מהיכן העתיק כת"ר וא"ו יתרה זו?כן מסתבר כתב:במדעים ובשפת המדינה
כן מסתבר כתב:האם מותר לי לשער שמשפט זה היה המשפט היחיד במכתב ששופץ מפני דרכי שלום?
כלומר, שמא הוא לא היה בקי כ”כ במדעים ובשפת המדינה, ועיקר התמצאותו היתה יותר בשאר התחומים שהוזכרו בהמלצה.
לבי במערב כתב:מהיכן העתיק כת"ר וא"ו יתרה זו?כן מסתבר כתב:במדעים ובשפת המדינה
יבנה כתב:לק״מ, התנגד שילמדו לכתחילה, אך מי שיודע וזה לא השפיע עליו אין בכך חסרון. ואדרבה בעיני הקהל יותר רצוי, וגם יקל עליו להשפיע עליהם. והרבה מגדולי האחרונים היו בקיאים במדעים ובשפת המדינה.
כן מסתבר כתב:לבי במערב כתב:מהיכן העתיק כת"ר וא"ו יתרה זו?כן מסתבר כתב:במדעים ובשפת המדינה
מכותרת האשכול
ייש”כ ליהושפט על פתרון הספק.
יהושפט כתב:נו נו אם משבחים רב ב"מעלות" כאלו, אז מה יעשה הבן ולא יחטא שגם לו יהיו את המעלות הללו, וכמובן גם הוא ילך ללמוד ע"ד שלא יושפע
אם הגר"ח היה חריף כ"כ נגד זה, קשה לי להבין איך הוא מציג את זה כמעלה
יהושפט כתב:אכן, אני הוספתי לתומי את הו', ואני לא חושב שיש אפשרות לפרש אחרת, שפת המדינה אינה מדעים
לבי במערב כתב:יהושפט כתב:נו נו אם משבחים רב ב"מעלות" כאלו, אז מה יעשה הבן ולא יחטא שגם לו יהיו את המעלות הללו, וכמובן גם הוא ילך ללמוד ע"ד שלא יושפע
אם הגר"ח היה חריף כ"כ נגד זה, קשה לי להבין איך הוא מציג את זה כמעלה
הגר"י קאסאווסקי שאל לדעת הגר"ח טרם שהחל ללמוד שפת רוסיא?
מהי ה"קושיא" בדיוק?
לבי במערב כתב:יהושפט כתב:אכן, אני הוספתי לתומי את הו', ואני לא חושב שיש אפשרות לפרש אחרת, שפת המדינה אינה מדעים
הכל יתכן, ועדיין ראוי לדייק בלשונו.
יהושפט כתב:אם כבודו ינהל מערכה כנגד עיסוק בענין מסוים שלדעתו יכול לגרום מכשול, הוא מן הסתם לא ישבח בזה את מי שעשה זאת על אף שלא נכשל ועל אף שלא שאל, וודאי לא ישווק את העשיה הזו כמעלה להתפאר בה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים