חד ברנש כתב:שאלה אחת מציקה לי מאוד:
מדוע הגר"ח קנייבסקי לא חתם על אחת המודעות בדבר גזירת ביטול הקומה הכשרה?
ומדוע גם הגרי"ג אדלשטיין לא חתם?
הרי אני רואה מדי יום ביומו את חתימותיהם על דברים קלי ערך, ביחס. אבל כאן?! אתמהה!
מלכיאל גרינוולד כתב:עזריאל ברגר כתב:להזכירכם:
היה פעם מסלול "כשר" עם סמס ללא אינטרנט וכדו', התחיל בשנת תשס"ב/תשס"ג ונמשך עד תשס"ה כמדומני.
עד שהחליטו "הרבנים" לאסור את הסמס.
כמדומה שהמציאות מעט שונה.
בתשס"ב/תשס"ג הופיעה לראשונה האפשרות של שימוש במכשיר הסלולרי לדוא"ל ואינטרנט מוגבל מאוד (באיכות ציפייה גרועה), ועדיין לא היה נפוץ. ועדת ה"רבנים" לענייני תקשורת קמה בתשס"ד. ההתקשרות עם חברת מירס, שבמשך תקופה היתה לה בלעדיות למכשירים כשרים, היתה באמצע תשס"ה. קודם לכן היתה אפשרות של טלפונים כשרים מחברת פלאפון, חסומים למסרונים ודוא"ל, אך לא באופן מפוקח...
חד ברנש כתב:שאלה אחת מציקה לי מאוד:
מדוע הגר"ח קנייבסקי לא חתם על אחת המודעות בדבר גזירת ביטול הקומה הכשרה?
הרי אני רואה מדי יום ביומו את חתימותיהם על דברים קלי ערך, ביחס. אבל כאן?! אתמהה!
מחולת המחנים כתב:חד ברנש כתב:שאלה אחת מציקה לי מאוד:
מדוע הגר"ח קנייבסקי לא חתם על אחת המודעות בדבר גזירת ביטול הקומה הכשרה?
הרי אני רואה מדי יום ביומו את חתימותיהם על דברים קלי ערך, ביחס. אבל כאן?! אתמהה!
הא לך
מחולת המחנים כתב:חד ברנש כתב:שאלה אחת מציקה לי מאוד:
מדוע הגר"ח קנייבסקי לא חתם על אחת המודעות בדבר גזירת ביטול הקומה הכשרה?
הרי אני רואה מדי יום ביומו את חתימותיהם על דברים קלי ערך, ביחס. אבל כאן?! אתמהה!
הא לך
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אברך צריך אישור מרב מתי מותר לו לקנות מכשיר ומתי לא?! איפוא אנחנו מתגוררים?! מי שמע כזאת? איפוא למדו דבר כזה, ששומרים על אברכים כילדים קטנים?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:גילוי בתורה שלא כהלכה בפסילת עדים עם סמארטפון
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מי שומר על השומרים עצמם? אולי יהיה 'פג תוקף' לכל עסקן בעניינים אלו, ובסופו של התקופה יצטרך לעמוד מול האברכים לראות אם אכן מתאים הוא לעבודתו?
צופה_ומביט כתב:ופוק חזי שבשום חתונה לא בודקים את העדים אם יש או אין להם סמארטפון, ושום רב / אדמו"ר עורך חופות [למעט אולי איזה קיצוניים שאיני מכיר] לא בודק את זה.
לא חוששים לפסלות העדים?
וכי כולם בעטו בפסק מפורש של גדולי הפוסקים הנ"ל?
לא. אלא שכולם יודעים וכו'.
חד ברנש כתב:כמובן שר' חיים עצמו לא כתב את הנ"ל. מצבו הבריאותי לא מאפשר לו אפילו לחתום את שמו.
אבל לא בחינם אמרו חז"ל "ברא כרעא דאבוה". ודי למבין.
צופה_ומביט כתב:א. מי מדבר על "פרוץ"? כמדומני שאסרו סמארטפון באופן גורף.
ב. ובעיקר: אתה רציני? לא רוצה להיכנס כאן לפרטים ספציפיים של מקומות וחוגים, אבל זו אמירה מאד נאיבית. [האם כשרות העדים בכל המקומות נערכת על פי חזקה או רוב?]
והאם בחוגי מחזיקי הסמארטפונים הפרוצים [ששם חזקה ורוב להיפוך] לא נערכות חתונות?
אדיר במרום כתב:חד ברנש כתב:כמובן שר' חיים עצמו לא כתב את הנ"ל. מצבו הבריאותי לא מאפשר לו אפילו לחתום את שמו.
אבל לא בחינם אמרו חז"ל "ברא כרעא דאבוה". ודי למבין.
נא לא להגזים בהקשר למצבו הבריאותי, ראיתי בעיניי ויודע אני מהשבועות האחרונים ממש שמרן הגר"ח חותם את שמו בעצמו. נכון שמכתבים ארוכים כבר לא כותב בעצמו (כמעט) זה כמה שנים, אך תמיד עובר על המכתבים, וגם חותם עליהם בעצמו (בד"כ ניתן גם להבחין זאת, שהחתימה קטנה ורועדת יותר).
מכון חכמי ליטא כתב:צופה_ומביט כתב:א. מי מדבר על "פרוץ"? כמדומני שאסרו סמארטפון באופן גורף.
ב. ובעיקר: אתה רציני? לא רוצה להיכנס כאן לפרטים ספציפיים של מקומות וחוגים, אבל זו אמירה מאד נאיבית. [האם כשרות העדים בכל המקומות נערכת על פי חזקה או רוב?]
והאם בחוגי מחזיקי הסמארטפונים הפרוצים [ששם חזקה ורוב להיפוך] לא נערכות חתונות?
לא אסרו באופן גורף כי אין בין סמרטפון למחשב אם יש לזה פילטר אין בעיה. (יש שאסרו להוציא סמרטפון, גם כשיש פילטר, במקומות ציבוריים)
אתה מערב הכל. אלו שפוסלים לעדות אינם מסדרים קידושין בחוגי מחזיקי הסמארטפונים הפרוצים.
ואני שואל שוב האם אתה ראית פעם עד קידושין שהיה חשוד בעיניך כמחזיק סמרטפון פרוץ?
חד ברנש כתב:אדיר במרום כתב:חד ברנש כתב:כמובן שר' חיים עצמו לא כתב את הנ"ל. מצבו הבריאותי לא מאפשר לו אפילו לחתום את שמו.
אבל לא בחינם אמרו חז"ל "ברא כרעא דאבוה". ודי למבין.
נא לא להגזים בהקשר למצבו הבריאותי, ראיתי בעיניי ויודע אני מהשבועות האחרונים ממש שמרן הגר"ח חותם את שמו בעצמו. נכון שמכתבים ארוכים כבר לא כותב בעצמו (כמעט) זה כמה שנים, אך תמיד עובר על המכתבים, וגם חותם עליהם בעצמו (בד"כ ניתן גם להבחין זאת, שהחתימה קטנה ורועדת יותר).
אם אתה רוצה להאמין שזו המציאות מי אני שאפריע לך?
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מה שמדובבים כאן הוא שהאברך לא יבחר בעצמו מה טוב בשבילו, אלא שאחרים יבחרו עבורו, ויש לזה השלכות עבור חייו. היוצא מזה בפועל הוא כפייה, לא בחירה.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אתה הבאת שמות ועכשיו נשתנה ההלכה?! ההלכה היא פשוטה שמי שיש לו סמארטפון, אף בלתי מסונן, איננו פסול לעדות, כמובן לכל מי שלמד את ההלכות. כמו מי שיש לו אוכל בתוך ביתו אינו פסול לעדות מחמת האפשרות לאוכלם ביוהכ"פ.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יש הרבה אימרות מהרב שמואל וואזנר שברור שלא היה דעתו כן להלכה, וכמו נהיגה לנשים שיש כמה עדיות שאמר לאנשים שאין בעיא, למרות מה שהדפיס בתשובותיו. נצטרך לומר שלא היה דרכו בדקדוק הלשון, וכאשר אמר 'פסול לעדות' פירושו שהדבר רצוי מאד ולא יותר. וכדוגמת 'יהרג ואל יעבור' וכדו'.
מ"מ ההלכה אינה כן, והפוסל עד כזה אינו אלא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה ומלבין פני חבירו ברבים.
צופה_ומביט כתב:גדולי הדור שפסלו לעדות לא סידרו קידושין לאף אחד, או לא לרובא דעלמא.
אני מדבר על יחס הרבנים בשטח לפסקם הנ"ל של גדולי הדור. לא חוששים לביטול קידושין?
על שאלתך מהמציאות עניתי כבר לעיל.
חד ברנש כתב:כמובן שר' חיים עצמו לא כתב את הנ"ל. מצבו הבריאותי לא מאפשר לו אפילו לחתום את שמו.
אבל לא בחינם אמרו חז"ל "ברא כרעא דאבוה". ודי למבין.
חד ברנש כתב:אני שמעתי עדויות אחרות, מכלי ראשון, על מצבו בחודשים האחרונים.
כבר חתימותיו מסוף שנת תשפ"א היו שונות מאוד מהרגיל וניכר עליהן שהן נכתבו במאמץ גדול, והן לא היו רהוטות כמו זו המופיעה במודעה דלעיל.
אין לי זמן לחטט ברשת ולהעלות את חתימותיו מקמפיינים של קופת העיר וכדומה מתחילת השנה (תשפ"ב). אבל מי שיעשה זאת יראה לבד.
אבל איני מסתמך על 'מחקר השוואתי' זה אלא על עדויות מכלי ראשון וכנ"ל.
ש. ספראי כתב:מחאה על כל אלו שמנסים לקרר את אמבטיית ה'קומה הכשרה' והמלחמה באי סינונים.
ברור לי שרובם המוחלט של כותבי הפורום לא יקחו עד לחתונת ילדיהם שיש לו סמארטפון ללא הגנה. וכך חייבים לנהוג.
הטענות שר' חיים לא חותם ושהכל הבנים/הנכדים וכו' החלו מרגע שר' חיים פעל נמרצות במחלוקת מסוימת ומאז היא קלא דלא פסיק, קולם של אותם בעלי צד במחלוקת.
אכן, הגרח"ק אינו חש בטוב ממרומי גילו, אך אני אישית מכניס אליו אברכים כמעט בכל ערב ומבקש שיספרו לי מה היה.
הם מדווחים שהוא חלש, עונה במילים ספורות, אך תמיד עונה ומשיב כהלכה.
תמיד קורא את הפתק שהאברך שמגיע מביא לו (אני ממליץ לשואלים להגישש פתק מסודר ותמציתי).
אציין שבשבוע האחרון לא הכניסו, אך בשבוע שעבר ואחורה- תמיד הכנסתי כמה שואלים בכל שבוע.
-----
ישנם טענות כבדות משקל הראויות להתברר וגם להפיק לקחים חשובים בנוגע לתיפקוד העסקנים בענין, ויפה שעה אחת קודם.
יש לדון ולדוש ולהתפלמס וגם להכריע, בדרגים גבוהים, מה לסנן ומה לא, מה נחוץ ומה סתם דורסני ולא ענייני,
אך הנושא העקרוני עצמו, של המשך סינון קפדני בסלולרי ומחשב, הוא ציפור הנפש שלנו.
לא נשפוך את התינוק, רק בגלל שהמים עכורים.
בודאי שפורום של אנשי תורה ויראה אמורים לחזק את הנושא ולא לקררו.
צופה_ומביט כתב:מישהו יכול לפשט/להסביר לי על מה בדיוק נטושה כעת המערכה?
מה בדיוק השר רוצה,
והאם/איך זה יגרום לכך ש"לא יהיו לנו סינונים",
ומה בדיוק לא יסונן?
אני מבקש דברים מדויקים, ופשוטים, ובהירים.
לרב ספראי,
כבר כתבתי מה היחס שלי לשחיתות בשם הדת, ושזה / ומדוע זה חמור בעיניי יותר מכל.
הנשק הכי גדול של המושחתים מהסוג הזה - הוא צורת החשיבה שהצגת ב2 הודעותיך האחרונות.
יאיר1 כתב:אני סתם אדם פשוט, שמשתדל להתנהג בצורה שמתאימה לזכות בתואר הנכסף 'עבד השם'.
אינני ראש קהילה או נושא תפקיד ציבורי.
מהמקום הזה אני רוצה לשתף אותך.
חשבתי, אילו בכל התקשרות בטלפון, הייתי צריך לפתוח את השיחה בלומר: 'אבא שלי כלב', מן הסתם לא הייתי מתקשר לאיש.
לא בגלל שאין לי צורך בטלפון.
פשוט לא אניח שישפילו אותי בכוונה תחילה. ואני עוד 'אגיש את הלחי השניה'?!
אינני יודע כיצד הייתי מסתדר, אבל ברור לי שהייתי זורק את הטלפון מכל המדרגות.
ועכשיו אבי שבשמים, מעמיד אותי במבחן אהבה, אינני יודע אם אעמוד בו.
אבל לפחות ליום אחד אני יכול.
אז ביום שלישי, בגב זקוף, אנתק את הטלפון.
אולי למחרת כבר אאלץ לחבר אותו.
מושפל ומבוזה....
אבל לפחות אגלה שאני רוצה לאהוב.
את כל חיי הקדשתי לאהבה הזו.
ועתה, אחד המבחנים המורכבים אך פשוטים!
האעמוד בו, או חלילה...?!
חיי ימשכו בצל הארוע הזה.
בס"ד עוד אמשיך לעמול בתורה.
זה יהיה בצל מבחן האהבה הזה.
בצל ההצלחה או חלילה הכ....
התורה היא אותה תורה,
אבל
האהבה...
הכבוד...
איש קטן מעיר קטנה.
יאיר פ.
בכלל לא משנה לי מה כוונת השר או הוועדה, הוא יתברך יצר לי אישית את המבחן הזה
יהודי רגיל כתב:צופה_ומביט כתב:מישהו יכול לפשט/להסביר לי על מה בדיוק נטושה כעת המערכה?
מה בדיוק השר רוצה,
והאם/איך זה יגרום לכך ש"לא יהיו לנו סינונים",
ומה בדיוק לא יסונן?
אני מבקש דברים מדויקים, ופשוטים, ובהירים.
לרב ספראי,
כבר כתבתי מה היחס שלי לשחיתות בשם הדת, ושזה / ומדוע זה חמור בעיניי יותר מכל.
הנשק הכי גדול של המושחתים מהסוג הזה - הוא צורת החשיבה שהצגת ב2 הודעותיך האחרונות.
כפי מה שפורסם [אולי זה לא נכון]
יהיו גם יהיו סינונים
אלא שלא תהיה "כפיה" לסינונים,
דהיינו לא יוכלו לדעת עם יש לך מסונן או לא, כי תוכל לנייד את המספר הכשר לטלפון לא כשר
ובאמת לא הבנתי על מה כל הרעש הגדול
בפרט שתמיד אפשר לסנן במכשיר עצמו - שיהיה מעוקר מאינטרנט
ואם החשש מקוי טלפון פסולים, אינני יודע אם עדיין קיים משהו כזה חמור כיום מלבד שמיעת רדיו וטלויזיה - שלצערינו קיים גם בטלפונים הכשרים ע"י מספרים אישיים וכדו'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 72 אורחים