי.
פלוריש כתב:גוזמא.
פעם ר"מ בישיבת קרית מלאכי ניסה לשכנע את חברי, ת"ח צנוע ומיוחד שהתגורר בסמוך לישיבה, לעבור למגזר החרדי. אחת הטענות שלו היתה ש"אין בציבור שלכם גדולי תורה, רק אצלנו".
חברי השיב: "זה לא שאין לנו גדולי תורה, אלא שאתה לא מוכן להכיר בהם".
הר"מ הקשה: "מי למשל?"
חברי מנה שם והר"מ דחה: "הוא בכלל לא גדול", חברי מנה שם נוסף והר"מ דחה: "כל אברך בינוני בפונוביז גדול ממנו" וכו', עד שחברי אמר "מה שהיה להוכיח" וסיים את הדיון.
פלוריש כתב:אליסף כתב:אוסיף. בן אליהו וחבריו לא מבינים שהם מנסים לכרות את הענף עליו הם יושבים. מה שנקרא 'עולם התורה' של המזרחי הוא בגדר קטן הסמוך על שולחן אביו. אנחנו האבא שלכם. בלי עולם התורה האמיתי אתם ברמה של סכומי סוגיות נחמדים. החוסר המודעות מרתיח.
פרקתי.
גוזמא.
אליסף כתב:פלוריש כתב:גוזמא.
פעם ר"מ בישיבת קרית מלאכי ניסה לשכנע את חברי, ת"ח צנוע ומיוחד שהתגורר בסמוך לישיבה, לעבור למגזר החרדי. אחת הטענות שלו היתה ש"אין בציבור שלכם גדולי תורה, רק אצלנו".
חברי השיב: "זה לא שאין לנו גדולי תורה, אלא שאתה לא מוכן להכיר בהם".
הר"מ הקשה: "מי למשל?"
חברי מנה שם והר"מ דחה: "הוא בכלל לא גדול", חברי מנה שם נוסף והר"מ דחה: "כל אברך בינוני בפונוביז גדול ממנו" וכו', עד שחברי אמר "מה שהיה להוכיח" וסיים את הדיון.
דמיונות נעימים
יבנה כתב:דברי ר׳ אליהו זייני בענין הסכנות הרוחניות שבצבא ויחס הצבא לדתיים: https://www.inn.co.il/news/633437
סגי נהור כתב:פלוריש כתב:אליסף כתב:אוסיף. בן אליהו וחבריו לא מבינים שהם מנסים לכרות את הענף עליו הם יושבים. מה שנקרא 'עולם התורה' של המזרחי הוא בגדר קטן הסמוך על שולחן אביו. אנחנו האבא שלכם. בלי עולם התורה האמיתי אתם ברמה של סכומי סוגיות נחמדים. החוסר המודעות מרתיח.
פרקתי.
גוזמא.
לא ברור לי למה לומד תורה מכל חוג שהוא צריך להסתמך על "עולם תורה" כלשהו בזמננו כדי ללמוד תורה.
אולי לצורך ספרי מ"מ מועילים, או מהדורות נוחות לספרי קדמונים. מעבר לזה - כמעט מאומה.
פלוריש כתב:אליסף כתב:אוסיף. בן אליהו וחבריו לא מבינים שהם מנסים לכרות את הענף עליו הם יושבים. מה שנקרא 'עולם התורה' של המזרחי הוא בגדר קטן הסמוך על שולחן אביו. אנחנו האבא שלכם. בלי עולם התורה האמיתי אתם ברמה של סכומי סוגיות נחמדים. החוסר המודעות מרתיח.
פרקתי.
גוזמא.
פעם ר"מ בישיבת קרית מלאכי ניסה לשכנע את חברי, ת"ח צנוע ומיוחד שהתגורר בסמוך לישיבה, לעבור למגזר החרדי. אחת הטענות שלו היתה ש"אין בציבור שלכם גדולי תורה, רק אצלנו".
חברי השיב: "זה לא שאין לנו גדולי תורה, אלא שאתה לא מוכן להכיר בהם".
הר"מ הקשה: "מי למשל?"
חברי מנה שם והר"מ דחה: "הוא בכלל לא גדול", חברי מנה שם נוסף והר"מ דחה: "כל אברך בינוני בפונוביז גדול ממנו" וכו', עד שחברי אמר "מה שהיה להוכיח" וסיים את הדיון.
אליסף כתב:סגי נהור כתב:פלוריש כתב:אליסף כתב:אוסיף. בן אליהו וחבריו לא מבינים שהם מנסים לכרות את הענף עליו הם יושבים. מה שנקרא 'עולם התורה' של המזרחי הוא בגדר קטן הסמוך על שולחן אביו. אנחנו האבא שלכם. בלי עולם התורה האמיתי אתם ברמה של סכומי סוגיות נחמדים. החוסר המודעות מרתיח.
פרקתי.
גוזמא.
לא ברור לי למה לומד תורה מכל חוג שהוא צריך להסתמך על "עולם תורה" כלשהו בזמננו כדי ללמוד תורה.
אולי לצורך ספרי מ"מ מועילים, או מהדורות נוחות לספרי קדמונים. מעבר לזה - כמעט מאומה.
מזכיר את קידושין ס"ו
דרומי כתב:חבל שהשיח מיתדרדר לכיוונים 'ילדותיים' בסגנון 'אבא שלי יותר חזק מאבא שלך'.
הגורמים המסוכנים באמת במדינת ישראל מחפשים כיצד ליצור קרע בין הציבורים השפויים, ולקיים חלילה "הפרד ומשול". וכבר עלה בידם כמה פעמים בעווה"ר להוביל בדרך זו מהלכים שונים.
חשוב לשמור מכל משמר על האחדות שבינינו ולהדגיש את המשותף.
אליסף כתב:ניתן לומר שמקויים בזה דברי חז"ל על עקבתא דמשיחא - בן קם באביו ושפחה קמה בגבירתה.
ומסיימין בטוב.
דרומי כתב:חבל שהשיח מיתדרדר לכיוונים 'ילדותיים' בסגנון 'אבא שלי יותר חזק מאבא שלך'.
הגורמים המסוכנים באמת במדינת ישראל מחפשים כיצד ליצור קרע בין הציבורים השפויים, ולקיים חלילה "הפרד ומשול". וכבר עלה בידם כמה פעמים בעווה"ר להוביל בדרך זו מהלכים שונים.
חשוב לשמור מכל משמר על האחדות שבינינו ולהדגיש את המשותף.
הרואה כתב:אגב במקרה ראיתי אתמול סרט מהלוויית מרן הרב שך זצ"ל.
בסך הכל לפני 22 שנה.
אישית (הייתי ילד אז) נראה לי כאילו שלא עבר הרבה מאז, לכאורה הישיבות המשיכו כרגיל, וגם הסמינרים והחדרים וכו' נראה לכאורה שהציבור החרדי נשאר כמו שהיה רק גדל משמעותית ב"ה.
כזכור השתתפו בהלויה כמעט כל הציבור החרדי, מאות אלפי אנשים, ואף מעט אנשים חובשי כיפות סרוגות.
דבר אחד שהיה בולט בכל הסרטונים האלו, כמעט לכל האברכים היה מראה מובהק של 'בני תורה'.
מראה מובהק כוונתי גם בלבוש וגם במבט, בסגנון ההליכה וכו', ברור שרובם המוחלט למדו 3 סדרים.
לא היו שם כמעט 'חרדים מודרניים' אולי קצת בעלי בתים מבוגרים. בציבור החסידי קשה לי יותר להבחין בניואנסים מי לומד ומי עובד, אבל בציבור הליטאי זה היה מובהק ביותר.
שונה מאד מאד מהיום.
אני חושב שזאת הערה כללית לאשכול הזה ולאו דווקא בקשר לגיוס, המצב כיום פשוט שונה בין אם תרצו ובין אם לא.
להמשיך את 'דרך הרב שך' במובן הזה שכולם מחונכים להיות אברכים, ואסור להתגייס לצבא (שזה לא מדוייק שזאת היתה דעת הרב שך אבל נניח), והבנות לא לומדות מקצוע רציני, וכל מה שמביאים תמיד כ'דרך הרב שך' - בכלל לא בהכרח רלוונטי לדור שלנו.
לפני 100 שנה באירופה אנשים המשיכו לחנך כמו שהתרגלו מדורי דורות ובבת אחת דור שלם פרק עול תורה ומצוות (בכל אזור זה קרה בתקופה שונה אבל כל פעם כשזה הגיע לפעמים קיץ אחד וכל העיירה השתנתה לחלוטין כמתואר בכמה ספרים שקראתי על התקופה).
ממש לא בהכרח שמה שעבד בין שנות הל' לשנות הנ' ימשיך לעבוד גם בשנות הפ', ממש אפילו אין שום סיבה לחשוב כך, ויתרה מזאת - רואים בעיניים שזה עובד די חלקי.
גם דרך הרב שך שונה מאד מהדרך שעליה הוא גדל בליטא שבה כמעט כולם עבדו, והוא ראה מה קרה לבני דורו ולדור שאחריו והבין (יחד עם עוד גדולי ישראל כהחזו"א ועוד) שצריך לשנות גישה, גם כיום המצב שונה מאד וברור שצריך לשנות גישה.
אני לא חושב שצריך לשנות דווקא לגישת הרב לבל, אבל להמשיך להתלות ב'דרך הרב שך' זאת טענה לא לעניין.
כמובן שאפשר לקחת מתורתו של מרן הרב שך ואם אינו עניין ככתבו וכלשונו תנהו עניין לדור שלנו, ואפשר לדון בהכל כדרכה של תורה, אבל להמשיך מונוטונית באותה גישה פשוט לא עובד.
למשל נער בישיבה קטנה שבשנות התש"נ חונך שהוא יהיה אברך סביר להניח שאכן הוא יצא אברך, אבל נער בן זמננו שיחונך שחובה להיות אברך סיכוי גדול (סטטיסטית) שהוא ממש לא יצא אברך. וגם האברכים כיום מאד שונים מאז.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 118 אורחים