לכשיבקע כתב:מה שאתה מציע למעשה, הוא להביא לידי כך שהאש תגיע למסקנה שהמים אינם אויבים אלא ידידים, על ידי שהמים יתנהגו יפה יותר.
איש גבעות כתב:לכשיבקע כתב:מה שאתה מציע למעשה, הוא להביא לידי כך שהאש תגיע למסקנה שהמים אינם אויבים אלא ידידים, על ידי שהמים יתנהגו יפה יותר.
באר דבריך, ידידי.
איש_ספר כתב:הטענה שבסיס דברי האשכול נכונה מאד, והיא נטענה עוד הרבה לפני הקורונה, והיא תקפה גם למכחישי הקורונה.
חוק הגיוס ועוד הקצף שמסביב בא במקביל לתהליך של מגמה רצון ודרישה מצד חוגים שונים לקבל נתח מיניסטריאלי שווה בשווה, והדרישה הקולנית ל"אפליה מתקנת", בחברות ממשלתיות ובכל הפנים של המדינה. וכך החילוני אומר לעצמו, אם אתה החרד חבר ועדה בדירקטוריון פלוני ואשתך נהנית ממשכורת ממשלתית כאן או שם, והילדים שלך נדחפו להיות בחברה זו או בועדה זו, וה"רבנים" שלכם שרים בממשלה ונוהגים ברכבי שרד ממשלתיים, למה לא תיטלו אתם כולכם חלק שווה בשווה בשאר המטלות המונחות כאן לפתחינו, למשל גיוס מלא מלא.
לאמור, קומץ עסקנים שלא מכירים את מקומם, ונפשם השוקקה לא יודעת רוויה, והם אוכלים לשובע והניחו יתרם לעולליהם, הם הם שמממיטים אסון על ציבור שלם שמעוניין להסתגר בקרן זווית ולהמשיך את חייו הצנועים והשקטים, ציבור שלא מעוניין להיות שווה בן שווים, הוא לא יקבל שירמסו אותו ובטח שלא יגבילו או יקשו את אורח חייו, אבל הוא לא מתעקש להשוות את תמיכת המדינה בו ובמוסדותיו עם תמיכתה בציבור החילוני. הוא לא מרגיש חלק מהמשחק, ולכן לא מצפה לקבל תנאים שווים.
כתבתי בל' גוזמא, אבל העקרון נכון לענ"ד.
איש גבעות כתב:אז נכון שאנחנו לא בגלות, אבל ההתנהלות הפוליטית שלנו צריכה להכיר בקשיים המובנים שמציאותינו כמיעוט יוצרת כאן.
לכשיבקע כתב:איש_ספר כתב:הטענה שבסיס דברי האשכול נכונה מאד, והיא נטענה עוד הרבה לפני הקורונה, והיא תקפה גם למכחישי הקורונה.
חוק הגיוס ועוד הקצף שמסביב בא במקביל לתהליך של מגמה רצון ודרישה מצד חוגים שונים לקבל נתח מיניסטריאלי שווה בשווה, והדרישה הקולנית ל"אפליה מתקנת", בחברות ממשלתיות ובכל הפנים של המדינה. וכך החילוני אומר לעצמו, אם אתה החרד חבר ועדה בדירקטוריון פלוני ואשתך נהנית ממשכורת ממשלתית כאן או שם, והילדים שלך נדחפו להיות בחברה זו או בועדה זו, וה"רבנים" שלכם שרים בממשלה ונוהגים ברכבי שרד ממשלתיים, למה לא תיטלו אתם כולכם חלק שווה בשווה בשאר המטלות המונחות כאן לפתחינו, למשל גיוס מלא מלא.
לאמור, קומץ עסקנים שלא מכירים את מקומם, ונפשם השוקקה לא יודעת רוויה, והם אוכלים לשובע והניחו יתרם לעולליהם, הם הם שמממיטים אסון על ציבור שלם שמעוניין להסתגר בקרן זווית ולהמשיך את חייו הצנועים והשקטים, ציבור שלא מעוניין להיות שווה בן שווים, הוא לא יקבל שירמסו אותו ובטח שלא יגבילו או יקשו את אורח חייו, אבל הוא לא מתעקש להשוות את תמיכת המדינה בו ובמוסדותיו עם תמיכתה בציבור החילוני. הוא לא מרגיש חלק מהמשחק, ולכן לא מצפה לקבל תנאים שווים.
כתבתי בל' גוזמא, אבל העקרון נכון לענ"ד.
אמת ויציב וכו'
לענ"ד אין כאן רק רצון להסתגר בקרן זווית ולא לשבוע כסף מהשירות הציבור, אבל יש כאן ציבור שמקדש את קיום המצות והתורה, למול ציבור ששוללן, וכשם שימין עם השמאל לא ישבו איש יחדיו, כן הוא השקפת התורה עם השקפת אחינו התועים.
להסתכל לאחור לראות מה חושב זה שאינו שותו"מ חסר טעם, שהלא טעותו עמו מעיקרא, ומאי שנא קודם המגפה מלאחריה.
איש_ספר כתב:הטענה שבסיס דברי האשכול נכונה מאד, והיא נטענה עוד הרבה לפני הקורונה, והיא תקפה גם למכחישי הקורונה.
חוק הגיוס ועוד הקצף שמסביב בא במקביל לתהליך של מגמה רצון ודרישה מצד חוגים שונים לקבל נתח מיניסטריאלי שווה בשווה, והדרישה הקולנית ל"אפליה מתקנת", בחברות ממשלתיות ובכל הפנים של המדינה. וכך החילוני אומר לעצמו, אם אתה החרד חבר ועדה בדירקטוריון פלוני ואשתך נהנית ממשכורת ממשלתית כאן או שם, והילדים שלך נדחפו להיות בחברה זו או בועדה זו, וה"רבנים" שלכם שרים בממשלה ונוהגים ברכבי שרד ממשלתיים, למה לא תיטלו אתם כולכם חלק שווה בשווה בשאר המטלות המונחות כאן לפתחינו, למשל גיוס מלא מלא.
לאמור, קומץ עסקנים שלא מכירים את מקומם, ונפשם השוקקה לא יודעת רוויה, והם אוכלים לשובע והניחו יתרם לעולליהם, הם הם שמממיטים אסון על ציבור שלם שמעוניין להסתגר בקרן זווית ולהמשיך את חייו הצנועים והשקטים, ציבור שלא מעוניין להיות שווה בן שווים, הוא לא יקבל שירמסו אותו ובטח שלא יגבילו או יקשו את אורח חייו, אבל הוא לא מתעקש להשוות את תמיכת המדינה בו ובמוסדותיו עם תמיכתה בציבור החילוני. הוא לא מרגיש חלק מהמשחק, ולכן לא מצפה לקבל תנאים שווים.
כתבתי בל' גוזמא, אבל העקרון נכון לענ"ד.
איש_ספר כתב:הטענה שבסיס דברי האשכול נכונה מאד, והיא נטענה עוד הרבה לפני הקורונה, והיא תקפה גם למכחישי הקורונה.
חוק הגיוס ועוד הקצף שמסביב בא במקביל לתהליך של מגמה רצון ודרישה מצד חוגים שונים לקבל נתח מיניסטריאלי שווה בשווה, והדרישה הקולנית ל"אפליה מתקנת", בחברות ממשלתיות ובכל הפנים של המדינה. וכך החילוני אומר לעצמו, אם אתה החרד חבר ועדה בדירקטוריון פלוני ואשתך נהנית ממשכורת ממשלתית כאן או שם, והילדים שלך נדחפו להיות בחברה זו או בועדה זו, וה"רבנים" שלכם שרים בממשלה ונוהגים ברכבי שרד ממשלתיים, למה לא תיטלו אתם כולכם חלק שווה בשווה בשאר המטלות המונחות כאן לפתחינו, למשל גיוס מלא מלא.
לאמור, קומץ עסקנים שלא מכירים את מקומם, ונפשם השוקקה לא יודעת רוויה, והם אוכלים לשובע והניחו יתרם לעולליהם, הם הם שמממיטים אסון על ציבור שלם שמעוניין להסתגר בקרן זווית ולהמשיך את חייו הצנועים והשקטים, ציבור שלא מעוניין להיות שווה בן שווים, הוא לא יקבל שירמסו אותו ובטח שלא יגבילו או יקשו את אורח חייו, אבל הוא לא מתעקש להשוות את תמיכת המדינה בו ובמוסדותיו עם תמיכתה בציבור החילוני. הוא לא מרגיש חלק מהמשחק, ולכן לא מצפה לקבל תנאים שווים.
כתבתי בל' גוזמא, אבל העקרון נכון לענ"ד.
רציני כתב:אולי זה בעיה בכל צבור שהוא מעוט שהרוב מנסה להכריח אותו להיות כמותו והמעוט נלחם למען מהותו. היהודים אצל הגויים שמה אולי יש בעיה יותר רצינית כי יש הלכה עשו שונא ליעקב ויש הרבה שיטות בדיוק איך להתנהג. כשזה דתיים וחילונים בפשטות זה כמו כל מיעוט שיש בתוך רוב אולם גם יש חזל שעם האר שונא תלמידי חכם ואם כן אולי צריך להתייחס אחרת. אבל אם נאמר שזה כמו מיעוט רגיל שמה דוקא הלא לפחד ולהתנהג בצורה שלו דוקא זה מוצא חן בעיני הרוב בדרך כלל.
דבי אליהו כתב:חיפשתי ולא מצאתי בכל ההודעות שלעיל את המושג 'דעת תורה'. אילו היה הדיון הזה מתנהל לפני עשרים-שלושים שנה נדמה לי שהוא היה המושג המרכזי בדיון. מה קרה? ברור שהמחנה שלנו השתנה. לטב או למיטב?
איש גבעות כתב:דבי אליהו כתב:חיפשתי ולא מצאתי בכל ההודעות שלעיל את המושג 'דעת תורה'. אילו היה הדיון הזה מתנהל לפני עשרים-שלושים שנה נדמה לי שהוא היה המושג המרכזי בדיון. מה קרה? ברור שהמחנה שלנו השתנה. לטב או למיטב?
למה כוונתך?
שצריך לשאול דעת תורה לפני שפותחים אשכול כזה?
או שמא שנציגי הציבור צריכים לשמוע דעת תורה כיצד לנהל את מלחמותיהם?
קרית מלך כתב:מבלי להכנס לפרטים ופרטי פרטים, שכמובן מיד תצביע שאינו דומה כלל וכלל וכו' וכו' אך אשאל לגופו של רעיון, מע"כ אורח שבא כאן לגור? כנראה שכחת את התקופה בה מרן הרב שך נאם את נאומו המפורסם והפיל והקים ממשלות, משום מה הוא לא חשש מכל מה שכתבת.
בן אליהו כתב:הרב ש"ך זצ"ל, דווקא התחשב מאוד עם טענות מסוג זה.
לבי במערב כתב:ולפני שני דורות, המושג 'דעת תורה' לא הי' קיים כלל...
לבי במערב כתב:ולפני שני דורות, המושג 'דעת תורה' לא הי' קיים כלל...
דבי אליהו כתב:לבי במערב כתב:ולפני שני דורות, המושג 'דעת תורה' לא הי' קיים כלל...
יפה אמרת, הרב ל"ב. ואם נדייק בדבר אולי נאמר שלושה דורות ויותר. המושג דעת תורה מפציע לאחר מלחמת העולם השניה. ולכן אפשר לומר שאנחנו חוזרים היום למקום שהיינו בו לראשונה.
אם כן, נהפוך את השאלה. כיצד ייתכן שמושג שלא עלה על לב ולא צווינו עליו הפך להיות האבן הראשה של החרדיות שכל הכופר בו כאילו כפר בעיקר? ועוד נשאל, האם יש עקרונות שנתחדשו בזמננו והם מקובלים על הכל ושגם הם עתידים להתבטל בעוד דור.
איש גבעות כתב:זה שהמושג דעת תורה איבד את מקומו הראוי לו זו עובדה.
השאלה היא כיצד זה קרה?
לדעתי התשובה היא פשוטה.
כשרואים שוב ושוב כיצד העסק מתנהל, לא פלא שהציבור מאבד אימון.
הציבור איננו טיפש.
ישנו תיאור של אחד מגדולי הדור הקודם שמתאר ישיבה של חכמי הדור שדנה באחת משאלות הזמן.
הוא מתאר את החכמה העצומה ואת הראייה למרחוק שראה שם.
ואני הקטן תמה: לו היה משתתף בישיבה כזו כיום, האם גם היה יוצא אחוז התפעלות מהחכמה והתבונה והראייה למרחוק?
אני כותב זאת בכאב רב. אבל לצערי זו האמת.
איש גבעות כתב:בן אליהו כתב:הרב ש"ך זצ"ל, דווקא התחשב מאוד עם טענות מסוג זה.
אכן כן.
מרן הרב שך זצוק"ל היה אבי התפיסה הגלותית.
עליך עיננו כתב:נ.ב. כל המושג חילול ה' הנאמר כל כך הרבה בזמן האחרון איבד את ערכו לגמרי... ( מי החליט שחילול ה' שהחילוני חושב שאני מדביק אותו... אבל אין חילול ה' לסגור ישיבות?? )
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים