דרומי כתב:ה' ישלח ישועה והצלה מיידית לכל הנתונים בצרה ובשביה ולעם ישראל בכלל.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:האסון אירע ע"י המדינה עצמה, ואכמ"ל לכל מבין ומשכיל.
חרסון כתב:הרה"ג הרב דרומי, אלופי ומיודעי,
יש בהחלט מקום לדרוש את אירועי השעה כמשל לפרצות הדורשות תיקון,
כי הרי כלל גדול לימדתנו תורת החסידות: כל גשמי משתלשל מרוחני.
וכבר הורנו הרמב"ם, שהתעלמות שכזו דרך אכזריות היא.
אבל עוד לא, עוד לא,
חבי רגע קט,
מימדי האסון הזה הם בלתי נתפסים -
מספר ההרוגים,
ברבריות ואכזריות הרצח,
דמם הניגר כמים,
גופותיהם המושלכות כדומן בצידי השדה,
עשרות רבות של יתומים שהוריהם נרצחו לעיניהם,
של הורים שבניהם נלקחו מעימם,
זקנים עם נערים, אמהות ועוללים מובלים לשבי מר,
קרן ישראל מתגוללת בעפר,
לעג וקלס בגויים תאבי רצח, משולהבי דמיון חייתי,
וגם, כן,
אובדן תחושת הבטחון הבסיסי של כל אחד ואחת מיושבי ארץ הקודש,
אלו מראות ופרעות שלא נראו כמותם.
סדר גודל מתקופות אחרות, חשוכות ורעות עד מאד.
לא ניתן עדיין להעריך אפילו את עוצמת הנזק הממשי,
שלא לדבר על הנזק הנפשי.
אלפי פצועים בגוף, אלפים בנפש,
למעלה ממאה מבני אברהם יצחק ויעקב אסורים, מושפלים ומעונים בידי פלאחים צמאי דם,
ואחרית המערכה מי ישורנה (ירחם ה' על עמו ויושיענו בנפלאות גדולות!).
מוקדם,
מוקדם מאד מלדרוש דרשות.
מעשה שמחת תורה תשפ"ד לא נקרא ולא מתרגם,
לפחות כל עוד שמתינו מוטלים לפנינו.
יהושפט כתב:ומכאן בקשה שטוחה לכל בעלי הקונספירציות למיניהם שכבר החלו את חינגתם גם כאן, אם כי עדיין רק ברמז, במטותא ממכו מצאו לכם מקומות אחרים לחכמתכם הנשגבת, כאן יש הרבה אנשים פשוטים שעוד לא נפקחו עיניהם לראות נכוחה את כל הסודות שנתגלו לכם, והם פשוט בצער ובאבל ובחרה, אנא הניחו לנו.
הרועה כתב:יהושפט כתב:ומכאן בקשה שטוחה לכל בעלי הקונספירציות למיניהם שכבר החלו את חינגתם גם כאן, אם כי עדיין רק ברמז, במטותא ממכו מצאו לכם מקומות אחרים לחכמתכם הנשגבת, כאן יש הרבה אנשים פשוטים שעוד לא נפקחו עיניהם לראות נכוחה את כל הסודות שנתגלו לכם, והם פשוט בצער ובאבל ובחרה, אנא הניחו לנו.
כל קונספירציה מסתירה (או מגלה) בעיה במציאות הפשוטה, שבעלי הקוספירציות אינם מסוגלים לעכל. לכן, לאחר הלעג על הקונספירציה עצמה, איננו פטורים מלהבין את מקורה.
במקרה הנוכחי, הבעיה הזועקת לשמים מנוסחת במילים הבאות: הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה?!
לכן, כדי שלא להכיר בטובת הלוחמים המקיזים את דמם על מזבח האומה (ובמשתמע להסיק משהו על עצמו), הוא מעדיף לפתח קונספירציה איומה שלפיה הם עצמם גרמו לאסון ואין ידינו במעל (והאמת, צרעת נושנת היא תפיסה עקומה זו).
יהושפט כתב:ההסבר הרבה יותר פשוט, הפארסה כאן היא כ"כ הזויה ובלתי נתפסת, כך שמי שיש לו נטיה לקונספירציות, מקרה כזה הוא ממש הוכחה ניצחת בשבילו לקונספירציה.
הרואה כתב:מתוך היישובים באזור ל2 הישובים שומרי השבת היחידים לא נכנסו מחבלים.
הרועה כתב:יהושפט כתב:ההסבר הרבה יותר פשוט, הפארסה כאן היא כ"כ הזויה ובלתי נתפסת, כך שמי שיש לו נטיה לקונספירציות, מקרה כזה הוא ממש הוכחה ניצחת בשבילו לקונספירציה.
נכון, בכל חברה ישנם בעלי נטיה מוגברת לקונספירציות, ואותם לא צריך להבין יותר מדי. אבל לפעמים יש חברות שלמות המאופיינות בריבוי בעלי נטייה כזאת, וזה דבר שמצביע על מצוקה במציאות הפשוטה.
שתי דוגמאות דומות כדי לשבר את האוזן. האומה הגרמנית בין שתי מלחמות העולם שהאמינה שהיהודים באמת מנהלים את העולם מאחורי הקלעים, ובאופן דומה האומה הערבית בימינו שאימצה את האנטישמיות האירופאית במילואה. התבוסה הבלתי הגיונית שספגו שתי אומות אלה ביחס לכוחן האמיתי הובילה אותן לפתח מציאות אלטרנטיבית במקום להכיר בנחיתותן המשפילה (ובסיבות לכך).
יהושפט כתב:נו, ואיפה בדיוק ציבור שלם אימץ את התפיסה הזו? ואם אתה מדבר על סוג מסוים של קנאים שכבר שנים מאמינים בכל מיני קונספירציות בקשר למדינה, גם שם ההסבר הפשוט הוא חוסר היכולת שלהם להכיל את הצלחתה של המדינה במשך השנים
דרומי כתב:לא מבין למה צריך להשתיק זה את זה.
יאמר כל אחד את העולה בדעתו, ומי שזה לא נראה לו יכול לדלג הלאה
בכל מקרה, אני דיברתי על פריצת הגדר כשלעצמה, שהיא ענין שבעבר
ברור שיש עוד הרבה בעיות בהווה ובעתיד, ה' יושיענו במהרה, אבל אני התמקדתי בסך הכל באירוע חריג ותמוה שכבר היה ונגמר ואין לו הסבר טבעי
[גם אם היו מצליחים לתפוס את המחבלים ימ"ש לאחר כמה דקות מאז שפרצו, דבר שהיה משנה את כל פני התמונה - וכידוע המחבלים עצמם ציפו שכך יקרה - עדיין לא מובן איך בכלל הם הצליחו לפרוץ הגדר בכזו כמות מסיבית]
ואגב, מה שכתבתי מיוסד בדברי גדולי ישראל באירועים קודמים, ואכמ"ל
עכ"פ אם ציערתי מישהו אני מבקש את סליחתו
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:טרם הביאו ולו גדול אחד שבהיסטוריה שהאשים את אחרים כאשר באו צרות על העולם.
הרועה כתב:יהושפט כתב:נו, ואיפה בדיוק ציבור שלם אימץ את התפיסה הזו? ואם אתה מדבר על סוג מסוים של קנאים שכבר שנים מאמינים בכל מיני קונספירציות בקשר למדינה, גם שם ההסבר הפשוט הוא חוסר היכולת שלהם להכיל את הצלחתה של המדינה במשך השנים
כנים דבריך. הכוונה אכן לקנאות הזו, שהתנחלה בלבבות ואוכלת בכל פה גם במגזרים הרבה פחות קיצוניים, שעינה צרה בהצלחתה של המדינה (ע"ע השילומים מגרמניה כסיבה למה המדינה לא קרסה כלכלית).
אבל דווקא את המקרה הנוכחי היו הקנאים צריכים לפרש כפשוטו, שהרי הוא מוכיח את אוזלת ידה של המדינה.
פרנקל תאומים כתב:ומדינת ישראל עם כל הצלחותיה המרשימות במישור החומרי היא לא ערובה בפני שואה שנייה (רח"ל לא תכפ"ץ והיל"ת) כפי שנהגו לפמפם המפמפמים ולהתרברב המתרברבים. ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, ומי יאמר לו מה תעשה. סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם.
הרועה כתב:פרנקל תאומים כתב:ומדינת ישראל עם כל הצלחותיה המרשימות במישור החומרי היא לא ערובה בפני שואה שנייה (רח"ל לא תכפ"ץ והיל"ת) כפי שנהגו לפמפם המפמפמים ולהתרברב המתרברבים. ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים, ומי יאמר לו מה תעשה. סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם.
דברים אלה מחרידים כל לב. אם כנים הדברים, אין אפוא שום הצדקה לקיומה של מדינת ישראל - לא מבחינה דתית ולא מבחינה מוסרית. הרעיון הציוני הוא לאפשר קיומו הפיזי של העם היהודי.
חשבתי הרבה ביומיים האחרונים ש"העולם" לא היה מקבל את מסע הטבח הנפשע הזה בשום מקום בעולם, אילו היה מתבצע כלפי יהודים. המקום היחיד שבו יש לו איזו שהיא לגיטימציה היא מדינת ישראל. עולם הפוך ומהופך. זה המקום היחיד על פני הגלובוס שבו ניתן לשחוט ולרטש אנשים נשים וטף במספרים מזעזעים. מאז אירועי השואה לא התרחש טבח כזה ביהודים, אפילו לא בימי המלחמות הכי קשים.
הרועה כתב:נו, השתדלות.
אדם הקים עסק כושל ובמשך 75 הוא הולך ומתרושש והמינוס מעמיק והולך, עדיין חייב להחזיק את העסק הכושל בשביל השתדלות?
עזריאל ברגר כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:טרם הביאו ולו גדול אחד שבהיסטוריה שהאשים את אחרים כאשר באו צרות על העולם.
מציע לך ללמוד שוב את ספר ישעיהו וירמיהו וכו'...
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:טרם הביאו ולו גדול אחד שבהיסטוריה שהאשים את אחרים כאשר באו צרות על העולם.
אכן, הרב שך עמד והתרה את הציבור החילוני שלא לעולם חוסן, ובסופו של דבר 'מאריך אפו וגבי דיליה'. ובסה"כ לא אמר יותר מפסוקי תנ"ך וגמרות מפורשות.
אבל בעת צרה לא דיבר כן, אלא כמו"ש הרמב"ם, שאנחנו נתקן את מעשינו ולא שאחרים יתקנו את מעשיהם.
ונתנו ידידים כתב:עניין הגדר שעוררו כאן וכן עוד נקודות שנתעוררו הם תובנות מעניינות, ואין זה סתירה למה שצריך כל אחד לפשפש במעשיו ואדרבה הוא סיבה לזה כי הרי רואים שיש השגחה ואית דין ודיין.
הרועה כתב:התובנה העמוקה כי האסון הגדול ביותר שניחת על עם ישראל בשמונים השנים האחרונות קרה בגלל הגדר הסמלית בתפילת יום הכיפורים בת"א, היא מוכיחה שיש דין ויש דיין?!?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים