רציני כתב:בירור דברים. איסור השתתפות בכנסת המינים.
רציני כתב:בירור דברים. איסור השתתפות בכנסת המינים.
לעשות רצונך כתב:אברהם שרייבר כתב:רציני כתב:בירור דברים. איסור השתתפות בכנסת המינים.
אתה אולי עובר על איסור המספר אחר מיטתו של תלמיד חכם.
יהודי צדיק וחסיד, תלמיד חכם מופלג, ירא שמים מרבים, שהרבה יש מה לספר בשבחו,
להביא ממנו קונטרס שעכשיו כשעומד בפני בי''ד של מעלה רואה כמה טעות טעה ל''ע בזה, וכמה דברים חמורים כתב שם נגד רוב עם בני ישראל יושבי ארץ הקודש ורבותיהם וגדוליהם וצדיקיהם, זה נכלל אולי חשש באיסור הנ''ל.
(וכפי שכותב שם בשם רבו זי''ע שכל מי שהוא בגדר בן אדם יכול לעשות טעות).
תָּא חֲזֵי, כָּל מַאן דְּאָחִיד בְּיָדָא דְּחַיָּיבָא, וְאִשְׁתָּדַּל בֵּיהּ, לְמִשְׁבַק אָרְחָא בִּישָׁא, אִיהוּ אִסְתַּלָּק בִּתְלַת סִלּוּקִין, מַה דְּלָא אִסְתַּלָּק הָכִי בַּר נָשׁ אַחֲרָא. גָּרִים לְאַכְפְּיָיא סִטְרָא אַחֲרָא. וְגָרִים דְּאִסְתָּלַּק קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בִּיקָרֵיהּ. וְגָרִים לְקַיְּימָא כָּל עָלְמָא בְּקִיּוּמֵיהּ לְעֵילָּא וְתַתָּא. וְעַל הַאי בַּר נָשׁ כְּתִיב, בְּרִיתִי הָיְתָה אִתּוֹ הַחַיִּים וְהַשָּׁלוֹם. וְזָכֵי לְמֵחמֵי בְּנִין לִבְנוֹי, וְזָכֵי בְּהַאי עָלְמָא, וְזָכֵי לְעָלְמָא דְּאָתֵי. כָּל מָארֵי דִּינִין, לָא יַכְלִין לְמֵידָן לֵיהּ, בְּהַאי עָלְמָא וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי. עָאל בִּתְרֵיסַר תַּרְעֵי, וְלֵית מַאן דְּיִמְחֵי בִּידֵיהּ. וְעַל דָּא כְּתִיב, (תהלים קיב) גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבוֹרָךְ. הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עוֹמֶדֶת לָעַד. זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים וְגוֹ'.
יהושפט כתב:אני לא חושב שלהעלות את הקונטרס הלז יש בו משום מספר אחר מיטתו של ת"ח ודעתו או ליתר דיוק דעת רבו ידועה בענין
אבל אני כן חושב שמי שחשוב לו שמה שיזכרו מהנפטר זה את דעתו הלא מפתיעה שרבו צדק ושאסור להשתתף בבחירות, ומכל שבחיו הבאמת מרובים הוא לא מוצא אלא להתמקד בשבח העצום שהנפטר בענין זה פשוט חשב כמו כל חסיד סאטמער ממוצע, לא ממש תורם משהו לזכרו או לכבודו
יהושפט כתב:הנפטר בענין זה פשוט חשב כמו כל חסיד סאטמער ממוצע
אראל כתב:יהושפט כתב:אני לא חושב שלהעלות את הקונטרס הלז יש בו משום מספר אחר מיטתו של ת"ח ודעתו או ליתר דיוק דעת רבו ידועה בענין
אבל אני כן חושב שמי שחשוב לו שמה שיזכרו מהנפטר זה את דעתו הלא מפתיעה שרבו צדק ושאסור להשתתף בבחירות, ומכל שבחיו הבאמת מרובים הוא לא מוצא אלא להתמקד בשבח העצום שהנפטר בענין זה פשוט חשב כמו כל חסיד סאטמער ממוצע, לא ממש תורם משהו לזכרו או לכבודו
א שטורעם אין א גלעזל וואסער...
הקונטרס הנ"ל מופיע ברשימה, בין כל שאר חיבוריו, לא התמקדו כלל בזה הקונטרס יותר משאר חיבוריו, על כן למי איכפת ליה מה חושב עתה מר. יהושפט?
מובן שהיות שהקונטרס הזה [כמובן שלא קראו כלל מה כתוב בו..] נוגד דעתו והשקפתו של מר. יהושפט ומר. רצונך... על כן הקונטרס הזה דוקר בעיניהם ובולט ביותר מחמת צבעו השונה.....
צופה_ומביט כתב:יהושפט כתב:הנפטר בענין זה פשוט חשב כמו כל חסיד סאטמער ממוצע
לא קראתי את הקונטרס, אבל לפי מה שנכתב כאן על הגאון הצדיק זצ"ל, חזקה עליו שגם בזה עשה בירור יסודי בעומק הפשט והקיף את העניין מכל צדדיו. [אא"כ כבר כתב ועשה הכל רבו לפניו והתלמיד רק ליקט והעתיק, מה שקשה לי מאד להאמין].
וממילא גם זה זכרו וכבודו.
שו"ר שכתבו בהודעה שלפניי סייעתא לדבריי.
יהושפט כתב:לא הכרתי אותו אישית כמובן, אבל הכרתי את כתביו, ומאד משונה ומגוחך בעיני שבמקום להתעסק במעלותיו היחודיות הרבות, כפי שהחלו באשכול זה, לא מצאו אלא לעסוק בענין בו כמדומה שלא חידש דבר, וודאי שלא היתה לו בו יחודיות.
יהושפט כתב:ולגוש"ע, לא היה נראה לי, ועדיין לא נראה לי שהועלה בתמימות
רציני כתב:
באות ה: מהמהרש"ם. [שאלה שאני יקבל על הראש: האם ידוע מיהו הנכד?].
בקטן].[/size]
יהושפט כתב:אראל כתב:יהושפט כתב:אני לא חושב שלהעלות את הקונטרס הלז יש בו משום מספר אחר מיטתו של ת"ח ודעתו או ליתר דיוק דעת רבו ידועה בענין
אבל אני כן חושב שמי שחשוב לו שמה שיזכרו מהנפטר זה את דעתו הלא מפתיעה שרבו צדק ושאסור להשתתף בבחירות, ומכל שבחיו הבאמת מרובים הוא לא מוצא אלא להתמקד בשבח העצום שהנפטר בענין זה פשוט חשב כמו כל חסיד סאטמער ממוצע, לא ממש תורם משהו לזכרו או לכבודו
א שטורעם אין א גלעזל וואסער...
הקונטרס הנ"ל מופיע ברשימה, בין כל שאר חיבוריו, לא התמקדו כלל בזה הקונטרס יותר משאר חיבוריו, על כן למי איכפת ליה מה חושב עתה מר. יהושפט?
מובן שהיות שהקונטרס הזה [כמובן שלא קראו כלל מה כתוב בו..] נוגד דעתו והשקפתו של מר. יהושפט ומר. רצונך... על כן הקונטרס הזה דוקר בעיניהם ובולט ביותר מחמת צבעו השונה.....
אני שמח שזכיתי ממך לכינוי "מר", מה שמלמד שנגעתי בדיוק בנקודה
התייחסתי לזה שמכל כתביו טרחו להעלות רק את זה, כעת טוען הטוען שזה מה שהיה תח"י. נו.
ולענין הבחירות, אגיד לך את האמת גם אם יקשה עליך לשמוע אותה, כל החוג שאני חי בו ואני בכללם, לא מוטרדים כלל ועיקר מדעתו של מהר"י ט"ב זצ"ל בענין, מה לעשות, אבל אלו הם העובדות.
לעשות רצונך כתב:אכן, אומר ואשוב ואומר.
במקרה של הרה''צ הנ''ל, באמת עפר אני תחת כפות רגליו וכו' ולא למדתי וכו' גרגיר חול לעומתו.
אבל שהרב שרייבר שליט''א, מוצא לנכון להעלות באשכול אחר פטירת איש צדיק כזה ושיש לו כל כך הרבה דברים מה ללמוד ממנו שהם בקונצנזוס, דווקא איסור הבחירות,
אז זה הבעיה של שרייבר שרוצה 'להקטין' את כבודו. (רק לאחר מכן העבירו זאת, בחכמה, לאשכול אחר).
זה כמו לומר על הגאון רבי חיים קנייבסקי אחר פטירתו להראות את גדלו, להביא איזה מחאה שכתב נגד עץ...
גם אם זה נכון וגם אם זה היה וגם אם שכרו רב בשמים, זה לא מה שמביאים על צדיק כל כך גדול.
כמובן שבכלל כתבתי את דבריי בדרך צחות בשביל להראות את האבסורד שבהבאת הדברים, וממילא אין כאן חוצפה.
אין כאן אשכול הבחירות וזה מיותר לגמרי כאן, וחבל ששרייבר דווקא יביא פה את זה לשבחו... [אבל כבר כתב שרייבר שיודע מישהו שהפסיק להצביע בזכות הקונטרס הזה ושזה דבר גדול מאוד, אז שלא יגיד שהוא העלה את זה בתמימות...]
ומכיון וכבר בדקתי מה נעשה למעלה, ראיתי גם כן איך שהרב פינחס קהתי עולה במעלות רמות ונשגבות כעת,
כי בזכותו נכתב הפירוש סייעתא דשמיא והדבר מצטרף לזכויותיו העצומות....
פלוריש כתב:לא הבנתי מה האמוציות וחיפוש המניעים הנסתרים המועצם פה.
המחבר זצ"ל היה ת"ח גדול וצנוע, עם כשרון לתמצת דברים מורכבים ולהגיד אותם בצורה ברורה. מן הסתם יכולותיו באו גם בקונטרס הזה, אף שכאן הוא רק בא לבאר את דעת רבו ולא לחדש דבר משלו (גם הגרח"ק, יש דברים שהוא היה מקורי ויש דברים שהיה דבוק בחזו"א ורק מסר הלאה את שיטתו, אז מה?).
ולמה לא להיות מוטרדים מדבריו של ת"ח מופלג. אם אני הקטן, על כיפתי הסרוגה, שאומר הלל בברכה ומצביע בבחירות, שמח בתורתם של חסידי סאטמר - מדוע אברכים ליטאים יהושפטים/לעשותרצונכים לא?
אכן,לא כל פעם שיוצא קונטרס אני מוטרד אולי כל דרכי טעות, אלא עשיתי ביקור בסיסי בשלב כלשהו בימי חיי ובדרך כלל אני רק מתחזק אותו בקטנה מידי פעם, ולא פותח את הסוגיה מחדש כל שניה, אבל עדיין. מה האסון הגדול בידיעה שכך סבר הרב גרינבוים?
(אמנם, מנקודת מבט מסויימת אני קרוב לסטאמרים יותר מלליטאים. גם לפי הראי"ה וגם לפי הדברי יואל קרה משהו משמעותי בה' באייר תש"ח, רק השאלה האם הוא חיובי או שלילי, אבל שניהם חולקים על החזו"א שסבר שכלל לא קרה משהו בעל משמעות באותה עת)
ועוד, גם אם מתנגדים לדבריו או מזלזלים בו, מותר לשתוק ולא לעשות פרובוקציות תוך כדי השבעה כאשר ידוע שחברנו לפורום הרב אראל הוא מחותן של המנוח.
גם כי אלך כתב:רציני כתב:
באות ה: מהמהרש"ם. [שאלה שאני יקבל על הראש: האם ידוע מיהו הנכד?].
בקטן].[/size]
בהקלטה של הדרשה הוא מזכיר שזה הי' אברך נכד הרדזינר זצ"ל, בעל סדרי טהרה ובעל התכלת.
פלוריש כתב:לא הבנתי מה האמוציות וחיפוש המניעים הנסתרים המועצם פה.
המחבר זצ"ל היה ת"ח גדול וצנוע, עם כשרון לתמצת דברים מורכבים ולהגיד אותם בצורה ברורה. מן הסתם יכולותיו באו גם בקונטרס הזה, אף שכאן הוא רק בא לבאר את דעת רבו ולא לחדש דבר משלו (גם הגרח"ק, יש דברים שהוא היה מקורי ויש דברים שהיה דבוק בחזו"א ורק מסר הלאה את שיטתו, אז מה?).
ולמה לא להיות מוטרדים מדבריו של ת"ח מופלג. אם אני הקטן, על כיפתי הסרוגה, שאומר הלל בברכה ומצביע בבחירות, שמח בתורתם של חסידי סאטמר - מדוע אברכים ליטאים יהושפטים/לעשותרצונכים לא?
אכן,לא כל פעם שיוצא קונטרס אני מוטרד אולי כל דרכי טעות, אלא עשיתי ביקור בסיסי בשלב כלשהו בימי חיי ובדרך כלל אני רק מתחזק אותו בקטנה מידי פעם, ולא פותח את הסוגיה מחדש כל שניה, אבל עדיין. מה האסון הגדול בידיעה שכך סבר הרב גרינבוים?
(אמנם, מנקודת מבט מסויימת אני קרוב לסטאמרים יותר מלליטאים. גם לפי הראי"ה וגם לפי הדברי יואל קרה משהו משמעותי בה' באייר תש"ח, רק השאלה האם הוא חיובי או שלילי, אבל שניהם חולקים על החזו"א שסבר שכלל לא קרה משהו בעל משמעות באותה עת)
ועוד, גם אם מתנגדים לדבריו או מזלזלים בו, מותר לשתוק ולא לעשות פרובוקציות תוך כדי השבעה כאשר ידוע שחברנו לפורום הרב אראל הוא מחותן של המנוח.
פלוריש כתב:לא הבנתי מה האמוציות וחיפוש המניעים הנסתרים המועצם פה.
המחבר זצ"ל היה ת"ח גדול וצנוע, עם כשרון לתמצת דברים מורכבים ולהגיד אותם בצורה ברורה. מן הסתם יכולותיו באו גם בקונטרס הזה, אף שכאן הוא רק בא לבאר את דעת רבו ולא לחדש דבר משלו (גם הגרח"ק, יש דברים שהוא היה מקורי ויש דברים שהיה דבוק בחזו"א ורק מסר הלאה את שיטתו, אז מה?).
ולמה לא להיות מוטרדים מדבריו של ת"ח מופלג. אם אני הקטן, על כיפתי הסרוגה, שאומר הלל בברכה ומצביע בבחירות, שמח בתורתם של חסידי סאטמר - מדוע אברכים ליטאים יהושפטים/לעשותרצונכים לא?
אכן,לא כל פעם שיוצא קונטרס אני מוטרד אולי כל דרכי טעות, אלא עשיתי ביקור בסיסי בשלב כלשהו בימי חיי ובדרך כלל אני רק מתחזק אותו בקטנה מידי פעם, ולא פותח את הסוגיה מחדש כל שניה, אבל עדיין. מה האסון הגדול בידיעה שכך סבר הרב גרינבוים?
(אמנם, מנקודת מבט מסויימת אני קרוב לסטאמרים יותר מלליטאים. גם לפי הראי"ה וגם לפי הדברי יואל קרה משהו משמעותי בה' באייר תש"ח, רק השאלה האם הוא חיובי או שלילי, אבל שניהם חולקים על החזו"א שסבר שכלל לא קרה משהו בעל משמעות באותה עת)
ועוד, גם אם מתנגדים לדבריו או מזלזלים בו, מותר לשתוק ולא לעשות פרובוקציות תוך כדי השבעה כאשר ידוע שחברנו לפורום הרב אראל הוא מחותן של המנוח.
רציני כתב:כמה דברים מעניינים לקרוא:
באות א: הביא סיפור מהייטב לב. [להבדיל יש סיפור דומה על נפוליון שראה בוכים בט"ב].
באות ה: מהמהרש"ם. [שאלה שאני יקבל על הראש: האם ידוע מיהו הנכד?].
באות טו: על עבירה לשמה מהנפש החיים. [האם בחסידות לא חולקים על הנפש החיים בעניין זה?].
כללי: אני לא יודע למה, אבל בסגנון, הרגשתי כאילו אני קורא א' מהספרים של החפץ חיים במוסר. ואולי בגלל שזה היה דרשה, ובדרשה מסבירים יותר והחפץ חיים כך כותב את ספריו כאילו דרשה. [אני לא יודע להסביר את עצמי, לכן כתבתי את זה בקטן].
הביבליופיל כתב:מה לעשות שהייט"ל נפטר לפני מלחמת העולם הראשונה...
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בקונטרס נראה שאינו מדבר על המציאות שלנו.
האם אכן הוא שללא נוכחותם של כל חברי כנסת, א"א להעביר שום חק? דבר זה לא נתפס על השכל. וא"כ כנראה כוונתו למדינת ישראל אחרת, ובחירות אחרות, ומר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי.
קרית מלך כתב:ללא שיהיו 120 חברי כנסת בתוקף א"א להעביר שום חוק, אין צורך שהם יהיו נוכחים בכל חוק, אבל אם ח"כ עוזב את תפקידו ואין אחר שממלא את מקומו מיד, כל הכנסת לא יכולה להעביר שום חוק.
פרנקל תאומים כתב:קרית מלך כתב:ללא שיהיו 120 חברי כנסת בתוקף א"א להעביר שום חוק, אין צורך שהם יהיו נוכחים בכל חוק, אבל אם ח"כ עוזב את תפקידו ואין אחר שממלא את מקומו מיד, כל הכנסת לא יכולה להעביר שום חוק.
אבל מיד כשח''כ אחד יוצא ממשרתו, ח''כ חדש נכנס תחתיו, בבחינת זה יוצא וזה בא, כמעט "באין כאחת". עד שלא שקעה שמשו של זה, זרחה שמשו של זה. כך שלמעשה אין כזה דבר שאין 120 ח''כ בתוקף, תמיד יש, ואם אין ח''כים חרדים ממילא ותומ''י יהיו תחתיהם ח''כים חילוניים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 125 אורחים