לבי במערב כתב:מסתבר מאד שאין מקום להחשיד כך באופן אוטומטי, ללא שום ראי' (נסיבתית או שלא).
לבי במערב כתב:איך מקרה בודד הופך ל'חזקה'?!
בכל אופן, לפענ"ד אינו נראה שיש השוואה בין המקרים (וכפי שפירטתי כבר לכת"ר שמות המתעסקים בזה).
לבי במערב כתב:בכל אופן, ע"פ זהות המתעסקים בנדו"ד אינו מסתבר כלל שזוהי הסיבה לחזרתו.
לבי במערב כתב:לפי הידוע לי, אינו מסתבר. אבל אם ברצונכם להעמיד ולהקשות, לחיי (רק כדאי לזכור שהדבר פוגע באמינות כללות ההתנגדות).
זאב ערבות כתב:קבלתי הודעה פרטית זו על הנאמר כאן, אך כפי שמובא בסופה שייך יותר לכאן.
עלינו להאמין בי"ג עיקרים בלבד. כל השאר זה אפשרות, מי שירצה יאמין ומי שלא לא, ופתי מאמין לכל דבר, מסתמא איבד את מעלת האמונה בהשי"ת ובי"ג עיקרים.
ועדיין, יש מי שישאל בצהרים מה השעה, וכשיענו לו, יאמין שהשעה היא 12, וזה לא קריטי שאסור להאמין..... צריך להיות בר דעת.
וחסידים - כל אחד כלפי רבו שלו - סוברים שאמונת חכמים שלי נגד הרבי שלי זה חלק מי"ג עיקרים ממש, דהיינו חלק מנבואת משה רבינו עליו השלום (וקצת שייך לאשכול תנא לפני 200).
זאב ערבות כתב:וחסידים - כל אחד כלפי רבו שלו - סוברים שאמונת חכמים שלי נגד הרבי שלי זה חלק מי"ג עיקרים ממש, דהיינו חלק מנבואת משה רבינו עליו השלום.
בריה נמוכה כתב:אחרי שדיבר נגד הרבי מגור - ובכללות נגד התופעה שאדמורי"ם עושים ככל רצונם בשביל כבודם החסידות ומזלזלים במצוות רבות ובכיבוד אב ואם יצאה התנצלות
הבהרת דברים והתנצלות מאת הגה"צ רבי סיני הלברשטאם שליט"א גאב"ד צאנז שיכון ג' ב"ב
ווידער כתב:המייל שפורסם בזמנו לקבלת הקונטרס - עובד כרגיל, שלחתי מייל וקיבלתי את הקובץ בתגובה אוטומטית. נסו ותראו.
[email protected]
כעת מי ששולח מייל למחבר, לכתובת שפורסמה בספר - יכול לקבל במייל חוזר את מכתב ההבהרה.
(לפני כן היתה לו בעיה טכנית ועכשיו הסתדר ב"ה הענין)
עקביה כתב:בריה נמוכה כתב:אחרי שדיבר נגד הרבי מגור - ובכללות נגד התופעה שאדמורי"ם עושים ככל רצונם בשביל כבודם החסידות ומזלזלים במצוות רבות ובכיבוד אב ואם יצאה התנצלות
הבהרת דברים והתנצלות מאת הגה"צ רבי סיני הלברשטאם שליט"א גאב"ד צאנז שיכון ג' ב"ב
אני לא יודע מה הוא אומר שם, אבל ניתן לשער שלהתנצלות שבאה אחרי שדיבר נגד הר' מגור יש ערך כמו להודאה שנתקבלה בחקירת שב"כ, קג"ב או אינקוויזציה.
דרומי כתב:בלי להשוות לשום דבר, יש לציין שבכתבי הפלסתר של ההתנגדות בדורות הראשונים של החסידות, אחד הטענות היא בדבר שהחסידים מחוברים לרבותיהם וחבריהם ומתוך כך מזלזלים בהוריהם ומשפחתם.
אם אמת היה בטענה ההיא, וכמה, איני יודע. ומן הסתם כבר נכתבו על כך מחקרים לרוב.
דרומי כתב:בלי להשוות לשום דבר, יש לציין שבכתבי הפלסתר של ההתנגדות בדורות הראשונים של החסידות, אחד הטענות היא בדבר שהחסידים מחוברים לרבותיהם וחבריהם ומתוך כך מזלזלים בהוריהם ומשפחתם.
אם אמת היה בטענה ההיא, וכמה, איני יודע. ומן הסתם כבר נכתבו על כך מחקרים לרוב.
דרומי כתב:בלי להשוות לשום דבר, יש לציין שבכתבי הפלסתר של ההתנגדות בדורות הראשונים של החסידות, אחד הטענות היא בדבר שהחסידים מחוברים לרבותיהם וחבריהם ומתוך כך מזלזלים בהוריהם ומשפחתם.
אם אמת היה בטענה ההיא, וכמה, איני יודע. ומן הסתם כבר נכתבו על כך מחקרים לרוב.
בן המחבר כתב:הגה"ק
הוה אמינא כתב:בן המחבר כתב:הגה"ק
עד כדי כך???
לעשות רצונך כתב:למה לא? אם אפשר לעלוב ברמיזא ב'כת' החסידים האיומה, אפשר להוסיף הגה''ק.
בפעם הבאה לא לשכוח 'ממעתיקי השמועה ומגדולי תלמידי בעל החזון איש'.
לבי במערב כתב:איך ע"י כתיבת הקוד 'חוק פו' ניתן להתיר חר' הקדמונים שלא להוצש"ר על המתים?
ואיך בדיוק הותר עי"ז זלזול מגעיל עד כאב בחסידים הראשונים, תקיפי עולם שהעניקו חמה בקומתם?
לבי במערב כתב:איך ע"י כתיבת הקוד 'חוק פו' ניתן להתיר חר' הקדמונים שלא להוצש"ר על המתים?
ואיך בדיוק הותר עי"ז זלזול מגעיל עד כאב בחסידים הראשונים, תקיפי עולם שהעניקו חמה בקומתם?
דרומי כתב:בלי להשוות לשום דבר, יש לציין שבכתבי הפלסתר של ההתנגדות בדורות הראשונים של החסידות, אחד הטענות היא בדבר שהחסידים מחוברים לרבותיהם וחבריהם ומתוך כך מזלזלים בהוריהם ומשפחתם.
אם אמת היה בטענה ההיא, וכמה, איני יודע. ומן הסתם כבר נכתבו על כך מחקרים לרוב.
אולי, ובכל אופן - עמו המחילה.הוה אמינא כתב:אם לא היו מוחקים את הודעת ה"ה זאת ערבות שבאה אחרי הודעת ה"ה פ"ת שהסביר היטב את הכוונה בתגובה חוק פו לענין זה, היית מבין.
חוששני שלא אחר ממר הוא שנפל ל'חוק פו', כי כוונת 'לעשות רצונך' היתה - כנראה - להעיר כנ"ל, ובחר בענין הכינוי לתלות בו יתד ופינה.פרנקל תאומים כתב:מה שהזכרתי "חוק פו" הרי זה לגבי תמיהתם על תואר "הגה"ק" שהוצמד בציניות ע"י "בן המחבר"
זאב ערבות כתב:לנושא האשכול מהספר מעונות אריות על הרב משה שטרנבוך
סגי נהור כתב:המכתב כאן: https://chabadlibrary.org/books/1200810212
לבי במערב כתב:חוששני שלא אחר ממר הוא שנפל ל'חוק פו', כי כוונת 'לעשות רצונך' היתה - כנראה - להעיר כנ"ל, ובחר בענין הכינוי לתלות בו יתד ופינה.פרנקל תאומים כתב:מה שהזכרתי "חוק פו" הרי זה לגבי תמיהתם על תואר "הגה"ק" שהוצמד בציניות ע"י "בן המחבר"
לבי במערב כתב:אם אכן טעיתי בהבנתי, הריני מתנצל בזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 224 אורחים