מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
תוכן
הודעות: 6443
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי תוכן » ב' ינואר 03, 2022 7:24 pm

גימפעל כתב:האם יש לך ניסיון בטיפול ותמיכה בנפגעים ?
בינתיים כל המומחים (כהגדרת הגרי"ג) טוענים אחרת ממך.


יש לי ניסיון.

מה טוענים המומחים אחרת ממני?

תוכן
הודעות: 6443
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי תוכן » ב' ינואר 03, 2022 7:25 pm

גימפעל כתב:
תוכן כתב:אני לא יודע מה קרה בבית דין שם. אם הבנתי נכון, לא שמעו מפי הנפגעים עצמם אלא עד מפי עד. במקרים כאלו הגוזמאות וההמצאות אין להם סוף. לא יודע מה שמעו בב"ד של רנ"ק, על פגיעה? על חטא? יש מישהו שיש לו מעשה בית דין מסודר? די לי בזה, שהבן אדם פסול מכל וכל, שחטא והחטיא ושאיבד עצמו לדעת. יותר מזה איני יודע, וגם לא צריך לדעת.

אני רוצה להיות ברור, אין אני מגין כי הוא זה על הבן אדם, אבל טוען רק שיש מעטים מאד שיודעים, וכל השאר זה השערות מבוססות יותר ומבוססות פחות, ולבסס את כל השיח בנושא על השערות, אין טעם.

גם ידיעות אלו אתה כותב משמיעה או קריאה בתקשורת, אז למה אתה מאמין לשמועות אלו יותר משמועות אחרות ?


לא מאמין לשום שמועה. הכל אצלי בגדר שקר מתחילתו ועד סופו. למיחש מיבעי בודאי, כל השאר אני נשאר עם המחשבות שלי ומה שאני שופך את לבי אל אלו שמוכנים לשמוע בשיחות פרטיות.

בברכה המשולשת
הודעות: 14489
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' ינואר 03, 2022 7:26 pm

דרומי כתב:כל המתאכזר על רחמנים - סופו שירחם על אכזרים...

והוא רחום יכפר.

(הוצאת הדברים לתקשורת העויינת את הציבור החרדי כולו, היא בוודאי צעד לא בריא, אבל השאלה מה האלטרנטיבה).


האלטרנטיבה היא לתת שיניים לבית הדין המקומי לטפל בזה.
התקשורת היא לעולם לא אופציה ראויה.

דרומי
הודעות: 9402
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי דרומי » ב' ינואר 03, 2022 7:28 pm

נו, מי בדיוק בית הדין העירוני של בני ברק שמוסכם על כולם ויש בידו באמת כח לפעול משהו?

בברכה המשולשת
הודעות: 14489
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' ינואר 03, 2022 7:32 pm

דרומי כתב:נו, מי בדיוק בית הדין העירוני של בני ברק שמוסכם על כולם ויש בידו באמת כח לפעול משהו?


כמדומני שהשאלה הייתה מה צריך לעשות, להבא, וזה מה שצריך להיות.
ולמיטב ידיעתי, מקובל להלכה כהמנח"י שכל קהילה נחשבת עיר לעניין זה (כך, שלצורך הדיון, בכעין נדו"ד מדובר על בית הדין של הגרנ"ק זצ"ל)
כמובן, צריך שהציבור יגבה את בית הדין, אחרת שום דבר לא יצליח.

הקישון33
הודעות: 207
הצטרף: א' ינואר 24, 2021 7:07 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי הקישון33 » ב' ינואר 03, 2022 7:34 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
הקישון33 כתב:
תוכן כתב:אתה טענת שבציבור שלנו לא שומעים על מתעללים שמבקשים סליחה, ועל זה עניתי שהם מבקשים סליחה בשקט. על המניפולציות של ח"ו בהתאבדות שלו אני בז וחושב שהוא ירד לשפלות מאין כמוה.

עד כמה שידוע לא היה שני עדים שראו אותו מתאבד והמכתב בקלות אפשר לזייף אני מתפלא עליך שאתה חושד אדם שהוא בחזקת כשרות ברציחה הגרוע מהכול.

כעת לא פורים.

נכתב בציניות כמובן.

צופה_ומביט
הודעות: 5813
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' ינואר 03, 2022 7:39 pm

דעת ותבונה כתב:יצא לי להכיר את ח"ו באופן אישי לפני כמה שנים, ואני בהחלט מבין מהיכן מגיע הזעזוע: האיש נתן תחושה כלפי כל מי שבא איתו בדברים, כי הוא מבדיל לחלוטין בין אורח חייו האישיים, לבין ההשקפה שלו על האופי הרצוי של הציבור החרדי. כלומר: אני, חיים ולדר, יש לי אייפון ארבע אמות על ארבע אמות, ואני מסובב כל כולי בבוץ החרדש"י - אבל אני יכול לומר לבחור בישיבה פלונית שמתחיל להידרדר, מבלי למצמץ, "דע לך יקירי, האייפון זה כל באיה לא ישובון". אני, ולדר, יכול לכתוב מאמרים נוטפי צוף על החובה לשמור על המסגרות הישנות של הציבור החרדי, ומצד שני להיות ידיד נפש של כל סוכני השינוי ומקעקעי הציבור החרדי למיניהם. וכך תפסו אותו הרבה אנשים: אדם שהשקפותיו נכוחות, איש חכם והגון, שאורח חייו האישיים לא שינו את השקפת עולמו. אדם הגון שכזה, בהכרח שלא יתכן שאורחות חייו האישיים היו מושחתים לגמרי. ומכאן הזעזוע של הרבה אנשים.

???????
ושמא [בלשון המעטה] יש לומר איפכא:
אדם שהשקפת עולמו לא שינתה את אורחות חייו האישיים.
ובמילים אחרות:
נתק מוחלט [במודע ובקביעות] בין מה שהוא אומר/מטיף לאיך שהוא חי.
[יש אינסוף מימרות על איש כזה, והראשונה שעולה לי בראש: "לומד שלא על מנת לעשות" שעליו אמרה הגמרא כמה פעמים שמוטב לו שלא נברא ותורתו היא סם המוות וייענש עליה גופא].
וממילא אין שום זעזוע.

תוכן
הודעות: 6443
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי תוכן » ב' ינואר 03, 2022 7:47 pm

המשורר כתב:אחר בקשת סליחה מאת הכותב הנכבד
לפי מה שהתפרסם ורגלים לדבר שכן היה, הרי כבר שנים ארוכות היה ידוע בבתי דינים כל מיני סיפורים ותלונות, ולא נעשה דבר.
א''כ כנראה שאין לנו מלחים אלמונים שמטפלים.
זה לא חכמה לטפל ביענקל משה המופרע וההומלס שפוגע באחרים אותו קל להוריד מהכביש. החכמה כשמגיע לרבי העוצמה והקשרים. ובזה כשל נכשלנו. ולוליא הפרסום וחוסר הצנעה שבמקרה זה מי יודע כמה עוד היו נפגעים.
המשל האמיתי בזה נאמר ע''י מאן דהוא שזה כאדם שמהלך ברחובות וסכין בידו וממש הורג ילדים. ואם מאן דהוא יודע ודאי חייב לזעוק בקול ובפרסום כדי למנוע ההריגות. וזה מה שקרה.
לצערינו ולבשתינו זעקה זו היתה צריכה להישמע ע''י שופרות רחוקים מאד מבית המדרש. וע''ז הרעש והמשבר.


על כל ח"ו יש עוד שלשים שטיפלו בהם בשיטה השקטה. אולי הטיפול עזר אולי לא. אז נכון שהגישה לפעמים נכשלת, ויש צד שצריך להוציא את הדברים לרבים. וגם זה ספק, כי דומה שהפגיעה שספגה הציבור החרדי בהוצאת הדברים החוצה, הוא מכמה בחינות עוד יותר גדול ממה שפגע ח"ו בעצמו.

תוכן
הודעות: 6443
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי תוכן » ב' ינואר 03, 2022 7:48 pm

456456 כתב:על הכנסת הפסיכולוגיה ומודעות לרגשות, חיים ולדר יבורך טובא ויקבל את שכרו


לדעת רבים, הכנסת הפסיכולוגיה ומודעות לרגשות כביכול שהכניס ח"ו, הוא חלק מההרס שלו.

אש משמים
הודעות: 2495
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי אש משמים » ב' ינואר 03, 2022 7:51 pm

תוכן כתב:
אש משמים כתב:
תוכן כתב:ואני רוצה לומר עוד משהו ברשות הרבנים החשובים. יש לי ספר שנקרא Has a Child Been Molested, שנכתב על ידי עורך דין ופסיכולוג בשנות השבעים כשהתחיל השיגעון של ההאשמות שוא על התעללות בילדים. בהקדמת הספר כותבים המחברים, שקשה מאד לצאת עם ספר כזה, כי בטבע של אנשים (בריאים) הוא להגן ולעזור לילדים, ועל כן ממהרים מאד לעמוד לצידם, וכשמישהו אומר, רגע רגע, אולי הילד לא נפגע, אנשים יוצאים נגדו בחמת זעם, היתכן לא להיות לצד הילד?!

אותו דבר נכון גם לגבי הציבור שלנו. בהשפעת הרחוב התקבל אצל חלק מהציבור החרדי, שברגע שאשה אומרת שהיא נתקפה, יש להאמין לה, ולא רק להאמין לה, אלא לומר לה שהיא ממש מסכנה. ואשר על כן, ברור לי שאנשים יתקפו את ההודעה הזו, ועל דעת כן ודוקא משום כך, ראוי להעיר כאן שלשה דברים:

1. כשאשה אומרת משהו והשני מכחיש, יש שלחן ערוך..........

ודי בזה לעת עתה.

א. ישנה הקלטה מזעזעת של ה"רב הנרדף". ישנם שני גיטין שנעשו בגלל מעשיו ושמו מופיע בהם בפירוש לאורך הפרוטוקול. כמות העדויות והסיפורים מוגזמת ובאה בשטף ע"י אנשים שונים ללא שום קשר. חלק מן העדויות נבדקו בפוליגרף ונמצאו נכונים. ויש עוד.
אני לא צריך יותר מזה כדי להבין מי האיש.

ב. הפיכת העוזרים והמטפלים במקרים המזעזעים האלו למעצימי הבעיה ויוצריה מזעזת אותי מאוד ולפלא עליך.

ג. אף אחד לא טוען שהילדים מסכנים יותר מהפוגע (אדרבה, הפוגע איבד עצמו משני העולמות בעצם הפגיעה ואילו הנפגע מזכך את נפשו לעולם הבא) אבל הפיכת היוצרות ויצירת הפגועים כרודפים זה עיוות השכל הדין והיושר.

איך הגענו למצב שצריך להסביר לאנשים נורמטיביים, שהפוגע רע והנפגעים מסכנים??


א. אחרי המחילה רבה, זה ששמעת הקלטה ערוכה, וזה ששמעת על שני פסקי דין, לא מספיקים לדעת מי האיש. ואני לא רוצה להגן עליו, אין לי שום אינטרס כזה. רק שאני אומר, שלא ככה מחליטים דברים. אבל נניח שהבנת מי האיש, אז מה? אתה אמור לערוף את ראשו? כל אחד יעשה בו מה שהוא רוצה?

ב. אני בפירוש חושב שחלק ניכר מהעוזרים והמטפלים מעצימים את הבעיה.

ג. חלילה לי מלטעון שהפגועים רודפים, ובודאי שהפוגע הוא רע מאד, רק שהחינגה הזאת של האשמות וקורבנות, לא מועיל לאף אחד. אלו שאמורים לטפל בזה, שיבררו ויטפלו בזה, וכל השאר שלא יודעים יותר מדי אמורים לשתוק ולהצטער מאד מאד.

זה שמספר רבנים מכובד שמע עדויות וזימן שוב ושוב את החשוד והוא לא בא אפי' פעם אחת. זה שהחשוד לא טרח במשך חודש וחצי להוציא מיד תביעת דיבה חמורה שיכל להרויח ממנה עשרות מיליונים. בנוסף על בדיקות הפוליגרף וכו' מספיק כדי שהנ"ל לא יקבל בעיתון הספדים ותארים מוגזמים כ"כ למעמדו. אין שום חינגא, הציבור רוצה שאדם כזה לא יקבל לגיטמציה. זה הכל.
אגב, הוא ערף לעצמו את הראש. ניסו בכל הכח לסיים את הפרשה בשקט והוא לא שיתף פעולה.
אני מאמין שאם הכל היה מוסתר עד עכשיו ואתה היית שולח את בתך אליו והיא היתה 'מטופלת' אצלו היה בך כעס גדול מאוד על זה שלא הזהירו את הציבור. אנחנו כולנו נאכל את תוצאות מעשהו הקשה כנראה עוד תקופה ארוכה מאוד כי למדנו בסוגיא זו שאסור להתלונן או לעמוד על שלך חובתך להאנס ע"י אנשים חזקים מקושרים ועשירים ממך בכל תחום ואם תוציא מילה תהיה אתה הרשע בעל עבירה לה"ר רכילות הוצאת שם רע ואילו האנס יהיה הרב שליט"א או זצ"ל הנרדף ע"י עורפי ראשים.
בושה וכלימה. מה נאמר ומה נדבר.

תוכן
הודעות: 6443
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי תוכן » ב' ינואר 03, 2022 8:07 pm

אש משמים כתב:זה שמספר רבנים מכובד שמע עדויות וזימן שוב ושוב את החשוד והוא לא בא אפי' פעם אחת. זה שהחשוד לא טרח במשך חודש וחצי להוציא מיד תביעת דיבה חמורה שיכל להרויח ממנה עשרות מיליונים. בנוסף על בדיקות הפוליגרף וכו' מספיק כדי שהנ"ל לא יקבל בעיתון הספדים ותארים מוגזמים כ"כ למעמדו. אין שום חינגא, הציבור רוצה שאדם כזה לא יקבל לגיטמציה. זה הכל.

בחייו לא קיבל לגיטמציה מאף אחד. במותו קיבל לגיטמציה בהתאם לשיטה החרדית שהחליטו עליו מנהיגי הדור, שעבירות כאלו מסתירים.

אש משמים כתב:אגב, הוא ערף לעצמו את הראש. ניסו בכל הכח לסיים את הפרשה בשקט והוא לא שיתף פעולה.

נכון, ואיך זה רלוונטי?

אש משמים כתב:אני מאמין שאם הכל היה מוסתר עד עכשיו ואתה היית שולח את בתך אליו והיא היתה 'מטופלת' אצלו היה בך כעס גדול מאוד על זה שלא הזהירו את הציבור. אנחנו כולנו נאכל את תוצאות מעשהו הקשה כנראה עוד תקופה ארוכה מאוד כי למדנו בסוגיא זו שאסור להתלונן או לעמוד על שלך חובתך להאנס ע"י אנשים חזקים מקושרים ועשירים ממך בכל תחום ואם תוציא מילה תהיה אתה הרשע בעל עבירה לה"ר רכילות הוצאת שם רע ואילו האנס יהיה הרב שליט"א או זצ"ל הנרדף ע"י עורפי ראשים.
בושה וכלימה. מה נאמר ומה נדבר.

סליחה, אף אחד לא חושב כך. זה דיבור חרדקי שאין לזה קשר עם המציאות. אין אף חרדי שחושב שאסור להתלונן וכיוצא. אין אף חרדי שחושב שח"ו היה צדיק ברמה זו או אחרת. השאלה היא אך ורק, האם יש להוציא את הדברים לרשות הרבים אם לאו. השאלה היא בעצם, אדם פושע ושפל, האם יש לפרסם את מעשיו ברבים ולערוף את ראשו ברבים לקול תרועת ההמון הצוהל? זאת השאלה. לדברי החרדקים, התשובה היא שמצוה גדולה בדבר, כי כך אתה מציל אחרים. לדברי הרבנים, אסור לעשות כן, כי אתה הורס בלי סוף. זכינו וראינו בעינינו שהדבר שהרבנים פחדו ממנו התגשם במלואו למרבה הצער, האם גם נראה ירידה בפגיעות כפי דעת החרדקים, אני מסתפק מאד.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 8:11 pm

אש משמים כתב:אני מאמין שאם הכל היה מוסתר עד עכשיו ואתה היית שולח את בתך אליו והיא היתה 'מטופלת' אצלו היה בך כעס גדול מאוד על זה שלא הזהירו את הציבור. אנחנו כולנו נאכל את תוצאות מעשהו הקשה כנראה עוד תקופה ארוכה מאוד כי למדנו בסוגיא זו שאסור להתלונן או לעמוד על שלך חובתך להאנס ע"י אנשים חזקים מקושרים ועשירים ממך בכל תחום ואם תוציא מילה תהיה אתה הרשע בעל עבירה לה"ר רכילות הוצאת שם רע ואילו האנס יהיה הרב שליט"א או זצ"ל הנרדף ע"י עורפי ראשים.
בושה וכלימה. מה נאמר ומה נדבר.

אם היית שולח את בתך הבחורה לטיפול אצלו, עברת על איסור ייחוד, ועוד בצורה הכי נבזית שתתכן. ואכלת את הדייסה שבישלת לעצמך. ולאו עכברא גנב אלא חורא גנב.

456456
הודעות: 92
הצטרף: א' אוגוסט 20, 2017 10:47 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי 456456 » ב' ינואר 03, 2022 8:15 pm

תוכן כתב:
456456 כתב:על הכנסת הפסיכולוגיה ומודעות לרגשות, חיים ולדר יבורך טובא ויקבל את שכרו


לדעת רבים, הכנסת הפסיכולוגיה ומודעות לרגשות כביכול שהכניס ח"ו, הוא חלק מההרס שלו.

אכן, לדעת רבים.
משמ"ר הלוי ואולי גם הבד"ץ.
כל שאר האנשים הנורמלים מבינים שזה טוב.

תוכן
הודעות: 6443
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי תוכן » ב' ינואר 03, 2022 8:20 pm

456456 כתב:אכן, לדעת רבים.
משמ"ר הלוי ואולי גם הבד"ץ.
כל שאר האנשים הנורמלים מבינים שזה טוב.


https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7 ... 7%AA%D7%99

דעת ותבונה
הודעות: 257
הצטרף: ש' פברואר 15, 2020 9:35 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי דעת ותבונה » ב' ינואר 03, 2022 8:21 pm

מקדש מלך כתב:
אש משמים כתב:אני מאמין שאם הכל היה מוסתר עד עכשיו ואתה היית שולח את בתך אליו והיא היתה 'מטופלת' אצלו היה בך כעס גדול מאוד על זה שלא הזהירו את הציבור. אנחנו כולנו נאכל את תוצאות מעשהו הקשה כנראה עוד תקופה ארוכה מאוד כי למדנו בסוגיא זו שאסור להתלונן או לעמוד על שלך חובתך להאנס ע"י אנשים חזקים מקושרים ועשירים ממך בכל תחום ואם תוציא מילה תהיה אתה הרשע בעל עבירה לה"ר רכילות הוצאת שם רע ואילו האנס יהיה הרב שליט"א או זצ"ל הנרדף ע"י עורפי ראשים.
בושה וכלימה. מה נאמר ומה נדבר.

אם היית שולח את בתך הבחורה לטיפול אצלו, עברת על איסור ייחוד, ועוד בצורה הכי נבזית שתתכן. ואכלת את הדייסה שבישלת לעצמך. ולאו עכברא גנב אלא חורא גנב.

"בתך" לא בהכרח שתהיה בחורה, יכולה להיות אשת איש צעירה שבמר מצוקתה פנתה לחיים ולדר האגדי שיושיענה, ונאמנים עלינו דברי חז"ל על קלות דעת הנשים, והוא נהג כעשיו שצד נשים מתחת יד בעליהן, ודו"ק היטב בלשון 'צידה', כצד חיות שביער, ומי שגרם לזאת שחיים ולדר יהיה 'אגדי' ויהיה כתובת לנשים במצוקה - אלו אותם שחיפו עליו כל השנים.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 8:25 pm

דעת ותבונה כתב:
מקדש מלך כתב:
אש משמים כתב:אני מאמין שאם הכל היה מוסתר עד עכשיו ואתה היית שולח את בתך אליו והיא היתה 'מטופלת' אצלו היה בך כעס גדול מאוד על זה שלא הזהירו את הציבור. אנחנו כולנו נאכל את תוצאות מעשהו הקשה כנראה עוד תקופה ארוכה מאוד כי למדנו בסוגיא זו שאסור להתלונן או לעמוד על שלך חובתך להאנס ע"י אנשים חזקים מקושרים ועשירים ממך בכל תחום ואם תוציא מילה תהיה אתה הרשע בעל עבירה לה"ר רכילות הוצאת שם רע ואילו האנס יהיה הרב שליט"א או זצ"ל הנרדף ע"י עורפי ראשים.
בושה וכלימה. מה נאמר ומה נדבר.

אם היית שולח את בתך הבחורה לטיפול אצלו, עברת על איסור ייחוד, ועוד בצורה הכי נבזית שתתכן. ואכלת את הדייסה שבישלת לעצמך. ולאו עכברא גנב אלא חורא גנב.

"בתך" לא בהכרח שתהיה בחורה, יכולה להיות אשת איש צעירה שבמר מצוקתה פנתה לחיים ולדר האגדי שיושיענה, ונאמנים עלינו דברי חז"ל על קלות דעת הנשים, והוא נהג כעשיו שצד נשים מתחת יד בעליהן, ודו"ק היטב בלשון 'צידה', כצד חיות שביער, ומי שגרם לזאת שחיים ולדר יהיה 'אגדי' ויהיה כתובת לנשים במצוקה - אלו אותם שחיפו עליו כל השנים.

א. התייחסתי למקרה של שליחת הבנות (כמדומה שזה חלק מהטענה).
ב. גם במקרה השני, מי שעובר על איסור דאורייתא (יחוד) בגלל מצוקתו, לו יהי שנדון אותו לכף זכות, אבל קשה להאשים אחר כך את כל העולם.

ואני מבין שאדון ולדר היה כתובת לנשים במצוקה באופן "רשמי", וזה לא הטריד אף אחד, עד שהתברר כיצד הברנש ניצל את המעמד? לא יאומן כי יסופר.

דעת ותבונה
הודעות: 257
הצטרף: ש' פברואר 15, 2020 9:35 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי דעת ותבונה » ב' ינואר 03, 2022 8:28 pm

מקדש מלך כתב:ב. גם במקרה השני, מי שעובר על איסור דאורייתא (יחוד) בגלל מצוקתו, לו יהי שנדון אותו לכף זכות, אבל קשה להאשים אחר כך את כל העולם.

לדעתי הינך טועה ומטעה, הניחא אם היה מדובר בכשלון ומעידה חד פעמית של המטפל, כי אז היה מקום לשמוע את דבריך.
כאן מדובר על ציד שיטתי לאורך שנים, והצדקת המעשים ר"ל.

יותם
הודעות: 308
הצטרף: ג' נובמבר 27, 2018 2:26 pm
שם מלא: י. הבלין

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי יותם » ב' ינואר 03, 2022 8:29 pm

456456 כתב:
א מבקש כתב:לא ראיתי - וכידוע לא ראינו אינו ראיה - עדיין שהביאו מדברי הגרמ"מ שולזינגר על האיש ועל העיתון שפרסם את ההספד עליו.
מצרף כאן כמה קבצים שברשותי

דברי משמ"ר הלוי כמובן שאינם נוגעים לעניין.
הוא היתה לו בעיה עם המודרניות של האיש ועם הכנסתו את הפסיכולוגיה לצבור החרדי.
על הכנסת הפסיכולוגיה ומודעות לרגשות, חיים ולדר יבורך טובא ויקבל את שכרו, בלי קשר למעשים הרעים שעשה או שלא עשה.
יש נטיה לראות במי שעשה מעשים רעים, את כל מעשיו כרעים ולשפוט אותו לכף חובה בכל העניינים.
צריך להתבגר ולחלק בין החלקים הטובים לחלקים הרעים.

דברי פי חכם חן

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 8:32 pm

דעת ותבונה כתב:לדעתי הינך טועה ומטעה, הניחא אם היה מדובר בכשלון ומעידה חד פעמית של המטפל, כי אז היה מקום לשמוע את דבריך.
כאן מדובר על ציד שיטתי לאורך שנים, והצדקת המעשים ר"ל.

לא הבנתי במה אני טועה ובמה אני מטעה.
אני באמת לא יודע כלום מעבר למה שנכתב כאן באשכול, ויתכן שאני טועה במציאות.
אבל אם היתה כתובת לנשים במצוקה, ללכת ולהתייחד עם המושיע, אז "חטאת הקהל היא".

אישצפת
הודעות: 1367
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי אישצפת » ב' ינואר 03, 2022 8:36 pm

מבלי להיכנס לעצם הפרשה המטלטלת שאני נוטה יותר להאמין לנפגעות גם לולא הייתי תושב העיר צפת (ובדרך אגב אני חרדי ולא דתי לאומי).
רציתי להעלות כאן ב' נקודות.
א. דברי הרב משמר הלוי שהוזכרו לעיל, גם אם לא נקבל אותם בענין הפסיכולוגיה, אסור לפספס שם פרט חשוב, והוא המאפיה והמכונה המשומנת של הכסף שעמדה מאחורי הסופר, וזה כנראה מה שסייע לו להשתיק מה שהיה צריך, וכשהוצרך ידע גם להשתמש ברגשות הנפגע על כך שיתאבד (כדרכם של פוגעים).
ב. חלק מהציבור עומד בעוז ותעצומות שלא לדבר בגנותו באומרם שזה כמו לזרוק אבן אחר הנופל. כנראה שנעלמו מהם דברי תלמידו של הרמ"ע מפאנו רבי אליעזר נחמן פואה זצוק"ל (שמכנהו מרן החיד"א עיר וקדיש) והובא בהסכמה בספרי מרן החיד"א ובשאר ספרים, שכאשר מספרים בגנות אדם שנפטר הוא מתבייש בזה וזה מוחל לו על עוונותיו, וכאשר האדם עשה תשובה מצוה עלינו לספר בגנותו, ואם לאו אין מצוה ופעמים שיש להמנע כמו אותם שנזכרו ביומא דלא מסקינן בשמייהו כדי שלא תהיה תועלת לנשמתם בספר גנותם. אבל רע ככל הנראה לא יוצא מדיבורים אלו.
קבצים מצורפים
מדרש בחידוש לתלמידו של הרמע מפאנו.PDF
(302.04 KiB) הורד 119 פעמים

אש משמים
הודעות: 2495
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי אש משמים » ב' ינואר 03, 2022 8:40 pm

תוכן כתב:
אש משמים כתב:זה שמספר רבנים מכובד שמע עדויות וזימן שוב ושוב את החשוד והוא לא בא אפי' פעם אחת. זה שהחשוד לא טרח במשך חודש וחצי להוציא מיד תביעת דיבה חמורה שיכל להרויח ממנה עשרות מיליונים. בנוסף על בדיקות הפוליגרף וכו' מספיק כדי שהנ"ל לא יקבל בעיתון הספדים ותארים מוגזמים כ"כ למעמדו. אין שום חינגא, הציבור רוצה שאדם כזה לא יקבל לגיטמציה. זה הכל.

בחייו לא קיבל לגיטמציה מאף אחד. במותו קיבל לגיטמציה בהתאם לשיטה החרדית שהחליטו עליו מנהיגי הדור, שעבירות כאלו מסתירים.

אין לי בעיה שיסתירו את מה שעשה אבל שיכניסו מודעת אבל בגודל כיפתו של בנט בסוף העיתון בלי שום תארים תמונה והספד.

תוכן כתב:
אש משמים כתב:אגב, הוא ערף לעצמו את הראש. ניסו בכל הכח לסיים את הפרשה בשקט והוא לא שיתף פעולה.

נכון, ואיך זה רלוונטי?

הציבור לו עשה לו כלום. בקדירה שהעמיד על האש התבשל. אדם שחשוד במעשים קשים צריך להבין שאם הוא לא ישתף פעולה, הציבור יוזהר והוא ישא בתוצאות.

תוכן כתב:
אש משמים כתב:אני מאמין שאם הכל היה מוסתר עד עכשיו ואתה היית שולח את בתך אליו והיא היתה 'מטופלת' אצלו היה בך כעס גדול מאוד על זה שלא הזהירו את הציבור. אנחנו כולנו נאכל את תוצאות מעשהו הקשה כנראה עוד תקופה ארוכה מאוד כי למדנו בסוגיא זו שאסור להתלונן או לעמוד על שלך חובתך להאנס ע"י אנשים חזקים מקושרים ועשירים ממך בכל תחום ואם תוציא מילה תהיה אתה הרשע בעל עבירה לה"ר רכילות הוצאת שם רע ואילו האנס יהיה הרב שליט"א או זצ"ל הנרדף ע"י עורפי ראשים.
בושה וכלימה. מה נאמר ומה נדבר.


סליחה, אף אחד לא חושב כך. זה דיבור חרדקי שאין לזה קשר עם המציאות. אין אף חרדי שחושב שאסור להתלונן וכיוצא. אין אף חרדי שחושב שח"ו היה צדיק ברמה זו או אחרת. השאלה היא אך ורק, האם יש להוציא את הדברים לרשות הרבים אם לאו. השאלה היא בעצם, אדם פושע ושפל, האם יש לפרסם את מעשיו ברבים ולערוף את ראשו ברבים לקול תרועת ההמון הצוהל? זאת השאלה. לדברי החרדקים, התשובה היא שמצוה גדולה בדבר, כי כך אתה מציל אחרים. לדברי הרבנים, אסור לעשות כן, כי אתה הורס בלי סוף. זכינו וראינו בעינינו שהדבר שהרבנים פחדו ממנו התגשם במלואו למרבה הצער, האם גם נראה ירידה בפגיעות כפי דעת החרדקים, אני מסתפק מאד.

השאלה היא לא האם לפרסם או לא. השאלה היא איך להתיחס לאדם חשוד מאוד במעשים קשים. האם להמשיך לתת לו במה בעיתונות או להשהות אותו. האם להאשים את קורבנותיו בלה"ר והוצאת שם רע או להוקיע את הפוגע. האם לתת לפוגע כתבה מכובדת ביום רוצחו את נפשו או שתיים וחצי מילים בסוף העיתון.
השאלה היא היחס שלנו לאדם כזה ולמעשיו. כשכל התמקדות היחס הציבורי הוא בגודל רשעות הנפגעים והמפרסמים ולא בגנות מעשיו, העיוות הוא בלתי נסבל.

האם כתב עיתון הארץ היה צריך לפרסם מה שפרסם אני לא יודע, אבל אם מוצו כל האפשרויות האחרות ואין מי שמוכן לטפל בפוגע כמו שצריך יתכן וזו האופציה הנכונה.

גיזונטע קאפ
הודעות: 927
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ב' ינואר 03, 2022 8:40 pm

תוכן כתב:
אש משמים כתב:זה שמספר רבנים מכובד שמע עדויות וזימן שוב ושוב את החשוד והוא לא בא אפי' פעם אחת. זה שהחשוד לא טרח במשך חודש וחצי להוציא מיד תביעת דיבה חמורה שיכל להרויח ממנה עשרות מיליונים. בנוסף על בדיקות הפוליגרף וכו' מספיק כדי שהנ"ל לא יקבל בעיתון הספדים ותארים מוגזמים כ"כ למעמדו. אין שום חינגא, הציבור רוצה שאדם כזה לא יקבל לגיטמציה. זה הכל.

בחייו לא קיבל לגיטמציה מאף אחד. במותו קיבל לגיטמציה בהתאם לשיטה החרדית שהחליטו עליו מנהיגי הדור, שעבירות כאלו מסתירים.

אש משמים כתב:אגב, הוא ערף לעצמו את הראש. ניסו בכל הכח לסיים את הפרשה בשקט והוא לא שיתף פעולה.

נכון, ואיך זה רלוונטי?

אש משמים כתב:אני מאמין שאם הכל היה מוסתר עד עכשיו ואתה היית שולח את בתך אליו והיא היתה 'מטופלת' אצלו היה בך כעס גדול מאוד על זה שלא הזהירו את הציבור. אנחנו כולנו נאכל את תוצאות מעשהו הקשה כנראה עוד תקופה ארוכה מאוד כי למדנו בסוגיא זו שאסור להתלונן או לעמוד על שלך חובתך להאנס ע"י אנשים חזקים מקושרים ועשירים ממך בכל תחום ואם תוציא מילה תהיה אתה הרשע בעל עבירה לה"ר רכילות הוצאת שם רע ואילו האנס יהיה הרב שליט"א או זצ"ל הנרדף ע"י עורפי ראשים.
בושה וכלימה. מה נאמר ומה נדבר.


סליחה, אף אחד לא חושב כך. זה דיבור חרדקי שאין לזה קשר עם המציאות. אין אף חרדי שחושב שאסור להתלונן וכיוצא. אין אף חרדי שחושב שח"ו היה צדיק ברמה זו או אחרת. השאלה היא אך ורק, האם יש להוציא את הדברים לרשות הרבים אם לאו. השאלה היא בעצם, אדם פושע ושפל, האם יש לפרסם את מעשיו ברבים ולערוף את ראשו ברבים לקול תרועת ההמון הצוהל? זאת השאלה. לדברי החרדקים, התשובה היא שמצוה גדולה בדבר, כי כך אתה מציל אחרים. לדברי הרבנים, אסור לעשות כן, כי אתה הורס בלי סוף. זכינו וראינו בעינינו שהדבר שהרבנים פחדו ממנו התגשם במלואו למרבה הצער, האם גם נראה ירידה בפגיעות כפי דעת החרדקים, אני מסתפק מאד.

דברי פי חכם חן

בן אליהו
הודעות: 1029
הצטרף: ב' מאי 31, 2010 10:05 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי בן אליהו » ב' ינואר 03, 2022 8:48 pm

אחד הרבנים הגאונים שמשמש כאחד מהדיינים הבכירים ביותר בבית הדין [של הגרנ"ק] שוחח על כך עם כמה אברכים (איני כותב את שמו, כי לא ביקשתי רשות לפרסמו, כולם מכירים אותו). הוא אמר שמעשיו ידועים לבית הדין לפני יותר מ10 שנים, ובית הדין רצה לדון בכך בעצמו (ולא להסתמך על בית הדין הרבני), אלא שהעדים פחדו להעיד בפני הפוגע. הגאון הרב סילמן פסל עצמו לדון בענינו בגלל פרשה ממונית אחרת, ולכן לא דן בתיק זה.
בכל זאת נשלחו מכתבים עליהם היה חתום הגאון הרב שריאל רוזנברג ליתד נאמן וכן לעירית בני ברק עם הוראה לסלקו מעבודתו ולהרחיקו מעסק עם הציבור (לא יודע בבירור את הנוסח, כי הוא לא פירט), אלא שגם יתד וגם עירית בני ברק צפצפו על הרבנים, והעסיקו אותו כרגיל.
הרב הגאון הנ"ל נשאל אודות ההספדים וכתבה ביתד, ותשובתו היתה אכזבה רבתי מכל ההתנהלות הזו שהיא לגמרי נגד דעת תורה, אלא שהם עושים מה שרוצים.
תוך כדי שיחה עמו הוא יותר מרמז שעדיין המערכת שם לא נקיה מאנשים כמו ח"ו וד"ל.


שאלת תם: מדוע הרב שריאל רוזנברג לא עירב את הרב שטיינמן זצ"ל בעניין, על מנת שיורה הוא ליתד נאמן לפטרו?

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 8:53 pm

בן אליהו כתב:שאלת תם: מדוע הרב שריאל רוזנברג לא עירב את הרב שטיינמן זצ"ל בעניין, על מנת שיורה הוא ליתד נאמן לפטרו?

זה מאוד מסובך. המכתב של הרב שריאל לא יפטור אותם מפיצויי עתק, ויתכן שמבחינה חוקית גם לא מהוה עילה לפיטורין בכלל.
לרבנים אין זמן ותקציב להכין תיק הוכחות (הם לא עיתונאים שזו פרנסתם וכל סדר יומם פנוי לצייד, עם יעוץ משפטי צמוד ושאר ירקות), ואילו לו היה את כל האנרגיה שבעולם להגן על עצמו. הרי מדובר בחיים שלו.
אפילו כעת, עם כל ההוכחות, יש לנו רבנים שמגינים עליו.
כנראה עשו נסיון. אבל הוא מיד הכחיש, הביא רבנים לצידו וכו', ולהם לא היה את הזמן והמשאבים והאנרגיה לנהל מערכה כזו. ודאי שלא היה להם את האומץ ללכלך אותו ציבורית לפני שהכל מוכן וברור, הן מבחינה משפטית והן מבחינה ציבורית (תראה איך הרב סילמן חטף על שהעיז לכתוב ש"יש לחשוש ולהסתפק", וזה עוד אחרי תחקיר!).

וזו בדיוק הסיבה שבגללה כל פורום שהוא כנראה נידון לכשלון במקרים דומים. הרב אליהו כמעט בבחינת "משוגע לדבר" (לא מבחינה שלילית, אלא שלקח על עצמו יעוד כזה), וגם הוא לא היה יכול להצליח בסביבה חרדית. הוא מסתייע בשיימינג בתקשורת הכללית, והתקשורת שלנו לא יכולה לעשות את זה, וגם הרבנים שלנו כמובן לא יתראיינו וכו'.

גיזונטע קאפ
הודעות: 927
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ב' ינואר 03, 2022 8:58 pm

היה קשה מאוד מאוד לעבוד על הרב שטיינמן, והרב שטיינמן היה איש אמת, שלא חת מפני איש, הוא היה מכניס אותו לחדר, ואומר לו אם זה אמת תתפטר

דעת ותבונה
הודעות: 257
הצטרף: ש' פברואר 15, 2020 9:35 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי דעת ותבונה » ב' ינואר 03, 2022 8:59 pm

אש משמים כתב:
דעת ותבונה כתב:הרהורי דברים בשולי הפרשייה, להבין את המערכת הרגשית בנושא

4. איסור א"א הוא דזל?
לא אמנע מלכתוב את רחשי ליבי הסוערים, אודות נוסח התגובה על איסור אשת איש. איך יתכן להעביר מסר כזה לכלל הקוראים בעיתון מפלגתי רשמי, בהם נשים עבדים וקטנים? התחושה שעלולה להתקבל היא שאיסור אשת איש הוא דזל. ממש כפי היחס של העולם המערבי: הכל מותר, ובלבד שלא תהיה פגיעה בבין אדם לחבירו. ר"ל. שמעתי ממקור נאמן כי ראש ישיבה גדול וכן רב עיר מפורסם שלחו מכתב והתחננו לשנות את הדברים. ללא הועיל.
בעיניי, תגובה זאת היא ממש בבחינת "והיית משוגע ממראה עיניך". כשראיתי זאת ששפשפתי עיניים ולא האמנתי למראה עיני.
האם יש מי מחו"ר הפורום שיכול להסביר פשר דבר?

למי שלחו בדיוק מכתב? עם מי דיברו והתחננו ללא הועיל?
מי בעל הבית???

שלחו מכתב ודברו עם אנשי הבית ש"הורו לפרסמם"

בן אליהו
הודעות: 1029
הצטרף: ב' מאי 31, 2010 10:05 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי בן אליהו » ב' ינואר 03, 2022 9:01 pm

אם כך, ואני אומר זאת רק כדן בקרקע לפני רבותינו, אז עולה שלכאורה דווקא המקום לטענות אלו הוא כן העיתונים וכו'. שהרי רק ע"י הפירסום שם, מופסקת הפגיעה. לא נכון?

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 9:03 pm

גיזונטע קאפ כתב:היה קשה מאוד מאוד לעבוד על הרב שטיינמן, והרב שטיינמן היה איש אמת, שלא חת מפני איש, הוא היה מכניס אותו לחדר, ואומר לו אם זה אמת תתפטר

מה קשור לעבוד עליו? הרב שריאל היה מגיע עם שמועות, והוא היה מכחיש בכל תוקף, מביא רבנים לצידו. והרב שריאל היה מאבד מיד בטחון עצמי. כי ברור שלא היו לו עדויות מסודרות ומספיקות, אלא רק שמועות. כאמור, הוא לא תחקירן מקצועי. וגם כמה זמן בסדר היום שלו הוא יכול להקדיש לנושא?
ומאידך ולדר יקדיש את כל כוחו, עור בעד עור וכל אשר לאיש יתן בעד נפשו.

אתה חושב שהרב שטיינמן היה בעל רוח הקודש או מכונת פוליגרף? רוה"ק היתה אמורה לעזור גם בלי שהרב שריאל יגיד לו. ואילו פוליגרף, אני לא חושב שהרב שטיינמן החזיק את עצמו כמשיח שמורח ודאין. אם היתה הכחשה נחרצת, ואכן זה מה שהיה קורה, הוא היה מפקיד זאת ביד בי"ד כלשהוא, ושלום על ישראל.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 9:06 pm

בן אליהו כתב:אם כך, ואני אומר זאת רק כדן בקרקע לפני רבותינו, אז עולה שלכאורה דווקא המקום לטענות אלו הוא כן העיתונים וכו'. שהרי רק ע"י הפירסום שם, מופסקת הפגיעה. לא נכון?

בעיתונים שלנו אתה מבין לבד שזה לא אפשרי. אז נחכה למוצא פיו של רבינוביץ'. עפעס לא נראה לי מתכון מוצלח...

לכאורה הפתרון הכי הגיוני הוא לזעזע נהלים בהלכות יחוד, ושאדם שעסקו עם נשים יהיה פסול אוטומטית ציבורית.
גם בנושאי מטפלים עם ילדים יצטרכו נהלים מחמירים מאוד.

אם כי ברור לי שאחרי כזו מכה, גם הבתי דינים שלנו יתנהגו אחרת לגמרי, ואולי גם זו תקנה.

גיזונטע קאפ
הודעות: 927
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ב' ינואר 03, 2022 9:08 pm

מקדש מלך כתב:
גיזונטע קאפ כתב:היה קשה מאוד מאוד לעבוד על הרב שטיינמן, והרב שטיינמן היה איש אמת, שלא חת מפני איש, הוא היה מכניס אותו לחדר, ואומר לו אם זה אמת תתפטר

מה קשור לעבוד עליו? הרב שריאל היה מגיע עם שמועות, והוא היה מכחיש בכל תוקף, מביא רבנים לצידו. והרב שריאל היה מאבד מיד בטחון עצמי. כי ברור שלא היו לו עדויות מסודרות ומספיקות, אלא רק שמועות. כאמור, הוא לא תחקירן מקצועי. וגם כמה זמן בסדר היום שלו הוא יכול להקדיש לנושא?
ומאידך ולדר יקדיש את כל כוחו, עור בעד עור וכל אשר לאיש יתן בעד נפשו.

אתה חושב שהרב שטיינמן היה בעל רוח הקודש או מכונת פוליגרף? רוה"ק היתה אמורה לעזור גם בלי שהרב שריאל יגיד לו. ואילו פוליגרף, אני לא חושב שהרב שטיינמן החזיק את עצמו כמשיח שמורח ודאין. אם היתה הכחשה נחרצת, ואכן זה מה שהיה קורה, הוא היה מפקיד זאת ביד בי"ד כלשהוא, ושלום על ישראל.

אם זה רק שמועות בעלמא, באיזה זכות הוא פונה ליתד נאמן בדרישה לפטר אותו?

בן אליהו
הודעות: 1029
הצטרף: ב' מאי 31, 2010 10:05 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי בן אליהו » ב' ינואר 03, 2022 9:11 pm

בן אליהו כתב:

שאלת תם: מדוע הרב שריאל רוזנברג לא עירב את הרב שטיינמן זצ"ל בעניין, על מנת שיורה הוא ליתד נאמן לפטרו?


שלח לי מישהו באישי: "אתה יודע מי שלט ביתד לפני עשר שנים?"

וכאן הבן שואל דלכאורה ממאי נפשך: אם לפני המהפך ביתד, אז מדוע לא פנו לרב אלישיב? אם לאחר המהפך, אז הכתובת כן הייתה הרב שטיינמן. אם קרה הדבר בדיוק בחצי שנה שהרב אלישיב כבר לא תיפקד ועדיין לא נעשה המהפך, אז מדוע לאחר שהושלם המהפך לא פנו אז לרב שטיינמן?

תוכן
הודעות: 6443
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי תוכן » ב' ינואר 03, 2022 9:13 pm

בן אליהו כתב:אם כך, ואני אומר זאת רק כדן בקרקע לפני רבותינו, אז עולה שלכאורה דווקא המקום לטענות אלו הוא כן העיתונים וכו'. שהרי רק ע"י הפירסום שם, מופסקת הפגיעה. לא נכון?


מופסקת פגיעה אחת, ולעומתה יש לנו פגיעה שהרעידה חייהם של אלפים רבים, כולל התאבדות אחת ועוד ניסיון התאבדות אם נאמין לעיתונים.

עליך עיננו
הודעות: 816
הצטרף: ג' יוני 16, 2020 9:54 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי עליך עיננו » ב' ינואר 03, 2022 9:13 pm

גיזונטע קאפ כתב:אם זה רק שמועות בעלמא, באיזה זכות הוא פונה ליתד נאמן בדרישה לפטר אותו?

ולמה שלא יכחיש אם זה רק שמועות ולמה שהרב שטיינמן יאמין לשמועות?
אתה בעצם אומר שמזל שיש לנו כתבים חילונים ורשתות שמתיחסים לשמועות והם יצילו את העולם..
אבל בינתים גם יחריבו לא מעט

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 9:14 pm

גיזונטע קאפ כתב:אם זה רק שמועות בעלמא, באיזה זכות הוא פונה ליתד נאמן בדרישה לפטר אותו?

יתכן שהוא לא פנה ממש בדרישה, אלא ב"הצעה".
ויתכן שהוא עצמו היה משוכנע מבחינה "מודיעינית", בדיוק כמו שהמשטרה יודעת על פושע והחוקר משוכנע במאה אחוז שהוא פושע, אבל אין ראיות ממשיות.
זה טוב בשביל מכתב צנוע, אבל אי אפשר להוציא כלום לרשות הרבים, כי אז אתה חייב להוכיח את המילה שלך, ואינך יכול לעשות זאת.
וזו גם הסיבה שאתה תידפק מול כל חצרות הגדולים. כי המשמשים יהיו תחת לחץ, והאקדח שלך ריק מכדורים. וגם את הגדולים עצמם לא בטוח שתצליח לשכנע ב"תחושה המודיעינית הוודאית" שלך.
נערך לאחרונה על ידי מקדש מלך ב ב' ינואר 03, 2022 9:15 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

גיזונטע קאפ
הודעות: 927
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ב' ינואר 03, 2022 9:14 pm

בן אליהו כתב:
בן אליהו כתב:

שאלת תם: מדוע הרב שריאל רוזנברג לא עירב את הרב שטיינמן זצ"ל בעניין, על מנת שיורה הוא ליתד נאמן לפטרו?


שלח לי מישהו באישי: "אתה יודע מי שלט ביתד לפני עשר שנים?"

וכאן הבן שואל דלכאורה ממאי נפשך: אם לפני המהפך ביתד, אז מדוע לא פנו לרב אלישיב? אם לאחר המהפך, אז הכתובת כן הייתה הרב שטיינמן. אם קרה הדבר בדיוק בחצי שנה שהרב אלישיב כבר לא תיפקד ועדיין לא נעשה המהפך, אז מדוע לאחר שהושלם המהפך לא פנו אז לרב שטיינמן?

כיו"ב לא הבנתי את דבריו של רממ"ש בנדון שאין עם מי לדבר ביתד, הרי באותה תקופה החונטה שלו שלטה ביתד ללא עוררין

גיזונטע קאפ
הודעות: 927
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ב' ינואר 03, 2022 9:15 pm

מקדש מלך כתב:
גיזונטע קאפ כתב:
מקדש מלך כתב:
גיזונטע קאפ כתב:היה קשה מאוד מאוד לעבוד על הרב שטיינמן, והרב שטיינמן היה איש אמת, שלא חת מפני איש, הוא היה מכניס אותו לחדר, ואומר לו אם זה אמת תתפטר

מה קשור לעבוד עליו? הרב שריאל היה מגיע עם שמועות, והוא היה מכחיש בכל תוקף, מביא רבנים לצידו. והרב שריאל היה מאבד מיד בטחון עצמי. כי ברור שלא היו לו עדויות מסודרות ומספיקות, אלא רק שמועות. כאמור, הוא לא תחקירן מקצועי. וגם כמה זמן בסדר היום שלו הוא יכול להקדיש לנושא?
ומאידך ולדר יקדיש את כל כוחו, עור בעד עור וכל אשר לאיש יתן בעד נפשו.

אתה חושב שהרב שטיינמן היה בעל רוח הקודש או מכונת פוליגרף? רוה"ק היתה אמורה לעזור גם בלי שהרב שריאל יגיד לו. ואילו פוליגרף, אני לא חושב שהרב שטיינמן החזיק את עצמו כמשיח שמורח ודאין. אם היתה הכחשה נחרצת, ואכן זה מה שהיה קורה, הוא היה מפקיד זאת ביד בי"ד כלשהוא, ושלום על ישראל.

אם זה רק שמועות בעלמא, באיזה זכות הוא פונה ליתד נאמן בדרישה לפטר אותו?

יתכן שהוא לא פנה ממש בדרישה, אלא ב"הצעה".
ויתכן שהוא עצמו היה משוכנע מבחינה "מודיעינית", בדיוק כמו שהמשטרה יודעת על פושע והחוקר משוכנע במאה אחוז שהוא פושע, אבל אין ראיות ממשיות.
זה טוב בשביל מכתב צנוע, אבל אי אפשר להוציא כלום לרשות הרבים, כי אז אתה חייב להוכיח את המילה שלך, ואינך יכול לעשות זאת.
וזו גם הסיבה שאתה תידפק מול כל חצרות הגדולים. כי המשמשים יהיו תחת לחץ, והאקדח שלך ריק מכדורים.

אם אני הייתי יתד נאמן, לא הייתי מפטר אדם על סמך הצעות ושמועות, הראשון שאמור להבין דבר כזה הוא גאב"ד בני ברק

גיזונטע קאפ
הודעות: 927
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ב' ינואר 03, 2022 9:18 pm

מקדש מלך כתב:
גיזונטע קאפ כתב:
מקדש מלך כתב:
גיזונטע קאפ כתב:היה קשה מאוד מאוד לעבוד על הרב שטיינמן, והרב שטיינמן היה איש אמת, שלא חת מפני איש, הוא היה מכניס אותו לחדר, ואומר לו אם זה אמת תתפטר

מה קשור לעבוד עליו? הרב שריאל היה מגיע עם שמועות, והוא היה מכחיש בכל תוקף, מביא רבנים לצידו. והרב שריאל היה מאבד מיד בטחון עצמי. כי ברור שלא היו לו עדויות מסודרות ומספיקות, אלא רק שמועות. כאמור, הוא לא תחקירן מקצועי. וגם כמה זמן בסדר היום שלו הוא יכול להקדיש לנושא?
ומאידך ולדר יקדיש את כל כוחו, עור בעד עור וכל אשר לאיש יתן בעד נפשו.

אתה חושב שהרב שטיינמן היה בעל רוח הקודש או מכונת פוליגרף? רוה"ק היתה אמורה לעזור גם בלי שהרב שריאל יגיד לו. ואילו פוליגרף, אני לא חושב שהרב שטיינמן החזיק את עצמו כמשיח שמורח ודאין. אם היתה הכחשה נחרצת, ואכן זה מה שהיה קורה, הוא היה מפקיד זאת ביד בי"ד כלשהוא, ושלום על ישראל.

אם זה רק שמועות בעלמא, באיזה זכות הוא פונה ליתד נאמן בדרישה לפטר אותו?

יתכן שהוא לא פנה ממש בדרישה, אלא ב"הצעה".
ויתכן שהוא עצמו היה משוכנע מבחינה "מודיעינית", בדיוק כמו שהמשטרה יודעת על פושע והחוקר משוכנע במאה אחוז שהוא פושע, אבל אין ראיות ממשיות.
זה טוב בשביל מכתב צנוע, אבל אי אפשר להוציא כלום לרשות הרבים, כי אז אתה חייב להוכיח את המילה שלך, ואינך יכול לעשות זאת.
וזו גם הסיבה שאתה תידפק מול כל חצרות הגדולים. כי המשמשים יהיו תחת לחץ, והאקדח שלך ריק מכדורים. וגם את הגדולים עצמם לא בטוח שתצליח לשכנע ב"תחושה המודיעינית הוודאית" שלך.

ובכל מקרה הרב שטיינמן היה חכימא דיהודאי, ואין מישהו שידע כמוהו לתפוס בכל סיפור מה האינטרס של כל אחד, מי שהשחור ומי הלבן, ובלי ספק המקום הנכון לבעיה כזו הוא הרב שטיינמן, וגם לענין בעיה גופא זו שיש מישהו שעובד ביתד נאמן ויש עליו שמועות וכו', א"כ מה צריך לעשות במצב כזה? עולים לרב שטיינמן ומתייעצים

יותם
הודעות: 308
הצטרף: ג' נובמבר 27, 2018 2:26 pm
שם מלא: י. הבלין

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי יותם » ב' ינואר 03, 2022 9:19 pm

מקדש מלך כתב:
דעת ותבונה כתב:לדעתי הינך טועה ומטעה, הניחא אם היה מדובר בכשלון ומעידה חד פעמית של המטפל, כי אז היה מקום לשמוע את דבריך.
כאן מדובר על ציד שיטתי לאורך שנים, והצדקת המעשים ר"ל.

לא הבנתי במה אני טועה ובמה אני מטעה.
אני באמת לא יודע כלום מעבר למה שנכתב כאן באשכול, ויתכן שאני טועה במציאות.
אבל אם היתה כתובת לנשים במצוקה, ללכת ולהתייחד עם המושיע, אז "חטאת הקהל היא".


אתה טועה בכך שכיוון שלא מדובר על נפילה מקרית, הלכות ייחוד לא היו פותרות את הבעיה (עם כל חשיבותן לצמצום הפירצה).

גם אם היה שומר בדקדוק על דיני ייחוד, ככל שמדובר בניצול של קשר טיפולי לטווח ארוך, ניתן להעביר את הפגיעה עצמה למוקד אחר.

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 9:21 pm

גיזונטע קאפ כתב:ובכל מקרה הרב שטיינמן היה חכימא דיהודאי, ואין מישהו שידע כמוהו לתפוס בכל סיפור מה האינטרס של כל אחד, מי שהשחור ומי הלבן, ובלי ספק המקום הנכון לבעיה כזו הוא הרב שטיינמן, וגם לענין בעיה גופא זו שיש מישהו שעובד ביתד נאמן ויש עליו שמועות וכו', א"כ מה צריך לעשות במצב כזה? עולים לרב שטיינמן ומתייעצים

א) הוא באמת הבין את זה טוב טוב... עובדה שלא עשה כלום.
ב) יש תחום אפור. אני מבין שהצדיק טיפל בנשים בהתייחדות. עסק עם נשים והתנהג באופן כללי בצורה לא הולמת. זה לא מספיק? ומאידך, הוא קצת מודרני, אז מה קרה, ולמדת את כל הלכות ייחוד לבדוק שזה אסור מדינא?!, וכן הלאה, יש שמועה ויש עובדת סוציאלית שמוסרת עד מפי עד מהמטופלת שלה, שזה לא שמועה ממש.
בכל התחום האפור כל דאלים גבר. ומכיון שולדר היה חזק ומקושר, ונלחם כמו דב שכול על חייו, ומאידך לרב אין זמן ותקציב, וגם ליבו נוקפו (לא נעים לריב עם אנשים, ויש קצת מצפון, אולי אני רואה צל הרים כהרים, וכו') אז החזק ניצח. עד שהרחוב הוצף וכללי המשחק השתנו.

אם אתה חושב שהרב שטיינמן יכול היה לטהר את העולם בכח שכלו וחכמתו, הרי שאני חולק עליך. באופן כללי הוא לא יכל לעשות זאת, ודאי לא כזקן מעל גיל תשעים...

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' ינואר 03, 2022 9:22 pm

יותם כתב:
מקדש מלך כתב:
דעת ותבונה כתב:לדעתי הינך טועה ומטעה, הניחא אם היה מדובר בכשלון ומעידה חד פעמית של המטפל, כי אז היה מקום לשמוע את דבריך.
כאן מדובר על ציד שיטתי לאורך שנים, והצדקת המעשים ר"ל.

לא הבנתי במה אני טועה ובמה אני מטעה.
אני באמת לא יודע כלום מעבר למה שנכתב כאן באשכול, ויתכן שאני טועה במציאות.
אבל אם היתה כתובת לנשים במצוקה, ללכת ולהתייחד עם המושיע, אז "חטאת הקהל היא".


אתה טועה בכך שכיוון שלא מדובר על נפילה מקרית, הלכות ייחוד לא היו פותרות את הבעיה (עם כל חשיבותן לצמצום הפירצה).

גם אם היה שומר בדקדוק על דיני ייחוד, ככל שמדובר בניצול של קשר טיפולי לטווח ארוך, ניתן להעביר את הפגיעה עצמה למוקד אחר.

אתה טועה. אכן אפשר להתייחד איתה במקום אחר...
נו, ועסקינן כאן בכיפה אדומה, שהזאב המטפל הזמין אותה למקום אחר והיא הגיעה...
הוא לא ארב לה בפינת רחוב חשוכה.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 290 אורחים