לכשיבקע כתב:בס''ד
מצ''ב מאמר בנושא. לענ''ד עיקר הפסול איננו בעצם ההבטחות, שהרי גדו''י מברכים ולדעתם לכאו' אריך למעבד הכי, אלא ב'איומים' לאלו שלא תורמים.
נוטר הכרמים כתב:כדאי מאוד שיחוו החברים את דעתם על עצם הנקודה, פחות על הפלטפורמה או על הכותב.
מהי באמת התשובה לשתיקה הרועמת נוכח ההחרפה (או יותר נכון: ההתחרפנות, במחילה) סביב התופעה המבישה שלא נחה לרגע.
נוטר הכרמים כתב:מהי באמת התשובה לשתיקה הרועמת נוכח ההחרפה (או יותר נכון: ההתחרפנות, במחילה) סביב התופעה המבישה שלא נחה לרגע.
שעת הכושר כתב:ראוי לברר האם התופעה הזאת בכלל קיימת.
בכל מדינה ומדינה יש דבר שחשוב באותה המדינה ותכף כשמתחיל אותו הדבר, יש בו טוב ורע. והטוב הוא מעט והרע הוא שוה ממש בכל התנועות אל הטוב כדי שלא יהיה נכר בין הטוב ובין הרע. ואותו הדבר הולך וחשוב עד הסוף. כגון במדינה זו חשוב בעל שם. ובאמת היו כמה בעלי שמות אמתיים וצדיקים. ועתה נתרבו הרבה בעלי שמות של שקר:
והכלל, שכל מי שרוצה וחפץ לכנס בזה לעסק באותו הדבר החשוב באותה המדינה כגון בעל שם במדינה זו הוא מצליח באותו הדבר אף שהוא שקר. כי באמת אינו יודע כלום רק שהדבר התלוי בהתעוררות שלו איך שהוא מתעורר וחפץ באותו הדבר. וגם תלוי בהמקום שמתחיל שם להנהיג אותו הדבר אם ההתחלה במקום שהם מאמינים בזה או שמתחיל עם נשים שהם דרכן להאמין בכל דבר אזי מצליח. ואזי יכול להיות שאחר כך יאמינו בו גם אותן שהם רחוקים מלהאמין בכזה. ואם היה מתחיל במקומם היו מתלוצצים ממנו ולא היה מצליח כלל, אך מאחר שכבר התחיל במקום שחשוב שם ויש להם אמונה, על ידי זה יכול להיות שגם הם יהיו מוכרחין להאמין בו מאשר שהוא מצליח:
ארי שבחבורה כתב:אני לא בטוח מה מביך יותר - הכתבה או התגובה.
שעת הכושר כתב:לפני שמתייחסים לעצם התופעה, או לאלו שבוחרים להתפרנס ממנה מחד גיסא או להתכבד בקלונה לאידך גיסא, ראוי לברר האם התופעה הזאת בכלל קיימת.
ארי שבחבורה כתב:אני לא בטוח מה מביך יותר - הכתבה או התגובה.
צופה_ומביט כתב:ארי שבחבורה כתב:אני לא בטוח מה מביך יותר - הכתבה או התגובה.
לא בטוח??
איזו השוואה יש ביניהן בכלל.
הכתבה טוענת טענות ברזל פשוטות וברורות ונכונות - גם אם יש לה מניעים מסוימים ומעטפת מסוימת, [וגם אם התשובה האמיתית מצערת והיא שמשתמשים בגדולי ישראל בלי ידיעתם בצורה שהם לא חולמים עליה]. כל בר דעת מתרעם על זה, תלמידי חכמים מקיאים מזה ורותחים על זה, וכל התירוצים והפלפולים הם כאין וכאפס מול השאלות והנזקים.
אבל ה"תגובה"? ראית שם תגובה בכלל?
[לא מעניין אותי מי כתב אותה, אני מתייחס למה שכתוב].
אני ראיתי רק ערימת להג כשל מטורף עילג, מלל חסר כל פשר וקשר לנושא, של ערס שחצן וכוחני, ותו לא. בריונות וטמטום במלוא מובן המילה תוך התחבאות פחדנית תחת "סינרם של גדולי ישראל" שמשם אפשר לצייץ מה שרוצים ולשפוך איזו ג'ורה שרוצים כי "אבא שלי שוטר ולכן נה נה נה לך".
יושב סתר כתב:הדברים ברורים-
ההבטחות ההזויות שנכתבות כל העת לא היו נכתבות אם הם לא היו מספקות את הסחורה. הציבור מורכב מאינספור רמות אי-קיו, חלקם נמוכות וחלקם נמוכות יותר, קופת העיר וגם השניה פונים לציבור הרחב, רחב מאד, המכיל את כל הרמות כאמור [זה כולל דת"ל ועולים חדשים, מסורתיים, זקנים וכו' וכו'] ואם הם ממשיכים עם זה כנראה שהעסק עושה את שלו.
פעם הייתי בעמדה של קופת העיר וראיתי את המגילות שאנשים כותבים שם לרבנים שיתפללו עליהם אז הבנתי את כוחה של התעמולה.
הקישון33 כתב:אילולי לא נפתח הפלס אלא בשביל מאמר זו דיינו, דווקא בגלל שהם לא מהממסד הם יכולים להרשות לעצמם לכתוב מה שהרבה חושבים, כל הכבוד להם.
יושב סתר כתב:הדברים ברורים-
ההבטחות ההזויות שנכתבות כל העת לא היו נכתבות אם הם לא היו מספקות את הסחורה. הציבור מורכב מאינספור רמות אי-קיו, חלקם נמוכות וחלקם נמוכות יותר, קופת העיר וגם השניה פונים לציבור הרחב, רחב מאד, המכיל את כל הרמות כאמור [זה כולל דת"ל ועולים חדשים, מסורתיים, זקנים וכו' וכו'] ואם הם ממשיכים עם זה כנראה שהעסק עושה את שלו.
פעם הייתי בעמדה של קופת העיר וראיתי את המגילות שאנשים כותבים שם לרבנים שיתפללו עליהם אז הבנתי את כוחה של התעמולה.
אבל הכותב הליצן הזה מתעלם מהעובדות שקופת העיר היא הבנק הגדול בעולם והיקף הצדקה שלה זה משהו בסדר גודל בינלאומי, וחלק נכבד מההצלחה זה השטויות שהם כותבים. זה העובדות.
לפלג של הכותב אין בכלל רבנים בסדר גודל שאפשר להלביש עליהם הבטחות [גם עוד 50 שנה לא יהיה אף אדם שתוציא ממנו שקל על הבטחה שלמשל ר' משה שמידע יתפלל עליו]. בנוסף, הציבור שלו בנוי מאנשים חשדנים וביקורתיים שלחם חוקם זה לבדוק כל הזמן שלא עובדים עליהם [עובדים עובדים...], ממילא הקופה שלהם לא תוכל לייצר גימיקים בנוסח קופת העיר.
בשורה התחתונה כל המקרים הקשים והטרגדיות של הקבוצונת שלו יודעים היטב מה הכתובת לפתוח קרן שתצליח. זה עוד לפני הנקיון כפיים של הקופה, שהמשפחה מקבלת שקיפות מלאה והכסף במלואו הולך למטרה ללא עמלות.
דרומי כתב:חבל מאוד שאפילו כלפי חוץ לא מצליחים לדבר בסגנון אובייקטיבי.
יושב סתר כתב: [גם עוד 50 שנה לא יהיה אף אדם שתוציא ממנו שקל על הבטחה שלמשל ר' משה שמידע יתפלל עליו].
יושב סתר כתב:לפלג של הכותב אין בכלל רבנים בסדר גודל שאפשר להלביש עליהם הבטחות
נחומצ'ה כתב:הקישון33 כתב:אילולי לא נפתח הפלס אלא בשביל מאמר זו דיינו, דווקא בגלל שהם לא מהממסד הם יכולים להרשות לעצמם לכתוב מה שהרבה חושבים, כל הכבוד להם.
יוסף הצדיק ביקש קודם פירסומו לאחים, 'הוציאו כל איש מעלי'. פירשו בחסידות להוציא את מידות ה'איש' מתוכי.
שלא יהא חלילה, כל מידות של קנאה נקמנות וכדו'.
יאים הדברים, אך לא למי שאמרם.
הקישון33 כתב:נחומצ'ה כתב:הקישון33 כתב:אילולי לא נפתח הפלס אלא בשביל מאמר זו דיינו, דווקא בגלל שהם לא מהממסד הם יכולים להרשות לעצמם לכתוב מה שהרבה חושבים, כל הכבוד להם.
יוסף הצדיק ביקש קודם פירסומו לאחים, 'הוציאו כל איש מעלי'. פירשו בחסידות להוציא את מידות ה'איש' מתוכי.
שלא יהא חלילה, כל מידות של קנאה נקמנות וכדו'.
יאים הדברים, אך לא למי שאמרם.
ורק בגלל השנאה שמקלקלת את השורה הציבור פה.
נוטר הכרמים כתב:כדאי מאוד שיחוו החברים את דעתם על עצם הנקודה, פחות על הפלטפורמה או על הכותב.
מהי באמת התשובה לשתיקה הרועמת נוכח ההחרפה (או יותר נכון: ההתחרפנות, במחילה) סביב התופעה המבישה שלא נחה לרגע.
לייטנר כתב:נוטר הכרמים כתב:כדאי מאוד שיחוו החברים את דעתם על עצם הנקודה, פחות על הפלטפורמה או על הכותב.
מהי באמת התשובה לשתיקה הרועמת נוכח ההחרפה (או יותר נכון: ההתחרפנות, במחילה) סביב התופעה המבישה שלא נחה לרגע.
הגר"י שיל"ת ראש ישיבת מעלה אדומים לא שתק, ולפני ל"ג בעומר יצאה שיחה קצרה שלו, שבה התייחס לכל ההבטחות בשם רשב"י כעבודה זרה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים