כן מסתבר כתב:2. יותר מודעות לסוגי הבעיות, יותר מטפלים ויותר מימון ועזר, מומחי גמילה מתאוות והרגלים, מומחים בבריאות הנפש, פותרי בעיות פיגור בלימוד, וכו’ וכו’. עזרים למיניהם, קומיקס לעידוד קריאה, שוטנשטיין להסבר הגמ’, ועוד.
כן מסתבר כתב: הסיבה לנשירה היא היצה”ר.
זאב ערבות כתב:נתבקשתי להעלות מחבר פורום ומלאתי את בקשתו ותו לא...
כן מסתבר כתב:1. א. אני מדבר על התקופה של 100/200 שנים האחרונות. ב. הסיבה לנשירה היא היצה”ר. ג. באמריקה הגשמיות תופסת מקום ומעמד, ולכן החינוך לרוחניות שהיא הפכה - קשה.
2. יותר מודעות לסוגי הבעיות, יותר מטפלים ויותר מימון ועזר, מומחי גמילה מתאוות והרגלים, מומחים בבריאות הנפש, פותרי בעיות פיגור בלימוד, וכו’ וכו’. עזרים למיניהם, קומיקס לעידוד קריאה, שוטנשטיין להסבר הגמ’, ועוד.
זאב ערבות כתב:אך מדוע לערב כאן שוטנשטיין? יש אשכול מיוחד בו ניתן להכות בהם.
אראל כתב:זאב ערבות כתב:נתבקשתי להעלות מחבר פורום ומלאתי את בקשתו ותו לא...
לא הבנתי איזה התנצלות הוא זה???
אם אחד מבקש ממך להעלות דברים לכאן, בבקשה תקרא את הדברים לפני שאתה מעלה זאת פה, ותקבל אחריות על הדברים של פלוני אלמוני,
תחשוב, אולי אתה מכשיל את הרבים, בלשון הרע, רכילות שקר, וכו' וכו' וכו', איסורי דאורייתא!
וכי אתה ה'שבת גוי' של כל מאן דהוא החפץ להתאוורר כאן מתכולת בטנו??
הפצת המעיינות כתב:זאב ערבות כתב:אך מדוע לערב כאן שוטנשטיין? יש אשכול מיוחד בו ניתן להכות בהם.
Hey Jack
יש גם כן אשכול מיוחד לענין נושרים מדוע לערב כאן
זאב ערבות כתב:כן מסתבר כתב:1. א. אני מדבר על התקופה של 100/200 שנים האחרונות. ב. הסיבה לנשירה היא היצה”ר. ג. באמריקה הגשמיות תופסת מקום ומעמד, ולכן החינוך לרוחניות שהיא הפכה - קשה.
2. יותר מודעות לסוגי הבעיות, יותר מטפלים ויותר מימון ועזר, מומחי גמילה מתאוות והרגלים, מומחים בבריאות הנפש, פותרי בעיות פיגור בלימוד, וכו’ וכו’. עזרים למיניהם, קומיקס לעידוד קריאה, שוטנשטיין להסבר הגמ’, ועוד.
הנה מכתב שהתפרסם השבוע נגד אחת בשם ברטלר וכתב לי מאן דהו ששתי נשים מקצועיות, אחת עובדת סוציאלית, והשניה פסיכולוגית מומחית פנו אליו לעזור להן בענינה וטענו שמגיעות אליהן נשים עם שלום בית הרוס, בית מפורק, שהצהירו שזה על פי התמכרות לשיטות ולדעות שלמדו מספריה
עתניאל בן קנז כתב:פרנקל תאומים כתב:ישעיהו לוריא כתב:חוברת שיצאה לאור מדבריו לנשים לפני שנה.
הנה קטע משם שאהבתי:"הנה בכל בית מגיע האב בליל שבת ופותח באמירת "שלום עליכם", אך יתכן שבבתים רבים חושבות הנשים שאין להן
קשר לכך, הן עסוקות בקריאה או בהכנת הסעודה, ורק לפני "וכולם מקבלים" מזדרזות להופיע ולהתייצב ליד השולחן... אבל לא כך
היתה דרכה של אמי ע"ה. כבואו של אבי הק' לביתו, היו כבר הכל ישובים ליד השולחן, אמי והבנות, והקשיבו בדומיה וברגש לשירתו של
אבי הק', כשאני מסייע על ידו...
תראו איזה תחכום... מסרים סמויים בין השורות כמסיח לפי תומו..
שימו לב גם ל"כשאני מסייע על ידו", משל מאז ומעולם היה לאביו רק בן אחד בבית..
ההערה הראשונה נכונה מאד, ויש עוד הרבה מסרים כאלו במהלך השיחה.
ההערה השניה אינה נכונה. בגיל שהוא היה מסייע לאביו בשירה, אכן היה 'בן יחיד'. (אחיו הגדול נישא כאשר הוא היה בן 5).
ישעיהו לוריא כתב:גם בקונטרס הזה יש הברקות קטנות לא רעות.
כמו הרחק מהכיעור והדומה לו, הכוונה הרצון להידמות אליו.
זאב ערבות כתב:משוש דורים כתב:הייתי היום בכותל המערבי, הגיע לשם האדמו"ר מבאבוב 45 עם קבוצה מחסידיו, כשיצא מהכותל הקיפו את הרכב בחורים (כנראה מישיבתו) ששרו: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה. לי זה היה נשמע נורא.
במה זה שונה משירת ימי מלך ששרים לראשי ישיבה? אז הם מצאו להם פסוק אחר. חסידי בובוב הם מהיותר רציונאליים ועם הרגליים על הקרקע (לפחות אלו מ45).
פרנקל תאומים כתב:ישעיהו לוריא כתב:גם בקונטרס הזה יש הברקות קטנות לא רעות.
כמו הרחק מהכיעור והדומה לו, הכוונה הרצון להידמות אליו.
הוא כותב את זה בשם מרן הגר''ש וואזנר זצ''ל. זה שהרב וואזנר היה בעל ראש מבריק זה לא חידוש עבורינו..
פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:משוש דורים כתב:הייתי היום בכותל המערבי, הגיע לשם האדמו"ר מבאבוב 45 עם קבוצה מחסידיו, כשיצא מהכותל הקיפו את הרכב בחורים (כנראה מישיבתו) ששרו: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה. לי זה היה נשמע נורא.
במה זה שונה משירת ימי מלך ששרים לראשי ישיבה? אז הם מצאו להם פסוק אחר. חסידי בובוב הם מהיותר רציונאליים ועם הרגליים על הקרקע (לפחות אלו מ45).
הפסוק "ימים על ימי מלך תוסיף" וגו' קאי על דוד המלך ע''ה ולא על הרבש''ע. דוד התפלל לה' שיוסיף לו ימים, ימים על ימי מלך תוסיף.
אבל אין הכ"נ, בשעתו היו ששרו צהלי ורוני וכו' כי גדול בקרבך קדוש ישראל וכיו''ב, ואכן היו שהסתייגו מכך (כמדומה ש''ב הגר''ש אויערבאך זצ''ל היה מהסה בידיו אם שרו לו כגון דא).
ישעיהו לוריא כתב:הוא אכן מאוד אוהב סדר ומגיש דברים יפה מאוד.
אני זוכר הספד על ר’ מוניע שפירא לפני למעלה מ20 שנה, והוא בתקפו, הוא היה הנואם הכי יפה, אולי יותר מרתק מהרב לאו אפילו. בטח ההפתעה שאחזה בי יחסית.
גם בקונטרס הזה יש הברקות קטנות לא רעות.
כשראיתיו נכנס אח"כ לרכב המפואר שהמתין לו, פירשתי כוונת המשוררים כך: אין לנו מלך אלא אוטו.משוש דורים כתב:הייתי היום בכותל המערבי, הגיע לשם האדמו"ר מבאבוב 45 עם קבוצה מחסידיו, כשיצא מהכותל הקיפו את הרכב בחורים (כנראה מישיבתו) ששרו: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה. לי זה היה נשמע נורא.
ישעיהו לוריא כתב:חוברת שיצאה לאור מדבריו לנשים לפני שנה.
מקריאה מהירה, אתה לא רואה שם עבודה זרה אבל כן יש המון היטפלות לשטויות, פולחן אישיות מוגזם וחריף והפיכתו ליסוד היסודות. ועוד בעיות שרשיות.
משוש דורים כתב:הייתי היום בכותל המערבי, הגיע לשם האדמו"ר מבאבוב 45 עם קבוצה מחסידיו, כשיצא מהכותל הקיפו את הרכב בחורים (כנראה מישיבתו) ששרו: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה. לי זה היה נשמע נורא.
צופה_ומביט כתב:ישעיהו לוריא כתב:הוא אכן מאוד אוהב סדר ומגיש דברים יפה מאוד.
אני זוכר הספד על ר’ מוניע שפירא לפני למעלה מ20 שנה, והוא בתקפו, הוא היה הנואם הכי יפה, אולי יותר מרתק מהרב לאו אפילו. בטח ההפתעה שאחזה בי יחסית.
גם בקונטרס הזה יש הברקות קטנות לא רעות.
כמובן וברור ופשיטא שלא זה התכוונת, אבל זו הזדמנות עבורי שוב לכתוב את הדברים הפשוטים:
יכול להיות שהוא דרשן טוב, אולי גם יודע ללמוד ברמה כזו או אחרת, ויש לו כריזמה. [יכול גם לדעת את כל הנוסחאות והניגונים, והרבה מעשיות מהרבי הקודם וכו']. כל זה לא הופך אדם לרבי ו/או צדיק.
וגם לא זה שהוא בן של צדיק.
וגם לא שניהם יחד.
כל שכן כשבכל הנ"ל ובעוד ועוד תחומי התורה והעבודה, הקדושה והמידות, ההבנה וההשגה, יש יותר ממנו בכל מכל כל.
הוא יכול להיות דרשן, או מגיד מישרים, מגיד שיעור או משגיח, וכיו"ב, שינסה את מזלו והציבור יחליט מה דעתו והאם כדאי.
ע"כ להפעם. יהי רצון שיהיה לתועלת, תהיה איזו שתהיה.
העיקר שתהיה אמיתית וכרצון השם.
משוש דורים כתב:הייתי היום בכותל המערבי, הגיע לשם האדמו"ר מבאבוב 45 עם קבוצה מחסידיו, כשיצא מהכותל הקיפו את הרכב בחורים (כנראה מישיבתו) ששרו: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה. לי זה היה נשמע נורא.
קרית מלך כתב:הרב צופה ומביט שליט"א האריך בדברים נכוחים כשלעצמם, אך הנני תמה מאד למי כוונתו, מרבית הדברים אינם נכונים עובדתית (!) ברוב קהילות החסידים.
אכן עצם הלוז אצל החסידים היא האמונה בצדיק וכו', אך העמדת הדברים כביכול אין כל מעמד ראוי למרביצי תורה, רבנים, מוצי"ם, רמי"ם וכו' אינו נכון בעליל.
כך גם הצגת הדברים כביכול יש דיכוי מובנה לשאיפות ולהתקדמות ברוחניות מתנגש עם המציאות.
קרית מלך כתב:כתיבה ארוכה בענין זה תהיה טרחנית ודקדקנית בהכרח לקצר.
מאחר שהזכרתם את חסידות בעלזא נשתמש בה כדוגמא.
הרי מדובר במקום שהוא בית היוצר עצום לעובדי ה' ולתלמידי חכמים מופלגים ביותר בכל קנה מדה, והמציאות הזאת נסתרת מכל מה שכתב הרב צופה ומביט שליט"א והרב ישעיהו לוריא, זה נחמד לספר סיפורים על מפגש אצל האדמו"ר מבעלזא שליט"א כביכול "חשיפה", אך איך החי יכול להכחיש את החי? מאות ואלפי יהודים השואבים מרבם שליט"א את הרוח והחיות הרוחנית והרצון להתעלות בכל מדה נכונה.
ואם הזכרתם את הגר"י גרינוואלד שליט"א מן הראוי שתזכירו גם זאת שבאחת השנים האחרונות בדרך לבימה לתקיעת שופר עצר האדמו"ר מבעלזא שליט"א ליד מקומו של הגר"י ואמר בקול כדי שישמעו, שעם הספר תורה החי הזה אפשר לגשת לתקיעת שופר.
אכן, יש מעמד מיוחד לרבי, וגם ליוצ"ח וכו', אך למרות קריאות התיגר באשכול זה המציאות טופחת כל פני כל המבקרים.
[ואולי סבורים הכותבים שדבריהם נכונים לגמרי, ורוממותם של חסידי בעלזא בתורה ויר"ש הוא מחמת שלומדים תורה לשמה בטהרתה ולכן אינם מושפעים כלל מכך שאינם מוערכים ע"י ההנהגה. לו יהי...].
קרית מלך כתב: מאות ואלפי יהודים השואבים מרבם שליט"א את הרוח והחיות הרוחנית והרצון להתעלות בכל מדה נכונה.
גביר כתב:אשמח לדעת יותר על הרב יעקב גרינוולד שהוזכר כאן.
זאב ערבות כתב:פרנקל תאומים כתב:זאב ערבות כתב:משוש דורים כתב:הייתי היום בכותל המערבי, הגיע לשם האדמו"ר מבאבוב 45 עם קבוצה מחסידיו, כשיצא מהכותל הקיפו את הרכב בחורים (כנראה מישיבתו) ששרו: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה. לי זה היה נשמע נורא.
במה זה שונה משירת ימי מלך ששרים לראשי ישיבה? אז הם מצאו להם פסוק אחר. חסידי בובוב הם מהיותר רציונאליים ועם הרגליים על הקרקע (לפחות אלו מ45).
הפסוק "ימים על ימי מלך תוסיף" וגו' קאי על דוד המלך ע''ה ולא על הרבש''ע. דוד התפלל לה' שיוסיף לו ימים, ימים על ימי מלך תוסיף.
אבל אין הכ"נ, בשעתו היו ששרו צהלי ורוני וכו' כי גדול בקרבך קדוש ישראל וכיו''ב, ואכן היו שהסתייגו מכך (כמדומה ש''ב הגר''ש אויערבאך זצ''ל היה מהסה בידיו אם שרו לו כגון דא).
מעניין אם תשאל את אלו ששרים ימי מלך כמה מהם ידעו שהכוונה לדוד המלך, בכל אופן ניתן ללמוד מהמגילה שהכוונה בהמלך יכול להיות בשני המובנים
גביר כתב:אשמח לדעת יותר על הרב יעקב גרינוולד שהוזכר כאן.
פרנקל תאומים כתב:צריך להיות שוטה מופלג בשביל לחשוב שאומרים להקב"ה "ימים על ימי מלך תוסיף", היינו ש"מאחלים" לו אריכות ימים ושנים..
קרית מלך כתב:הרב צופה ומביט שליט"א האריך בדברים נכוחים כשלעצמם, אך הנני תמה מאד למי כוונתו, מרבית הדברים אינם נכונים עובדתית (!) ברוב קהילות החסידים.
אכן עצם הלוז אצל החסידים היא האמונה בצדיק וכו', אך העמדת הדברים כביכול אין כל מעמד ראוי למרביצי תורה, רבנים, מוצי"ם, רמי"ם וכו' אינו נכון בעליל.
כך גם הצגת הדברים כביכול יש דיכוי מובנה לשאיפות ולהתקדמות ברוחניות מתנגש עם המציאות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 313 אורחים