מגן השבת כתב:אינני חתום על "להצליח" אבל נסות אם נתן לי השם רעיון זו חובתי, "כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל". ויכול גם להיות שאם לא היום עוד דור זה כן יצליח.
מהותה של השמיטה היא... שמיטת כספים וקרקעות. מי לא חותם על פרוזבול אם יש לו חוב עם חברו?
מהותה של קידוש החודש... זה קידוש בעדים במעמד בית הדין אפילו תוך חילול שבת, וכולנו מיתשמשים בלוחות שנה ע"י טריק כזה או אחר של קידוש עתידי ע"י הלל השני.
מהותה של השבת ...זה העונג והאיסור שחיים יחד. איזה מין פטנט זה להעזר בשעון שבת? במיזוג ותאורה (תוך חילול שבת של אחרים ולרובינו אין אפילו גנרטורים). פטנט של פלאטה ומיחם חשמליים שמאפשרים אוכל חם ומים חמים אפילו בסעודה שלישית.
אם יהיו ראשים פתוחים אפשר לקדם את השבת. ו"קראת לשבת עונג לקדוש ה' מכובד" לא מיסתדר עם הליכה בגשם אם יש פתרון הילכתי. ומה שכתוב "בעיתו" בערבי שבתות במחילה זה אחרי ערבית שכולם אוכלים בבתים ולא מחוץ לבית.
היו ברוכים.
מגן השבת כתב:מהותה של השבת ...זה העונג והאיסור שחיים יחד. איזה מין פטנט זה להעזר בשעון שבת? במיזוג ותאורה (תוך חילול שבת של אחרים ולרובינו אין אפילו גנרטורים).
מגן השבת כתב:אינני חתום על "להצליח" אבל נסות אם נתן לי השם רעיון זו חובתי, "כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל". ויכול גם להיות שאם לא היום עוד דור זה כן יצליח.
מהותה של השמיטה היא... שמיטת כספים וקרקעות. מי לא חותם על פרוזבול אם יש לו חוב עם חברו?
מהותה של קידוש החודש... זה קידוש בעדים במעמד בית הדין אפילו תוך חילול שבת, וכולנו מיתשמשים בלוחות שנה ע"י טריק כזה או אחר של קידוש עתידי ע"י הלל השני.
מהותה של השבת ...זה העונג והאיסור שחיים יחד. איזה מין פטנט זה להעזר בשעון שבת? במיזוג ותאורה (תוך חילול שבת של אחרים ולרובינו אין אפילו גנרטורים). פטנט של פלאטה ומיחם חשמליים שמאפשרים אוכל חם ומים חמים אפילו בסעודה שלישית.
אם יהיו ראשים פתוחים אפשר לקדם את השבת. ו"קראת לשבת עונג לקדוש ה' מכובד" לא מיסתדר עם הליכה בגשם אם יש פתרון הילכתי. ומה שכתוב "בעיתו" בערבי שבתות במחילה זה אחרי ערבית שכולם אוכלים בבתים ולא מחוץ לבית.
היו ברוכים.
מגן השבת כתב:מ אלישע כתב:מגן השבת כתב:ועיין במ"ב שחוט מועיל לפתיחת וסגירת אוהל עראי אפילו של כמה טפחים. ומיטריה היא אוהל עראי לכל הדעות.
לכאורה חוט פירושו שבמקום שהאהל נפתח, כבר מוכן חוט,
וצריך רק להמשיך את שאר רוחב האהל למקום זה.
( וטעות מה שכתבתי שלחצן המטריה כמו חוט).
ואם כן אין כאן היתר חוט.
מחילה, חוט הוא מראה על שיש פה "שימוש של אוהל קיים" ולא "בניית אוהל חדש". עיין טעם זה בחזון איש על הסוגיא.
דרומי כתב:ראוי להזכיר - בהמשך לנושא הטלטול של המטריות - שדוקא בשבתות חורפיות וסוערות קורה לא אחת שהעירוב נקרע ואין סיפק לתקנו. וק"ל.
עזריאל ברגר כתב:אסכם את דבריך בקצרה כך:
מכיוון שהיוזם של המטריה הזאת טעה במעשיו, ושיתף בכתביו רבנים אמיתיים ביחד עם "רבנים ניאורפורמיים" וכו' (עכ"פ לפי ההבנה שלך) - לכן אסור להשתמש במטריה הזאת, כי היא נותנת כוח ועוז לעוקרי היהדות.
חשוב לציין שתלמידי חכמים צריכים לומר את האמת ההלכתית שלהם ללא פחד של "מה יגידו עליהם" הציבור. "לא תגורו מפני איש" כתיב, אבל מנסיון רב הבעיה קיימת בצורה חזקה מאוד בפרט בנושא זה במגזרים מסוימים. ולא ארחיב מפני הכבוד. הרבנים שחתמו הם רבנים אמיצים ואנשי חייל, ועל כך תודתי.
מגן השבת כתב:לא יהיה יותר אף פעם"דיון אמיתי" בפורום זה בו יושב אדם כאחד מהקבוצה ובברוטאליות ובהיתלהמות קובע לכולם פה מי ראוי, ומה ראוי, במה אסור לדון ואיפה מותר לדון. קובע בשמי מה ואיך אני מנסה לקדם. לועג לרבנים חשובים תוך הבהרה שחלילה לא הובן ועוד כהנה וכהנה רעות חולות. גם מה שנמחק נצור בליבי ובלב הקוראים לדאבון לב. לי יצא החשק מכל הדיון לגמרי שאיננו עוד לשם ברור האמת.
זו מדיניות ברורה של השתקת וחסימת פיות, למה לאנשים להגיב אם יחשבו כפרומים או יחטפו חיצי לעג השמצת והכפשות ברמה האישית כי הם אנשים שחושבים אחרת מאותו אדם.לצערי זה נהפך לבמת איש אחד, עם הדעה הנכונה כמובן על הכל. וכן זה בריונות ברשת! גם רבנים יכולים להיות בריוני רשת, ואפילו להצליח בזה מאוד כי זה מתודלק בערכי אמת של תורה.
ויש רבות מה להעיר על "הסיכום ההלכתי עד כה" אבל פורום זה כבר לא מקום נטרלי ופתוח לדיון כלל וכלל. לא לי ולא לאנשים אחרים.
שש ושמח כתב:הטפות המוסר שלך ממש מרגשות עד כדי דמעות. אני רק מזכיר שהם יוצאות מפיו של מי שכבר בהודעה הראשונה שלו הסביר לנו שהרבנים האוסרים [כמובן "ממגזרים מסויימים"] הם פשוט חסרי אומץ וחוששים ל"מה יגידו". וכלשונו הזהבחשוב לציין שתלמידי חכמים צריכים לומר את האמת ההלכתית שלהם ללא פחד של "מה יגידו עליהם" הציבור. "לא תגורו מפני איש" כתיב, אבל מנסיון רב הבעיה קיימת בצורה חזקה מאוד בפרט בנושא זה במגזרים מסוימים. ולא ארחיב מפני הכבוד. הרבנים שחתמו הם רבנים אמיצים ואנשי חייל, ועל כך תודתי.
לטעמך. זו דעתך וחשוב לנו לשמוע אותה.מגן השבת כתב:אין לי חשק ורצון יותר להשיב בפורום זה. אין זה כבר מקום ראוי לשיח תורני. וחבל.
מגן השבת כתב: אם הרב אשר וייס שליט"א אומר לי כשאני שולח לו את מגן השבת, שגם אם הכל מהדרין הוא לא יכול לחתום ציבורית על מיטרית שבת רק אחרי הרב שטרנבוך.
יאיר1 כתב:ואני רק שואל האם לחינם הלך הזרזיר אצל העורב?
מגן השבת כתב:אני לא מכיר אותו ואת פסיקותיו , אבל אני מאמין (סתם זורק דוגמאות להמחשה ) שהוא לא יחתום על מכונת גילוח, פאה, ומעלית שבת. כל אחד רואה ויודע שיש שכן שמתירים אותם ויש ציבור גדול שכן משתמש ונזקק להם.
כל ציבור ילך לפי רבניו, וכל אדם בתוך כל ציבור יעשה כהבנתו וזה בסדר גמור
מגן השבת כתב:אלישע, עד מתי תסלף דברי???
את "אני מאמין ש" שהוא מונח שמבטא ספק והיסתברות אישית שלי מתוך אי הכרה עם הרב ופסקיו כמו שכתבתי - הפכת ל "לא יתכן" שהוא ודאות גמורה.
את רבנים "מתירים אותם ויש ציבור גדול שכן משתמש", שים לב רבנים מתירים ואז ציבור מיתשמש - הפכת ל "רבנים דמאמינים שהם מתירים מה שציבור גדול נזקק להם" הרבנים מתירים מה שבא לציבור.
מגן השבת כתב:הכל כבר מותר? אין כבר גבולות ?
עקביה כתב:יאיר1 כתב:ואני רק שואל האם לחינם הלך הזרזיר אצל העורב?
ידידי היקר ר' יאיר1 שליט"א
גם אני רק שואל, האם בגלל שצר עולמך כנמלה סבור הנך שעל כולנו לעטר את עינינו בדסקיות החוסמות את שדה הראיה, כסוס הזה, שבעליו חפץ שלא יסטה מן הדרך?
אולי תסביר בטובך מה עניין הממצא המרשים שהעלית בחכתך אצל הדיון אודות המטריה?
אני מיצר על הדברים שאני כותב כאן (ומן הסתם יימחקו), אבל אתה כותב כמשמיצן, וכאחרון כותבי הפשקווילים.
איני מצליח למצוא בדבריך שום ענייניות ושום טענה שיש בה ממש, והאחרון הכביד.
מגן השבת כתב:מעלה מהדורה מקוצרת של מגן השבת שתהיה נוחה לעיכול בתקווה אצל כלל המיגזרים. מתוך 30 חתימות השארתי 4 בולטים. 2 חרדים 2 חרדליים.
כך שמי שבאמת רוצה לשאול את רבותיו או לחקור בעצמו יוכל להיות מפוקס בתוכן ולא בקליפה.
בן אליהו כתב:מגן השבת כתב:מעלה מהדורה מקוצרת של מגן השבת שתהיה נוחה לעיכול בתקווה אצל כלל המיגזרים. מתוך 30 חתימות השארתי 4 בולטים. 2 חרדים 2 חרדליים.
כך שמי שבאמת רוצה לשאול את רבותיו או לחקור בעצמו יוכל להיות מפוקס בתוכן ולא בקליפה.
דא עקא שהקליפה קשה, אפילו קשה עד מאוד, עד כדי שהייתי אומר שראוי בגללה לשקול שלא לקבל את התוך. הטעות שבהליכה לרבנים שלא מגדולי הפוסקים בעניין כזה היא עניין מהותי מאוד. ק"ו כשחלקם מייצגים דרך שראוי עד מאוד להסתייג ממנה.
בנוסף הזלזול במרן ר' אשר וייס שליט"א חמור עד מאוד.
לא פעם שמענו ממרן הגר"א שפירא על גאון ישראל ר' יצחק אלחנן זיע"א, שאמר לאדמו"ר מראדזין, שייתכן והיה מקבל את עניין התכלת, אבל נמנע מלומר זאת כדי לא לשרוף את הגשרים עם המשכילים, שאותו הם עדיין מכבדים. והוסיף ר' יצחק אלחנן שלמען מטרה זו מותר לו אפילו לחלל שבת.
צא וראה שיש גם עניין לשקול שיקולים כגון דא. והעניין מסור לגדולי חכמי ישראל שבדור, שר' אשר וייס הוא אחד מהם ללא כל ספק.
צר לי, אך בעניין זה שגית עד מאוד. אני בטוח שבתום לב. אך שגית.
מגן השבת כתב:ראשית אחזור על הברור, מעולם לא עלה על ליבי חלילה לזלזל באף רב, בטח לא בגדולי ישראל כמוהו.
מעבר לזה, צריך להיות מודע וזה לא שפיטה אלא מציאות קבילה וקיימת. זה לא שאני מנחש, הוא עצמו אמר את זה לי וגם לאחרים. וזה גם הגיוני, מנהיג לא יגיד משהו אם הוא יודע שהציבור לא ילך אחריו ורבנים אחרים יעשו ממנו רפורמי. זה גם דבר מופיע הרבה בשותי"ם שרב פוסק אבל מתנה שיצטרפו לזה עוד אחד או שניים כדי לא לעמוד לבד. טיבעי לחלוטין.
מגן השבת כתב:הוא עצמו אמר את זה לי וגם לאחרים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 180 אורחים