ונתנו ידידים כתב: לכאורה הרי זה דרך העולם שאם אנחנו הצרכנים שלך מוטל עליך להיזהר בכבודנו גם אם דעתך מנוגדת לדעתנו, ולמה שלא נוכל להשתמש בכח זה לעמוד על שלנו שלא נתבזה ברבים.
זו בדיוק השאלה, האם ההתאגדות שלנו כחברה חרדית מול הציבור הכללי, היא בס"ה כח פוליטי (מפלגה ככל המפלגות), כח חברתי ("פנתרים שחורים"?) ואולי סתם כח ציבורי ("מחאת הקוטג'"?).ונתנו ידידים כתב:אחרי כל הטיעונים השונים והמשונים שהיו פה (איש ספר, ליטוואק, הפצת ועוד) האם מישהו יכול להסביר לי התשובה לשאלתי.
אם נכון הוא שאנחנו כח קנייה גדול של חברה מסויימת ולעניינינו אנגל למה שלא יצטרכו לכבד אותנו ואת דיעותינו, ומה זה קשור לנושאי השקפה וחילונים מול חרדים וקידוש השם וחילול השם וכו, לכאורה הרי זה דרך העולם שאם אנחנו הצרכנים שלך מוטל עליך להיזהר בכבודנו גם אם דעתך מנוגדת לדעתנו, ולמה שלא נוכל להשתמש בכח זה לעמוד על שלנו שלא נתבזה ברבים.
כל חבר כנסת ואיש ציבור מחויב להתנצל על הדברים שהוא אומר כשזה באיזשהו אופן פוגע או נראה כאילו פגע במישהו אחר גם כשהוא באמת אוחז ככה, וכך הם מעשים בכל יום, והאם אנחנו גרועים מהגרועים שבאומות, אתמהה, וסך הכל אנחנו לא עושים הפגנה או מעוררים פרובוקציה אלא משתמשים בזכותנו המינימלית לקנות במקום שנרצה ולא ממי שפוגע בנו ולא מרגיש צורך להתנצל.
קו ירוק כתב:השאלה כאן היא לא הנושא של חרם. גם על בנק לאומי עשו חרם בשעתו.
השאלה היא אחרי שזה התגלגל אם מותר לקרר. כי הצבור החילוני מבין שהמדובר הוא פגיעה ברבנים שמהותה היא פגיעה בדת.
גם הגריש"א לא אהב את הפגנתו של מנחם פורוש על בג"ץ ברחוב יפו, אבל הגיע לשם כדי לא לקרר.
קו ירוק כתב:השאלה כאן היא לא הנושא של חרם. גם על בנק לאומי עשו חרם בשעתו.
השאלה היא אחרי שזה התגלגל אם מותר לקרר. כי הצבור החילוני מבין שהמדובר הוא פגיעה ברבנים שמהותה היא פגיעה בדת.
גם הגריש"א לא אהב את הפגנתו של מנחם פורוש על בג"ץ ברחוב יפו, אבל הגיע לשם כדי לא לקרר.
דרומי כתב:הרב ליטוואק היקר, שאלה אישית:
האם נסעת פעם עם נהג מונית בתוך ארצנו הקדושה?
יונת אלם כתב:דברי הגר"ח אקרמן
צופה_ומביט כתב:עוד קיבלתי באישי:יש עוד משפט קצר שהרבה חילונים מבינים אותו: "אם הצבא היה מורכב רק מחרדים היית מסכים לשלוח את הבן שלך אליו?" ...
יונת אלם כתב:לא יאומן כי יסופר. גם מי שמתבונן בנוסח השאלה שהוצגה לפני הגר"י זילברשטיין רואה את האי דיוקים, כאילו זה היה הפגנה להעבירנו על הדת ואותו ראש אנג'ל עמד ופער פיו. הרי זה מסע שמתנהל כאן נגד שלטון הימין כבר מהקמת הממשלה, ובאותו יום שהפגינו מתחת ביהמ"ד אהבת חסד הפגינו גם מול ישיבת קול תורה בבית וגן, האם מאן דהו יאמר שההפגנה היא נגד הגרמ"י שלזינגר לאוי"ט?
מי שקצת שמע או קרא על התנהלותו של אותו עומר בהיותו שר מבין שהאיש לא אקטואלי, וגם בצפיה בתמונות מאותה הפגנה עלובה רואים שהוא עומד בצד ומשחק בטלפונו, לא עמד ופער פיו ולא קרא בחרפה נגד מרן הגר"ג. ושוב, לא הפגנה בקפלן בת"א מוצדקת לחסום דרכם של תמימי דרך ברכביהם שעות ארוכות, לא בכיכר הישיבה בב"ב ולא לחסום נתיבותיהם של תושבי בית וגן, אף אחת מהן לא מוצדקת. ואגב אותו עומר הגיע לעוד כמה הפגנות מעין אלו בפ"ת ובעוד מקומות, כך שודאי שאותו יו"ר דריקטוריון (שודאי לא הגיע שם כמייצג אנג'ל) לא בא במיוחד להפגנה מול ביתו של מרן הגר"ג כפי שהוצג ע"י נערי הווטסאפ.
חבל שהציבור התורני בוחר להגרר כאילו הוא חלק ממדיניות הימין ולהפוך את המחאה השמאלנית נגד נתניהו כאילו אנחנו צד בעניין.
אם היו רוצים וסוברים שיש מקום ל'חרם' כזה, האם היה בעיה באותו יום להחתים כמה רבנים על 'חרם' כזה? הרי על כל דבר של מה בכך ועל פטומי מילי בעלמא מוציאים היום כרזות וקול קורא עם עשרות חותמים, אז על ענין מהותי כ"כ לא היו חותמים??!!
והא קמן שמי 'מתחזק' את ה'חרם' הנ"ל, אותם נערים וצייצנים שמוציאים הודעה מידי יומיים על החלשות במכירות והולכים לצלם בסופרים ובמרכולים את הערמות, כנראה שחזון אחרית הימים 'ונער קטון נוהג בם' מתממש נגד עיננו.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בדבר מוסרי כאחריות הדדית ושלא להיות פרזיט יש לו טענה חזקה, ואין לנו דרך לתרצו שיבין את זה. רק מי שנמצא בפנים יכול להבין את זה.
ישיבה מאן דהו כתב:זאת עובדה מבוררת וידועה שהם לא מבינים את התירוצים. יתכן שזה בגלל היצר הרע, או בגלל עורפם הקשה, או כי הם פשוט טועים. הכל נכון, ועדיין עובדה היא שהם לא מצליחים להבין את חוסר הצדק ואת הניצול. אתה אמנם מתעקש שהם כן מבינים ורק אומרים מן השפה ולחוץ שהם לא מבינים.
צופה_ומביט כתב:לא זה אמרתי. אמרתי לעיל שהם לא מבינים. אבל אמרתי שעצם הטיעונים הם כאלה שגם לשיטתם אמורים להבין. כי הם טיעונים לגמרי צודקים ומוסריים ותרבותיים וכו' וכו' הכל לפי אמות המידה שלהם עצמם. אז מרגע זה והלאה - טענה מוסרית אין עלינו - לא רק באמות מידה תורניות/דתיות, אלא גם באמות מידה חילוניות. יש רק התנהלות פרקטית מול ציבור אטום [ובמידה רבה דו-פרצופי], וכיצד להתנהל פרקטית זה כבר עניין אחר לגמרי.
כל דבריי היו כלפי דברי הרב איש ספר שטען שיש כאן בעיה מוסרית אמיתית מול החילונים ולכן עלינו "לדעת את מקומנו".
חד ברנש כתב:שתי הערות שלא כ"כ נוגעות לוויכוח:
1. מה המצב בשטח? האם החרם ממשיך כמו בימיו הראשונים?
2. אחרי שעברו כשבועיים ימים ועדיין הנהלת אנג'ל מקשה את עורפה ומחציפה מצחה שלא להתנצל, ואפילו לא בסגנון פושר, הוכח בדיעבד שהיה מקום לחרם.
חד ברנש כתב:שתי הערות שלא כ"כ נוגעות לוויכוח:
1. מה המצב בשטח? האם החרם ממשיך כמו בימיו הראשונים?
2. אחרי שעברו כשבועיים ימים ועדיין הנהלת אנג'ל מקשה את עורפה ומחציפה מצחה שלא להתנצל, ואפילו לא בסגנון פושר, הוכח בדיעבד שהיה מקום לחרם.
בברכה המשולשת כתב:הבנתי שאתמול הייתה תגובה של ע.ב.ל. עצמו
יוסף חיים אוהב ציון כתב:צריך לבקש מב"ל ברכה ממש.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:צריך לבקש מב"ל ברכה ממש.
דרומי כתב:למה צריך לסבך דברים פשוטים.
המטרה היתה שבפעם הבאה שמישהו שיש לו תפקיד ציבורי כלשהו (מנכ"ל אסם / קופ"ח מכבי / אגד...) בא לדבר כנגד החרדים הוא יחשוב פעמיים אם זה כ"כ כדאי לו.
מטרה זו בוודאי הושגה, גם אם אנג'ל בפועל הרוויחו כמה שקלים.
[האיש הנידון היה בכל מקרה שר בממשלה האיומה שהוקמה במרמה ובגניבת קולות ונשענה על כחם של שונאי ישראל ותומכי טרור מובהקים, כך שכל טענה שלו בנושאים הבוערים היא צביעות מוחלטת במקרה הטוב].
ישיבה מאן דהו כתב:דרומי אכן לא מכוון כלפי אלה שפוגעים בחרדים ביודעין, שאין להם תקנה, אלא הוא מכוון נגד אלה שהפגיעה בחרדים נפלט מהם בצורה לא מודעת. להם הוא מעוניין "לצרוב את התודעה" ולהפחיד אותם כדי שגם בטעות לא יעזו לומר דבר שאינו עובר את האוזן הרגישה.
אני חושב שיש להם בעיה בהתנהלות הפשוטה על חוסר ההבהרה הזו אם כך היה וההיתממות עכשיו
אני גם לא מתחבר לתגובה בחרם
הפגנות מול רבנים היו גם בשעתו מול הרב עובדיה וע"י רבנים גם כן וכו'.
אבל לכאורה עכשיו, לאחר מעשה, באם החרם הנ"ל יועיל זה דבר חשוב
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 100 אורחים