פרנקל תאומים כתב:
סופר-סתם כתב:יש דברים מגוכחים / גרועים מזה...
פרנקל תאומים כתב:ונתנו ידידים כתב:פרנקל תאומים כתב:סופר-סתם כתב:יש דברים מגוחכים / גרועים מזה...
אלו עלונים של פורים?
זהו שלא.
יותר מתאים תשעה באב. עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.
ישעיהו לוריא כתב:פרנקל תאומים כתב:עבודה זרה בשיתוף פר אקסלנס. מחריד.
זה מלא בעבודה זרה כפשוטה, אנחנו ממליכים את הרבי הקדוש בראש השנה ונשגב הוא לבדו,
אינו גוף ולא ישיגוהו משיגי הגןף
שויתי הרבי הקדוש לנגדי תמיד.
גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני,
וגם מלא וגדוש בחינוך לרשעות ואלימות, לשקר ומרמה, לשון הרע ורכילות, בחינוך להרס המשפחה, לחטיפת ילדים מהוריהם,
ולא ברור למה כולם שותקים או מביטים על זה בגיחוך או ברחמים.
גביר כתב:האם לא יתכן שאין זו אלא פרודיה, מעין 'מגלה טמירין' בן ימינו?
ר' גרונם יקום פורקן כתב:התופעה הקרויה שוואנצונעס היא ידועה ומפורסמת. אין טעם להכחיש אותה, או לגמד אותה. בשביל כל שאר החצרות היא הפכה להיות "כליא ברק" מוצלח, כאשר יש לכולם הזדמנות מעולה למלא פיהם שחוק ולגחך מאותה חצר משוגעת, ובכך למצב את החצר שלהם במקום טוב יחסית. אך לגופו של עניין לא ברור במה טובה יותר הגרסה שהרבי שלי הוא גאון וחריף ובקי ומתמיד, קדוש מרחם וצדיק נשגב, בעוד כל התכונות הללו מעולם לא התבלטו אצלו (לפחות לא עד שהוא היה מופלא הסמוך לאיש), מן הגרסה ש"גדלות הרבי אינה העמל שלו בתורה או הקדושה העילאית שלו, אלא חוקה חקקתי גזירה הוא מלפני". שתי הגרסאות מטופשות באותה מידה.
הגרסה הראשונה מייחסת תכונות נשגבות לאדם רגיל, ואילו הגרסה השנייה מייחסת "גדלות" (מופשטת) לאדם רגיל, זאת למרות שהיא אינה מייחסת לו תכונות נשגבות (תכונות שאמורות להקנות לו את הגדלות). דהיינו, זאת בחירה בין שקר לבין כשל לוגי.
הכל מגוחך ברגע שמתנתקים מן המציאות הפשוטה, כשצריך להתאזר במשקפיים מיוחדים כדי לראות מה שעין בלתי מזוינת לא מסוגלת, כשמייחסים אוטומטית תכונות לאדם כי חייבים לייחס לו אותן.
ונתנו ידידים כתב:ההבדל ברור בין שפיות לשגעון, מי שמייחס תכונות נשגבות לאדם שאין בו אינו הזוי רק לכל היותר מדומיין, מי שמייחס גדלות מופשטת לבשר ודם הוא הזוי ואולי גם גובל בכפירה
ר' גרונם יקום פורקן כתב:ונתנו ידידים כתב:ההבדל ברור בין שפיות לשגעון, מי שמייחס תכונות נשגבות לאדם שאין בו אינו הזוי רק לכל היותר מדומיין, מי שמייחס גדלות מופשטת לבשר ודם הוא הזוי ואולי גם גובל בכפירה
אמת נכון הדבר.
עם זאת, יש משהו צבוע כשלועגים לקבוצה הזויה שרק הקצינה (מעט או הרבה, הכל בעיני המתבונן) את התפיסות המקובלות.
מלפנא כתב:תנא נוסף https://forum-otzar-org.eu1.proxy.opena ... 90#p383475
ישראליק כתב:מלפנא כתב:תנא נוסף https://forum-otzar-org.eu1.proxy.opena ... 90#p383475
הקישור לא תקין
תוכן כתב:כל קבוצה שמתבדלת מקבוצה קיימת, מקצינה עמדות. זה בא לידי ביטוי בדעות מטורפות (כגון שהחינוך החרדי הוא 'רכבת לאושוויץ' החיילים הם 'צבא השמד'), בתביעה לאלימות, בהקצנת השיח. אחרי עשר שנים לערך כשהקבוצה המתבדלת כבר התבססה, יש פחות צורך בקיצוניות הזו, והם בדרך כלל חוזרים למסלול שפוי יותר.
(כשהקבוצה המתבדלת אינה מצליחה לייצב את עצמה בצורה בטוחה, השיח הקיצוני יכול להשאר עשרות שנים, למשל בחסידות מסוימת, עדיין יש אלוהיסטים, מנהריסטים, ושאר מרעין בישין.)
אין ספק שהדברים כשלעצמם הם עבודה זרה גמורה, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציה, אין כאן עבודה זרה לשם עבודה זרה, אלא עבודה זרה לצורך ביסוס הקבוצה. והרי זה בחינת לא עבדו ישראל עבודה זרה אלא להתיר לעצמם לייסד קבוצה חדשה.
צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
ר' גרונם יקום פורקן כתב:צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
ייש"כ על הדברים הבהירים!
התחלתי לנסח תגובה למר לוריא, בה חשבתי לטעון שהכל בעיני המתבונן, ואם בעיניו ההבדל נראה משמעותי, בעיני אחרים הוא נראה שולי. והנה באו דבריך המתומצתים, ואחריהם אין צורך בכל תגובה נוספת.
ישעיהו לוריא כתב:ר' גרונם יקום פורקן כתב:צופה_ומביט כתב:קל וחומר כשיש כבר קבוצה שהנפיקה את הביטוי המבהיל "[הרבי/הצדיק הוא] עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף", ויש כבר קבוצה שקוראים למנהיג הטמיר ונעלם שלהם 'אייבישטער', וכל מי שאינו רוצה אותו למנהיג ו/או לא אוחז ממנו קוראים אותו כופר ביסודות הדת שמורידין ולא מעלין, והקווים הרשמיים שלהם מלאים דברי מינות ועבודה זרה בדיוק מהסוג המצולם לעיל, מפי חשובי ומיוחסי אנשיהם.
ייש"כ על הדברים הבהירים!
התחלתי לנסח תגובה למר לוריא, בה חשבתי לטעון שהכל בעיני המתבונן, ואם בעיניו ההבדל נראה משמעותי, בעיני אחרים הוא נראה שולי. והנה באו דבריך המתומצתים, ואחריהם אין צורך בכל תגובה נוספת.
אני הק’ עדיין סבור כי מדובר בקבוצות מובחנות, לעיתים הן אף עומדות מול התקפה בשל הדברים, ההטפות והאמונות הללו,
ולכן אל לכלל ישראל, או אף לאנשים בעלי עוז רוח בתוככי הקבוצות הנ’’ל ועוד, להתייאש או לומר ’ככה זה’ כולם כאלו.
מיסטר גרוינם, דווקא מעניינים דבריך ואופן מבטך וסגנון תגובתך הייחודי. אודה לך.
תוכן כתב:(כשהקבוצה המתבדלת אינה מצליחה לייצב את עצמה בצורה בטוחה, השיח הקיצוני יכול להשאר עשרות שנים, למשל בחסידות מסוימת, עדיין יש אלוהיסטים, מנהריסטים, ושאר מרעין בישין.
פלוריש כתב:השוונצוניים מציגים את עצמם כממשיכים את ה"שיטה הקדושה" של הישועות משה. שואל מחוסר היכרות, האם מצאנו אצל הישועות משה יחס כזה של סגידה רעיונית ושל התבטלות מוחלטת?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים