פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.
חד ברנש כתב:פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.
יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.
פרנקל תאומים כתב:חד ברנש כתב:פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.
יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.
"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).
פרנקל תאומים כתב:חד ברנש כתב:פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.
יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.
"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).
ביר, 43, מתגורר בשכונת רמות עם רעייתו גיטי וחמשת ילדיו. את הארגון הוא ייסד ב־2006 בשכונת רוממה בירושלים, וכיום הוא מונה אלפי חובשים, פרמדיקים ומתנדבים ברחבי הארץ שפעילים מסביב לשעון, כולל שבתות וחגים. למעשה, ממש השבוע החלה רעייתו להתנדב בארגון, במסגרת יחידת נשים מתנדבות חדשה שהחלה לפעול בשבועות האחרונים. "אשתי עברה את ההכשרה ואת הקורסים והיום היא מוכשרת כמתנדבת", הוא מספר. "מדובר ביחידה חדשה שמעניקה טיפול לנשים במצבים קשים שייחודיים לאישה, אם זה יולדת, הפלה חלילה וכו'. יש כבר 20 נשים שעברו את ההכשרה וממש נכנסו לפעילות, ואנחנו מתחילים להכניס נשים חרדיות. עבורנו, זה היה הישג לא פשוט לקבל את התמיכה של הרבנים להקמת היחידה, זה חדש לציבור החרדי.
חד ברנש כתב:פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.
יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.
פרנקל תאומים כתב:חד ברנש כתב:פרנקל תאומים כתב:אגב, האם יש הסבר לתופעה שנשים הרות וכדו' הולכות לרופאים גברים כמעט לכתחילה? אני לא מבין מה הפשט בזה.
יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.
"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).
פרנקל תאומים כתב: בשבה"ל אכן כתב על כך באריכות, אולי מאן דהוא יתנדב להעלות את תשובתו ואת התנאים המפורטים שלו שרק באם הם מתקיימים אפשר לדעתו להתיר רופא גבר לאישה. כמו"כ כמדומני שכתב כעין זאת ב'חוט השני' למרנא הגרנ"ק ה' ירפאהו).
עיק כתב:פרנקל תאומים כתב:חד ברנש כתב:יש נשים המרגישות שרופא גבר הוא יותר מקצועני ופחות רגשי. זו הסיבה או אחת מהסיבות.
"מרגישות"? זה מספיק כדי להתיר את הדבר? יש להוסיף שמדובר בדר"כ ברופאים חילוניים. (אם כי בימינו הטרופים, נדמה שגם ברופאים שותו"מ יש לחשוש).
אומן בעבידתיה טריד הוא לא סיבה מספקת?
(כמובן שיש לדון האם באמת זוהי המציאות בימינו והאם ניתן לסמוך על זה, אבל כמדומה שע"פ פשטות הש"ס והפוסקים זוהי נקודת המוצא)
ראש כתב:אשתי מנהלת משרד גדול.
ובמשך שנים היא שמה לב לתופעה ברורה. שלקבל אישורי מחלה לחודש (!) בזמן ההיריון, כי 'אני לא מרגישה טוב...' וככיוצ''ב, בטענות שאין בהם ממש, אפשר רק מול רופא גבר. לא קרה שרופאה נתנה לאשה סתם ככה חופשת מחלה כי 'אין לה כח' ו'היא חלשה ועייפה'.
שים-שלום כתב:ראש כתב:אשתי מנהלת משרד גדול.
ובמשך שנים היא שמה לב לתופעה ברורה. שלקבל אישורי מחלה לחודש (!) בזמן ההיריון, כי 'אני לא מרגישה טוב...' וככיוצ''ב, בטענות שאין בהם ממש, אפשר רק מול רופא גבר. לא קרה שרופאה נתנה לאשה סתם ככה חופשת מחלה כי 'אין לה כח' ו'היא חלשה ועייפה'.
אישור כזה לא מצריך בדיקה במקום התורף, מקסימום בדיקת דופק, וממילא לא בזה עסקינן.
ממליץ למי שהדבר נוגע לו לקרוא את הקונטרס 'הטוב שברופאים', ניתן למצוא בתוכנת תורת אמת תחת הכרטסייה 'קונטרסים'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 196 אורחים