ארי שבחבורה כתב:הרב 'היא שיחתי' היקר, אני באמת מתפלא עליך.
הרי גם אתה לא חושב (לפחות כך אני מקווה) שכל קשר עם אנשים כמו הרב נכטילר או הרב פפר ואפילו נעמי פרל הוא פסול באופן עקרוני, נכון? הרי ככל הידוע לי הם עדיין לא נודו ולא נאסר לשהות בד' אמותיהם, אלא מה, הטענה היא שמכיון שהאנשים הללו מקדמים אג'נדות פסולות הרי שכל מי שמצוי בקשר אתם, ובייחוד אם הוא מקבל מהם תרומות, יש לחשוד בו שהוא גם שותף לאותן אג'נדות, וממילא הדבר מטיל צל כבד על פעילותו, אבל הרי גם אתה הרי מודה בפה מלא שאין ספק שהרב ענבל לא שותף לאותן אג'נדות, ואדרבה - הוא אחד המתנגדים הגדולים ביותר שלהן, אז במה עוד אפשר לחשוד בו למען השם?
מה שכן, בהחלט יכול להיות שהיה ראוי לרב ענבל להימנע לקבל מהם תרומות משום מראית עין, אבל זו כבר שאלה אחר לגמרי, ואותה, כמו שאלות אחרות שעולות כאן, מן הראוי להפנות אליו.
נ.ב. כל האמור כאן הוא אך ורק לגבי הרב ענבל ולא לגבי הרב פייבלזון שאין לי שום מושג לגבי דעותיו על האקדמיה ומכון מנדל וכו', ואדרבה, אשמח מאוד אם אחד מתלמידיו המצויים כאן יוכל להחכימנו בזה.
אני לא פוסל אף אחד, תאמין לי שיש לי מכרים עם אג'נדות גרועות, ואין לי בעיה לשהות בד' אמותיהם, גם אין לי בעיה שיקבל מהם תרומות, הם יהודים כשרים, שומרי תורה ומצוות, ואני לא חושב שיש לי הזכות לטעון כנגד אי מי, מבחינתי הקו האדום הוא אפיקורסות, וזה לא שמענו לא באתר אקשיבה ולא בקורסים במכון מנדל, אני קטונתי מלדבר לגופו של איש.
רק צריך לדעת, שכשאתה מקדם אג'נדה חברתית מסויימת, ובפרט כשגורמי חוץ מממנים אותך, אין לך הזכות להסתיר את האג'נדה שלך ואת המטרות אותן אתה מעוניין לקדם, גם אם אתה רשכבה"ג או ראש ישיבה, אין לך זכות לקדם אג'נדות שינוי בחברה החרדית, בלי לספר לחברה החרדית שזו האג'נדה שלך וזה מה שאתה עושה, לא כל שכן כשמשלמים לך על זה מקרנות נדיבים אמריקאיות.
מתבקש מכך גם, שאתה לוקח על עצמך את הסיכון שבפורומים ברשת או בחצרות רבנים יהיה מי שירצה לתהות על קנקנך, וזו הסיבה שאני מרשה לעצמי להציף את הנושא כאן, למרות שאני מאוד חרד על כבודם של יהודים כשרים, ואין לי ספק שהם יהודים כשרים וטובים.
ולכן, התרומות של ראשי מכונים אלו לרבנים הנ"ל לא מפריעות לי, ואדרבה, אם זכו ליתן צדקה ולא נתקללו בקללת ירמיהו ליתן לשאינם הגונים, יבורכו מן השמים,
השאלה שלי היא במישור אחר לחלוטין: איך הקשר והסבך הזה נוצרו? מה פשר החיבורים הללו רצוא ושוב בין מנדל/תקווה/צריךעיון/וכלל הנידונים באשכול זה. ואת זה ניסה להסביר הרב מקדש מלך לעיל, אם אתה שואל אותי, אני לא חושב שביאורו מספיק בזה,
הניסיונות של יעקב בורלשטיין לחזור לנקודה כאילו יש כאן התקפה על הרב פייבלזון והרב עינבל היא טעות, הם רבנים חשובים, ומבחינתי שמם נוקה לחלוטין, אין לי ספק שכוונותיהם רצויות. השאלה שלי היא על סבך הקשרים המסועף שמתחוור כאן