יבנה כתב:ועי׳ בסוף עמ׳ 18 ותחלת עמ׳ 19 ששאלו אותו על הסתירה בין הבטחתו למציאות.
זאב ערבות כתב:ידועה השאלה: אם א"י המקום הכי בטוח, מדוע בחר לגור בברוקלין?
עזריאל ברגר כתב:זאב ערבות כתב:ידועה השאלה: אם א"י המקום הכי בטוח, מדוע בחר לגור בברוקלין?
הקושיא לא מובנת: האם אנשים גרים כל ימיהם ב"מקום הכי בטוח"? לדוגמא ראש הממשלה, האם הוא חי ב"מקלט אטומי"?!
מי אמר שצריכים להיות כל הזמן במקום הכי בטוח?!
בן-אדם (ובפרט יהודי) צריך להיות במקום שבו צריכים אותו, ולא במקום הכי מוגן בשבילו!
השאלה מדוע הרבי לא עלה לארץ - אפשר לדון בה. אבל הקושיא הזאת - מופרכת בעיני.
כדכד כתב:מה שהרבי אמר לאותם יהודים שהארץ היא המקום הבטוח ביותר בעולם לא מפני שבגלל זה יגורו שם אלא שמפני זה לא יעזבו את המקום בארץ ששם היו וחששו ואמר שלא יחששו
עזריאל ברגר כתב:למי הרבי אמר שארה"ק היא המקום הבטוח ביותר?
לתושבי הארץ!
הרבי מעולם לא יצא בקריאה גורפת לתושבי חו"ל לעלות לארץ!
לא מבין מה אתה נטפל אליו.
עזריאל ברגר כתב:אגב, מי שאמר "ארץ אשר ... תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה" - הוא גם כן יהודי שלא נכנס לארץ הקודש...
אז לכן אין לו ח"ו זכות דיבור?!
עזריאל ברגר כתב:לאור דברי החכם מכל אדם במשלי כז, כב, נראה לי שעדיף לנטוש את הדיון (עיי"ש כו,ד), ובפרט שהדיון כאן הוא על החזון איש, ואינני מבין מה הענין להאריך כאן בהנהגתו ודבריו של יהודי שאיננו "מחוגי החזון איש"...
ורק אומר דבר אחד כהערה כללית לקוראי דברי בכל רחבי הפורום (אם כי הקשר שלה לכאן הוא קצת חלש):
פעמים רבות אני מתווכח על הוכחה מסוימת וכדו', אך זה כלל לא אומר שלדעתי הדבר שגוי. ייתכן שהדבר נכון וההוכחה שגויה.
עזריאל ברגר כתב:לאור דברי החכם מכל אדם במשלי כז, כב, נראה לי שעדיף לנטוש את הדיון (עיי"ש כו,ד), ובפרט שהדיון כאן הוא על החזון איש, ואינני מבין מה הענין להאריך כאן בהנהגתו ודבריו של יהודי שאיננו "מחוגי החזון איש"...
זאב ערבות כתב:עזריאל ברגר כתב:לאור דברי החכם מכל אדם במשלי כז, כב, נראה לי שעדיף לנטוש את הדיון (עיי"ש כו,ד), ובפרט שהדיון כאן הוא על החזון איש, ואינני מבין מה הענין להאריך כאן בהנהגתו ודבריו של יהודי שאיננו "מחוגי החזון איש"...
ורק אומר דבר אחד כהערה כללית לקוראי דברי בכל רחבי הפורום (אם כי הקשר שלה לכאן הוא קצת חלש):
פעמים רבות אני מתווכח על הוכחה מסוימת וכדו', אך זה כלל לא אומר שלדעתי הדבר שגוי. ייתכן שהדבר נכון וההוכחה שגויה.
כאשר אין מענה מפנים לפסוק ההוא.
דרך אגב לא אני הבאתי לראשונה כאן את דברי אותו יהודי שאיננו מחוגי חזו"א.
יהושפט כתב:עזריאל ברגר כתב:לאור דברי החכם מכל אדם במשלי כז, כב, נראה לי שעדיף לנטוש את הדיון (עיי"ש כו,ד), ובפרט שהדיון כאן הוא על החזון איש, ואינני מבין מה הענין להאריך כאן בהנהגתו ודבריו של יהודי שאיננו "מחוגי החזון איש"...
ואף קפידה יש בדבר כידוע:
הרב איסר פרנקל כתב ספר בשם 'יחידי סגולה' ותוכנו תולדותיהם והליכותיהם של 47 מגדולי ישראל. בספר הופיעו לצד פרק על אדמו"ר הריי"צ גם פרק על החזון איש ועל גדולים אחרים. במכתב שכתב לו הרבי בכ"ג מנחם אב תשט"ו העיר: "ועוד הערה קטנה, וגדולה בזה הנחיצות בדורנו אשר רבו השמים חשך לאור ואור לחשך וגו', כי בספרו מעורבים יחד יחידים מסוגים שונים וגם הפכים. ועל פי מליצת הזהר אשר קבורת משה היא בתורה ושאין קוברים זה אצל זה אלא אוהבים זה לזה, הנה גם בקו זה לא תמיד נשמר בספרו. והרי יש מקום לחלקם בחלקים שונים, אם מאיזה טעם שהוא רוצים לכתוב אודות כולם - או על כל פנים שבמאמר אחד למאמר הסמוך לו, לא יהיו האישים מנגדים אחד לחבירו, שכל זה נוגע ביותר כנ"ל - שיש להישמר שלא לגרום לטעות הקורא התמים לומר שכל הבאים בספר אחד שכנים הם גם בגדלותם וביראתם, ודי למבין ברמיזה"[20] ואכן נראה שהרב פרנקל הקשיב לעצת הרבי כי במהדורה השלישית של הספר שם את הפרק על אדמו"ר הריי"צ סמוך לפרק על האדמו"ר מהוסיאטין ואילו את הפרק על החזון איש שם אחרי שני רבנים אחרים, וכנראה כדי להפריד בין הפרקים, לאור הערת הרבי על כך [21].
יהושפט כתב:עזריאל ברגר כתב:לאור דברי החכם מכל אדם במשלי כז, כב, נראה לי שעדיף לנטוש את הדיון (עיי"ש כו,ד), ובפרט שהדיון כאן הוא על החזון איש, ואינני מבין מה הענין להאריך כאן בהנהגתו ודבריו של יהודי שאיננו "מחוגי החזון איש"...
ואף קפידה יש בדבר כידוע:
הרב איסר פרנקל כתב ספר בשם 'יחידי סגולה' ותוכנו תולדותיהם והליכותיהם של 47 מגדולי ישראל. בספר הופיעו לצד פרק על אדמו"ר הריי"צ גם פרק על החזון איש ועל גדולים אחרים. במכתב שכתב לו הרבי בכ"ג מנחם אב תשט"ו העיר: "ועוד הערה קטנה, וגדולה בזה הנחיצות בדורנו אשר רבו השמים חשך לאור ואור לחשך וגו', כי בספרו מעורבים יחד יחידים מסוגים שונים וגם הפכים. ועל פי מליצת הזהר אשר קבורת משה היא בתורה ושאין קוברים זה אצל זה אלא אוהבים זה לזה, הנה גם בקו זה לא תמיד נשמר בספרו. והרי יש מקום לחלקם בחלקים שונים, אם מאיזה טעם שהוא רוצים לכתוב אודות כולם - או על כל פנים שבמאמר אחד למאמר הסמוך לו, לא יהיו האישים מנגדים אחד לחבירו, שכל זה נוגע ביותר כנ"ל - שיש להישמר שלא לגרום לטעות הקורא התמים לומר שכל הבאים בספר אחד שכנים הם גם בגדלותם וביראתם, ודי למבין ברמיזה"[20] ואכן נראה שהרב פרנקל הקשיב לעצת הרבי כי במהדורה השלישית של הספר שם את הפרק על אדמו"ר הריי"צ סמוך לפרק על האדמו"ר מהוסיאטין ואילו את הפרק על החזון איש שם אחרי שני רבנים אחרים, וכנראה כדי להפריד בין הפרקים, לאור הערת הרבי על כך [21].
חרסון כתב:יהושפט כתב:עזריאל ברגר כתב:לאור דברי החכם מכל אדם במשלי כז, כב, נראה לי שעדיף לנטוש את הדיון (עיי"ש כו,ד), ובפרט שהדיון כאן הוא על החזון איש, ואינני מבין מה הענין להאריך כאן בהנהגתו ודבריו של יהודי שאיננו "מחוגי החזון איש"...
ואף קפידה יש בדבר כידוע:
הרב איסר פרנקל כתב ספר בשם 'יחידי סגולה' ותוכנו תולדותיהם והליכותיהם של 47 מגדולי ישראל. בספר הופיעו לצד פרק על אדמו"ר הריי"צ גם פרק על החזון איש ועל גדולים אחרים. במכתב שכתב לו הרבי בכ"ג מנחם אב תשט"ו העיר: "ועוד הערה קטנה, וגדולה בזה הנחיצות בדורנו אשר רבו השמים חשך לאור ואור לחשך וגו', כי בספרו מעורבים יחד יחידים מסוגים שונים וגם הפכים. ועל פי מליצת הזהר אשר קבורת משה היא בתורה ושאין קוברים זה אצל זה אלא אוהבים זה לזה, הנה גם בקו זה לא תמיד נשמר בספרו. והרי יש מקום לחלקם בחלקים שונים, אם מאיזה טעם שהוא רוצים לכתוב אודות כולם - או על כל פנים שבמאמר אחד למאמר הסמוך לו, לא יהיו האישים מנגדים אחד לחבירו, שכל זה נוגע ביותר כנ"ל - שיש להישמר שלא לגרום לטעות הקורא התמים לומר שכל הבאים בספר אחד שכנים הם גם בגדלותם וביראתם, ודי למבין ברמיזה"[20] ואכן נראה שהרב פרנקל הקשיב לעצת הרבי כי במהדורה השלישית של הספר שם את הפרק על אדמו"ר הריי"צ סמוך לפרק על האדמו"ר מהוסיאטין ואילו את הפרק על החזון איש שם אחרי שני רבנים אחרים, וכנראה כדי להפריד בין הפרקים, לאור הערת הרבי על כך [21].
מופרך, לענ"ד, לחשוב שכוונת הרבי היא על החזון איש. יש להניח שבספר הופיעו גם סקירות על רבנים 'פשרנים' במידה זו או אחרת.
יהושפט כתב:חרסון כתב:יהושפט כתב:עזריאל ברגר כתב:ל[/b]
בעיתון שערים מכ"ח אייר תשטו [נמצא באוצר החכמה, כרך תשטו עמ' רכז] יש סקירה על הספר במהדורתו הראשונה, תוך פירוט רשימת הביוגרפיות האחרונות שבספר, ומתברר שאין בין מהדורה זו למהדורה השלישית שממה העתיק זאב ערבות את תוכן הענינים ולא כלום! והריי"צ מעולם לא הופיע בסמוך לחזו"א!
דברי הרבי הם באופן כללי על חיבור אישים מסוגים שונים, וניתנים לפרשנות אלו אישים הפריעו לו שבאו ביחד עם אחרים
הספר ערוך לפי שנות פטירה של האישים, ולכן בין הריי"צ לחזו"א מופיעים רי"מ חרלפ והרב עוזיאל כבר במהדורה הראשונה, והרב פרנקל לא שינה דבר במהדורה השלישית ממהדורה ראשונה בקשר למיקום האישים הללו
.
מטה עז כתב:עדות על החזו"א ממשפחת הגרי"מ טוקצינסקי זצ"ל
ושלמה המלך ע"ה שנתן לו האלהים החכמה והמדע – הכל מן התורה היה לו, וממנה למד עד שידע סוד כל התולדות, ואפילו כוחות העשבים וסגולתם, עד שכתב בהן אפילו ספר רפואות. וכענין שכתוב: וידבר על העצים מן הארז אשר בלבנון ועד האזוב אשר יוצא בקיר (מלכים א ה':י"ג)...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 51 אורחים