ישיבה בחור כתב:בנוגע למרן הסטייפלער יש מכתב ממנו שיש להצביע בבחירות הן מסברא דנפשיה והן לפי הוראת גדולי ישראל גאב"ד טשיבין ור' אהרון קוטלר ובכלל ניכר מכלל מכתביו בעניין שלא רצה להשתמש בשם החזון איש בנושא
כנראה ברור שישנם רבים שקיבלו ביחידות הוראה מהחזון איש שדעתו נוטה שיצביעו אך מצד שני היו מגדולי הקנאים שהיו בני ביתו והראה להם הבנה מסוימת לדרכם אך סירב להוציא מכתב פומבי או אפילו מכתב פרטי בעניין בעבר שמעתי מגדול אחד שיתכן שטעמו היה שסבר שהמדינה לא תחזיק מעמד זמן רב ולכן הוא לא ראה חשיבות בהתערבות פומבית
כבוד הרב, אתה בחור צעיר כנראה, לכן לא הספקת עוד לעבור על 17 העמודים דלפניך.
הציטוט מהסטייפלער זה עוד דמוגגיה זולה, וכבר הופרכה בעמודים הקודמים, וכבר בעמודים הראשונים, עיין שם.
גדולי הקנאים לא היו מבאי ביתו של החזון איש, כי החזון איש עצמו היה קנאי, בדיוק כמו הרב מבעלזא האמרי חיים הבית ישראל ור' משה פיינשטיין.
עם הקנאות הזו שלהםם הם דאגו להפיץ תורה ויראת שמים בכל העולם.
אלו האחרים שקנאו קנאת ה' רק ואיפוא שהסתדר או התחשק להם, הגיעו גם לביתו של החזון איש לפעמים, כמו שהגיעו לביתה של הגיורת, וכמו שהגיעו לעוד מקומות.
רק בקיצור אצטט לך מכתב שמשום מה שכחת לצטט מהסטייפלער, ועיין בעמודים הקודמים ותראה באורך
- סטייפלער 1.JPG (38.55 KiB) נצפה 9597 פעמים
2.
הגירסה המעודכנת של הסיפור שאתה כותב 'לא תחזיק מעמד זמן רב' על המדינה, מהחזון איש, זוהי גירסה משופרת לרגל המצב.
לפני תשנ"ח - אמרו שהחזון איש אמר שהמדינה לא תחזיק מעמד חמישים שנה,
לפני תשע"ח - אמרו שאמר שהמדינה לא תחזיק מעמד שבעים שנה.
ועכשיו עדכנו את הנוסח.
אני הקטן מחזיק הקלטה של ראש ישיבה הרמה רב שלזינגר, שאומר בשנת תשע''ה שהחזון איש אמר שבעים שנה,
מישהו שואל - אומרים שאמר חמישים שנה? וההוא עונה - לא, שבעים שנה!
והמשיך הראש ישיבה ההוא - אני במתח לראות איך בדיוק זה יתבטל, עוד מעט זה שבעים שנה....
כנראה זה מה שהתכוון לומר במכתבו כאן, שראה מה שהחזון איש אמר לו כבר לפני יותר משישים שנה, וכל מה שאמר נתקיים,
הוא מותיב לה והוא מפרק לה -
כי כעת במכתב מתשע"ט המעודכן, אחר השבעים שנה - הלשון נהפך ל'גזירה עבידא דבטלה'.... מתי? לה' הישועה.
3.
אני משתדל להגיב על גופו של דברים, כי קיבלתי הוראה רק לענות על תוכן הדברים ואסור לדבר על אנשים עצמם...
יש עוד כמה דברים מצחיקים במכתב, ובכלל כעת התפרסם ברבים כפי שכותב רב שלזינגר על הקשר ההדוק בינו לבין הסלפן טעלעלעלעלעלער
כפי שהדגשנו בתחילת אשכול זה, וטעלער הנ''ל מוכיח כל פעם את ראיותיו מזקן דורינו תלמיד רבותינו, וכעת מתברר ערבך ערבא צריך.
ונעבעך נפל עם כמה מהשקרים כפי שכבר הוכחנו ואכמ"ל.
שימו לב לפרטים מעניינים במכתבו איזה שורות מודגשות, ומעניין האם הוא הדגיש את השורות האלו, או מישהו שהכתיב לו מה לכתוב,
הוא גם הדגיש איזה אותיות שרוצה, וכפי שכתב עקביה, עי"ז מתברר שאין להגאון והצדיק הנ''ל שום שייכות להנ''ל ורק זייפו חתימתו וכו'.
אני כותב בקיצור כי סוף כל סוף ערב יום כיפור, ואנשים רוצים להספיק לעשות תשובה על 4 בחירות בשנה אחת,
אז עוד כמה הערות על המכתב,
כותב רב שלזינגר ש'כמה פעמים' רצו להשתתף עם המזרחי והגרי''ז הזהיר וכו', גם זה שקר מפורסם, הנה העובדות:
1. תש"ט - בחירות ראשונות הלכו ביחד עם המזרחי בבלוק לבחירות, ומרן הגרי''ז לא הזהיר ולא דיבר, לא אזהרה גדולה ולא אזהרה קטנה, ואין ממנו אפילו בספרי מלר (שגם הוא מגמתי ואינטרסנט לפי המשלמים) שום אזהרות נגד זה.
2. תשי''א לא הלכו אפילו באגודת ישראל ביחד, כך שלא היו אזהרות גדולות בנושא.
3. תשט"ו - כן הלכו יחד עם המזרחי והכל היה חתום וסגור, והגרי''ז לא הזהיר ולא הפחיד ולא מידי, ורק ברגע האחרון המזרחי פוצץ את זה.
4. ורק בתשי"ט אז לחם הבריסק רב נגד החיבור עם המזרחי כידוע וכמפורסם, למרות שהרבה מגדולי דורו לא החזיקו איתו בתחילה בדעה זו כהגר''א קוטלר והרבי מליובאויטש והגר''ז סורוצקין ועוד.
כל זה לא מפריע לכתוב כי הרבה פעמים רצו ולחם וחלם והזהיר וכו', כי כולנו נולדנו אתמול.
4.
מה שכותב שעסקני האגודה ניסו בענין הבחירות ולא הועיל להם כלום, שכח עסקן חרוץ אחד של האגודה הרב שלמה לורנץ, שדווקא הצליח להוציא מכתב מהרב מבריסק, שעד היום רב שלזינגר כועס על הרב מבריסק למה עשה להם את זה. ונכון שיש על זה הסברים ופירושים, אבל עדיין אין זה אומר ש'לא הועיל להם כלום'.....
מה שכותב שהחזון איש לא אסר ללכת לבחירות בגלל שלא רצה לאבד את השפעתו על בני הישוב החדש, אני דווקא מקובלני מפי זקן אחד שכך נאמר על הרב בענגיס שאסר את הבחירות כי לא רצה לאבד את השפעתו על הישוב הישן...
(בהמשך נתייחס לדברי הישיבה בחור בענין הרב בענגיס לעיל).
5.
מה שכתב בלי להתבלבל ש'לבקשתו נתלה איסור הביד"ץ בבית מדרשו' כאן כבר יש ממש חידוש גדול ובפרט חידוש על הרב טעלער. ונרש שיחתנו:
הנה הרב טעלער - שחזו האי גברא רבא קמסהיד עליה - רב שליזנגר כותב עליו ש'לפני שנים מסרתי כל פרטי הדברים לידידי וכו' - ואם כן, כבר כמה שנים היה עדות זו של זקן תלמידי החזון והרב מבריסק, שהחזון איש ביקש לתלות את איסור הבד''ץ בבית מדרשו,
הנה לפניכם קטע מהעיתון שכותב טעלער, ומשום מה שכח שהגאון הקדוש בעצמו סיפר לו זאת כי הוא הביא את זה בשם מישהו אחר 'בעל המעשה בעצמו':
- דער גראדע קשקוש.JPG (48.75 KiB) נצפה 9597 פעמים
והנה בעל המעשה בעצמו שאפילו לא ידע איך נראה החזון איש (כל הסיפור הזה מזוייף מתוכו ואכמ"ל, ואם זה היה -היה זה המהנדס החרדי טשורטקוב...) לא כותב שהחזון איש ביקש שיתלו את האיסור של הבדץ בבית מדרשו, אלא אמר לבחור שלא הכיר, שהוא ישמור שאף אחד לא יראה שהוא תולה את זה (כידוע החזון איש היה פחדן גדול ונורא בכל דיעותיו, וכאשר רצה לתלות זאת בבית מדרשו השגיח שאיש אל יראה.... ) ואם כן, אם הרב טעלער ידע כבר מרב שלזינגר שהחזון איש ביקש בעצמו לתלות את האיסור, מדוע לא הוסיף זאת אחר שורות ועדות של תלמיד החזון איש המפורסם עמרם משה גראד באחרית ימיו מרביץ בקרית יואל, שגם רשכבהג זקן דורנו סיפר שהחזון איש לא רק ששמר מבחוץ אלא אף לבקשתו נתלה פרסום האיסור בבית מדרשו.
בכל אופן מתברר שבפגישה בין טעלער לרב שלזינגר, לא ראש הישיבה סיפר סיפורים לטעלער אלא טעלער סיפר לראש הישיבה, ובמשך הזמן כבר התערבבו וד''ל ונקווה שהטעלער בבחירות עוד ג' חדשים יעדכן סיפור זה בשקריו, ויספר 'וכבר כתב זקן דורינו' שהחזון איש הורה בעצמו לתלות האיסור בבית מדרשו.
6.
אחרון חביב כעת (וכפי שכותב הרב הנ''ל אף על פי שהארכתי יש עוד הרבה להאריך)
הוא כותב שקרוביו תלמידיו האמיתיים של החזון איש לא השתתפו בבחירות - עדיף לצחוק מאשר להסביר שזה שקר,
רק להדגיש מי הם תלמידיו האמיתיים של החזון : גראד מקרית יואל, שלזינגר מלונדון, טעלער מאמריקה ובלוי ורעביציעין בן דוד.
מה שאין כן, הסטייפלער, ר' חיים, ר' חיים שאול, ר' שלמה שמשון, ר' ניסים, וכו' כולם - אינם תלמידיו האמיתיים....