כולל יונגערמאן כתב:זה לא אמור להיות וויתור כאוב, זה הא' ב' של להיות בן אדם ולא חית טרף. כמובן צריכים לוודא שהחמאס לא גוזל הכל לצורכו (ולפי דיווחים מסויימים דוקא החמאס מתנגד להעשרים משאיות שאמורים להיכנס מהאי טעמא שלא יתנו להם כלום שם), אבל לעצם הענין מה השאלה, אנו לא חמאס אנחנו יהודים
(צריכים להפנים שזה באמת לגיטימי שהפלסטינים ינסו ללחום נגדינו ואף עם צבא כדי לקחת בחזרה את הארץ שלשיטתם שייכות להם וא"א להאשימם על זה, הבעיה עמהם שהם מתנהגים כחיות ובמקום לכוון רק על מטרות צבאיות וכדו' התנפלו וטבחו מאות אזרחים מנער ועד זקן חפים מפשע, וזה כל הייתור שיש לנו נגדם בעולם. אף אחד בעולם לא ישב ללמוד את הסוגיא והכריע כהצד הישראלי, אם כבר הצהרת באלפור (בשעה שבארץ היו 700,000 פלסטינים נגד 70,000 יהודים) והחלטת האו"ם היה נגד הסברא הפשוטה (אף עם אחר בעולם לא קיבל בחזרה ארץ שהיה שלו לפני אלפיים שנה), וכל הסיבה שבכלל יהיו מדינות לצידנו זה בגלל החילוק בינינו לחית הטרף שבשכנתנו. וככל שנשכח זאת ונתנהג כמו המזרח התיכון, מעלתינו תלך ותדעך, וכחיות נגד חיות אנו באמת נפסיד כי הם תמיד יהיו עוד יותר אכזריים).
בברכה המשולשת כתב:א. יש כאן מלחמה! במלחמה לא אמורים לעשות שיקולים כאלה. זה לא סכסוך בין יחידים. זה עם מול עם. ויעויין בדברי מרנא המהר"ל בעניין שמעון ולוי.
יעקל כתב:כוונת מר המהר"ל בגו"א ? על איזה פסוק ?
מה שנכון נכון כתב:רש"י דברים כ, יב מהספרי: "וצרת עליה - אף להרעיבה ולהצמיאה ולהמיתה מיתת תחלואים". (עכ"פ במלחמת מצוה, ואכמ"ל).
צופה_ומביט כתב:לכאורה יש לחלק טובא בין מלחמות דאז לבין מלחמות בזמננו, מכמה וכמה פנים. וגם במלחמת מצוה גופא אם היא כיבוש או מגן מצר. ומן הסתם לזה כיוון מעלתו ב"אכמ"ל".
מה שנכון נכון כתב:רש"י דברים כ, יב מהספרי: "וצרת עליה - אף להרעיבה ולהצמיאה ולהמיתה מיתת תחלואים". (עכ"פ במלחמת מצוה, ואכמ"ל).
יעקל כתב:האם הספרי הזה שייך גם לאוכלוסייה אזרחית ונשים וטף או רק לצבא חמוש ?
יעקל כתב:מה שנכון נכון כתב:רש"י דברים כ, יב מהספרי: "וצרת עליה - אף להרעיבה ולהצמיאה ולהמיתה מיתת תחלואים". (עכ"פ במלחמת מצוה, ואכמ"ל).
האם הספרי הזה שייך גם לאוכלוסייה אזרחית ונשים וטף או רק לצבא חמוש ?
מיכולל יונגערמאן כתב:מרן הרב ז"ל
כולל יונגערמאן כתב:יעקל כתב:מה שנכון נכון כתב:רש"י דברים כ, יב מהספרי: "וצרת עליה - אף להרעיבה ולהצמיאה ולהמיתה מיתת תחלואים". (עכ"פ במלחמת מצוה, ואכמ"ל).
האם הספרי הזה שייך גם לאוכלוסייה אזרחית ונשים וטף או רק לצבא חמוש ?
באמת אם מדובר בז' עממין לכאורה אין חילוק דלא תחיה כל נשמה (וגם לשיטת הרמב"ם אם נלחמים עם ישראל כמדומה דאסור להחיותם)
אך כפי מה שכתבו כאן הרי מקור מוצאם מארצות אחרות (ובאמת גם אם הם פלישתים מקוריים הרי אינם מהז' עממין). ומ"מ לענין מצור בשעת מלחמה אין נפק"מ כפי שכתבו דהרי לא שייך לחלק. (אך בזמנינו ששייך הענין של הפצצות ממטוסים וכדו' כבר אפשר לחלק, ואכן נהגו ישראל סלסול בעצמם יותר משאר כל האומות להיזהר ככל האפשר מלשפוך דם נקי - יחסית - ולכוון כל האש בדיוק מעולה רק להמחבלים והלוחמים. ואם אינם נביאים בני נביאים הם).
אך כמובן צע"ג אם שייך בזה שם מלחמה, אולי צריך לכך סנהדרין ואורים ותומים, בפרט שהרי בשונה מהמלחמות דאז הרי אין הכוונה לכבוש את הארץ רק לעשות סדר לזמן קצר ובמלחמה כזאת מאן יימר ששייכים דיני מלחמה (להתיר יפת תואר וקדלי דחזירי וכו')
סימנא כתב:מרן = אדוננו.
בירושלמי סנהדרין ו, ג: "מרן דוד". היינו, אדוננו דוד [המלך ע"ה].
יעקל כתב:לא יודע מה לחשוב
להגר אמר הקב"ה גבי ישמעאל שגסס "באשר הוא שם" - לא לדון אותו ע"ש סופו
כולל יונגערמאן כתב:צדקו דברי המגיבים. אכן נמצא כן בספרי, וזה ממש כואב שהעולם לא מניחים אותנו לקיים את התורה כפשוטה ובכלל לחיות בתרבות של לפני 3000 שנה
וגם מתסבך מאוד מה שהצבא הכפרני לא מאפשר לחיילינו לקיים את הנוהג 'יפת תואר' המפורש בכתוב (וגם מה שהיום לא מוכרים את בתם לאמה מצער מאוד)
----
כמובן כל זה נכלל באמרם ז"ל דרך ארץ קדמה לתורה, והקפדתם על ת"ח שאין בו דעת (כמובן אין הכוונה לחו"ר הפורום חלילה) שנבילה טובה הימנו - דהיינו ת"ח שמצטט דברי תורה בזמן ובמקום לא נכון, ויהיב חכמתא לחכימין כתיב. ולא חרבה ירושלים אלא שהעמידו דבריהם על דין תורה וכו' וכן שאר הרבה מאחז"ל בכיון
הוצרכתי להאריך במקום שא"צ, להתנצל מההיתממות של המגיבים שיבואו עכשיו ויאמרו שדברי תורה קאים ]וקיימים לעולם וכו' וכו', ובאמת צדקו דבריהם, אך הבהרתי שדין זה שייך לאותו סוג של אמה העבריה ויפת תואר וכדו' ויעויין בדברי מרן הרב ז"ל בזה
כעת נוכל לחזור לנושא האשכול
יעקל כתב:אני אמנם לא מסכים עם הרב מבחינה מדינית, אבל מבחינה השקפתית יש דברים בגו : יש הרבה דינים בתורה שבזה"ז קשה ליישם אותם בהקשר ובקונטקסט של היום בעיני או"ה, לדוג' הדין המצור המובא בספרי. ואביא דוג' נוספת : שמעתי בשם ר' עזריאל אויערבאך שליט"א מבית וגן שעל אף שלפי כמה שיטות חייבים אנו להקריב קרבנות בהר הבית, בכ"ז לא נעשה את זה עד יבוא ויורה צדק, כי לפי ראות עיני הגוים של היום שחיטה פומבית כזאת של בעלי חיים והעבודה הק' בכל פרטיה יוצרת שנאה בעיני העולם המערבי הנאור.
וראינו בדורות הקודמים בדורות שלפנינו בארץ אשכנז עד כמה היינו צריכים להילחם כדי לשמור על מצוות השחיטה, כי הרי לעיניהם - ועפרא לפומייהו - המעשים האלה ברבריים כבי'.
בברכה המשולשת כתב:כולל יונגערמאן כתב:זה לא אמור להיות וויתור כאוב, זה הא' ב' של להיות בן אדם ולא חית טרף. כמובן צריכים לוודא שהחמאס לא גוזל הכל לצורכו (ולפי דיווחים מסויימים דוקא החמאס מתנגד להעשרים משאיות שאמורים להיכנס מהאי טעמא שלא יתנו להם כלום שם), אבל לעצם הענין מה השאלה, אנו לא חמאס אנחנו יהודים
(צריכים להפנים שזה באמת לגיטימי שהפלסטינים ינסו ללחום נגדינו ואף עם צבא כדי לקחת בחזרה את הארץ שלשיטתם שייכות להם וא"א להאשימם על זה, הבעיה עמהם שהם מתנהגים כחיות ובמקום לכוון רק על מטרות צבאיות וכדו' התנפלו וטבחו מאות אזרחים מנער ועד זקן חפים מפשע, וזה כל הייתור שיש לנו נגדם בעולם. אף אחד בעולם לא ישב ללמוד את הסוגיא והכריע כהצד הישראלי, אם כבר הצהרת באלפור (בשעה שבארץ היו 700,000 פלסטינים נגד 70,000 יהודים) והחלטת האו"ם היה נגד הסברא הפשוטה (אף עם אחר בעולם לא קיבל בחזרה ארץ שהיה שלו לפני אלפיים שנה), וכל הסיבה שבכלל יהיו מדינות לצידנו זה בגלל החילוק בינינו לחית הטרף שבשכנתנו. וככל שנשכח זאת ונתנהג כמו המזרח התיכון, מעלתינו תלך ותדעך, וכחיות נגד חיות אנו באמת נפסיד כי הם תמיד יהיו עוד יותר אכזריים).
א. יש כאן מלחמה! במלחמה לא אמורים לעשות שיקולים כאלה. זה לא סכסוך בין יחידים. זה עם מול עם. ויעויין בדברי מרנא המהר"ל בעניין שמעון ולוי.
ב. ח"ו! א"י היא שלנו ולא שלהם. זה לא לגיטמי בשום פנים שהם נלחמים עמנו על זה. הם צריכים לחזור לארצות שלהם ולהניח לנו את ארצנו הקדושה.
ג. מה שאומות העולם החליטו לתת לנו חלק מהארץ זה מנפלאות תמים דעים.
כולל יונגערמאן כתב:צדקו דברי המגיבים. אכן נמצא כן בספרי, וזה ממש כואב שהעולם לא מניחים אותנו לקיים את התורה כפשוטה ובכלל לחיות בתרבות של לפני 3000 שנה
וגם מתסבך מאוד מה שהצבא הכפרני לא מאפשר לחיילינו לקיים את הנוהג 'יפת תואר' המפורש בכתוב (וגם מה שהיום לא מוכרים את בתם לאמה מצער מאוד)
----
כמובן כל זה נכלל באמרם ז"ל דרך ארץ קדמה לתורה, והקפדתם על ת"ח שאין בו דעת (כמובן אין הכוונה לחו"ר הפורום חלילה) שנבילה טובה הימנו - דהיינו ת"ח שמצטט דברי תורה בזמן ובמקום לא נכון, ויהיב חכמתא לחכימין כתיב. ולא חרבה ירושלים אלא שהעמידו דבריהם על דין תורה וכו' וכן שאר הרבה מאחז"ל בכיון
הוצרכתי להאריך במקום שא"צ, להתנצל מההיתממות של המגיבים שיבואו עכשיו ויאמרו שדברי תורה קאים ]וקיימים לעולם וכו' וכו', ובאמת צדקו דבריהם, אך הבהרתי שדין זה שייך לאותו סוג של אמה העבריה ויפת תואר וכדו' ויעויין בדברי מרן הרב ז"ל בזה
כעת נוכל לחזור לנושא האשכול
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים