זאב ערבות כתב:אראל כתב:כן מסתבר כתב:דבריך נכונים.
השאלה היא איך המדינה תוכל לגרום לארה”ב, לאו”ם האירופי ולמוסלמים ברחבי העולם, להכיר שזו ארצנו.
כרגע הם מנסים להצטדק בטענה שאנחנו פה והחוק הבין לאומי קובע שלא מגרשים עם ממקומו, הבעיה היא שטענה זו כצורתה נטענת ע”י הצד השני...
חבל שלא צועדים בדרך שהתווה לנו רש”י בתחילת פירושו על התורה:
שאם יאמרו אומות העולם לישראל ליסטים אתם שכבשתם... אומרים להם כל הארץ של הקב”ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו.
זה מה שצריך להגיד להם, וזה הטיעון היחיד נגדם ובעדם, אם נשתמש בו - ננצח.
לא הבנתי, האיך תוכל להסביר ולשכנע את האומות העולם שיקבלו דברי רש"י, חכם יהודי שחי בצרפת מלפני 900 שנה, ועל פי פירוש ישן שכתב החכם ההוא על הבייבל יוקבע ויצב גבולות עמים למספר בני ישראל???, וכי הערביים הישמעאלים אין להם [להבדיל] פירושים והסברים עפ"י תורת לאקשן הקאראן שלהם שלפיהם מגיע הארץ להם?
והאם אתה סבור שאם נקיים את דברי הויואל משה שלא להתגרות באומות וניתן להם את מדינת ישראל על מגש של כסף הם יקבלו דבריו ויניחו לנו?
כן מסתבר כתב:אראל כתב:כן מסתבר כתב:דבריך נכונים.
השאלה היא איך המדינה תוכל לגרום לארה”ב, לאו”ם האירופי ולמוסלמים ברחבי העולם, להכיר שזו ארצנו.
כרגע הם מנסים להצטדק בטענה שאנחנו פה והחוק הבין לאומי קובע שלא מגרשים עם ממקומו, הבעיה היא שטענה זו כצורתה נטענת ע”י הצד השני...
חבל שלא צועדים בדרך שהתווה לנו רש”י בתחילת פירושו על התורה:
שאם יאמרו אומות העולם לישראל ליסטים אתם שכבשתם... אומרים להם כל הארץ של הקב”ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו.
זה מה שצריך להגיד להם, וזה הטיעון היחיד נגדם ובעדם, אם נשתמש בו - ננצח.
לא הבנתי, האיך תוכל להסביר ולשכנע את האומות העולם שיקבלו דברי רש"י, חכם יהודי שחי בצרפת מלפני 900 שנה, ועל פי פירוש ישן שכתב החכם ההוא על הבייבל יוקבע ויצב גבולות עמים למספר בני ישראל???, וכי הערביים הישמעאלים אין להם [להבדיל] פירושים והסברים עפ"י תורת לאקשן הקאראן שלהם שלפיהם מגיע הארץ להם?
השאלה היא על רש”י או עליי?
פרנקל תאומים כתב:יהודי שנאצי מרושע ניפץ את עוללו, גם אם אותו יהודי מושלם במעלתו המוסרית, מובן ואף נכון לחלוטין שהוא ישתוקק לכך שהנאצי יסבול אף הוא את הסבל של אב הרואה בניפוץ עוללו.
אלא מאי? ההשתוקקות הזו היא רק תיאורטית, מפני שא"א מבחינה מוסרית להביא אותה לידי מעשה, שהרי כדי לגרום לנאצי את הסבל הזה יהיה עליו לנפץ את עוללו, והרי העולל לא חטא במאומה.
שוו בעיניכם את היהודים הנאנחים הדווים הסחופים והמיוסרים, העומדים על נהרות בבל, מה הם אומרים? "בת בבל השדודה אשרי שישלם לך את גמולך שגמלת לנו, אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע", הם רוצים שאויביהם האכזריים יטעמו על בשרם את טעמה של האכזריות שהם השתמשו בה כלפי היהודים. וכמו שכתב הרב שבענו מטובך: הם רוצים שהאבות יטעמו את הסבל הזה, לא העוללים. העוללים הם רק ה'היכי תמצי' לכך. ואין הכ"נ, למעשה, אי"ז אפשרי לביצוע, בגלל האי צדק המוסרי שיהיה בכך כלפי העוללים.
אראל כתב:זאב ערבות כתב:והאם אתה סבור שאם נקיים את דברי הויואל משה שלא להתגרות באומות וניתן להם את מדינת ישראל על מגש של כסף הם יקבלו דבריו ויניחו לנו?
איפה כתב זאת הויואל משה?, שאתה שואל שאלות עליו?
ר' גרונם יקום פורקן כתב:על הפסוק הזה יש אשכול מיוחד:
viewtopic.php?f=46&t=39972
ושם הובא ביאור נאור במיוחד:פרנקל תאומים כתב:יהודי שנאצי מרושע ניפץ את עוללו, גם אם אותו יהודי מושלם במעלתו המוסרית, מובן ואף נכון לחלוטין שהוא ישתוקק לכך שהנאצי יסבול אף הוא את הסבל של אב הרואה בניפוץ עוללו.
אלא מאי? ההשתוקקות הזו היא רק תיאורטית, מפני שא"א מבחינה מוסרית להביא אותה לידי מעשה, שהרי כדי לגרום לנאצי את הסבל הזה יהיה עליו לנפץ את עוללו, והרי העולל לא חטא במאומה.
שוו בעיניכם את היהודים הנאנחים הדווים הסחופים והמיוסרים, העומדים על נהרות בבל, מה הם אומרים? "בת בבל השדודה אשרי שישלם לך את גמולך שגמלת לנו, אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע", הם רוצים שאויביהם האכזריים יטעמו על בשרם את טעמה של האכזריות שהם השתמשו בה כלפי היהודים. וכמו שכתב הרב שבענו מטובך: הם רוצים שהאבות יטעמו את הסבל הזה, לא העוללים. העוללים הם רק ה'היכי תמצי' לכך. ואין הכ"נ, למעשה, אי"ז אפשרי לביצוע, בגלל האי צדק המוסרי שיהיה בכך כלפי העוללים.
ועוד בעניין זה:
viewtopic.php?f=26&t=61600
זאב ערבות כתב:אראל כתב:זאב ערבות כתב:והאם אתה סבור שאם נקיים את דברי הויואל משה שלא להתגרות באומות וניתן להם את מדינת ישראל על מגש של כסף הם יקבלו דבריו ויניחו לנו?
איפה כתב זאת הויואל משה?, שאתה שואל שאלות עליו?
הוא לא כתב זאת אך הוא כן כתב שאין להתגרות באומות, פועל יוצא מדבריו שמדינת ישראל היא התגרות ולכן צריך לבטל אותה ואז יניחו לנו ולא נצטרך את חסדי אמריקה
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:כן מסתבר כתב:דבריך נכונים.
השאלה היא איך המדינה תוכל לגרום לארה”ב, לאו”ם האירופי ולמוסלמים ברחבי העולם, להכיר שזו ארצנו.
כרגע הם מנסים להצטדק בטענה שאנחנו פה והחוק הבין לאומי קובע שלא מגרשים עם ממקומו, הבעיה היא שטענה זו כצורתה נטענת ע”י הצד השני...
חבל שלא צועדים בדרך שהתווה לנו רש”י בתחילת פירושו על התורה:
שאם יאמרו אומות העולם לישראל ליסטים אתם שכבשתם... אומרים להם כל הארץ של הקב”ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו.
זה מה שצריך להגיד להם, וזה הטיעון היחיד נגדם ובעדם, אם נשתמש בו - ננצח.
לא הבנתי, האיך תוכל להסביר ולשכנע את האומות העולם שיקבלו דברי רש"י, חכם יהודי שחי בצרפת מלפני 900 שנה, ועל פי פירוש ישן שכתב החכם ההוא על הבייבל יוקבע ויצב גבולות עמים למספר בני ישראל???, וכי הערביים הישמעאלים אין להם [להבדיל] פירושים והסברים עפ"י תורת לאקשן הקאראן שלהם שלפיהם מגיע הארץ להם?
?
ולגוף הדברים, הנני שואל שוב, האיך מסבירים לאומות העולם דברי רש"י הללו??, וכי מי כאן סבור שהאומות הללו באמת לא יודעים היסטוריה?, וכי לא יודעים את הנ"ך?, וכי פרזידנט ביידן אובמא טרומפ בוש וקלינטאן לא ידעו שארץ ישראל היתה נחלת אבותינו ולא נחלת הפלסטינים???,
אלא שכן יודעים!, ועם כל זאת הם מתעלמים ממנה,...., כי גזירת הקב"ה שגזר עלינו גזירת הגלות קיימא וקאי..., ונגד גזירת הקב"ה לא יועיל מאומה...., המדינה הזאת בהחלט זה לא הישועה שאנו מחכים עליה, ולא על המדינה הזאת נתכוין רש"י הקדוש 'ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו'... כי אילו היה כן כבר היה ניתן לנו ע"י הקב"ה, כי הוא אמר ויהי הוא צוה ויעמוד, ודבר אלקינו יקום לעולם, אלא מוכרח שדברי רש"י הקדוש יתקיימו במילואם, אך בעונותינו עדיין לא הגיע הזמן!, ויקוים לעינינו במהרה כאשר יעיר עלינו רוח ממרום וברוב רחמיו וחסדיו יגאל אותנו גאולת עולם בהתגלות אלקותו ומלכותו ית"ש על ידי מלך המשיח, ולא על ידי זרוע בשר ודם!!
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:זאב ערבות כתב:והאם אתה סבור שאם נקיים את דברי הויואל משה שלא להתגרות באומות וניתן להם את מדינת ישראל על מגש של כסף הם יקבלו דבריו ויניחו לנו?
איפה כתב זאת הויואל משה?, שאתה שואל שאלות עליו?
הוא לא כתב זאת אך הוא כן כתב שאין להתגרות באומות, פועל יוצא מדבריו שמדינת ישראל היא התגרות ולכן צריך לבטל אותה ואז יניחו לנו ולא נצטרך את חסדי אמריקה
הוא כותב שהקב"ה צריך לבטל אותה ע"י שיביא לנו הגאולה האמיתית ולא גאולה כוזבת בידי בשר ודם
משהו קשה עוד??
איזה טמטום [בלאקעדזש בלע"ז] במוח שלך [שמבצבץ ועולה אצלך כל אימת שהרב אראל כותב תגובה....], שלא תוכל להבין זאת גורם שאתה מעקם ומוסיף על דבריו, מה שלא אמר ולא כתב, ודין גרמא שאתה מטרטר את טעותך תמיד כשאתה רואה תגובה משלי....]..., ולכה איפה מה אעשה לך?....
אני חושב עצה טובה עבורך, כשהנשיא ביידן יתחיל ללמוד הרש"י הראשונה בתורה, אולי שתוכל למכור לו הכרכים 'אוצר רש"י' שנשארו אצלך ואוספים אבק במחסן, כמו שכתבת כאן בסמוך.....
אראל כתב:רש"י כותב זאת על הכיבוש הראשונה, שכבש יהושע בן נון עפ"י הדיבור, ובהמשך כל עוד שהיו ישראל שרויים על אדמתם, עד ששלח אליהם את הנביאים שנבאו והוכיחו את ישראל, שאם לא ישובו מדרכם הרעה הם יגלו מעל אדמתם, וזה פשוט
מה שאני שואל, אם דברי רש"י 'וברצונו נתנה לנו' הכוונה על ימינו אלה שגילנו בעונינו מארצינו בחטאינו ובחטאת אבותינו, האיך אפשר שניתן היכולת להגויים לעבור על פי ה' 'שברצונו נתן לנו' לגרש אותנו מארצנו, ולהצר צעדינו מלכת ברחובותינו??
זאב ערבות כתב:אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:זאב ערבות כתב:והאם אתה סבור שאם נקיים את דברי הויואל משה שלא להתגרות באומות וניתן להם את מדינת ישראל על מגש של כסף הם יקבלו דבריו ויניחו לנו?
איפה כתב זאת הויואל משה?, שאתה שואל שאלות עליו?
הוא לא כתב זאת אך הוא כן כתב שאין להתגרות באומות, פועל יוצא מדבריו שמדינת ישראל היא התגרות ולכן צריך לבטל אותה ואז יניחו לנו ולא נצטרך את חסדי אמריקה
הוא כותב שהקב"ה צריך לבטל אותה ע"י שיביא לנו הגאולה האמיתית ולא גאולה כוזבת בידי בשר ודם
משהו קשה עוד??
איזה טמטום [בלאקעדזש בלע"ז] במוח שלך [שמבצבץ ועולה אצלך כל אימת שהרב אראל כותב תגובה....], שלא תוכל להבין זאת גורם שאתה מעקם ומוסיף על דבריו, מה שלא אמר ולא כתב, ודין גרמא שאתה מטרטר את טעותך תמיד כשאתה רואה תגובה משלי....]..., ולכה איפה מה אעשה לך?....
אני חושב עצה טובה עבורך, כשהנשיא ביידן יתחיל ללמוד הרש"י הראשונה בתורה, אולי שתוכל למכור לו הכרכים 'אוצר רש"י' שנשארו אצלך ואוספים אבק במחסן, כמו שכתבת כאן בסמוך.....
לת"ח כמוך היה יאה לכתוב בדרך ארץ אפילו להדיוט כמוני שלא מבין דברי הויואל משה. סגנון הכתיבה שלך לא מכבד את הפורום. ומה לדעת הויואל משה צריך לעשות אם הקב"ה לא מבטל את המדינה וכפי שאנחנו רואים בפועל? האם עלינו לעודד את החמאס לעשות עוד פעם ועוד פעם (כדבריהם) מה שעשו בש"ת עד שהמדינה תתבטל?
ודרך אגב לא עקמתי ולא הוספתי על דבריו אלא כתבתי את מה שאני מבין בקוצר דעתי, ולו הייתי היחידי ניחא היה לך טענה עלי, אך לך תשאל סתם כך אנ"ש מה כוונתו ותדווח ליושבי הפורום מה ענו. מובטח לך שתהיה מופתע מהתשובות שתקבל ושאני לא המטורלל היחיד. זה באמת לא משנה אם אומרים שהמדינה צריכה להתבטל מעצמה או שהקב"ה צריך לבטל אותה או כל גורם אחר, המסקנה היא שלדעת סאטמר למדינה בצורתה הנוכחית אין זכות קיום עצמית, אך לדבריך לא צריך לעשות מעשה בידים כעת שהיא קיימת, רק להתריע השכם והערב שאין לה זכות קיום בפני עצמה ולהתפלל שהקב"ה יבטל אותה עד שיהיה לרצון לפניו, ובין לבין שהישמעלים יהיו הבעלים. תתקן אותי אם אני טועה.
ודרך אגב איני מבין מדוע אתה צריך כל הזמן להזכיר את אוצר רש"י ולזלזל בו. ולידיעתך נשארו אצלי מספר קטן של עותקים שאינם למכירה ובארץ פחות מחמישים נותרו למכירה, יחד עם האבק.
כן מסתבר כתב:אראל כתב:רש"י כותב זאת על הכיבוש הראשונה, שכבש יהושע בן נון עפ"י הדיבור, ובהמשך כל עוד שהיו ישראל שרויים על אדמתם, עד ששלח אליהם את הנביאים שנבאו והוכיחו את ישראל, שאם לא ישובו מדרכם הרעה הם יגלו מעל אדמתם, וזה פשוט
מה שאני שואל, אם דברי רש"י 'וברצונו נתנה לנו' הכוונה על ימינו אלה שגילנו בעונינו מארצינו בחטאינו ובחטאת אבותינו, האיך אפשר שניתן היכולת להגויים לעבור על פי ה' 'שברצונו נתן לנו' לגרש אותנו מארצנו, ולהצר צעדינו מלכת ברחובותינו??
דבריך מלאים טעם.
ומ”מ יש מקום לבע”ד לשאול א”כ שגלינו בעוונותינו, איך בפועל חזרנו? וההמשך מובן.
למעשה אין נפק”מ בדיון זה, כי אם אתה צריך טובות מהגויים, אין תשובה שמניחה את דעתם יותר מתשובה זו.
אראל כתב:כונת הויואל משה כבר ביארו הכל כל הצורך באשכול אחר [שכמדומני נמחק בשעתו...], והנה אשכול הזה המדבר על ביאור דברי רש"י ריש פרשת בראשית, ואיך, ואם יש מקום להסביר זאת לגוים.....
ואתה הוא שהעלית כאן נושא הויואל משה, אין לי מושג מה הקשר, ומתוך כך באתי למסקנה אחת ופשוטה, שכל כוונתך הרי היתה רק לנגח אותי להכעיסני ולהוציא אותי מן הכלים, ... כי כל המדובר מה חשב הויואל משה, נישט צו די זאך במחילה, ולפי חז"ל במשנה הרי זה אחד מסימני השבעה דברים בגולם ...., קומט נישט אהער נישט דער ויואל משה און נישט קיין התגרות באומות......, על כן השבתי לך מנה אחת אפים ואשיבה חורפי דבר, וכשר וישר הדבר לפני כי מגיע לך בצדק סגנון שכתבתי, ועוד פי כמה שעדיין התאפקתי את רוחי עליך .... והנה אתה מציג עצמך פני תם וקעלבל תמים ... נעבעך מה רוצה ה'אראל' הזה ממני?..... למה הוא לא 'מכבד' אותי כראוי לי......
אראל כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=51&t=62946&start=160#p811411
זאב ערבות כתב:אראל כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=51&t=62946&start=160#p811411
אני שמח לראות שאתה בקי במכמני הפורום, וחוזר על דברי, זה לא משנה כהוא זה באיזו דרך תלקח המדינה מהציונים לשיטת הויואל משה, בשורה התחתונה לדבריו אין למדינה זכות קיום [u]וצריכה לחזור לשלטון של גויים עד יבא גואל[/u]. האם אתה חולק על דברי? ולכן צריך לתת לאומות לכפות על המדינה את רצונם שתקום מדינה פלשתינאית שבסופו של דבר תשתלט על כל חבל הארץ מהנהר ועד הים וזה יהיה רצון ה'. כמובן שאם מציאות זו תתמש לא ישאר זכר לסממן יהודי בחבל ארץ זה
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=51&t=62946&start=160#p811411
אני שמח לראות שאתה בקי במכמני הפורום, וחוזר על דברי, זה לא משנה כהוא זה באיזו דרך תלקח המדינה מהציונים לשיטת הויואל משה, בשורה התחתונה לדבריו אין למדינה זכות קיום [u]וצריכה לחזור לשלטון של גויים עד יבא גואל[/u]. האם אתה חולק על דברי? ולכן צריך לתת לאומות לכפות על המדינה את רצונם שתקום מדינה פלשתינאית שבסופו של דבר תשתלט על כל חבל הארץ מהנהר ועד הים וזה יהיה רצון ה'. כמובן שאם מציאות זו תתמש לא ישאר זכר לסממן יהודי בחבל ארץ זה
לא,
אולי הנטו"ק אומרים כן,
אבל הרבי אומר כך:
וצריכה לחזור לשלטון הגואל צדק וכו' ומה שמוטל עלינו להתפלל להקב"ה וגאלנו גאולה שלימה מהרה למען שמך כי אל גואל חזק אתה
זאב ערבות כתב:אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=51&t=62946&start=160#p811411
אני שמח לראות שאתה בקי במכמני הפורום, וחוזר על דברי, זה לא משנה כהוא זה באיזו דרך תלקח המדינה מהציונים לשיטת הויואל משה, בשורה התחתונה לדבריו אין למדינה זכות קיום וצריכה לחזור לשלטון של גויים עד יבא גואל[/u]. האם אתה חולק על דברי? ולכן צריך לתת לאומות לכפות על המדינה את רצונם שתקום מדינה פלשתינאית שבסופו של דבר תשתלט על כל חבל הארץ מהנהר ועד הים וזה יהיה רצון ה'. כמובן שאם מציאות זו תתמש לא ישאר זכר לסממן יהודי בחבל ארץ זה
לא,
אולי הנטו"ק אומרים כן,
אבל הרבי אומר כך:
וצריכה לחזור לשלטון הגואל צדק וכו' ומה שמוטל עלינו להתפלל להקב"ה וגאלנו גאולה שלימה מהרה למען שמך כי אל גואל חזק אתה
אני שמח שסוף סוף אתה עונה בדרך ארץ. בוודאי, לזה מיחל כל יהודי שיש בו איזה ניצוץ יהדות,ולזה אנו מתפללים בכל יום, אבל אם כך, כעת ששבעזרת הציונים (או שתקרא לזה מעשה שטן) קבלנו את רסן השלטון על המדינה, האם עלינו להגן עליה מפני הקמים עלינו? זו השאלה שאני שואל. ואם כן, באיזה אופן, [u]ע"י תפילה ולימוד? ע"י צבא? ע"י ע"י האומות?
אראל כתב:כבודו יודע לקרוא?
הרי כתבתי מפורש 'מוטל עלינו להתפלל להקב"ה'...
[לפי זכרוני כבודו עדיין יושב במונסי, לא בדרום אר"י ולא בצפון, אף לא בעזה ...... נו ודאי שעליך רק להתפלל וללמוד]
זאב ערבות כתב:אראל כתב:כבודו יודע לקרוא?
הרי כתבתי מפורש 'מוטל עלינו להתפלל להקב"ה'...
[לפי זכרוני כבודו עדיין יושב במונסי, לא בדרום אר"י ולא בצפון, אף לא בעזה ...... נו ודאי שעליך רק להתפלל וללמוד]
יפה, זה לתושבי מאנסי וויליאמסבורג, ומה על תושבי א"י לעשות כשקמים עליהם אויביהם פרט מלהתפלל וללמוד? לאכול פפיטס?
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:כבודו יודע לקרוא?
הרי כתבתי מפורש 'מוטל עלינו להתפלל להקב"ה'...
[לפי זכרוני כבודו עדיין יושב במונסי, לא בדרום אר"י ולא בצפון, אף לא בעזה ...... נו ודאי שעליך רק להתפלל וללמוד]
יפה, זה לתושבי מאנסי וויליאמסבורג, ומה על תושבי א"י לעשות כשקמים עליהם אויביהם פרט מלהתפלל וללמוד? לאכול פפיטס?
יש דינים של פיקוח נפש, הצלת נפשות וכו' וכו', כל אחד לפי מצבו ומקומו, ואף בחוץ לארץ נוהגים דינים אלו במקרי סכנה ופיקוח נפש,
אבל מה הקוגל, ומה זה קשור עם ריבונות ישראל וממשלה בארץ ישראל, היתר דחיקת הקץ ולקיחת גאולה בזרוע בשר לפני ביאת המשיח??
או עם רש"י פרשת בראשית???.......
ובהרחב ביאור כאן: viewtopic.php?f=51&t=62988&p=811382
נתבאר היטב מ"ש הויוא"מ בטוטו"ד
זאב ערבות כתב:אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:כבודו יודע לקרוא?
הרי כתבתי מפורש 'מוטל עלינו להתפלל להקב"ה'...
[לפי זכרוני כבודו עדיין יושב במונסי, לא בדרום אר"י ולא בצפון, אף לא בעזה ...... נו ודאי שעליך רק להתפלל וללמוד]
יפה, זה לתושבי מאנסי וויליאמסבורג, ומה על תושבי א"י לעשות כשקמים עליהם אויביהם פרט מלהתפלל וללמוד? לאכול פפיטס?
יש דינים של פיקוח נפש, הצלת נפשות וכו' וכו', כל אחד לפי מצבו ומקומו, ואף בחוץ לארץ נוהגים דינים אלו במקרי סכנה ופיקוח נפש,
אבל מה הקוגל, ומה זה קשור עם ריבונות ישראל וממשלה בארץ ישראל, היתר דחיקת הקץ ולקיחת גאולה בזרוע בשר לפני ביאת המשיח??
או עם רש"י פרשת בראשית???.......
ובהרחב ביאור כאן: viewtopic.php?f=51&t=62988&p=811382
נתבאר היטב מ"ש הויוא"מ בטוטו"ד
בקיצור, בחי פלפולים לשיטת הד"י צריך לבטל את הצבא, ואם באים חמסניקים לטבוח וכו כפי שעשו, להלחם עמם בידים, ואם לא זה אז לאיזה דיני פ"נ אתה מתכוין? בכל אופן נראה שאינך מבין כלל וכלל מה זה חמס וחיזבאללה שכל מטרתם היא לחסל את מדינת ישראל על כל יושביה היהודים ולא משנה באיזה דרך, ויודעים שדעת הקהל העולמית אתם ולא יעשו להם כלום. אולי הו" מ היה טוב בשעתו אך המצב והנתונים השתנו, ולהמשיך ולאחוז בשיטה הזו זה איבוד לדעת. אך למרבה הצער זה מונע מקנאות, ואם קנאים אי אפשר להתווכח כי הם שפוטים בדעתם ללא התחשבות במציאות משתנה.
זאב ערבות כתב:מה היה מיעץ לעשות, להתפלל. וללמוד. אם כך אז היו ממשיכים לטבוח ללא רחמים
אראל כתב:זאב ערבות כתב:מה היה מיעץ לעשות, להתפלל. וללמוד. אם כך אז היו ממשיכים לטבוח ללא רחמים
תורה מגינא ומצלי, זה חז"ל!!!, לא חידושו של הסאטמאר רב....
צא ולמד מדורו של חזקיה המלך, חזקיה המלך תיקן והנהיג שכל העם בלי יוצא מן הכלל, יעסקו בתורה מדן ועד באר שבע, תינוק ובחור יונק ואיש שיבה, כמ"ש חז"ל 'נעץ חרב 'בבית המדרש', לא בעזה ולא בכאן-יוניס..., וכשבא עליהם מלך אשור וצר על עיר הקודש, אתה יודע מה קרה איתם, לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה"צ
תפלה?, הלא פסוק מפורש בתורה, ומי גוי גדול וגו' אשר לא אלקים קרובים אליו בכל קראינו אליו
אתה מאמין בזה??
אילו היה 'כל' הכלל ישראל עסוקים רק בתורה ותפלה, לא היה שום אומה ולשון יכולים לשלוט בהם!!!
ועדיין בעוה"ר לא זכינו לכך שיהי' רוב ישראל היושבים בארץ שומרי תורה ומצות
זה לא חידוש של בעל הויואל משה, זה יסוד באמונת ישראל כולה, ואחד מעיקרי האני מאמין'ס, שלו לבדו ראוי להתפלל ואין לזולתו ראוי להתפלל!!
הנקודה שלי חד וחלק פשוט וברור, הסאטמאר רב לא חידש כלום, הכל כתוב ורשום בתורתינו הקדושה ואמונתינו הצרופה, האמונה שאנו מאמינים בביאת המשיח ומחכים לו בכל יום שיבוא, לא היה ולא יהיה, שיהיה לנו מדינה כזו שצריכים להלחם ולהתגונן בנשק וכלי זיין על קיומה זה עשרות בשנים, לא על מדינה כזו חיכינו וקוינו, [מצב הבטחוני ויחס המדינה עם שכיניהם, כמו הצפרדע במצרים, ככל שאתה מכה בהם הם יותר מתרבים והמצב יותר מסתבך...], לא על מדינה כזה אומר רש"י 'ברצונו נתנה לנו'....,
..כמדומני שכבר הבהרתי עצמי כל הצורך, וכבודו שואל שאלות סתם להסיט פשטות נקודת הענין והפשוט בפשיטות
אראל כתב:כן מסתבר כתב:אראל כתב:רש"י כותב זאת על הכיבוש הראשונה, שכבש יהושע בן נון עפ"י הדיבור, ובהמשך כל עוד שהיו ישראל שרויים על אדמתם, עד ששלח אליהם את הנביאים שנבאו והוכיחו את ישראל, שאם לא ישובו מדרכם הרעה הם יגלו מעל אדמתם, וזה פשוט
מה שאני שואל, אם דברי רש"י 'וברצונו נתנה לנו' הכוונה על ימינו אלה שגילנו בעונינו מארצינו בחטאינו ובחטאת אבותינו, האיך אפשר שניתן היכולת להגויים לעבור על פי ה' 'שברצונו נתן לנו' לגרש אותנו מארצנו, ולהצר צעדינו מלכת ברחובותינו??
דבריך מלאים טעם.
ומ”מ יש מקום לבע”ד לשאול א”כ שגלינו בעוונותינו, איך בפועל חזרנו? וההמשך מובן.
למעשה אין נפק”מ בדיון זה, כי אם אתה צריך טובות מהגויים, אין תשובה שמניחה את דעתם יותר מתשובה זו.
בקיצור, אתה טוען שהאומות יבינו דברי רש"י הללו ועל פי דברי רש"י הק' יכירו האומות בזכות היהודים במדינת ישראל, בטענת 'כי ברצונו נתנה להם וברצונו ניטל מהם ונתנה לנו'....
בקיצור, ע"ז כבר אמרו המושלים, 'גיי לערן מיט א גוי ברטנורא'....
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים