עקביה כתב:שלמה בן חיים כתב:קראקובער כתב:אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.
כבר בפתיחת האשכול עצם השאלה הסריחה גועל נפש של שנאה להערכת תלמידי חכמים. אבל כאן יצאה המוגלה החוצה. חוצפה וגועל נפש, מחאה נמרצת על המלעיבים במלאכי השרת שרי התורה. שחושבים שבהנפת יד מקלדת מבינים יותר ממרנו ורבנן שעונים על השאלות ששואלים אותם, ואם כן הם סבורים שנכון לענות עליהם. פלא שלא הצטרפו כל חכמי הפורום ביחד למחות כאן, ופלא שלא הושמטה ההערה הזו על ידי המבקר איש ספר.
בוויכוחים מסוג זה ישנה א-סימטריה מובנית; צד א' מאשים את צד ב' באפיקורסות (במקרה דנן לא נאמרה מילה זו, אבל כל מבין רואה שאיננו רחוקים מכך), ואילו צד ב' לעולם אינו יכול להשיב האשמה דומה, המקסימום שהוא יכול להאשים בו את צד א' זו טיפשות, כסילות ואיבוד השכל לדעת.
התוהה מן הצד עשוי לחשוב שכדאי לו להיות בצד החזק, כלומר זה שמאשים בהאשמה החמורה יותר, שהיא לכאורה אפיקורסות.
עצתי לו שישקיע מעט ויחשוב פעם נוספת. יתכן מאד שיגלה שאשמת האפיקורסות אינה אלא עשן פורח, ואילו אשמת הטיפשות חזקה כראי מוצק.
כבוד החכם הדגול עקביה שליט"א אין כאן לא אפיקורסות ולא טיפשות, ראוי להעמיד דברים על דיוקם.
א. לא ראוי לבלבל לגדולי ישראל במוח ולשאולם כל דבר זמנם יקר וחבל עליו.
ב. הרבה פעמים עצה טובה יותר תינתן אם ישאלו חכם פנוי לשמוע את כל הצדדים כמו שצריך.
ג. יש דברים שצריך לשאול בעלי מקצוע ורק לבקש ברכה מהרב.
ד. אם גדול בישראל ענה על השאלה אין ראוי לעשות אחרת ממה שאמר, ואם ענה ברור שהוא מבין יותר ממך ויודע שמותר לו לענות על זה.
ה. התגובה שלי היתה על הזלזול העצום, זה הכל, לכתוב אני חייב לעשות משהו תשאל אותו אם זה מעניין אותך זה ביקורת על רבן של ישראל שמושמעת בצורה מזולזלת, מי שמצהיר באופן חד וברור שלא מעניין אותו מה ר' חיים עושה, ומשמיע נהמת זלזול מפיו על שר התורה, הוא גם טיפש גם גאוותן וגם דעותיו כוזבות. ומי שמגן על זה וחושב על עצמו שבגלל זה הוא במחנה החכמים הוא כסיל יותר גדול.