תא חזי כתב:לייטנר כתב:נוטר הכרמים כתב:כדאי מאוד שיחוו החברים את דעתם על עצם הנקודה, פחות על הפלטפורמה או על הכותב.
מהי באמת התשובה לשתיקה הרועמת נוכח ההחרפה (או יותר נכון: ההתחרפנות, במחילה) סביב התופעה המבישה שלא נחה לרגע.
הגר"י שיל"ת ראש ישיבת מעלה אדומים לא שתק, ולפני ל"ג בעומר יצאה שיחה קצרה שלו, שבה התייחס לכל ההבטחות בשם רשב"י כעבודה זרה.
ויהיו מי שיבטלו דבריו כי הוא נחשב "רמב"מיסט".
(אגב, גם ד"ר מקבילי במייליו השבועיים התייחס בעדינות (אם כי לאחר מעשה, וקרוב לשבועים לאחר ל"ג בעומר), וקצת חטף).
תמיד תימצא הנגיעה מצד כלשהו.
לכשיבקע כתב:מטרת פתיחת האשכול הייתה לאחר שנאלצו לאסוף תרומות עבור עמיתי לכולל, עקב שחתם על 22 הוראות קבע ארוכות טווח לקופת צדקה אחת בודדת (בניגוד לרצון ב''ב) בגלל צורת הפרסומת הנהוגה כיום.[/size]
אדיר במרום כתב:קיבלתי במייל תגובה של המחנך ר' מרדכי בלוי על הכתבה הנ"ל בהפלס. בכוונה לא העליתי ע"ג הפורום, אלא צירפתי בקובץ...
נוטר הכרמים כתב:הרב פ"ת, אינני מבין מדוע אתה מעניש את כולנו באי התייחסות עניינית לנקודה,
גינית שוב ושוב את הכתבה, הבעת סלידה כלפי כותבה, וגם דרשת דרישות לא הגיוניות על הדרך...
אחרי ככלות הכל, יש בפיך מענה לגוף הביקורת?
אל תתחמק!!
קרית מלך כתב:ר' פ"ת, התחמקות אלגנטית שכזאת כבר לא נראתה כאן מזמן.
מה כל כך מסובך לומר שהתופעה הזאת חריגה בכל קנה מדה ומיד להמשיך ולתקוף ולתקוף ולתקוף את נז"ג
נוטר הכרמים כתב:"גונדא דהפלס"...
ומאיזה גונדא אתה?
ב'גונדא' שלי אני מחפש כעת תורמים לחמשה חיבורים על הסוגיות העמוקות
בשבת, ביצה, ריבית, ברכת הנהנין, ענינים בש"ס,
כ2000 עמ' כ"י שנכתבו בשלש שנים האחרונות.
במה עוסקים בגונדא דילך?
[אני מוכרח לנקוט רמות רוחא מול פטפוטי היוהרא וה'קיש קיש קריא', במחילה].
פרנקל תאומים כתב:נוטר הכרמים כתב:"גונדא דהפלס"...
ומאיזה גונדא אתה?
ב'גונדא' שלי אני מחפש כעת תורמים לחמשה חיבורים על הסוגיות העמוקות
בשבת, ביצה, ריבית, ברכת הנהנין, ענינים בש"ס,
כ2000 עמ' כ"י שנכתבו בשלש שנים האחרונות.
במה עוסקים בגונדא דילך?
[אני מוכרח לנקוט רמות רוחא מול פטפוטי היוהרא וה'קיש קיש קריא', במחילה].
כמדומה שחל איסור לעסוק כאן בגיוס תרומות, ובאופן אישי ג''כ לא אוכל לעזור, כיוון שעליי להמשיך ולחסוך את המעשרות שלי עבור הספרים שלי ועבור נישואי צאצאיי הע''י.
עכ''פ אני מקווה שלא היה קשה לך מדי עם ה''רמות רוחא'' בה הוכרחת לנקוט כהוראת שעה. מסתמא זה ממש עלה לך בבריאות.
הרואה כתב:כמו שכתבתי לעיל הביקורת על הבטחות של קופת העיר היא רק היכי תמצי נוסף לתקוף את הממסד החרדי.
אם היה בין הדברים איזהו רצון לפקוח לאנשים את העיניים הערמומי הנ"ל לא היה עושה זאת בדרך שהכי גורמת לאנשים להתחמק מזה.
וכמו שכתב עליו ר' יגאל רוזן ששאיפתו המרכזית שכל בני הישיבות יתגייסו כדי שכולם יראו שהוא צדק. כך גם כאן כתב את ה'ביקורת' שלו בצורה הכי לא עניינית שאפשר עד שגם אנשים חכמים ופקחים כמו הרב פ"ת לא מסוגלים להסכים עם דבריו, והמטרה כדי להפוך את זה לעניין מפלגתי כדי שגם אלו שסלדו מזה עד היום יתחילו מעתה להגן על קופת העיר, ואז יתברר עד כמה 'צדק' במאמריו המרושעים.
זאב בעור של מפלצת.
לא מובן איך אנשים מוציאים מהבית ספרים של חשש בעל עבירה (שאגב מעולם לא הכנסתי אותם לבית) בעניינים שלא רלוונטיים לכתיבתו, ומשאירים את הרוע הנקמני הזה על השולחן בסלון. אולי כשאין ערכים הדרך לשמור על הצאן שלא יחפשו מרעה היא רק להגביה ולהגביה את החומות.
ואסכם בהלצה לא לגמרי קשורה ששמעתי דווקא ממנוי הפלס: 'אני מאמין באמונה שלמה בגזירת הגיוס ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו'.
מקדש מלך כתב:אני מתקשה להבין את גודל העוון של קופת העיר.
איני קורא את העלונים שלהם, וכך אינני יודע בדיוק במאי עסקינן.
אבל אני מניח שכך: מסתמא מדברים קצת על מעלת הצדקה עצמה, אבל אם ככה מה מייחד דווקא אותם? לכן חידשו שעל התורמים שלהם מתפללים גדולי הדור, וזה "ערך מוסף" על מצוות הצדקה. נו נו, ודאי שלתפילת גדולי הדור יש ערך.
ומעתה יש צורך לפמפם זאת שוב ושוב, כי חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם. איך מפמפמים שוב ושוב, הרי בסוף כבר יימאס לקרוא את העלונים, וגם תפילת גדולי הדור תצא מהאף? לשם כך יש צורך להמציא בכל רגע גימיק חדש.
אפשר לטעון שהגימיק הוא זה שקונה את הציבור, ואפשר לטעון שהציבור לא עד כדי כך מטומטם, אלא הוא מאמין במצוות הצדקה ובתפילת גדולי הדור, אלא שהגימיק נותן רענון לעניין. אין לי מושג, וכנראה שלאף אחד לא.
כעת לטיבו של הגימיק. יש גימיק שאינו מזיק, כמו נסיעה לקבר החפץ חיים דווקא. ויש גימיק קצת יותר בעייתי, כמו השעה התשיעית ביום התשיעי בחודש התשיעי בשנה התשיעית, ביובל התשיעי לעולם התשיעי. ויש גימיק חסר טעם, כמו שטר ביטוח לשנה. זה יכול להיות גם מפגע נקודתי של הפרסומאי השחוק. אי אפשר למחוק את כל הקופה בגינו (מההבטחות הנחרצות אני קצת פחות מתרגש. הרי אותו אחד שתרם פעם שעברה ועדיין לא נושע ממשיך לתרום. הוא מחפש תקווה, ולכן משכנע את עצמו בהבטחה הנחרצת למרות שיודע היטב מה עומד מאחוריה... ואם כבר אנשים מחפשים תקוות, אכן אין תקווה טובה יותר...).
טענה נוספת, שהם מפתים חולים לתרום להם. אכן מצוות הצדקה תועיל מאוד לחולים.
מפתים עניים לתרום להם. שוב, איני מכירים את העלונים ואני מתקשה להאמין שישנה קריאה מפורשת לעניים לתרום. אלא מאי, יש עניים שלוקחים את העסק ברצינות גדולה מידי?...
ומאידך, ריבוי צדקה שלא נעשה כמותו מאז היה ישראל לגוי!
וכמובן, מול טיפש אחד שקרס מעול ההתחייבויות, הרי אלפי משפחות שלא חטאו ולא פשעו ניצלו.
אם השאלה היתה באה לפתחי לא הייתי מהין לקבוע שעליהם להפסיק ממעשיהם. אם כי מן הסתם יש לעשות מאמץ גדול לרכך מאוד מסרים בעייתים (ומאידך יש מקום להבין שהעסק לא תמים, ויש כאן לחץ פוליטי דווקא להקצין. לא בסדר. שום דבר לא מושלם. אבל מכאן ועד... הדרך ארוכה קצת).
לכשיבקע כתב:אני סבור כי השימוש בביטוי 'כפירה' הוא ’מעט’ מוגזם. לא על זה מדובר כאן.
עריכה: שוב ראיתי שקדמני בדבריי הרב יונת אלם ויישר כחו.
לכשיבקע כתב:ועל כולנה. על המילה: 'כפירה' שאם היא נכונה לגבי כל מי שנאמרה - אין יהודי חרדי שאינו משומד אפיקורוס כופר בעיקר - לא צירף ראש הישיבה שליט''א שום הוכחה. בפרפרזה לסטיקר ידוע: כדי להיות 'כופר' אמיתי צריך לעבוד קשה... ניכר כי נאמרו הדברים בעידנא דריתחא.
לכשיבקע כתב:לא נרשמתי לכאן כדי להתקוטט.
איפה ראית קטטה? התייחסתי לדבריך לגמרי עניינית. קבעת בלי שום מקור שדברי ראש ישיבה פלוני אינם נכונים/כפשוטם והא ראיה שלא הביא שום מקור
עכ''פ, ברכות לחיים ארוכים וכיו''ב מופיעות בכל מקור אפשרי אינספור פעמים, ואין בכך כל סתירה כמובן לענין מפתח של חיה. אשמח להוכחה אחרת.
עזריאל ברגר כתב:ומה עושים עם ההבטחות שלא התקיימו?
זוכרים את ההבטחות "מי שיתרום לקופת העיר - לא יחלה בקורונה", ו"מי שיצביע ג - לא יחלה בקורונה"?
ומה ההבטחות האלו עושות לציבור?
חד ברנש כתב:כנראה, "גרם החטא"
לכשיבקע כתב:אז לכולנו יש 'ערבים', וברור שצריך לעשות (גם אם גובים ממני כל חודש סכום מלא למעט בחודש שבו מתקיים 'יריד הערבים השנתי'), השאלה אם הדרך לשכנע הוא בסיפור על אישה שהתקשרה לקופת הצדקה וסיפרה שבעלה חלה ב'ידועה' אבל הטפסים היו מוכנים קודם שהגיעו התוצאות והיא רוצה להצטרף עתה, והמוקדנית נאלצה להשיב פניה ריקם, והסיום המובטח: 'הזדרזו לפני שיהיה מאוחר'.
בקשר לקטטות הקבועות בענייני מפלגות, ניתן לפתוח אשכול בשם 'רמי בה תיגרא', ושם לצרף קישורים לאשכולות שהציתו את האש ולהתקוטט שם. אני סמוך ובטוח כי תהיינה לו מספר שיא של צפיות.
עריכה: שוב ראיתי שקדמני בדבריי הרב יונת אלם ויישר כחו.
לכשיבקע כתב:כל דבר, חשוב ככל שיהיה (והוא חשוב ביותר), אינו מצדיק מניפולציות ושיטות פעולה מעין המוזכרות. אלו שלא עשו 'ערבים' כנראה עניים ברמה שאינה מאפשרת זאת.
[הרחבה של תגובה קודמת]. מהתרשמותי מעיון בדפי העו''ש שלי, כיום 'ערבים' כלל לא בנויה על תשלום של כלל החברים עבור היתומים הספציפיים, אלא הקופה גובה את הכסף לעצמה בכל חודש [למעט ביריד השנתי וכנ''ל, כנראה כדי לתת תחושה שהגבייה אינה קבועה], כמובן את הסכום הגבוה ביותר שהיא רשאית לגבות, וכשיש יתומים רח''ל משלמים להם מהקופה הכללית (אגב התשלום מיידי ומובטח). צורה כלכלית זו נוסתה ע''י יהואש המלך כמבואר בהפטרת 'שקלים'. איני יודע מה ההיתר לכך, אם הבטיחו מפורשות שהגבייה היא אך ורק עבור יתומים ורק את הסכום הנדרש.
יצויין כי תכניות ע''י קופות אחרות גובות בצורה שונה, אך שם קיימים שיבושים רבים בהעברת הכספים ליתומים.
חד ברנש כתב:כנראה, "גרם החטא"...
כנודע בפלפולו של הרב זילברשטיין בדברי הגרח"ק וכו'...
נוטר הכרמים כתב:ואילו חז"ל אמרו קבל את האמת ממי שאמרה,
ו....,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 126 אורחים