הרואה כתב:אחד ממכרי היה קשה לו שמירת העיניים וכו' בתור בחור, הנ"ל היה מעשן מפעם לפעם, ושם לב שלאחר שביום שעישן הרבה הנסיונות יותר קלים משמעותית, הוא שאל את ר' שמואל אויערבאך, ואמר לו שהוא חייב לעשן.
יאיר כתב:הרואה כתב:אחד ממכרי היה קשה לו שמירת העיניים וכו' בתור בחור, הנ"ל היה מעשן מפעם לפעם, ושם לב שלאחר שביום שעישן הרבה הנסיונות יותר קלים משמעותית, הוא שאל את ר' שמואל אויערבאך, ואמר לו שהוא חייב לעשן.
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=38219
דרומי כתב:אם הגענו לרמה כזו, סח לי יהודי - ברצינות גמורה - שמאז שקנה סמארטפון הוא עסוק יומם ולילה בקבוצות ובפוליטיקות שונות ואין לו כמעט בעיות של הרהורים רעים (ובפשטות, גם כשהוא הולך ברחוב הוא תוקע עיניו במכשירו ואין לו בעיות עם שמירת העיניים כי הן תפוסות...)
שומע ומשמיע כתב:על לקיחת כדורים אין בחירה?
משה ישעיהו כתב:ל
והנה עצם ההנחה שיש כאלו שכ"כ להוטים בחטא עד שאי אפשר להם לחזור בתשובה מבלי להזדקק לתרופות... אינו דרך התורה כלל דכי יתכן לומר שאין ביכולת אדם לחזור מהרגליו הרעים ולחזור בתשובה האם באמת "מותר האדם מהבהמה אין" כדעת הפסיכולגים וכו' הלא יסוד האמונה להאמין שאם כוח הבחירה יכול למאוס ברע ולהתגבר על יצרו והוא התכלית של הבריאה וכו'. [עי"ש באריכות שכבר תש כוחי מלצטטט]
אשמח לשמוע אם יש ביד מאן דהו דעת גדולי הדורות בענין זה.
יענקלה המשיב כתב:משה ישעיהו כתב:ל
והנה עצם ההנחה שיש כאלו שכ"כ להוטים בחטא עד שאי אפשר להם לחזור בתשובה מבלי להזדקק לתרופות... אינו דרך התורה כלל דכי יתכן לומר שאין ביכולת אדם לחזור מהרגליו הרעים ולחזור בתשובה האם באמת "מותר האדם מהבהמה אין" כדעת הפסיכולגים וכו' הלא יסוד האמונה להאמין שאם כוח הבחירה יכול למאוס ברע ולהתגבר על יצרו והוא התכלית של הבריאה וכו'. [עי"ש באריכות שכבר תש כוחי מלצטטט]
אשמח לשמוע אם יש ביד מאן דהו דעת גדולי הדורות בענין זה.
מה ידוע לכם לענין קטע זה: המטפלים השונים שדיברתי אתם -יראי שמיים בהופעתם ובדיבורם - אכן סבורים שלפעמים ישנם כאלו שכבר יש להם התנייות שליליות ואובססיות שאפי' אם חמש פעמים הם יתגברו בפעם השישית זה יתפוצץ באופן יותר קיצוני --אני מדבר לענין הוז"ל וכדו'- ולכן לפעמים אי אפשר להתחיל טיפול ללא כדורים שמחלישים וכו' האם אכן יש בזה משום הכחשה וכפירה בכח הבחירה או שהנ"ל מוגדרים כחולים?
ש. ספראי כתב:בגמרא מובא על אחד האמוראים שכדי לא להיכשל בחטא, עיוור את עצמו.
ש. ספראי כתב:בגמרא מובא על אחד האמוראים שכדי לא להיכשל בחטא, עיוור את עצמו.
פלגינן כתב:ש. ספראי כתב:בגמרא מובא על אחד האמוראים שכדי לא להיכשל בחטא, עיוור את עצמו.
למיטב ידיעתי אין כזו גמרא.
אש משמים כתב:נראה שיש לחלק בין שני סוגי חטאים.
חטא שהוא בינו לבין הקב"ה אין בו עניין לשימוש בכדורים וכדו' משום שכל מטרת הנסיון הוא העמידה בו ואין לה' צורך בעדת מסוממים שלא פוגמת בברית כעדר פרות שאינן חוטאות בכך.
חטא שמהווה פגיעה בו או בזולת (או בה' בפרהסיא) הוא חמור בפנ"ע ויש תועלת למנוע אותו בכל צורה שהיא ולכן יש לדון בחטא כזה האם ליטול כדורים וכו'.
אריה מרדכי כתב:הים שמעתי שמחבר התשובה הנ"ל נצטוה לכתוב את הדברים ע"י האדמור מאמשינוב שליט"א, שכן היא דעתו הברורה.
חד ברנש כתב:פלגינן כתב:ש. ספראי כתב:בגמרא מובא על אחד האמוראים שכדי לא להיכשל בחטא, עיוור את עצמו.
למיטב ידיעתי אין כזו גמרא.
מדרש תנחומא (בובר) פרשת חקת - הוספה סימן א
[א] מפרשת פרה. מעשה היה בר' מתיא בר חרש, שהיה עשיר, וירא שמים, ובעל מדות טובות, ורודף מצוה וצדקה, ומהנה תלמידי חכמים מנכסיו, והיו יתומים ואלמנות מצויין על שלחנו תמיד, וכל ארחותיו ביושר, וכל ימיו עוסק בתורה, כר' מאיר רבו, והיה זיו פניו מבהיק כזוהר השמש, ואמרו עליו שמימיו לא הסתכל באשת איש ולא באשה אחרת, פעם אחת היה יושב ועוסק בתורה, ועבר השטן וראהו ונתקנא בו, אמר אפשר צדיק בלא חטא בעולם, מיד עלה למרום ועמד לפני הקדוש ברוך הוא ואמר רבש"ע מתיא בן חרש מהו לפניך, אמר לו צדיק גמור, אמר תן לי רשות ואנסנו, נתן לו רשות, מיד הלך ומצאו יושב ועוסק בתורה, נדמה לו כאשה יפה שלא היה כיופיה מימות נעמה אחות תובל קין, שטעו בה מלאכי השרת, שנאמר ויראו בני האלהים את בנות האדם כי טובות הנה (בראשית ו ב), כיון שראה אותה הפך פניו לאחוריו, חזר השטן והלך כנגד פניו, החזיר פניו לצד אחר והשטן כנגד פניו, כיון שראה שמתהפכת לכל הצדדים, אמר בלבו מתיירא אני שמא ישלוט בי יצר הרע, ומה עשה אותו צדיק, קרא לאחד מתלמידיו שהיה משמשו, ואמר לו בני לך והביא לי אש ומסמרים, כיון שהביאם הבעירם באש, ונעץ אותם בעיניו, וכיון שראה השטן כך, נבהל ונרתת והלך מעליו, ועלה למרום, ואמר רבש"ע כך וכך היה המעשה, מיד קרא הקדוש ברוך הוא לרפאל שר של רפואות, ואמר לו לך ורפא עיני מתיא בן חרש, הלך רפאל המלאך ועמד בו, אמר ר' מתיא מי את, אמר לו אני רפאל המלאך שלוחו של הקדוש ברוך הוא ששלחני לרפאות את עיניך, השיבו איני רוצה מה שהיה היה, חזר רפאל לפני הקדוש ברוך הוא ואמר לו כך וכך אמר לי מתיא בן חרש, אמר לו הקדוש ברוך הוא לך אמור לו מהיום ואילך אל תירא, אני ערב לך בדבר זה שלא ישלוט בך יצה"ר כל ימי חייך, כיון ששמע מפי המלאך קבל רפואתו ונתרפא, מכאן אמרו חכמים כל מי שאינו מסתכל באשה אחרת, אין יצה"ר שולט בו, ולעתיד לבא הקדוש ברוך הוא מסיר יצה"ר ממנו, ויתן בקרבנו רוח קדשו, שנאמר והסירותי את לב האבן מבשרכם ואת רוחי אתן בקרבכם (יחזקאל לו כז).
אריה מרדכי כתב:הים שמעתי שמחבר התשובה הנ"ל נצטוה לכתוב את הדברים ע"י האדמור מאמשינוב שליט"א, שכן היא דעתו הברורה.
שומע ומשמיע כתב:מה שכתבת שחטא בין אדם למקום אין בו בעיה בפנ"ע אלא רק שאלה של עמידה בניסיון הוא שטויות, בודאי שיש בחטאי בין אדם למקום בעיה בפני עצמה.
שומע ומשמיע כתב:ולעניין העמידה בניסיון, מהיכי תיתי לך שהעמידה בניסיון איננה הפעלת השכל הישר/ ולקיחת אחריות/ ויתור על חשבונות של כבוד, וכו'.
שומע ומשמיע כתב:ואחזור עוד פעם על דברי הגר"א. אינני לולין שצריך לעשות חכמות תפקידי לעשות רצון ה'. ואם כתוב בתורה שדבר אסור אז תפקידך הוא להימנע ממנו.
שומע ומשמיע כתב:ומהיכי תיתי לך מה הקב"ה 'צריך' הוא לא צריך שום דבר, הוא [u]רוצה[/u] שתקיים את התורה כמו שכתב בתורתו.
שומע ומשמיע כתב:ומה שכתבת על 'מסוממים' ו'פרות' נראה כאילו אינך יודע כלל מה כדורים עושים.
יעקב_ב. כתב:לכאורה כשם שאין אדם חייב לכרות את רגליו כדי שלא יוכל ללכת לדבר עבירה, אף אם הוא רגיל בעבירה, כך אי אפשר לחייב לקחת כדורים. אך לכאורה אם האדם רוצה כך מרצונו החופשי, לא גרע מנטילת כדורים לריכוז בשביל הלימוד או בשביל דיאטה וכדו', אלא א"כ יש לזה תופעות לוואי שפוגעות בו, שאז יש לבדוק שלא יצא שכרו בהפסדו. וברור שעצם הרצון לקחת כדורים הוא הבחירה, וכפי שאמר החזו"א לגבי תפילה על יראת שמים, שעצם התפילה היא בידי אדם, ואי"ז בכלל 'הכל בידי שמים' וכו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 311 אורחים