הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 26, 2024 10:44 am
הרב עקביה, מה אתה לא מבין? מאז שעסקנות עירונית חדלה [עד שנשכח זכרה] להיות לטובת כלל בני העיר, אלא [בדר"כ] הנציג של קבוצה פלונית עושה רק / בעיקר / יותר עבור משלחיו והציבור שממנו בא ואליו הוא משתייך, [ובפרט כידוע, יש קבוצות שהתמחו בזה והפכו זאת לעיקרון יסוד מחייב, ל"גופי תורה" דידהו, ופקיע שמייהו], וגלוי וידוע זאת לכל כדבר פשוט וברור, כעובדא במציאות, וסובלים מזה בפועל ממש בכל קדנציה מחדש, ממילא עבור כל ציבור וציבור [ובפרט עבור ציבור שהיה עד כה בצד המקופח] הצלחת רשימתו היא גופי תורה, אחרת יתייבש בקדנציה הבאה ללא הקצאות ותמיכות וכו' שכל ציבור יהודי ותורני זקוק להן כאוויר לנשימה ממש, ואם אין קמח אין תורה. בעצרות הללוו אומרים זאת במפורש מעל הבמה בנוכחות גדולי ישראל המשלחים.
גם רשימה שרוצה לפעול בשווה למען כלל תושבי העיר מוכרחה להילחם כדי לצבור כוח ו/או לעמוד בראש, כדי לא להיות שוב נדרסת [היא ואחרות] על ידי הקבוצות שאינן כך כנ"ל.
כל שכן כשיש בעיר רשימות אחרות בעלות אג'נדה אחרת מה זו "יהדות" [וי"ג "יידישקייט"], בין אם מסיבות אידיאולוגיות ובין אם מסיבות פוליטיות [פנים/חוץ עירוניות], שמשפיעות על צביון העיר כולה, בהחלטות במי לתמוך ואת מי לייבש, מה להביא לעיר ומה להוציא ממנה, מה חשוב ועקרוני ומה לא, מה מצוה ומה לא, וכן עזה"ד. [לא אתייחס כאן ללועגים למושג "צביון", ולרעהו "זהות", שנשמע כאן הרבה בהקשרים אלה. זו המציאות והיא מכריעה, ודי בזה]. שם בוודאי לדעת ראשי כל קבוצה עמדתם והצלחתה היא גופי תורה.
[למשל יש עיר שג"כ כולה חרדית ועם הרבה ישיבות, ויש בה מספר גדול של נוער שוליים שמטילים חיתיתם. יש כאלה שהגישה שלהם להוציא אותם מהעיר בכל מיני דרכים, ויש כאלה שהגישה שלהם לטפל בהם בתוך העיר, ואדרבה, לפתוח בעיר עוד מסגרות לנוער כזה. יש כאלה שעיקר העיר מבחינתם הוא הציבור התורני והירא, ויש כאלה שעיקר העיר מבחינתם הוא ציבור המודרנים ו/או בע"ת למחצה לשליש ולרביע וכו'. צביון וזהות העיר יהיה בהתאם. חילוקי הגישות הנ"ל הינם בהתאמה והדדיות עם בסיס הבוחרים של כל רשימה].
כל שכן כהרשימות העירוניות מסונפות למפלגות ארציות, ויש בעיר רשימות שעורכות בעיר - ועל חשבון העיר - התחשבנות פוליטית [הפרת הסכמים, נקמה, בריונות, רוע, ושאר מידות טובות וערכים יהודיים טהורים] ארצית עם הנעשה במקומות אחרים, ופועלות נגד טובת העיר בגלל הדברים האלה [מסוגלים אפילו לתמוך במועמדים חילוניים ו/או אנטי דתיים לראשות העיר עבור זה. אא"כ טענתם היא על יסוד הנ"ל, שדוקא ראש עיר חילוני יחלק את תקציבי היהדות בעיר שווה בשווה].
תקציבים עירוניים מזמן אינם [רק] "מי יפנה את פחי הזבל". אלא בראש ובראשונה מדובר על תקציבים ליהדות, "קמח עבור תורה" בעיר, יהיה או לא יהיה וכמה יהיה ולמי יהיה. ואדרבה, מרוב כספים שהולכים להקצאות מגזריות במקרה הרע, ולשוד כפשוטו של הקופה הציבורית באלף מיני שחיתות [מקורבים, ג'ובים, ושאר תופינים מעל ומתחת השולחן] במקרה היותר רע, לא נשאר כסף לטפל בצרכי העיר הגשמיים, כמו בורות בכבישים, מערכת ביוב קורסת, ומגיפת עכברושים.
מכאן מגיעה המלחמה הקשה על הנציגות בעיר. בפרט מצד הקבוצות שרוצות יותר צדק ויושר, ובפרט יותר יהדות [לשיטתם]. ועל זה עושים את העצרות הגדולות, עבור גופי תורה ויהדות. *ראה הוספה בסוף ההודעה.
[בפרט אלה שמבחינתם המצב הלך והחמיר והבריונות של הצד השני רק גדלה והתרחבה, קדנציה אחר קדנציה, בעיר ובכלל הארץ (שקשורים זה בזה כנ"ל), והנזקים הלכו והחמירו, עד שהגיעו עכשיו למסקנה שאין ברירה ויוצאים לדרך חדשה. וממילא הפעם זו טבילת האש מבחינתם, וזו אמירה שצריכה להיות חדה וברורה ולהישמע ברמה, ומוכרחים להירתם בכל הכוח. מוכרחים להצליח כי אחרת המכה תהיה כפולה ואנושה מכמה פנים].
ולכן הגועל הנוראי שאני מרגיש בכל התקופה אינו בגלל הטענות מהסוג של הרב עקביה והרב סג"נ, אלא מעצם זה שהעקרונות מתחת לכל זה לא השתנו במאומה עקב המלחמה. שום ערך לא השתנה, שום התנהגות לא השתנתה, שום אחדות לא נתהוותה, כלום לא השתנה. עדיין הנתונים אותם הנתונים וממילא דרכי הפעולה אותן דרכים. זו מבחינתי הרמת הידיים המוחלטת בנושא "הרגשת השותפות ונשיאה בעול" ו/או בנושא "אנחנו לוחמים בחזית התורנית/רוחנית שהיא העיקר".
כתבו לעיל שיש לחלק בין הציבור לעסקנים. ועניתי לעיל מה שעניתי: א. ככל שמתקרבות הבחירות רואים יותר ויותר תופעות של צעירי הצאן בחורים ואברכים מקבוצות מסוימות שמשחיתים חומרים ורכוש של קבוצות אחרות [פראות, מכות, אלימות, השחתה, אכזריות, מידות רעות, גסות ובהמיות. התנהגות של נוער רחוב]. זה כבר "הציבור". וגם אין ספק שזו תוצאה של חינוך ממוסד, ולגיטימציה ציבורית. ב. העסקנים הם שלוחי דידן, באופן הכי ישיר שיש, ואי אפשר להתנער מהאחריות. מערכת שככה נראים העומדים בראשה מבחינה ציבורית, לא יכולה לפטור עצמה בשופו"א מהנעשה בשמה, לא הציבור ולא הגדולים יכולים לפטור עצמם מזה, ולהאשים את "העסקנים". מאותה סיבה, לכאורה התנהלות ציבורית/פוליטית/עסקנית עקבית [חוזרת ונשנית, ונבחרת מחדש] של ציבור/מערכת - מעידה [מה שמעידה] על אופי הציבור/מערכת כולו, עד שיוכח אחרת. [גם ציבור אדיש ורופס שמשים עצמו כבהמה, או ציבור אנוס וכפוי שמוכרח לבחור, והעסקנים עושים מה שבא להם וכו', מעיד על חולי רציני ויסודי בציבור הזה ו/או הנהגתו. אולי אלה מחירים שמוכנים לשלם שם עבור "גופי תורה" דידהו, איני יודע].
ולגבי העצרות הגדולות, הפליא אותי רק מדוע על הנ"ל עושים - ובצדק כנ"ל - עצרות ענק בראשות גדולי ישראל, ועל עצם המצב הנורא ואיום בארץ הקודש וליהודים בכלל - עת צרה ליעקב שמזמן לא היה כמוה היל"ת - לא עשו/עושים כאלה.
הוספה:
כעת ראיתי שהרחיב ביסוד הדברים הגר"ד לנדא שליט"א במשאו אתמול באלעד, בדברים חדים וברורים כדרכו הטובה בקודש. התחיל בדברי החזון איש "הסיבה היחידה בגינה כולנו בני התורה יוצאים מבתי המדרשות ומשתתפים בבחירות העירוניות, היא אך ורק בגלל פסקו הידוע של רבינו החזון איש באגרותיו, כי הבחירות לעיריות הרבה גופי תורה וקיום היהדות תלוי בזה. עד כאן דברי החזון איש וכך הורו כל גדולי ישראל אחריו, ומכאן חובתנו להצביע בבחירות", והמשיך בהסבר הדברים למעשה, קחנו משם.
נערך לאחרונה על ידי
צופה_ומביט ב ב' פברואר 26, 2024 11:04 am, נערך פעם 1 בסך הכל.