סגי נהור כתב:אני בנתיב שלך לאורך כל הדרך. אם כל מה שיש זה מיליארדי סיבות קטנות, עליהן גופא חלים כללי ההסתברות, אחרת המשמעות היא שיש הטיה. תחשוב רגע על הכדור שפוגש את המסמר העגול. כל מיני השפעות זעירות קובעות אם יפנה ימינה או שמאלה. ההשפעות הללו אינן מוטות לימין או לשמאל (משמע שתי האפשרויות שוות) ולכן הן ישפיעו פעם לימין ופעם לשמאל (כי הסיכויים שווים. זאת בדיוק הסתברות). אם הכדור פונה פעם אחר פעם לימין, דווקא הסתכלות דטרמיניסטית תחייב שהכלי לא מאוזן או שקיימת הטיה אחרת.
או במילים אחרות, הגעת לתוצאת ה"חרטומים".
כלומר, אני מכיר את הכוחות הפועלים על המציאות, ואני יודע שלקבוצת ה"עץ" יש אותן כוחות כמו קבוצת ה"פלי", ולכן לא יתכן שאחד יקבל יותר מהשני.
זה מה שכתבתי שעד כאן הכל ברור.
אלא שאליעזר התחיל כנראה בפיתוח התאוריה שלו מנסיון לתת מענה למכניקת הקוונטים. שם מקובל שהאקראיות שולטת לחלוטין (והסיבה היחידה להתנהגות האחידה במאקרו היא הסטטיסטיקה של חוק המספרים הגדולים).
לטענתו האקראיות היא דבר מופרך מבחינה פילוסופית, שכן לא יתכן שהדבר מה שגורם לחלקיק לנוע, יורה לו לעשות זאת באופן של דבר והיפוכו.
על כל פנים מבחינתו מכניקת הקוונטים חייבת שינוי, כי האקראיות אינה באה בחשבון.
ולכן הוא הוכרח לטעון ש"חוק המספרים הגדולים" שמתבטא בצורתו הנאמנה ביותר במכניקת הקוונטים (וכאמור אינו יכול להתפרש לא באקראיות שמופרכת מבחינתו פילוסופית, ולא בשווי משקל של סיבות, שכלל אינן קיימות בנמצא) בנוי על נוסחא של שיווי משקל מובנה.
אחרי שהוא הוכרח להמציא אותו במכניקת הקוונטים, מה ימנע ממנו לקבוע שאותו חוק מתערב בכל רמה שהיא.