ארזא דבי רב כתב:יישר כח על כל הקבצים
לא הבנתי יש במאמר ביתד תגובה לשיחות של רב גרשון
נוטר הכרמים כתב:ארזא דבי רב כתב:יישר כח על כל הקבצים
לא הבנתי יש במאמר ביתד תגובה לשיחות של רב גרשון
תקרא בעיון ותמצא דעה שונה בתכלית.
ארזא דבי רב כתב:נוטר הכרמים כתב:ארזא דבי רב כתב:יישר כח על כל הקבצים
לא הבנתי יש במאמר ביתד תגובה לשיחות של רב גרשון
תקרא בעיון ותמצא דעה שונה בתכלית.
אם תוכל להעמיד בצורה ברורה את ב' הצדדים ואיפוא עומדת דעתו של האור יחזקאל
פרוזבול כתב:מאמר הח"ח בהקדמת 'נדחי ישראל' שממנו מביא אחדה"ר ראיה לדבריו, לכאו' אין לו שייכות לנידון שעליו הוא דן.
הרבה פעמים הוא רק מחמת חברת מין אנושי, ובהמשך הזמן יתגלה רוע לבבם, שעושים אכזריות גדולות מאוד כאשר תצילנה אזני שומעם.
נוטר הכרמים כתב:אני מצטט מהמשך דברי הח"ח:הרבה פעמים הוא רק מחמת חברת מין אנושי, ובהמשך הזמן יתגלה רוע לבבם, שעושים אכזריות גדולות מאוד כאשר תצילנה אזני שומעם.
אם אנו רוצים להיווכח בתופעה הזאת, ובהקשר הזה, נקרא מעט בספרי ההסטוריה על ה'מידות הנאצלות' של מוסרי הנפש מייסדי המדינה ומנהיגי הצבא בשנים עברו, אשר שלחו חרב איש ברעהו, ולא חשכו עצמם מבוא בדמים, ע"ע אלטלנה, י"י דיהאן, ועוד ועוד. ולא נכנס לחטיפת ועושק ילדי תימן מחיק אמותם.
פרוזבול כתב:ועדיין אין כאן כל ראיה לנידון המהותי האם יש להעריך מעשי חסד וגבורה של אינם שותומ"צ.
נוטר הכרמים כתב:יתירה מזו, בדברי הגרי"ג לא נשנו חילוקים, ועסקו באופן כללי במסיתים הרשעים, ומכאן תשובה מוצאת גם לדברי לייפניק.
הנה בחור צעיר זה שלא היה מאמין ולא רצה לומר קדיש אחר מיטת
אביו, למרות הכל כיון שמסר את נפשו לטובת הפליטים, יש לו עולם הבא
כמו הרוגי לוד, ואף על פי שהוא עשה זאת מתוך לאומיות, אין זה כמו
לאומיות אצל גויים הנובעת רק מגאווה, אלא עשה זאת מתוך אהבת
הבריות של יהודים, וגם חילוניים שאינם שומרי תורה ומצוות, אם הם
מוסרים את נפשם על הצלת אחרים מתוך אהבת הבריות, יש להם עולם
הבא כמו הרוגי לוד שמסרו את נפשם לטובת בני העיר
אבל המסיתים בימינו יש להם בטבעם מידות טובות, וברך כלל סיבה חיצונית גורמת להם להסית, שלא נהגו בהם בימין מקרבת, אלא בימין דוחה או מחמת קנאה.
נוטר הכרמים כתב:הנה קטע 'פה ושם' - ציטוט מדויק:אבל המסיתים בימינו יש להם בטבעם מידות טובות, וברך כלל סיבה חיצונית גורמת להם להסית, שלא נהגו בהם בימין מקרבת, אלא בימין דוחה או מחמת קנאה.
נוטר הכרמים כתב:מה יש להעריך מעשי חסד וגבורה שמאחוריהם צפון רוע לב ואכזריות מצילת אזנים?! יתכן כי יש להעריך מחמת הספק, ולא ניזיל בתר רובא. אך כמובן אין הנידון ספציפי על מעשה פלוני של איש פלמוני, אלא בהתייחסות כללית למערכת החילונית.
פרוזבול כתב:נוטר הכרמים כתב:מה יש להעריך מעשי חסד וגבורה שמאחוריהם צפון רוע לב ואכזריות מצילת אזנים?! יתכן כי יש להעריך מחמת הספק, ולא ניזיל בתר רובא. אך כמובן אין הנידון ספציפי על מעשה פלוני של איש פלמוני, אלא בהתייחסות כללית למערכת החילונית.
לבל יִדְמה כביכול קבלתי דבריך, אשוב ואומר כי עדיין מחזיק אני בדבריי כבראשונה. והמעיין המשכיל ישפוט.
נוטר הכרמים כתב:א' מעשים נאצלים בתחום החברתי שנעשים ע"י אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות כלל, האם יש להעריך ולהעלות על נס?
ב' האם ישנה מצות שנאת הרשעים בזמנינו כלפי אחינו התועים? בפרט שונאינו העומדים בחזית ההסתה כנגד היהדות והישיבות הק'.
ג' ההשוואה בין חירוף הנפש של חיילי הצבא להרוגי לוד.
סימנא כתב:ב"ק לח ע"ב: אמר רבי יוחנן אין הקב"ה מקפח שכר כל בריה אפילו שכר שיחה נאה.
כהן כתב:ציטוט מהשיחה "ואפילו מי שאינו שומר תורה ומצוות יכול להיות שהוא גדול ממך כי התביעה עליך יותר גדולה"
מדהים!!!
[האם לפי"ד הר"ן בספ"ק דקידושין דיש חיוב קימה בפני בעל מעשים מחוייבים לקום בפני קצינים וכדו']
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 85 אורחים