היושב בגנים כתב:וגם זה יש בו מן השיגעון אשר נתשתרש בכמה מקומות דרשת שבת הגדול בעניינים אשר אינם הלכה למעשה שזהו עיקר ניין הדרשה, עד כדי שיוכל הרואה לראות דרשת שבת הגדול בשנה זו (תשפ"ד) בעניין פסח שחל בשבת מה דין מצה שלא הופרש תרומת מעשר וכו'... ודי למבין
עבד הבורא כתב:דובר כאן על חרפה של חברות פרסום שבינם לבין קדושה אין כלום שלוקחים דברי קדושה והופכים אותם לחול שבחול ואני שואל מה עם הקופות צדקה של אנ''ש שהפכו את כל עניין התפילה וביטחון בהשם למסחרה של ברכות וקמעות כמו אחרוני הצ'חצ'חים ואין פוצה פה ומצפצף???
יהודה בן יעקב כתב:בעיני מוזר מנהג הספרדים, המתפללים בבית כנסת אשכנזי, שכולם עומדים בקדיש, כפסק רבותינו האשכנזים, ואילו הם מקפידים על מנהגם לישב בקדיש, כאילו ויש בזה איסור לעמוד.
ומה עם 'לא ישב בין העומדים'? הבדלי הגזענות פוטרים גם את זה?
יוצא פוניבז' כתב:מנהג שגעון של הרבה מהמדפיסים הוא להדפיס את המגילות בסוף החומש בכתב קטן. מילא ההפטרות, אולי צריך שיהיה איזה היכר בין הפרשה להפטרה שבין הפרשיות, אבל המגילות שבסוף החומש למה שלא ידפיסו באותיות גדולות.
(אולי זה קשור גם למנהג להדפיס את שמונ"ע של שחרית באותיות גדולות, ושל מנחה ומעריב באותיות מוקטנות, ושל שבת עוד יותר קטן...)
ויבורכו אותם הגבאים בכמה מקומות שהביאו לציבור חוברות של מגילת אסתר באותיות גדולות ומאירות עינים.
הוה אמינא כתב:אחד מגדולי רבני וחשובי הפורום שאל אותי, כמה אפשר להשאר בהוה אמינא, כמה שנים לוקח להגיע למסקנה?
ואני שואל אותך: כמה שנים אפשר להשאר צורב מתחיל, עברו כבר שנים. אולי כבר תהיה צורב באמצע? אם לא צורב מסיים?
עובדיה חן כתב:עוד מנהג משונה בשמחת שבע ברכות, או שבת שבע ברכות,יש ריבוי של דרשנים ,עד שהעומד מן הצד חושב שהגיע לבר בי רב דחד יומא, שדרשה רודפת דרשה וביני וביני איזה מיני תרגימה.
עובדיה חן כתב:תרבות הנהיגה בעיר בני ברק פשוט גובל בבנ"א לחבירו,-בחורף אתה מקבל שפריץ של מים סרוחים מהרכב הנוסע ועולה על שלולית שאריות מגשם [ כי משום מה בכבישי בני ברק יש בורות שיחין ומערות שלא טורחים לתקנם] -ובקיץ מפני דחיפות הנוהגים, וחוסר סבלנות, צופרים בצופר חזק מחריש אוזניים,[שזה גם נגד החוק וגם נגד ההלכה]
רבותי לא הגיע זמן שנהיו מתחשבים אחד בשני יותר?
צורב מתחיל כתב:הפחים מפוצצים, לא עומדים בעומס. (עכ"פ כך הוא באיזור שלי).
---
כשלמדתי בישיבת פוניבז' לצעירים, היו הבחורים מזלזלים ברכוש הישיבה, והפועלים היו מתלוננים אצל ר' מיכל יהודה ליפקוביץ שהיה צועק ע"ז בשיחות, פעם אחרי שצעק ע"ז שאלני מה הציבור מגיבים. העזתי פני ואמרתי לו שכשהסטנדרים רעועים, לא מפריע לבחורים לשבור, כשהקירות מחוררים, הם לא נמנעים מלבעוט בקיר. הגרמי"ל שמע ושתק, אמנם פעל בהקדם למינוי איש תחזוקה - מנהל, שהמקום יראה מכובד יותר ועי"ז ישמרו עליו יותר. כמדומני שזה חלק גדול מהמצב של ב"ב.
עזריאל ברגר כתב:קשור ל"תיאוריית החלונות השבורים"
אבי-העזרי כתב: אבל עדיין אני אומר שהירושלמים לא יספרו לכם סיפורים, אין על בני ברק. נקודה.
אבי-העזרי כתב:כשחיידר חסידי מעלה תלמידים להסעות/אוטובוס, אז הנהג יעמוד איך שבא לו, ושהעולם יתפוצץ. שיחכו ! זהו!
הערש כ''ץ כתב:והנה שגעון נוסף, התחרות האינפנטילית בין העיר 'שלך' לעיר 'היריבה'.
ולמרות שאצלינו מזעזע ביותר, אל תאמין כשאומרים לך שיש מקומות טובים יותר...
כמובן, שככה''נ הכל נאמר בציניות עצובה. אבל הציניות הזו בנויה על תפיסה ילדותית רווחת.
יאיר1 כתב:זה באמת מדהים, שאנשים מוכנים לגור בבני ברק לשלם הרבה כסף ולסבול כל כך.....
חן המקום על יושביו
זאב ערבות כתב:תגובות קצרות להנ"ל...
אברךפשוט כתב:עקב כך שהוזכר העיר הקדושה בני ברק, אזכיר עוד תופעה מעניינת. בזמני בחירות (מקומיות או ארציות) משום מה אחת שיטות הפרסום היא זריקת עשרות ומאות דפים ברחובות העיר. מעבר לדבר המזעזע הזה כשלעצמו, הגדילו לעשות ועל הדפים יש כמובן את גדולי ישראל שתומכים על אותה מפלגה. ככה שבעיר התורה זוכים לראות אחת לכמה זמן מכוניות ועמך ישראל דורכים הלוך ושוב על תמונות הגדולים, ויהי לפלא. (מפאת חילול ה' אני מתאפק לא לעמוד באחד הרחובות ולעשות תמונה יפה של רגל דורכת.)
אברךפשוט כתב:עקב כך שהוזכר העיר הקדושה בני ברק, אזכיר עוד תופעה מעניינת. בזמני בחירות (מקומיות או ארציות) משום מה אחת שיטות הפרסום היא זריקת עשרות ומאות דפים ברחובות העיר. מעבר לדבר המזעזע הזה כשלעצמו, הגדילו לעשות ועל הדפים יש כמובן את גדולי ישראל שתומכים על אותה מפלגה. ככה שבעיר התורה זוכים לראות אחת לכמה זמן מכוניות ועמך ישראל דורכים הלוך ושוב על תמונות הגדולים, ויהי לפלא. (מפאת חילול ה' אני מתאפק לא לעמוד באחד הרחובות ולעשות תמונה יפה של רגל דורכת.)
זאב ערבות כתב:תגובות קצרות להנ"ל, ב"ב לא אבודה, היא פשוט לא מנוהלת כמו שצריך, כנראה ראש העיר עסוק בפוליטיקה כל היום, יש הרבה מקומות בעולם שנראים הרבה יותר גרוע (עזה לדוגמא). זה ענין של תרבות וכל עוד התושבים לא מתקוממים, כך זה ימשיך.
עובדיה חן כתב:יש לציין שראש העיר הנוכחי[זייברט] שם דגש על נקיון נראה שיש איזה שינוי לטובה.
באופןכללי אדם שבה לגור בבני ברק, וחי בה,לא יכול לדרוש נקיון כמו בר"ג, העיר צפופה היא ללא תשתיות שבנויות לעיר אלא לעיירה של סוסים ועגלה ,כמו לפני 70 שנה.
אין אפשרות לשנות כהיום באופן משמעותי את העיר [ מי שחשוב לו נקיון וחזות העיר, וכן בניה חוקית וכו' ,ללא פקקים ורעש כמעט סביב השעון, שיגור באלעד,ביתר עילית, וערים אחרות.
בני ברק יש נוף אנושי וריכוז תורני וזה העיר. אם אין ציפיות אין אכזבות.
תא חזי כתב:זאב ערבות כתב:תגובות קצרות להנ"ל, ב"ב לא אבודה, היא פשוט לא מנוהלת כמו שצריך, כנראה ראש העיר עסוק בפוליטיקה כל היום, יש הרבה מקומות בעולם שנראים הרבה יותר גרוע (עזה לדוגמא)
באמת? זה הסטנדרט שלך להשוואה? עזה?!?!
ככף זכות אומר שהתכוונת להתלוצץ
אבי-העזרי כתב:עזריאל ברגר כתב:קשור ל"תיאוריית החלונות השבורים"
אם ככה בני ברק אבודה,
שם אין אכיפה על שום דבר!
אוכלוסיות שלימות מאנ"ש יכולים להרחיב ולבנות על הגג ובחניה ולהתרחב עם או בלי אישור של השכנים ושלא ע"פ המתאר המקורי.
למי שיש קשרים, יכול לדאוג להעלמת עין של הרשויות.
גינות ציבוריות נהפכים בין לילה לקרוון תפילה.
חסידויות רשאיות לסגור את הכביש והמדרכה, ככה, כי עכשיו הרב'ה מגיע. או כי עכשיו יש להם טקס שריפת נרות חנוכה וכו' וכו'.
מכירות של חסד בכל פינה, לא משנה השעה והרעש, ולא משנה כמה שעות המשאית שפרקה את הסחורה חסמה את הכביש.
ואם זו המכירה של גור ברחוב בן זומא, אזי הרחוב גם יראה כמו אחרי קרב. אלפי קרטונים מכל הסוגים ובכל הגדלים, בכל פינה בשביל בכביש ובמדרכה. (במשנת יוסף הם יותר בני אדם, לפחות אוספים את הקרטונים לתוך ניילונים גדולים).
הכביש בבן זומא כמובן יהיה חסום בשעות המכירה ע"י רכבים של הלקוחות, זה הרחוב של אבא שלהם (או של הרב'ה שלהם), ושהאוטובוסים והנהגים שאינם של גור יתפוצצו.
כשחיידר חסידי מעלה תלמידים להסעות/אוטובוס, אז הנהג יעמוד איך שבא לו, ושהעולם יתפוצץ. שיחכו ! זהו!
גביר כתב:בעניין העלונים -
בעיר האבות באר שבע ת"ו הורה לפני כמה שנים רב העיר, הרב יהודה דרעי שליט"א שלא שעלונים שרובם פרסומות וידיעות של חולין אין לשימם בגניזה אלא במחזור, ואדם שיש לו זמן וסבלנות יכול להוציא מהם את דברי התורה ולגנוז אותם, אולם אין חובה לעשות כך.
לעשות רצונך כתב:קלאסי בני ברקי, אין עוד כזה דבר בעולם. נקודה. רק בני ברקי.
וגם זה בשגעון ינהג.
זאב ערבות כתב:ב"ב נחשבת העיר העניה בישראל
עובדיה חן כתב:יש לציין שראש העיר הנוכחי[זייברט] שם דגש על נקיון נראה שיש איזה שינוי לטובה.
באופןכללי אדם שבה לגור בבני ברק, וחי בה,לא יכול לדרוש נקיון כמו בר"ג, העיר צפופה היא ללא תשתיות שבנויות לעיר אלא לעיירה של סוסים ועגלה ,כמו לפני 70 שנה.
אין אפשרות לשנות כהיום באופן משמעותי את העיר [ מי שחשוב לו נקיון וחזות העיר, וכן בניה חוקית וכו ,ללא פקקים ורעש כמעט סביב השעון, שיגור באלעד,ביתר עילית, וערים אחרות.
בני ברק יש נוף אנושי וריכוז תורני וזה העיר. אם אין ציפיות אין אכזבות.
אבי-העזרי כתב:ולגבי תופעת ה"שם" בספרים, ודאי שיש פה דבר מובן, אך אם בעבר היה על המחבר/מדפיס לחפש בעצמו את המקור הקרוב כדי לוודא שבאמת מתאים לכתוב כאן את המילה "שם", הרי שאז אפשר להטיל זאת גם על הלומד.
אבל עתה שהכל נעשה באופן אוטומטי ע"י הזנת נתונים לתכנת העימוד (המחברים כבר התעייפו, לא כן?), אז אולי באמת גם הלומד כבר התעייף מלחפש, וצריך לחזור לשיטה הישנה של חיפוש ידני. ומה שהמחבר/מדפיס יהיה מסוגל למצוא, גם הלומד יהיה מסוגל, אך מה שהוא לא, גם הלומד לא. וללומד הרי אין תכנה אוטומטית שתגלה לו איפה ה"שם" הקרוב. אלא מה; תכנות חיפוש? מי פותח ספר מנייר כשיש לו מחשב, מדובר על מי שיושב בבימ"ד שאין שם מחשב ומעיין בספר, או בשבת קודש כשהחברותא הגאון אמור להיעדר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים