נריה אור כתב:ראיתי שחלק מהמגיבים לא הבינו את כוונתי לכן אני רואה לנכון לפרש שיחתי.
אדם צריך ישועה ורוצה לדעת מה מעכב לו וכדו' אז אותו רב אומר לו "הוא מקפיד עליך" או "תעשה כך הבעיה תיפתר" והדברים ממש מפליאים, לדוגמא אני מכיר אברך שהרבה שנים לא היו לו ילדים והתקשר אליו והוא אומר לו שיש מישהו מהמשפחה שמצפה ליחס ממך ואתה לא מספיק נותן לו, ובאמת אותו אברך היה מנותק באותה תקופה מהוריו....
עכשיו מה שמטריד אותי האם זה רצון ה' להקשיב לאותו אדם לשמוע לעצתו וכדו' או שזה אסור מצד תמים תהיה,,, כי מצד אחד זה לא הגדת עתידות אלא גילוי המעכבים....ויתכן אף שהוא יאמר לך '"אני רואה שאתה חלש בתפילה" וכדו' [בעצם כמו בזמן הנביאים...].
נ.ב. יש כאלו שרוצים לדעת מי הוא..... הייתי בשמחה נותן לכם את שמו אבל כיון שהכלל בפורום זה שלא מדברים על רבנים שבין החיים איני רוצה להזכיר שמות (גם לא בפרטי...).
בלת"ק
עיין בספר משלי פרק ה
(ז) וְעַתָּ֣ה בָ֭נִים שִׁמְעוּ־לִ֑י וְאַל־תָּ֝ס֗וּרוּ מֵאִמְרֵי־פִֽי: (ח) הַרְחֵ֣ק מֵעָלֶ֣יהָ דַרְכֶּ֑ךָ וְאַל־תִּ֝קְרַ֗ב אֶל־פֶּ֥תַח בֵּיתָֽהּ: (ט) פֶּן־תִּתֵּ֣ן לַאֲחֵרִ֣ים הוֹדֶ֑ךָ וּ֝שְׁנֹתֶ֗יךָ לְאַכְזָרִֽי: (י) פֶּֽן־יִשְׂבְּע֣וּ זָרִ֣ים כֹּחֶ֑ךָ וַ֝עֲצָבֶ֗יךָ בְּבֵ֣ית נָכְרִֽי: (יא) וְנָהַמְתָּ֥ בְאַחֲרִיתֶ֑ךָ בִּכְל֥וֹת בְּ֝שָׂרְךָ֗ וּשְׁאֵרֶֽךָ: (יב) וְֽאָמַרְתָּ֗ אֵ֭יךְ שָׂנֵ֣אתִי מוּסָ֑ר וְ֝תוֹכַ֗חַת נָאַ֥ץ לִבִּֽי: (יג) וְֽלֹא־שָׁ֭מַעְתִּי בְּק֣וֹל מוֹרָ֑י וְ֝לִֽמְלַמְּדַ֗י לֹא־הִטִּ֥יתִי אָזְנִֽי: (יד) כִּ֭מְעַט הָיִ֣יתִי בְכָל־רָ֑ע בְּת֖וֹךְ קָהָ֣ל וְעֵדָֽה:
וברש"י כותב כך: י}
פן ישבעו זרים כחך. נביאי הבעל הגובין ממון בשקריהם ובפחזותם: ועצביך. עצביך ויגיעך שנעצבת וטרחת בו: בבית נכרי. בבית עו''ג: {יא} ונהמת באחריתך. סוף שתנהום באחריתך: {יד} כמעט הייתי בכל רע. כפשע ביני ובין גיהנם (כלומר בשביל דבר מועט הייתי עכשיו בכל רע שלא שמעתי לקול מורי שאלו שמעתי להם לא יארע בי כך רבי יוסף קר''א): {טו} שתה מים מבורך. מבור שנתן לך הקב''ה לחלקך היא תורת משה:
אמנם בכללות הפרק מדבר על השקפות פסולות וכפרניות שצריך להנצל מהם
אבל לשון רש"י על פסוק י' הוא ממש על כל מיני אנשים כאלה ודומיהם
[בלי להתייחס ספציפית לאף בן אדם] תראו כמה הדברים אקטואליים להיום.