ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לגבי השיח המדובר:
פשוט וברור שאין כאן צדק באחד מהצדדים, אלא כל אדם שיש בו יר"ש גם אם הוא עובד למחייתו הרי הוא מבורך וכן כל אברך יר"ש שיושב והוגה בתורה הרי הוא מבורך.
לצערינו הרב לאחרונה נולד זן חדש של ׳בני תורה׳ שאינם בני תורה משום דבר, אלא כל ׳בני תוריותם' מתבטאת בכיפה שחורה וחולצה לבנה השתייכות מגזרית ומינוי לעיתון (עיתון?! לבני תורה?!), והם אלה המסבירים מעל כל במה אפשרית עד כמה הם ורק הם בני תורה וכמה הם בכלל חייבים ע"פ התורה להשפיל את אחרים, וכל מגמתם להכשיר את השרץ ה׳בן תורה שלא לומד׳ המאפשר חיי 'בני תורה׳ מבחינת מוסדות בתי כנסת ומעמד, ומאפשר מאידך את חיי העולם החילוני נטול היר"ש וההלכה כפי שהם.
כמדומני שאין חולק על הבחנה זו על כל צדדיה, וכנראה שחלק מהכותבים כאן הם מאלו היר"ש הלומדים ולכן נפגעים מהיחס המזלזל על ציבור ה׳בני תורה׳. ואילו הכותבים העוסקים בתורה יוצאים במלחמה גדולה כנגד הבני תורה שאינם לומדים במובן הפשוט של המילה וגם בכל מובן שהמציאו, וכך יצא השיח הלוהט כאן. אך יש להשכיל ולהבין שיש לומדים (עם תורה) ויש ׳לומדים׳ (ללא תורה).
נוטר הכרמים כתב:ובכן, מעקצצת בי התחושה כי הדרישה .... אינה נובעת מתוך ... אלא להיפך
זנב לאריות כתב:נמחק מחמת שטעיתי.
אש משמים כתב:קשה לי להגיב על התארים שכתבו אודותי רק אכתוב שאין ביניהם לבין המציאות כמלא נימא.
יונת אלם כתב: אבל יש לזה גם הסבר, בדרך כלל תלוי מאיזה ישיבה למדת ומה הנחילו לך רבותיך על מי שלא יוצא להיות 'כלי קדש'. אם תתבוננו על בני תורה שעמלים לפרנסתם בגילאי חמשים ששים תראו שרובם חברונער'ס, כי המשגיח הנערץ רבי מאיר חדש זצ"ל הנחיל להם שהם שייכים לישיבה גם אם הם יוצאים מהביהמ"ד.
קראקובער כתב:נמחק
קו ירוק כתב:קראקובער כתב:נמחק
אולי שם האשכול יתהפך:
כיצד נשאיר את העמלים לפרנסתם בני תורה ויראי ה'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים