מלבב כתב:לאלה שענו כן כי רוב הרבנים מתירים, האם בדקתם כמה רבנים חקרו את הנושא ובכל זאת מתירים?
שעת הכושר כתב:אם היה אפשרות לעשות סקר מקיף, היה מענין לדעת את התוצאות.
כפי המובא, רבי שריאל רוזנברג רמ"מ לובין רמ"ש קליין מן האוסרים,
אז מה קורה בחנויות בב"ב, א"א להשיג עופות פטם?
הביצים הנמכרות כיום אינן מזן הפטם אלא מזן אחר (שלא משתמשים בו למאכל כי בשרו קשה).מקדש מלך כתב:הם מתנזרים גם מביצים, ומתערובת ביצים?
שעת הכושר כתב:אם היה אפשרות לעשות סקר מקיף, היה מענין לדעת את התוצאות.
כפי המובא, רבי שריאל רוזנברג רמ"מ לובין רמ"ש קליין מן האוסרים,
אז מה קורה בחנויות בב"ב, א"א להשיג עופות פטם?
גימפעל כתב:אתה מנסה לעשות החייאה לנושא שפג תוקפו,
מלבב כתב:לאלה שענו שאין סיבה להחמיר, אז למה הרב נסים קרליץ לא אכל ושלח מכתב לבד"ץ שצריך לתקן את הדבר ולמה הרב וואזנר כתב שצריך לסדר השגחה שלא יעשו הכלאות, ולמה העדה החרדית התחייבו לחברה מסורת העופות לשחוט רק עוף הבראקל.
חומרא בתורת חומרא בלבד שאינה מגיעה מספק בהלכה - שייכת בדברים מסויימים כגון שלא לאכול אכילת עראי מחוץ לסוכה, אבל להימנע מלאכול עוף מסויים "בתורת חומרא" שייך רק אם נוקטים שיש ספק (אלא שאף מי שנוקט שאין זה ספק כזה שדינו "ספק דאורייתא לחומרא" [בין אם מצד עצם הצדדים שלדעתו זה נוטה להיתר, ובין אם מצד שיש הוראה להיתר או מנהג להיתר] שייך שיחמיר ב"תורת חומרא" אבל עדיין ייתכן ומסתבר שהוא יצביע שזה מספק).מלבב כתב:סתם מעניין יש כ"כ הרבה דברים שהרבה שמחמירים בתורת חומרא, ובדבר הזה אף אחד לא מחמיר בתורת חומרא, זה מראה שמי שמוכן להחמיר כבר גם מוכן להודות שיש פה לפחות ספק ולא רק חומרא.
חיים שאול כתב:מלבב כתב:לאלה שענו שאין סיבה להחמיר, אז למה הרב נסים קרליץ לא אכל ושלח מכתב לבד"ץ שצריך לתקן את הדבר ולמה הרב וואזנר כתב שצריך לסדר השגחה שלא יעשו הכלאות, ולמה העדה החרדית התחייבו לחברה מסורת העופות לשחוט רק עוף הבראקל.
ולמה שניהם המשיכו לאכול?
ולמה הגרנ"ק לא הרשה לספר שהוא לא אוכל פטם? ולמה אף את אשתו האכיל פטם?
מלבב כתב:כי זה גזירה שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו אבל אם הם אמרו שחייבים לתקן את הדבר אז יש סיבה גם אם יש מקום להתיר בשעת הדחק ובדיעבד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 156 אורחים