צמא לדעת כתב:
אה, אז אלו הבלים או שזה דווקא נכון מאוד?
הגישה שבה אותו "דפח"ח" הציג את הדברים, היא דמגוגיה, אופיינית לכל מיני פשרנים ורפורמים וקונציונרים למיניהם, ואינה מתייחסת לגופן של דברים. לכן היא הבלים.
אין זה גורע או מונע מכך שתוך התייחסות לגופן של דברים, אחר חקירה ובדיקה תימצא כי באמת האיסור על SMS בתשפ"ב - מיותר.
צמא לדעת כתב:
וכן בשאר דבריך אתה רק מחזק את דברי החכמה, שכנראה לא ירדת לעומקן. ואשתדל להסביר בפרוטרוט, עוד פעם אחת.
אולי לעומק דברי החכמה לא ירדתי, אבל לקונץ שבשורשם סבורני שירדתי גם ירדתי.
(הייתי מביא עוד דוגמאות להתייחסות שכזו לתקנות גדולי ישראל במרוצת הדורות, אולם כיון שזה נוגע בנושאים חריפים בפורום, אשים מחסום למקלדתי)
כמו כן, בהסברך "עוד פעם אחת" פשוט אמרת את הדברים בלי להתחכם, ואין הכי נמי, בכך יש לדון לכאן ולכאן, אבל זה לא אומר שחכמי הדור מקובעים ומרובעים חלילה.
צמא לדעת כתב:
הנקודה פשוטה בתכלית: היש איזשהו סיבה אמיתית, לפי המציאות שבימינו, לאסור SMS יותר משיחות קוליות?
לא ולא, שיחות קוליות חמורים בעצמם טפי מכמה סיבות, ולא יכחיש זה אלא המכחיש האמת.
בשלמא היית אומר כי שיחות וSMS שוים הם, ניחא. אבל למה שיחות קוליות
חמורות טפימכמה סיבות?!?
צמא לדעת כתב:
(ובאמת, אי איישר חילי, הייתי ממציא לידי בני עליה ואברכים הרוצים בכך טלפונים עם SMS בלבד ללא שיחות קוליות, ואין ספק שהיה בזה תוספת קדושה ומעלה יתירה ע"ג טלפונים 'כשרים' עם שיחות קוליות בלי SMS).
יישר כח, לך בכוחך זה והושעת,
צמא לדעת כתב:
והואיל וכן, תסתער על העסקנים קושיא חמורה: מדוע אין אוסרים עכשיו, לפי המציאות שבימינו להשתמש בטלפון לשיחות קוליות? האיך נותנים 'הכשר' לדבר שהוא חמור עוד יותר מSMS, ה' ישמרנו ויצילנו מכל רע?
הקושיא לא מתחילה (מהכיוון הזה), כי לא פירטת אפילו סיבה אחד מה"כמה סיבות" ה"חמורים טפי" של שיחות קוליות.
תפרט, ואז יהיה על מה לדון, בלי זה - זה עורבא פרח.
(וכאן נכנסים דבריי לעיל, בשם המשפיעים והמשגיחים, שאפילו טלפון "כשר" זה ביטול תורה עצום וכו', והרי לך סיבה חמורה אחת, ימשיך כת"ר)
צמא לדעת כתב:
והתשובה פשוטה ביותר: כל מבין עם תלמיד יודע גם במעט עיון (בהיות שכבר הורגלנו בדבר משנים קדמוניות), שהמצאה זו, שיחות קוליות מרחוק, יש בה תועלת מרובה, והטלפון כלי מועיל המחזיק ברכה מאשר חנן השי"ת בטובו דעה בבו"ד להמציא, ואין מקום לאסור דבר שכזה שאפשר להשתמש בו - כברוב הדברים בעולם - לטוב ולרע, ושוטים שמקלקלים בו עתידין ליתן הדין.
עם האמירה
הזאת יש לי בעיה.
(עם זאת, ויש מקום בראש, לחבר לכך את דברי הרב 'עקביה' מלעיל, שההנהגה הציבורית (ובפרט העסקונה) מתייחסת אלינו כאילו אנחנו ילדים בחיידר, אולם כיון שיצא מפי מלכי רבנן, אנו אין לנו אלא דברי בן עמרם)
צמא לדעת כתב:
ותשובה זו פשוטה עוד יותר ונכונה בהרבה לענין SMS, שאין מקום לאוסרן כליל, בקל וחומר משיחות קוליות.
לכתוב את התיבות 'קל וחומר' לא יוצר קל וחומר יש מאין, לכל היותר, כאמור, יש כאן השוואה של הדברים, לדבריך (ולענ"ד, כאמור בהודעה הקודמת, זה מספיק ויותר ממספיק לתת טעם מדוע צריך לאפשר SMSים). ייתכן ויש מקום לומר שזה שזה קל וחומר, אך גדולי ישראל אז לא ראו איתי ואיתך עין בעין, וצע"ג....
צמא לדעת כתב:
ואם כן, למה באמת עלה על הדעת לאסור SMS, במציאות שבימינו, יותר משיחות קוליות, במציאות שבימינו?
את "שורת המחץ" אשאיר לך. בברכה.
להלן "שורת המחץ": בשנת תשס"ה
אכן היתה סיבה טובה לכאורה לאסור מסרונים, וכמפורט לעיל. כיום אין באמת סיבה קריטית לכאו', אא"כ מעמיסים שאפשר לכתוב במסרונים מה שאי אפשר לדבר וכו' (וקושיא ממאן דמדבר בטלפון בבית האפל וכו'). וא"ת למה היום, טו"ב שנה אחרי, לא מתירי'ם אסורי'ם, התשובה - 'מכח האינרציה', וכי ככה אפעס נוח לעסקונה, או משהו כזה.
את הדיבורים של החבר שלך על "אם היו SMSים לפני 150 שנה" צריך לאפסן בצד, ואולי לנסות למכור אותם למתפלספים במגזין "צריך עיון", או שמא להניח אותם לצד שלל פלפולי הדופי של ירון ידען וכל קדושים עמו, שבעבר אסרו להדליק אש בשבת כי זה היה "מלאכה קשה" עם אבני צור וכו', אותה רמה של לוגיקה, והקטנת קומת חכמי ישראל "בגובה העינים".