מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

כנס אחוות התורה - רשמים

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
נטורי קרתא
הודעות: 200
הצטרף: ד' יולי 27, 2011 12:59 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי נטורי קרתא » א' פברואר 25, 2024 10:21 am

עקביה כתב:ההתעלמות היא מההבנה הפשוטה שזהותו של הציבור החרדי תלויה, בין השאר, בכך שהוא לא מתגייס לצבא. התגייסות המונית של בחורי הישיבות לצבא פירושה מחיקת הזהות החרדית בעוד דור אחד. ומכיוון שהזהות הזו חשובה לנו, איננו מתגייסים.
אמנם אנו משלמים על כך מחיר מוסרי לא קטן, אבל אין לנו הרבה ברירות.


לא. זאת דווקא ההתעלמות מהכיוון החרדי. מכבירים טיעונים שונים ומשונים, שהופכים את הדיון ללעג ולפעולה סזיפית, בעוד הסיבה האמיתית - לדבריך - היא סוציולוגית ולא מהותית. לפעמים מוותרים על דברים חשובים בשביל דברים חשובים יותר. למשל, מוותרים על חיי אדם בשביל לנצח במלחמה. בסה"כ צריך לוותר על איזה ניאואנס תרבותי-סוציולוגי בשביל להיות יותר מוסרי ותורני.

משוש דורים
הודעות: 972
הצטרף: ב' נובמבר 14, 2016 12:23 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי משוש דורים » א' פברואר 25, 2024 10:25 am

בן אליהו כתב:
משוש דורים כתב:ואסביר יותר.
אני רואה את הטורים המתפרסמים מידי יום, בהם בהם עסקני/רבני/צייצני המגזר הדל"י, מטיפים/זועמים/מתחננים/מקטרים, על הציבור החרדי שאינו מתגייס לצבא.
מננהל כאן דו שיח של חרשים, כי המשותף לכל הדלי"ם הוא שהם בטוחים שהמגזר שלהם הוא כליל השלמות, אולי יש ביקורת קלה פה ושם, אבל חוץ מזה הם מושלמים ממש. ואם הם יכולים להתגייס לצבא הרי שהציבור החרדי בוודאי יכול.
מאידך הציבור החרדי מתייחס לרוב הציבור הדל"י ומנהיגיו, (בצדק או שלא בצדק), כאל אוסף של קלי דעת, עמי הארצות, בעלי דעות כוזבות, וכל טור כזה הוא יותר סיבה להוכיח זאת.
מאז ומתמיד ידע כל עסקן חרדי, כי 'דיל' או 'עסק' אפשר לעשות עם עסקן חילוני, או עם גוי, אך לעולם לא עם מזרוחניק, כי הוא בא תמיד עם הרגשת עליונות ופטרונות, ורצון לחנך אותך ולכפות עליך את ערכיו ומושגיו.
ולגופם של דברים:
לו היה הצבא מקום מקצועי בו עוסקים בסידורי הבטחון של תושבי המדינה, אין לי ספק שהיינו מוצאים בו שיעור גדול של מתגייסים חרדים (לכה"פ כשיעור החרדים היוצאים לעבודה), אך הצבא אינו כזה, אלא מקום לכל צרוע וזב לכפות עליך את ערכיו ומושגיו, וביותר, שהצבא אינו גוף דמוקרטי, אלא גוף דיקטטורי, בו הוראות נכפות בפקודה, (זו אגב הסיבה שכל הגופים הפרוגרסיביים משקיעים שם כ"כ הרבה, כי אחרי שנכשלו לשכנע בשיטות הדמוקרטיות, הם מנסים להשמיע וליישם את משנתם, בדרך של כפיה). וזה דבר שהחרדים לא יוכלו להסכים לו בשום פנים ואופן.
מרן הרב שך (הצופה לבית ישראל) כבר הכריז לפני שלשה עשורים, אם תהיה גזירה על עולם התורה נרד כולנו מהארץ, ואף אחרים שלא הכריזו כך מסכימים לעיקרון שהציבור יהיה מוכן לשלם כל מחיר ולא להתגייס.
האידיאולוגים והתיאולוגים של התרבות הקלוקלת נלחמים את מלחמתם האחרונה והם אוחזים את מוקדי הכח שלהם בשיניים ובצפרניים, כדי לשלוט משם על כל מי שיבוא בשעריהם.
גם האקדמיה הינה היום מקום שאינו מנסה ללמד מקצוע ונתונים, אלא מקום לעצב ולשנות את הבאים בשעריו, ולכן הציבור שלנו מדיר רגליו משם, ומשלם על כך מחירים כואבים, ויתירה מכך, למרות שפרנסי הציבור החילוני זועקים מרה על הנזק הכלכלי שיש באי השתתפות הציבור החרדי בשוק העבודה, למרות זאת אינם מוכנים לבוא לקראת הציבור החרדי כלל בשום דבר עקרוני, (פיקוח רבני על תכנים, לימוד בהפרדה לתואר שני, ועוד רבות).
אם מנהיגי המדינה כה זקוקים לציבור שלנו, מבחינה בטחונית וכלכלית, הבה ונראה אותם באים באמת לקראתו, לא בססמאות ובהבטחות ריקות, אלא בשינוי מן השורש של הגישה הפטרונית, ובהכרה והשלמה אמיתית לקבל את הציבור החרדי כמו שהוא על אמונותיו וערכיו, ולשלב אותו ללא שינוי בכל מערכות המדינה.
כרגע הם אפילו לא בכיוון.
נ.ב. גם את הציבור הדל"י הם לא בכיוון לשלב, אלא שהדלי"ם מעדיפים להפנות את חיציהם אל החרדים.


הדא הוא דכתיב: "כשאני מתווכח עם דובר חרדי מיומן על הגיוס לצבא, התחושה דומה לשחייה בבריכה מלאה ג'לי. אתה לא ממש מצליח להתקדם, אבל גם לא נתקל באיזו התנגדות מוצקה, במשהו שאפשר לתפוס; רק שוקע בצמיגוּת עיסתית ודביקה. אחרי שבן שיחך מצטט כמה מקורות תורניים לא רלוונטיים, הוא עובר לטיעונים שנועדו בבירור לבלבל את הפריץ: צריך צבא מקצועי; ויש בקריה מספיק מש"קי ממטרות; והאם הגדוילים לא מכירים את כל מה שאמרת?! בסוף השיחה נותר תמיד טעם חמצמץ: לא רק שאף אחד לא השתכנע – שזה בכל מקרה מה שקורה בכל הוויכוחים – אלא שגם לא הצלחת להבין איך הוא מסביר לעצמו את חרפת ההשתמטות. אם לימוד גמרא מחדד את השכל, למה הטיעונים של הלומדים בזכות השתמטותם הם כל כך אינפנטיליים?"


אכן, אתה (וגם נבון הנ"ל) רק מוכיח את מה שכתבתי.

משוש דורים
הודעות: 972
הצטרף: ב' נובמבר 14, 2016 12:23 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי משוש דורים » א' פברואר 25, 2024 10:31 am

נטורי קרתא כתב:
עקביה כתב:ההתעלמות היא מההבנה הפשוטה שזהותו של הציבור החרדי תלויה, בין השאר, בכך שהוא לא מתגייס לצבא. התגייסות המונית של בחורי הישיבות לצבא פירושה מחיקת הזהות החרדית בעוד דור אחד. ומכיוון שהזהות הזו חשובה לנו, איננו מתגייסים.
אמנם אנו משלמים על כך מחיר מוסרי לא קטן, אבל אין לנו הרבה ברירות.


לא. זאת דווקא ההתעלמות מהכיוון החרדי. מכבירים טיעונים שונים ומשונים, שהופכים את הדיון ללעג ולפעולה סזיפית, בעוד הסיבה האמיתית - לדבריך - היא סוציולוגית ולא מהותית. לפעמים מוותרים על דברים חשובים בשביל דברים חשובים יותר. למשל, מוותרים על חיי אדם בשביל לנצח במלחמה. בסה"כ צריך לוותר על איזה ניאואנס תרבותי-סוציולוגי בשביל להיות יותר מוסרי ותורני.

זו בדיוק הבעיה, כי בעיניך זה 'איזה ניאואנס תרבותי-סוציולוגי', ובעינינו זה קיום היהדות, כי אתה מרגיש שאתה הוא המייצג האוטנטי של היהדות, ואין שום בעיה אם נהיה כמוך, ואילו אנחנו מרגישים שאתם רחוקים מן היהדות, וכל מעט היהדות שנותרה בכם היא רק מכח עולם התורה, ואם נהיה כמותכם זה חורבן ושואה. אתם מרגישים שרבניכם תלמידים חכמים מופלגים, ואנו חושבים שרובם עמי הארצות. ולכן כל הדו שיח הוא של חרשים.

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » א' פברואר 25, 2024 10:35 am

נטורי קרתא כתב:בסה"כ צריך לוותר על איזה ניאואנס תרבותי-סוציולוגי בשביל להיות יותר מוסרי ותורני.

מה פשר השטות הזאת?

נטורי קרתא
הודעות: 200
הצטרף: ד' יולי 27, 2011 12:59 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי נטורי קרתא » א' פברואר 25, 2024 10:56 am

עקביה כתב:
נטורי קרתא כתב:בסה"כ צריך לוותר על איזה ניאואנס תרבותי-סוציולוגי בשביל להיות יותר מוסרי ותורני.

מה פשר השטות הזאת?

עקביה כתב:אמנם אנו משלמים על כך מחיר מוסרי לא קטן, אבל אין לנו הרבה ברירות.

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » א' פברואר 25, 2024 11:00 am

כפי שכתבתי, איננו יכולים להסכין להיעלמותה של החרדיות.

נטורי קרתא
הודעות: 200
הצטרף: ד' יולי 27, 2011 12:59 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי נטורי קרתא » א' פברואר 25, 2024 11:13 am

עקביה כתב:כפי שכתבתי, איננו יכולים להסכין להיעלמותה של החרדיות.

יעני אנו קיימים יען אנו קיימים. אינך רואה את המעגליות?

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » א' פברואר 25, 2024 11:18 am

נטורי קרתא כתב:
עקביה כתב:כפי שכתבתי, איננו יכולים להסכין להיעלמותה של החרדיות.

יעני אנו קיימים יען אנו קיימים. אינך רואה את המעגליות?

לא. אם תדע להציב את החרדיות כערך בפני עצמו, תמצא שאין כאן מעגליות.

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי סגי נהור » א' פברואר 25, 2024 12:52 pm

עקביה כתב:ההתעלמות היא מההבנה הפשוטה שזהותו של הציבור החרדי תלויה, בין השאר, בכך שהוא לא מתגייס לצבא. התגייסות המונית של בחורי הישיבות לצבא פירושה מחיקת הזהות החרדית בעוד דור אחד. ומכיוון שהזהות הזו חשובה לנו, איננו מתגייסים.

החרדיות איננה תלויה באי גיוס יותר משהיא תלויה, לשם משל, בזה שנשים תעבודנה בהוראה ולא בהייטק. וראה זה פלא: החרדיות התגמשה (מטעמים כלכליים).
לא ידענא מי המציא את השטות ש"חרדים" לא מתגייסים. לומדי תורה לא מתגייסים.

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » א' פברואר 25, 2024 1:30 pm

סגי נהור כתב:1. החרדיות איננה תלויה באי גיוס יותר משהיא תלויה, לשם משל, בזה שנשים תעבודנה בהוראה ולא בהייטק. וראה זה פלא: החרדיות התגמשה (מטעמים כלכליים).
2. לא ידענא מי המציא את השטות ש"חרדים" לא מתגייסים. לומדי תורה לא מתגייסים.

1. אין כל השוואה.
2. נדמה לי שגם אלה המחלקים את זמנם בין חדר התה למיטה אינם מתגייסים.

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי סגי נהור » א' פברואר 25, 2024 1:46 pm

עקביה כתב:נדמה לי שגם אלה המחלקים את זמנם בין חדר התה למיטה אינם מתגייסים.

ומי אמר שזה מוצדק?

הנקודה היא פשוטה. כתבת לעיל "אנחנו משלמים על כך מחיר מוסרי". אלמלא שעקביה אתה, הייתי חושד את האומר כן בצביעות. הרי דעת לנבון נקל, ש"לשלם מחיר מוסרי" על משהו, זה לא לשלם מחיר - זה להרוויח פעמיים, גם את התמורה וגם את המחיר. ובעניננו: התמורה היא (לשיטתך) שמירת החרדיות, והמחיר הכבד הוא הפטור מנשיאה בעול ומהעמדת עצמנו בסכנת נפשות (אשר על כן יש לנו פנאי רב לעסוק ב"גופי תורה" של בחירות מקומיות ותופינים לעסקנים).
על כן השאלה הנשאלת היא למה במקום שבו המחיר המשולם הוא אמיתי, כגון מחיר כלכלי, הציבור מתקשה מאוד לשלם אותו, והחרדיות מתגמשת ומתאימה את עצמה. ורק את "המחיר המוסרי" משלמים ללא שום קושי...
נערך לאחרונה על ידי סגי נהור ב א' פברואר 25, 2024 1:47 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי דרומי » א' פברואר 25, 2024 1:47 pm

יש כאן פרדוקס.

בעצם הפטור מהצבא הוא רק ללומדי התורה, תורתם אומנותם. וטעמו, שהלימוד עצמו יש בו כח להגן וכו'.

אבל כיון שהחינוך החרדי הסטנדרטי מעודד ללמוד תורה, יוצא שבוגר משפחה חרדית שאינו בכלל 'לומדי התורה' משום מה, הרי שהוא מיד מקוטלג כאחד שצריך חיזוק ביראת שמים וכו'.

ומעתה, אמנם הוא לא פטור מהצבא, אבל איך אפשר לקחת אחריות על היראת שמים שלו ולשלוח אותו לצבא?

הווי אומר, הפטור ללומדי התורה הוא מכח ה'חפצא' של הלימוד, והדיחוי לאלו שלא לומדים הוא מכח החשש ל'גברא'.

[וחילוק זה מזכיר לי את שאמר פעם שו"ב חסידי בבדיחותא, ששוחט שלוגם 'לחיים' יש שאלה על החפצא של השחיטה, אולם שוחט שלא לוגם 'לחיים' מעורר שאלה על הגברא של השוחט...]

אמנם האמת שיש תקנה לאותם שאינם לומדים משום מה, באופן שמסיר את כל החששות המוסריים - לשלוח אותם לחו"ל לפני גיל הגיוס, ובלצ"ג ונאמר אמן.

מכון חכמי ליטא
הודעות: 425
הצטרף: ה' אפריל 06, 2017 11:26 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי מכון חכמי ליטא » א' פברואר 25, 2024 1:52 pm

???

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי דרומי » א' פברואר 25, 2024 1:53 pm

האם כוונתך לשאול איך יהיו עסקנים ונבחרים אם ישלחו את אלו שלא לומדים לחו"ל?...

נטורי קרתא
הודעות: 200
הצטרף: ד' יולי 27, 2011 12:59 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי נטורי קרתא » א' פברואר 25, 2024 1:55 pm

דרומי כתב:האם כוונתך לשאול איך יהיו עסקנים ונבחרים אם ישלחו את אלו שלא לומדים לחו"ל?...

לא. הוא שואל איך השתמטות כזאת הופכת את העניין למוסרי.
ואגב, אולי מספיק לנסוע לסיני ולא צריך לנסוע לברוקלין.

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי דרומי » א' פברואר 25, 2024 2:03 pm

לעיל הבאתי את טורו של הרב חיים נבון.

והנה התגובה הטבעית (ידיעה שפורסמה):

עיתונאית דה-מרקר מירב ארלוזורוב כתבה בטור כי הציבור הדתי התייצב באחוזים גבוהים למילואים כי חלקם הגדו למועסק בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם.

"אחד ההסברים להתייצבות הגבוהה יותר למילואים מצד בני הציונות הדתית: חלק גדול מהם מועסקים בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם".

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' פברואר 25, 2024 3:06 pm

דרומי כתב:לעיל הבאתי את טורו של הרב חיים נבון.

והנה התגובה הטבעית (ידיעה שפורסמה):

עיתונאית דה-מרקר מירב ארלוזורוב כתבה בטור כי הציבור הדתי התייצב באחוזים גבוהים למילואים כי חלקם הגדו למועסק בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם.

"אחד ההסברים להתייצבות הגבוהה יותר למילואים מצד בני הציונות הדתית: חלק גדול מהם מועסקים בשירות הציבורי, והם אינם חוששים למשרתם".


אם כבר מביאים תגובות של כל מיני ארחי פרחי, אז עדיף לקשר לתגובה של ת"ח כשר וירא"ש
https://www.inn.co.il/news/630170
ולטובת החסומים מצורף כמסמך



וזה תגובות על ההבל עצמו
https://www.inn.co.il/news/630194
קבצים מצורפים
תגובה של תח.docx
(41.98 KiB) הורד 125 פעמים

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » א' פברואר 25, 2024 11:50 pm

סגי נהור כתב:על כן השאלה הנשאלת היא למה במקום שבו המחיר המשולם הוא אמיתי, כגון מחיר כלכלי, הציבור מתקשה מאוד לשלם אותו, והחרדיות מתגמשת ומתאימה את עצמה. ורק את "המחיר המוסרי" משלמים ללא שום קושי...

ראשית עלי לומר שחוששני שרוב הציבור החרדי אינו חש שהוא משלם מחיר מוסרי.
שנית, כפי שכבר כתבתי, לא קרב זה אל זה, כלומר האיום שיש על החרדיות בכך שנשים עובדות בהייטק אינו דומה כלל לסיכון שיש לחרדיות בגיוס כלל בני הישיבות.
ומכך נובע שלישית, האווירה הציבורית היא מאד נגד גיוס בני ישיבות, ולא מאד נגד עבודת נשים בהייטק.

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » ב' פברואר 26, 2024 9:49 am

ביתד דהבוקר (יום ב' יז אדר א תשפ"ד) מתפרסמים 'קולות קוראים' בחתימת מרנן ורבנן שליט"א הקוראים לציבור להצביע עבור 'יהדות התורה'.

אחד מהם, בעמוד הראשון, קורא לתושבי מודיעין עילית להצביע, ואף לתלמידי הישיבות הקרובות והרחוקות להגיע ביום זה לעיר ולהצביע.

אולי בטובכם מישהו יעזור לי להבין -
במודיעין עילית יש 4 מפלגות חרדיות ומועמד אחד לראשות העיר. אני לא יודע איזה טעם יש לבטל משחק שש-בש כדי ללכת להצביע שם, אז בשם שמים, איזו הצדקה יש לביטול תורה עצום והמוני של אלפי תלמידי ישיבות עבור הצבעה במודיעין עילית???

אנו בזמן מלחמה בצפון ובדרום. בכל יום כמעט נופלים חיילים הי"ד, וזכות התורה נצרכת יותר מתמיד.
גם על שאר ערים עומדת שאלתי זו בזמן זה, אבל מודיעין עילית, מחד, ההצבעה בה די מיותרת, ומאידך, היא נתברכה בהמון רב של בני ישיבות, והשאלה זועקת לשמים!

מה קורה כאן???

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' פברואר 26, 2024 10:06 am

כאמור לעיל, הקושיות באשכול זה מתורצות חדא בחברתה.
סגי נהור כתב:החיילים הנהרגים הי"ד אינם אלא מפני זבל, אבל מפני הזבל ממש (שבכל עיר ועיר) הם גופי תורה.

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » ב' פברואר 26, 2024 10:15 am

יש משהו יותר רציני?

צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 26, 2024 10:44 am

הרב עקביה, מה אתה לא מבין? מאז שעסקנות עירונית חדלה [עד שנשכח זכרה] להיות לטובת כלל בני העיר, אלא [בדר"כ] הנציג של קבוצה פלונית עושה רק / בעיקר / יותר עבור משלחיו והציבור שממנו בא ואליו הוא משתייך, [ובפרט כידוע, יש קבוצות שהתמחו בזה והפכו זאת לעיקרון יסוד מחייב, ל"גופי תורה" דידהו, ופקיע שמייהו], וגלוי וידוע זאת לכל כדבר פשוט וברור, כעובדא במציאות, וסובלים מזה בפועל ממש בכל קדנציה מחדש, ממילא עבור כל ציבור וציבור [ובפרט עבור ציבור שהיה עד כה בצד המקופח] הצלחת רשימתו היא גופי תורה, אחרת יתייבש בקדנציה הבאה ללא הקצאות ותמיכות וכו' שכל ציבור יהודי ותורני זקוק להן כאוויר לנשימה ממש, ואם אין קמח אין תורה. בעצרות הללוו אומרים זאת במפורש מעל הבמה בנוכחות גדולי ישראל המשלחים.
גם רשימה שרוצה לפעול בשווה למען כלל תושבי העיר מוכרחה להילחם כדי לצבור כוח ו/או לעמוד בראש, כדי לא להיות שוב נדרסת [היא ואחרות] על ידי הקבוצות שאינן כך כנ"ל.

כל שכן כשיש בעיר רשימות אחרות בעלות אג'נדה אחרת מה זו "יהדות" [וי"ג "יידישקייט"], בין אם מסיבות אידיאולוגיות ובין אם מסיבות פוליטיות [פנים/חוץ עירוניות], שמשפיעות על צביון העיר כולה, בהחלטות במי לתמוך ואת מי לייבש, מה להביא לעיר ומה להוציא ממנה, מה חשוב ועקרוני ומה לא, מה מצוה ומה לא, וכן עזה"ד. [לא אתייחס כאן ללועגים למושג "צביון", ולרעהו "זהות", שנשמע כאן הרבה בהקשרים אלה. זו המציאות והיא מכריעה, ודי בזה]. שם בוודאי לדעת ראשי כל קבוצה עמדתם והצלחתה היא גופי תורה.
[למשל יש עיר שג"כ כולה חרדית ועם הרבה ישיבות, ויש בה מספר גדול של נוער שוליים שמטילים חיתיתם. יש כאלה שהגישה שלהם להוציא אותם מהעיר בכל מיני דרכים, ויש כאלה שהגישה שלהם לטפל בהם בתוך העיר, ואדרבה, לפתוח בעיר עוד מסגרות לנוער כזה. יש כאלה שעיקר העיר מבחינתם הוא הציבור התורני והירא, ויש כאלה שעיקר העיר מבחינתם הוא ציבור המודרנים ו/או בע"ת למחצה לשליש ולרביע וכו'. צביון וזהות העיר יהיה בהתאם. חילוקי הגישות הנ"ל הינם בהתאמה והדדיות עם בסיס הבוחרים של כל רשימה].

כל שכן כהרשימות העירוניות מסונפות למפלגות ארציות, ויש בעיר רשימות שעורכות בעיר - ועל חשבון העיר - התחשבנות פוליטית [הפרת הסכמים, נקמה, בריונות, רוע, ושאר מידות טובות וערכים יהודיים טהורים] ארצית עם הנעשה במקומות אחרים, ופועלות נגד טובת העיר בגלל הדברים האלה [מסוגלים אפילו לתמוך במועמדים חילוניים ו/או אנטי דתיים לראשות העיר עבור זה. אא"כ טענתם היא על יסוד הנ"ל, שדוקא ראש עיר חילוני יחלק את תקציבי היהדות בעיר שווה בשווה].

תקציבים עירוניים מזמן אינם [רק] "מי יפנה את פחי הזבל". אלא בראש ובראשונה מדובר על תקציבים ליהדות, "קמח עבור תורה" בעיר, יהיה או לא יהיה וכמה יהיה ולמי יהיה. ואדרבה, מרוב כספים שהולכים להקצאות מגזריות במקרה הרע, ולשוד כפשוטו של הקופה הציבורית באלף מיני שחיתות [מקורבים, ג'ובים, ושאר תופינים מעל ומתחת השולחן] במקרה היותר רע, לא נשאר כסף לטפל בצרכי העיר הגשמיים, כמו בורות בכבישים, מערכת ביוב קורסת, ומגיפת עכברושים.

מכאן מגיעה המלחמה הקשה על הנציגות בעיר. בפרט מצד הקבוצות שרוצות יותר צדק ויושר, ובפרט יותר יהדות [לשיטתם]. ועל זה עושים את העצרות הגדולות, עבור גופי תורה ויהדות. *ראה הוספה בסוף ההודעה.
[בפרט אלה שמבחינתם המצב הלך והחמיר והבריונות של הצד השני רק גדלה והתרחבה, קדנציה אחר קדנציה, בעיר ובכלל הארץ (שקשורים זה בזה כנ"ל), והנזקים הלכו והחמירו, עד שהגיעו עכשיו למסקנה שאין ברירה ויוצאים לדרך חדשה. וממילא הפעם זו טבילת האש מבחינתם, וזו אמירה שצריכה להיות חדה וברורה ולהישמע ברמה, ומוכרחים להירתם בכל הכוח. מוכרחים להצליח כי אחרת המכה תהיה כפולה ואנושה מכמה פנים].

ולכן הגועל הנוראי שאני מרגיש בכל התקופה אינו בגלל הטענות מהסוג של הרב עקביה והרב סג"נ, אלא מעצם זה שהעקרונות מתחת לכל זה לא השתנו במאומה עקב המלחמה. שום ערך לא השתנה, שום התנהגות לא השתנתה, שום אחדות לא נתהוותה, כלום לא השתנה. עדיין הנתונים אותם הנתונים וממילא דרכי הפעולה אותן דרכים. זו מבחינתי הרמת הידיים המוחלטת בנושא "הרגשת השותפות ונשיאה בעול" ו/או בנושא "אנחנו לוחמים בחזית התורנית/רוחנית שהיא העיקר".

כתבו לעיל שיש לחלק בין הציבור לעסקנים. ועניתי לעיל מה שעניתי: א. ככל שמתקרבות הבחירות רואים יותר ויותר תופעות של צעירי הצאן בחורים ואברכים מקבוצות מסוימות שמשחיתים חומרים ורכוש של קבוצות אחרות [פראות, מכות, אלימות, השחתה, אכזריות, מידות רעות, גסות ובהמיות. התנהגות של נוער רחוב]. זה כבר "הציבור". וגם אין ספק שזו תוצאה של חינוך ממוסד, ולגיטימציה ציבורית. ב. העסקנים הם שלוחי דידן, באופן הכי ישיר שיש, ואי אפשר להתנער מהאחריות. מערכת שככה נראים העומדים בראשה מבחינה ציבורית, לא יכולה לפטור עצמה בשופו"א מהנעשה בשמה, לא הציבור ולא הגדולים יכולים לפטור עצמם מזה, ולהאשים את "העסקנים". מאותה סיבה, לכאורה התנהלות ציבורית/פוליטית/עסקנית עקבית [חוזרת ונשנית, ונבחרת מחדש] של ציבור/מערכת - מעידה [מה שמעידה] על אופי הציבור/מערכת כולו, עד שיוכח אחרת. [גם ציבור אדיש ורופס שמשים עצמו כבהמה, או ציבור אנוס וכפוי שמוכרח לבחור, והעסקנים עושים מה שבא להם וכו', מעיד על חולי רציני ויסודי בציבור הזה ו/או הנהגתו. אולי אלה מחירים שמוכנים לשלם שם עבור "גופי תורה" דידהו, איני יודע].

ולגבי העצרות הגדולות, הפליא אותי רק מדוע על הנ"ל עושים - ובצדק כנ"ל - עצרות ענק בראשות גדולי ישראל, ועל עצם המצב הנורא ואיום בארץ הקודש וליהודים בכלל - עת צרה ליעקב שמזמן לא היה כמוה היל"ת - לא עשו/עושים כאלה.

הוספה:
כעת ראיתי שהרחיב ביסוד הדברים הגר"ד לנדא שליט"א במשאו אתמול באלעד, בדברים חדים וברורים כדרכו הטובה בקודש. התחיל בדברי החזון איש "הסיבה היחידה בגינה כולנו בני התורה יוצאים מבתי המדרשות ומשתתפים בבחירות העירוניות, היא אך ורק בגלל פסקו הידוע של רבינו החזון איש באגרותיו, כי הבחירות לעיריות הרבה גופי תורה וקיום היהדות תלוי בזה. עד כאן דברי החזון איש וכך הורו כל גדולי ישראל אחריו, ומכאן חובתנו להצביע בבחירות", והמשיך בהסבר הדברים למעשה, קחנו משם.
נערך לאחרונה על ידי צופה_ומביט ב ב' פברואר 26, 2024 11:04 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

אור עולם
הודעות: 1443
הצטרף: ד' ספטמבר 02, 2020 8:26 pm
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי אור עולם » ב' פברואר 26, 2024 10:45 am

עקביה כתב:יש משהו יותר רציני?

לכאו' בפשט העניין הוא אחוז ההצבעה שקובע את המודד למנדט שיקבע כמה מנדטים יהיו לרשימות של הפלג ופלגו.

ישעיהו לוריא
הודעות: 624
הצטרף: ב' מאי 14, 2012 2:04 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי ישעיהו לוריא » ב' פברואר 26, 2024 11:10 am

צופה_ומביט כתב:
ולגבי העצרות הגדולות, הפליא אותי רק מדוע על הנ"ל עושים - ובצדק כנ"ל - עצרות ענק בראשות גדולי ישראל, ועל עצם המצב הנורא ואיום בארץ הקודש וליהודים בכלל - עת צרה ליעקב שמזמן לא היה כמוה היל"ת - לא עשו/עושים כאלה.

אמר כבר מי שאמר:
מעניין. רק במודיעין עילית לא עושים כנס ברחובה של עיר למען החטופים או בגלל המצב הביטחוני הקשה, כפי שהיה בכותל המערבי, ברבי עקיבא השומר ובאלעד ובית שמש...

ליתר דבריך, אוסיף ואחזק, שגם העצרות עצמן וכל המסתעף, הן להוכיח כמה אנו גדולים. כמה אנו חזקים וכמה אנו מצליחים לטרטר ולשגע את יתר בני העיר, גם מבני קהלם.
לכל עצרת כזאת, מקדים מאבק ודו’’ד מול המשטרה וחברות התחבורה, כמה שעות קודם יצליחו לסגור את העיר ועד כמה מעגלים היקפיים יסבלו מכך.
כשבדרך כלל המשטרה מבקשת לצמצם את הפגיעה במהלך החיים התקין, ואילו ’נציגינו המסורים’ מבקשים עד כמה שיותר להגביר את גלי ההדף והעוצמתיות המופגנת.

מאבקי אגו אלו על חשבון הציבור, מתקיימים גם במהלך הקדנציה ומתעצמים לפני ובמהלך מערכות הבחירות.
השתתפתי פעם במסע הלויית ראש ישיבה קטנה אחת, עם מאות משתתפים. את המסע ליוו ניידות משטרה רבות כולל חסימות כבישים בלתי פרופורציונליות.
ראיתי איך איש מבוגר אחראי ניגש לנציג הציבור שהסתובב בין השוטרים כביום חופתו ושאלהו לאמר על מה זה ומדוע.
נציג ’הציבור’ לא היסס ואמר מייד: אתמול הייתה הלויה של ראש ישיבה פלוני, מהמפלגה היריבה, לא היו שם יותר אנשים ובכל אופן חסמו נציגי המפלגה השניה רחובות מרכזיים. גם אצלנו יהיה כך, למען ייראה וישמר האיזון והכוח.

עוד יש לחקור ולתמוה על העובדה שכל הערים החרדיות מטונפות ומלוכלכות מפרסומים של אנשים המבטיחים שהם באים לנקות את העיר...
ואולי הם גורסים זאת על דרך ’חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה’ ונמצינו למדים מכאן עוד קשר לענייני פיקוח נפש ועיקרי היהדות.
ואכתוב
נערך לאחרונה על ידי ישעיהו לוריא ב ב' פברואר 26, 2024 11:12 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » ב' פברואר 26, 2024 11:11 am

ר' צו"מ
א. יישר כח על התגובה המקיפה.
ב. הלכתי לאיבוד 7 פעמים.
ג. יש לך תשובה פשוטה על שאלתי?

צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 26, 2024 11:14 am

עקביה כתב:ר' צו"מ
א. יישר כח על התגובה המקיפה.
ב. הלכתי לאיבוד 7 פעמים.
ג. יש לך תשובה פשוטה על שאלתי?

מחילה, איני יודע היכן הלכת לאיבוד, ומה לא מובן.
אולי תשאל את הרב לוריא, נראה שהוא כן הבין.
באם חיפשת [בנושא כמו זה] "תשובה" של כן לא שחור לבן - היה לך להצהיר ע"כ מראש.
מצטער שבזבזתי זמן בתגובה לשאלתך.

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » ב' פברואר 26, 2024 11:20 am

צופה_ומביט כתב:מצטער שבזבזתי זמן בתגובה לשאלתך.

ח"ו לא בזבזת זמן.
דבריך דברי טעם ואני נהנה לקוראם.
לא התכוונתי לומר אלא שלא יצאתי עם תשובה ברורה.

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' פברואר 26, 2024 11:31 am

הרב צו"מ ישר כח על דבריך. כמי שמתגורר במה שמכונה עיר מעורבת אבקש להעיר רק את ההערה הבאה:
אם תזדקק לסיוע עירוני בפעולה השייכת באמת ל"גופי תורה", אבל אין לה קשר למגזר מסוים - חפש נציג מסורתי עם לב חם לדברים שבקדושה.
יותר דתי מזה - חבל על זמנך.

צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 26, 2024 11:42 am

זו הערה או חיזוק לדבריי?

נטורי קרתא
הודעות: 200
הצטרף: ד' יולי 27, 2011 12:59 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי נטורי קרתא » ב' פברואר 26, 2024 12:17 pm

צופה_ומביט כתב:זו הערה או חיזוק לדבריי?

זו נעיצת ראשו של אשכול בסופו. הדגמה מהי אחוות תורה (ומה הצדיק את "אחוות תורה").

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' פברואר 26, 2024 12:17 pm

זו הערה. כלומר, מה שאני אכן מקבל מתוך דבריך הוא שגם בערים החרדיות יש הצבעה נחוצה שבאה למנוע עוול וקיפוח (ובמצב שהכל מבקשים לקפח את הכל, עכ"פ כל אחד לעצמו הוא כמציל מן כו'). ואעפ"כ מה שעומד באמת על הפרק אינו ענינים רוחניים אלא אינטרס של ציבור זה או אחר. ועל כן מתעוררת בושה מהאצטלא דקדושה המוגזמת והדרמה היתירה, על רקע האדישות לענינים גורליים באמת. והרי זה חוזר אל הענין האמור: כשאחרים מקריבים את הגדולים שבקרבנות, כאן ישנו ציבור שעסוק בדיוק באותן זוטות כבעבר ואינו מוכן לשלם שום מחיר או להקריב שום קרבן ואפילו סמלי. לכל אחד אכפת רק מעצמו ושלום עלי נפשי.

נטורי קרתא
הודעות: 200
הצטרף: ד' יולי 27, 2011 12:59 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי נטורי קרתא » ב' פברואר 26, 2024 12:33 pm

עקביה כתב:ראשית עלי לומר שחוששני שרוב הציבור החרדי אינו חש שהוא משלם מחיר מוסרי.

זה בדיוק מה שנטען כאן למעלה, שזה לא מחיר, כי אם תמורה ורווח נוסף. כלומר, לאיש לא איכפת לשלם את ה"מחיר". זה פשוט לא מעניין.

עקביה כתב:שנית, כפי שכבר כתבתי, לא קרב זה אל זה, כלומר האיום שיש על החרדיות בכך שנשים עובדות בהייטק אינו דומה כלל לסיכון שיש לחרדיות בגיוס כלל בני הישיבות.

במלים אחרות, ערך ההיבדלות של החרדים מן הרחוב ותרבות המערב אינו גורף. כלפי הנשים אין ערך בהיבדלות (או שיש ערך מוקטן), ואילו כלפי הגברים יש.

עקביה כתב:ומכך נובע שלישית, האווירה הציבורית היא מאד נגד גיוס בני ישיבות, ולא מאד נגד עבודת נשים בהייטק.

זאת בהחלט עובדה מוגמרת, אבל אנחנו מנסים להבין מהי תפיסת העולם המסתתרת מאחורי העובדה.

מענה איש
הודעות: 1037
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי מענה איש » ב' פברואר 26, 2024 12:36 pm

כידוע היום היה דיון בבג''צ ובמקום להורות על גיוס שגם הם לא רוצים בכך הם כנראה הולכים להכאיב לנו בכיס אם לא עכשיו אז עוד כמה חודשים כך שכל בחור שפקע דיחויו ינושל מתמיכתו וכידוע מהראשון ביולי אין דיחויים וככל שעובר הזמן הדיחויים שנתנו כבר פוקעים והטיעון המרכזי שברגע שדיחוי בטל אין סמכות לתת תמיכה.
כרגע יש החלטה זמנית עד סוף מרץ לא לגייס אבל אין באמת דיחוי
בקיצור ברדק שלם ואנחנו עסוקים ב'גופי תורה'
ואולי גדולה הסרת התקציב יותר ממ''ח רבנים ורבניות שעמדו עלינו מהמגזר הסרוג...

צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 26, 2024 12:48 pm

סגי נהור כתב:זו הערה. כלומר, מה שאני אכן מקבל מתוך דבריך הוא שגם בערים החרדיות יש הצבעה נחוצה שבאה למנוע עוול וקיפוח (ובמצב שהכל מבקשים לקפח את הכל, עכ"פ כל אחד לעצמו הוא כמציל מן כו'). ואעפ"כ מה שעומד באמת על הפרק אינו ענינים רוחניים אלא אינטרס של ציבור זה או אחר. ועל כן מתעוררת בושה מהאצטלא דקדושה המוגזמת והדרמה היתירה, על רקע האדישות לענינים גורליים באמת. והרי זה חוזר אל הענין האמור: כשאחרים מקריבים את הגדולים שבקרבנות, כאן ישנו ציבור שעסוק בדיוק באותן זוטות כבעבר ואינו מוכן לשלם שום מחיר או להקריב שום קרבן ואפילו סמלי. לכל אחד אכפת רק מעצמו ושלום עלי נפשי.

אבל צריך שוב לזכור:
א. שאם אין קמח אין תורה. ולכן ה"אינטרס של ציבור זה או אחר" הוא אינטרס לטובת מה שאצלו הוא "יידישקייט". [הצער הגדול הוא: א. שמה שאצל השני יידישקייט אצלי פסול, ב. שאין שיתוף פעולה וחלוקה שווה לכל הקהילות, שכל אחת תממן לעצמה מה שאצלה הוא יידישקייט].
ב. וזאת מלבד עניינים של צביון העיר שנוגעים למעשה גם בחלק מהערים החרדיות, כמשנ"ת.
למשל, היחס לציבור המודרני שהולך ומתרבה, בפרט בחלק מהערים. האם להתייחס/לשלב, כמה להתייחס/לשלב, ובעיקר איך להתייחס/לשלב.
לדברים האלה יש השלכות לא רק עירוניות, אלא גם חינוכיות לטווח ארוך. האם לוקחים אחריות על הציבור הזה, או שלוקחים את כל העיר "לעצמנו" ושהם יעופו לכל הרוחות - גם אם בגלל זה הם אכן יעופו החוצה לגמרי מהיהדות הנאמנה. גם ה"איך" חשוב ביותר לעניין ההשלכות החינוכיות לטווח ארוך. מדובר ב"דמם ודם זרעיותיהם", וזה כדיני נפשות.


בנוגע ל"אחרים מקריבים את הגדולים שבקרבנות, כאן ישנו ציבור שעסוק בדיוק באותן זוטות כבעבר", אני מוכרח לומר שהציבור החרדי אינו היחיד בזה [זה לא תירוץ, זו רק עובדה, ויש בה בכדי להקטין את האש]. גוש/גידול ה"שמאל" במדינה על כל שלוחותיו וגרורותיו [ובעיקר תקשורת ופוליטיקה] עוסק כבר כמה חודשים - לא בענייניו הפנימיים אלא בענייני המדינה והמלחמה גופא! - אך ורק בלפגוע, להחליש, לסכל, לחרחר, להסית, ומזמן איבד את הבושה וכל גבול שהוא. רק יורים ללא אבחנה בתוך הנגמ"ש, תוך ניצול מתועב (לפחות את זה החרדים לא עושים) של החטופים ומשפחותיהם. ניצול של המלחמה - שלמנהיגיהם בעצמם ובפרט לראשי הצבא והביטחון שבראשותם/הכתבתם כבר כמה קדנציות ולמערכת המשפט המתועבת שלהם יש אחריות עצומה על מה שקדם לה - לחזרה כפולה ומכופלת על "רק לא פלוני" הידוע שלהם, שנאת הימין-לאומיות שלהם, וכמובן שנאת החרדים וה"משיחיים" [אחינו הדתיים לאומיים] המטורפת שלהם. הם הגיעו ומגיעים לרמה של אנרכיה, מרד ובגידה של ממש. הם לא יחדלו עד רדתה ממש, ואז יקימו פה מדינה גויית פרוגרסיבית כרצונם היל"ת. וזה ציבור שאחוזי הההשתמטות [שלא לומר סרבנות] שלו גדולים מאד, "פטור על רקע מצפון" או שאר השתמטויות, והרבה ג'ובניקים (כמו גיבור מערכות גלי-צה"ל י. לפיד). [מישהו עשה לאחרונה חשבון במספרים, יצא שם יותר מהחרדים, אולי גם באחוזים, אבל אני לא יודע פרטים בדיוק].
אז כל אחד ומה שבעיניו חשוב יותר מהמלחמה.
זה לא תירוץ, אבל זה שם את הדברים - על רקע כלל המדינה - בפרופורציה מסויימת.

צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 26, 2024 12:50 pm

בנוגע לדבריי לעיל, הנה מפי כתבם, מודעת בחירות של מפלגה חרדית מאחת הערים, ששלחו לי עקב הדברים:
למרות שנציגי ... סייעו לכלל המגזרים, לכלל ולפרט, אין חסיד ... שיצביע ..., אין ליטאי שיצביע ... .
נציגי ... מחוייבים בעז"ה לכלל הקהילות, המוסדות והנוער בעיר. כל אחד מאיתנו גם אם קיבל טובת הנאה מנציג תנועה אחר, עדיין יש מחוייבות לכלל הציבור. מי שלא מצביע ... גורם נזק לעצמו, לקהילות, למוסדות ולנוער. הפעם כל קול קובע, חלוקת התקציבים תהיה לפי גודל כל סיעה. לכן כולנו יחד ללא יוצא מן הכלל חייבים להצביע רק ... .

נטורי קרתא
הודעות: 200
הצטרף: ד' יולי 27, 2011 12:59 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי נטורי קרתא » ב' פברואר 26, 2024 12:55 pm

עקביה כתב:ביתד דהבוקר (יום ב' יז אדר א תשפ"ד) מתפרסמים 'קולות קוראים' בחתימת מרנן ורבנן שליט"א הקוראים לציבור להצביע עבור 'יהדות התורה'.

אחד מהם, בעמוד הראשון, קורא לתושבי מודיעין עילית להצביע, ואף לתלמידי הישיבות הקרובות והרחוקות להגיע ביום זה לעיר ולהצביע.

אולי בטובכם מישהו יעזור לי להבין -
במודיעין עילית יש 4 מפלגות חרדיות ומועמד אחד לראשות העיר. אני לא יודע איזה טעם יש לבטל משחק שש-בש כדי ללכת להצביע שם, אז בשם שמים, איזו הצדקה יש לביטול תורה עצום והמוני של אלפי תלמידי ישיבות עבור הצבעה במודיעין עילית???

אנו בזמן מלחמה בצפון ובדרום. בכל יום כמעט נופלים חיילים הי"ד, וזכות התורה נצרכת יותר מתמיד.
גם על שאר ערים עומדת שאלתי זו בזמן זה, אבל מודיעין עילית, מחד, ההצבעה בה די מיותרת, ומאידך, היא נתברכה בהמון רב של בני ישיבות, והשאלה זועקת לשמים!

מה קורה כאן???

מהאי טעמא גופא, איכא מאן דס"ל שבעיירות אלו חל איסור להצביע?

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי דרומי » ב' פברואר 26, 2024 4:19 pm

אני רחוק מלהיות 'עסקן', אבל אני מרגיש שגם רוב הכותבים כאן הם כאלה (רחוקים מ'עסקנות' כרחוק מזרח ממערב). וכמדומה שגם על זה חל הכלל 'מה שרואים משם לא רואים מכאן'.

אין כוונתי לומר שכל הגועל נפש הזה הוא מוצדק, אבל בהחלט יש עסקנים שכוונתם לשם שמים והם כן רואים ערך אמיתי בכל מיני פעולות שלנו נראים כמיותרים ומאוסים. וכמובן יש להם גם טעויות בדרך, ואולי טעויות גדולות, אבל בסך הכל הם רוצים ומתכוונים וגם לפעמים מצליחים לטוב.

בקיצור, אם יש כאן בין הכותבים אחד שיצהיר על עצמו שהוא 'עסקן' פעיל ופועל, אתייחס לדבריו בנושא זה יותר ברצינות מאשר מה שכותבים אנשי רוח וספר שעיקר כוחם בדיבורם ובכתבם.

[דוגמא קצת לדבריי, מה שבדידי הוה עובדא.

בימים יותר צעירים שימשתי בתפקיד מסויים בישיבה קטנה פלונית. זכורני שהיו לי הרבה השגות על הנהגות שונות, בעיקר בתחום המשטר הקפדני, ועוד. תלונות אלו שהצטברו אצלי, בצירוף סיבות נוספות, גרמו לכך שאעזוב את עבודתי זו.

לימים גדל בני שי' ושלחתי אותו ללמוד באותה ישיבה קטנה, ושוב התוודעתי מקרוב לנהלים שם, הפעם דרך האספקלריא של בני. ולפתע גיליתי עד כמה יש צדק והגיון באותם נהלים וכו', מה שלא ראיתי כשהייתי בגיל אחר ובמצב שבו הדברים לא נגעו אליי באופן אישי].

עקביה
הודעות: 5712
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי עקביה » ב' פברואר 26, 2024 7:41 pm

נטורי קרתא כתב:
עקביה כתב:שנית, כפי שכבר כתבתי, לא קרב זה אל זה, כלומר האיום שיש על החרדיות בכך שנשים עובדות בהייטק אינו דומה כלל לסיכון שיש לחרדיות בגיוס כלל בני הישיבות.

1. במלים אחרות, ערך ההיבדלות של החרדים מן הרחוב ותרבות המערב אינו גורף. כלפי הנשים אין ערך בהיבדלות (או שיש ערך מוקטן), ואילו כלפי הגברים יש.

עקביה כתב:ומכך נובע שלישית, האווירה הציבורית היא מאד נגד גיוס בני ישיבות, ולא מאד נגד עבודת נשים בהייטק.

2. זאת בהחלט עובדה מוגמרת, אבל אנחנו מנסים להבין מהי תפיסת העולם המסתתרת מאחורי העובדה.

1. ודאי שיש ערך כלפי נשים, אלא שהוא נדחק הצידה מפני קשיי הפרנסה.
אבל צבא זה משהו אחר לגמרי, הוא כור היתוך ובית חינוך לערכים ושאיפות. האם קשה כ"כ לראות את ההבדל?
2. ראה מס' 1.

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' פברואר 26, 2024 8:15 pm

הציבור החרדי נמצא בעמדת מיקוח טובה דיה כדי להקים במסגרת הצבא "ישיבות לנושרים" לא פחות טובות וחינוכיות מהנוכחיות (אולי יותר), ולהשיג תנאי שירות מתאימים לנשואים העובדים לפרנסתם.
לומדי התורה - לא יצאו בצבא! כאן העמדה היא עקרונית.

צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' פברואר 28, 2024 12:06 am

קרית מלך כתב:תנוח דעתך הרב צופה ומביט, בתוך עמי אנכי יושבת, בעיר בה מתרחשת כביכול אחת ה'מערכות' הקשות בתוך הציבור החרדי, אך מלבד קומץ העסקנים המעסיקים את עצמם עם הרחש בחש וכו', הציבור בכללותו אינו מתענייןכמעט בענין, ומלבד כמה מילתא דבדיחותא על חשבון העוסקים במדמנה הזאת, כל הצדדים ה'יריבים' כביכול חיים יחד זה לצד זה וזה עם זה בשלום ובשלוה.

עדיין בתוקף?
כי במהלך השבוע וחצי האחרון, וכ"ש בימים האחרונים וכ"ש היום, היו בכמה ערים הרבה מקרים של אלימות, פראות, בריונות, השחתה, נזקים, גזל, רמאות [ואני מתאפק].
ומי העושים כל אלה, ומתפארים בזה? הרבה פעמים בקבוצה וברבים?
ילדים בחורים ונשואים [לא ראויים אצלי לתואר "אברכים"].
הדברים האלה נעשו מצדן של כמה מפלגות כלפי "אויביהן" ["מלחמה", כן?], והצד השווה שבהן [אחד מהשנים או שניהם]: או שהן כוחניות ודורסניות וחושבות שהכל שייך להן, או שהן בטוחות שהן עושות רצון צדיק לשם שמים לעקור איזו עבודה זרה מארצנו, כי אם הרב שלי חושב משהו אזי למישהו אחר אין לגיטימציה וזכות קיום.
אני לא בטוח איזה חלק יותר גרוע. ועכ"פ לעניין הנ"ל שכתבתי [ההתעלמות מהמלחמה והצורך בזכויות וכו'] שייך [בפשטות] החלק הראשון.

נ.ב.
כתבתי "היו", למעשה אולי עדיין יש, לפחות עד אחרי סיום ספירת הקלפיות [ואולי גם אח"כ, כנקמה במנצחים ושיבוש הצלחתם וכו'. ימים יגידו]. ואם יהיו מקומות עם בחירות חוזרות אז בכלל...


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים